filter s krytom
Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra
xixi, ale je mi smiešno teraz, ked si spomeniem na zopár ľudí, kt. mi hovorili, že len si daj hociaký filter a rezonátor a bude super zvuk, 10 koní lepší výkon.........a s týmto presvedčením jazdia pár rokov len jak tak čítam, tak to neni také ľahké ak to človek xce robiť na 100% tak treba aj dosť peňazí
- macil
- Admin
- Príspevky: 36826
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
jakub-ko napísal:2 macil: celu tu plastovu krabicu som vyhodil von a dieru som zaslepil a preco by mal vzduch pulzovat?
Pretože tým, že sa auto pohybuje je vzduch z boxu nie len vysávaný, ale aj doň tlačený. Množstvo vzduchu odobratého je závislé od zaťaženia a otáčok motora a množstvo vzduchu tlačeného je závislé na rýchlosti jazdy a tieto dve veličiny nie sú v priamej úmere. Napríklad, pri jazde na prvý rýchlostný stupeň pri vysokých otáčkach (rozbeh) je tento pomer iný ako na piatom stupni pri stotridsiatke. Pri relatívne rýchlej jazde a malých otáčkach by v boxe vznikal pretlak. No a tým, že vzduch je plyn a teda stlačiteľný a pružný, by dochádzalo v boxe k jeho pulzovaniu. Dobrým príkladom je napríklad vyludzovanie tónov fúkaním do fľaše. Ak do tej fľaše vyvŕtaš dieru, už si nezapískaš.
vsak to je dobre ze tam vznikne pretlak lebo sa do motora vojde viac vzduchu tzn.motor si nasaje urcite mnozstvo vzduchu a kedze je tam ten pretlak tak sa ho tam vojde trosku viac nie? a na kratkych prev. stupnoch nie treba taky pretlak ten je treba iba pri dlhych prev. stupnoch ked uz motor nieje taky pruzny teoreticky by to mohlo aj znizit spotrebu ale len velmi malo
- Fastspeed
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 594
- Dátum registrácie: 08 Jan 2006, 16:36
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Komárno
- Kontaktovať používateľa:
macil napísal:Inak, čo myslel tým studeným saním Fastspeed by zaujímalo aj mňa, veď originál filterbox má vstup vzduchu spredu z masky a z pravého podbehu a tam je snáď vzduch studený...
wlassto napísal:studené sanie??? hm........ daj viac info k tomu, ako na to a tak..... ak xceš môžeš písať na svalsto@email.cz , alebo šak v podstete aj tu
Vieme z fiziky, že studený vzduch je hustejší, než teplejší vzduch. Do sacieho boxu vzduchového filtra sa dostane vzduch saním. Ale studené sanie je, keď pomocou ohybnej hliníkovej rúry privediete od jedného otvoru z nárazníku chaldý vzduch. Proste keď jazdíš s autom, s náporovou silou sa ti dostane do boxu s filtrom čerstvý vzduch.
macil napísal:Ja už k tomu nemám čo dodať, len to, že ak už by som tam niečo dával, tak asi komplet kit pre konkrétne auto a mám istotu, že to tam pasne a nebudem musieť nič dorábať a upravovať kladivom.
Kompletný kit sania ti neodporúčam a to kôly športovému filtru. Tvrdia, že neprepustí nečistoty športový filter, ale to nie je pravda. Vydel som rozobratí sací trakt na Calibre, ktorý mal športový filter, a tam ból veľký sajgon. Do svojho auta také niečo určite nenamontujem.
Nejazdím rýchlo, len lietam nízko...
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ
- macil
- Admin
- Príspevky: 36826
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
jakub-ko napísal:vsak to je dobre ze tam vznikne pretlak lebo sa do motora vojde viac vzduchu tzn.motor si nasaje urcite mnozstvo vzduchu a kedze je tam ten pretlak tak sa ho tam vojde trosku viac nie? a na kratkych prev. stupnoch nie treba taky pretlak ten je treba iba pri dlhych prev. stupnoch ked uz motor nieje taky pruzny teoreticky by to mohlo aj znizit spotrebu ale len velmi malo
Si to nepleť s turbom. V prípade turba je tlak závislý práve na otáčkach motora a nie na rýchlosti auta a čím väčšie otáčky tým viac vzduchu musíš do motora dostať. To pulzovanie vzduchu ti plniaci tlak určite nezvýši.
