filter s krytom

Všetko, čo nebolo možné zaradiť inde.

Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra

jakub-ko

Príspevok od používateľa jakub-ko »

2 macil: celu tu plastovu krabicu som vyhodil von a dieru som zaslepil a preco by mal vzduch pulzovat?
wlassto

Príspevok od používateľa wlassto »

no, je UNI, kua, čiže efekt bude slabý??? no čo už, aj tak som sa už objednal v servise, kt. mi ten rezonátor zabezpečil a priemer zo 45mm sa bude meniť na 50mm, tak nebudem odvolávať
len čím ďalej, tým viac zisťujem, že to nie je také jednoduxé :roll:
wlassto

Príspevok od používateľa wlassto »

xixi, ale je mi smiešno teraz, ked si spomeniem na zopár ľudí, kt. mi hovorili, že len si daj hociaký filter a rezonátor a bude super zvuk, 10 koní lepší výkon.........a s týmto presvedčením jazdia pár rokov :lol: len jak tak čítam, tak to neni také ľahké ak to človek xce robiť na 100% tak treba aj dosť peňazí :!:
jakub-ko

Príspevok od používateľa jakub-ko »

no mas pravdu nieje to vobec jednoduche vsetko spolu musi ladit na 100% nic sa nesmie zanedbat a ked budes mat vsetko hotove zistis ze sisi mohol kupit nejaku seriovku s takym vykonom aky si vyladil ty a mohol si ladit vyssie toto je taky nekonecny pribeh :D
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36826
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

jakub-ko napísal:2 macil: celu tu plastovu krabicu som vyhodil von a dieru som zaslepil a preco by mal vzduch pulzovat?

Pretože tým, že sa auto pohybuje je vzduch z boxu nie len vysávaný, ale aj doň tlačený. Množstvo vzduchu odobratého je závislé od zaťaženia a otáčok motora a množstvo vzduchu tlačeného je závislé na rýchlosti jazdy a tieto dve veličiny nie sú v priamej úmere. Napríklad, pri jazde na prvý rýchlostný stupeň pri vysokých otáčkach (rozbeh) je tento pomer iný ako na piatom stupni pri stotridsiatke. Pri relatívne rýchlej jazde a malých otáčkach by v boxe vznikal pretlak. No a tým, že vzduch je plyn a teda stlačiteľný a pružný, by dochádzalo v boxe k jeho pulzovaniu. Dobrým príkladom je napríklad vyludzovanie tónov fúkaním do fľaše. Ak do tej fľaše vyvŕtaš dieru, už si nezapískaš.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
jakub-ko

Príspevok od používateľa jakub-ko »

vsak to je dobre ze tam vznikne pretlak lebo sa do motora vojde viac vzduchu tzn.motor si nasaje urcite mnozstvo vzduchu a kedze je tam ten pretlak tak sa ho tam vojde trosku viac nie? a na kratkych prev. stupnoch nie treba taky pretlak ten je treba iba pri dlhych prev. stupnoch ked uz motor nieje taky pruzny teoreticky by to mohlo aj znizit spotrebu ale len velmi malo
Používateľov profilový obrázok
Fastspeed
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 594
Dátum registrácie: 08 Jan 2006, 16:36
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Komárno
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Fastspeed »

macil napísal:Inak, čo myslel tým studeným saním Fastspeed by zaujímalo aj mňa, veď originál filterbox má vstup vzduchu spredu z masky a z pravého podbehu a tam je snáď vzduch studený...


wlassto napísal:studené sanie??? hm........ daj viac info k tomu, ako na to a tak..... ak xceš môžeš písať na svalsto@email.cz , alebo šak v podstete aj tu


Vieme z fiziky, že studený vzduch je hustejší, než teplejší vzduch. Do sacieho boxu vzduchového filtra sa dostane vzduch saním. Ale studené sanie je, keď pomocou ohybnej hliníkovej rúry privediete od jedného otvoru z nárazníku chaldý vzduch. Proste keď jazdíš s autom, s náporovou silou sa ti dostane do boxu s filtrom čerstvý vzduch.

macil napísal:Ja už k tomu nemám čo dodať, len to, že ak už by som tam niečo dával, tak asi komplet kit pre konkrétne auto a mám istotu, že to tam pasne a nebudem musieť nič dorábať a upravovať kladivom.


Kompletný kit sania ti neodporúčam a to kôly športovému filtru. Tvrdia, že neprepustí nečistoty športový filter, ale to nie je pravda. Vydel som rozobratí sací trakt na Calibre, ktorý mal športový filter, a tam ból veľký sajgon. Do svojho auta také niečo určite nenamontujem.
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36826
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

jakub-ko napísal:vsak to je dobre ze tam vznikne pretlak lebo sa do motora vojde viac vzduchu tzn.motor si nasaje urcite mnozstvo vzduchu a kedze je tam ten pretlak tak sa ho tam vojde trosku viac nie? a na kratkych prev. stupnoch nie treba taky pretlak ten je treba iba pri dlhych prev. stupnoch ked uz motor nieje taky pruzny teoreticky by to mohlo aj znizit spotrebu ale len velmi malo

Si to nepleť s turbom. V prípade turba je tlak závislý práve na otáčkach motora a nie na rýchlosti auta a čím väčšie otáčky tým viac vzduchu musíš do motora dostať. To pulzovanie vzduchu ti plniaci tlak určite nezvýši.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36826
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Fastspeed napísal:Vieme z fiziky, že studený vzduch je hustejší, než teplejší vzduch. Do sacieho boxu vzduchového filtra sa dostane vzduch saním. Ale studené sanie je, keď pomocou ohybnej hliníkovej rúry privediete od jedného otvoru z nárazníku chaldý vzduch. Proste keď jazdíš s autom, s náporovou silou sa ti dostane do boxu s filtrom čerstvý vzduch.


Ale veď takto to mám na Astre v sérii, prívod vzduchu do boxu je vpredu za maskou.

Fastspeed napísal:Kompletný kit sania ti neodporúčam a to kôly športovému filtru. Tvrdia, že neprepustí nečistoty športový filter, ale to nie je pravda. Vydel som rozobratí sací trakt na Calibre, ktorý mal športový filter, a tam ból veľký sajgon. Do svojho auta také niečo určite nenamontujem.

Možno že sa dotyčný o ten filter príliš nestaral, občas ho treba preprať a napustiť na to určeným olejom.
Ja nepíšem, že si ho tam idem namontovať, bola to len rada wlasstovi, že keď už si to tam chce dať, tak určite bude mať pri montáži menej problémov s kitom určeným pre konkrétne auto, ako keby to skladal z jednotlivých nejakých univerzálnych komponentov.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
wlassto

Príspevok od používateľa wlassto »

xixi, ludia, *nadávka* sa pre takú vecičku, ved každý má svoje a hotovo :!:
ja ten filter, ked dám, tak iba original na