- macil
- Admin
- Príspevky: 36826
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Fastspeed napísal:Vieme z fiziky, že studený vzduch je hustejší, než teplejší vzduch. Do sacieho boxu vzduchového filtra sa dostane vzduch saním. Ale studené sanie je, keď pomocou ohybnej hliníkovej rúry privediete od jedného otvoru z nárazníku chaldý vzduch. Proste keď jazdíš s autom, s náporovou silou sa ti dostane do boxu s filtrom čerstvý vzduch.
Ale veď takto to mám na Astre v sérii, prívod vzduchu do boxu je vpredu za maskou.
Fastspeed napísal:Kompletný kit sania ti neodporúčam a to kôly športovému filtru. Tvrdia, že neprepustí nečistoty športový filter, ale to nie je pravda. Vydel som rozobratí sací trakt na Calibre, ktorý mal športový filter, a tam ból veľký sajgon. Do svojho auta také niečo určite nenamontujem.
Možno že sa dotyčný o ten filter príliš nestaral, občas ho treba preprať a napustiť na to určeným olejom.
Ja nepíšem, že si ho tam idem namontovať, bola to len rada wlasstovi, že keď už si to tam chce dať, tak určite bude mať pri montáži menej problémov s kitom určeným pre konkrétne auto, ako keby to skladal z jednotlivých nejakých univerzálnych komponentov.
xixi, ludia, *nadávka* sa pre takú vecičku, ved každý má svoje a hotovo
ja ten filter, ked dám, tak iba original na Tigru, aj ked to stojí ťažké peniaze, ale radšej našporím, a nebudem mať problém s robotkou aby som to dam pekne dostal pod kapotu, a záruka bude na 100 000km, takže si myslím, že už je to v kľude.
ja ten filter, ked dám, tak iba original na Tigru, aj ked to stojí ťažké peniaze, ale radšej našporím, a nebudem mať problém s robotkou aby som to dam pekne dostal pod kapotu, a záruka bude na 100 000km, takže si myslím, že už je to v kľude.
- Fastspeed
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 594
- Dátum registrácie: 08 Jan 2006, 16:36
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Komárno
- Kontaktovať používateľa:
macil napísal:Ale veď takto to mám na Astre v sérii, prívod vzduchu do boxu je vpredu za maskou.
Tak to som nevedel, lebo v bratovej Astre tak nebolo. Možno že po búračke predošlý majiteľ to nedal opraviť
macil napísal:Možno že sa dotyčný o ten filter príliš nestaral, občas ho treba preprať a napustiť na to určeným olejom.
Ja nepíšem, že si ho tam idem namontovať, bola to len rada wlasstovi, že keď už si to tam chce dať, tak určite bude mať pri montáži menej problémov s kitom určeným pre konkrétne auto, ako keby to skladal z jednotlivých nejakých univerzálnych komponentov.
On sa o to staral, ale filter, ktorý má menší odpor vzduchu, má aj lepšiu priepustnoť pre rôzne iné častice.
V tom máš pravdu, že aj keď chce niekto vložiť do auta športový filter, tak sa oplatí kúpiť kit sania na dané auto.
macil napísal:Ale veď tu sa nikto neháda, či čo si to tam napísal.
Pravda, mi sa nehádame, len si vimieňame názory.
Nejazdím rýchlo, len lietam nízko...
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ
- macil
- Admin
- Príspevky: 36826
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Fastspeed napísal:macil napísal:Ale veď takto to mám na Astre v sérii, prívod vzduchu do boxu je vpredu za maskou.
Tak to som nevedel, lebo v bratovej Astre tak nebolo. Možno že po búračke predošlý majiteľ to nedal opraviť
Bol som to ešte pre istotu omrknúť, aby som nekecal. Tak prívod vzduchu do boxu je vedený z pravej strany spred chladiča, hneď za maskou. Vstupný otvor je však smerovaný doboku na ľavú stranu a nie dopredu, takže o náporovom saní sa veľmi hovoriť nedá, aj keď určitá zložka prúdenia sa tam dostáva pod tlakom. Charakteristike studeného by to však mohlo zodpovedať.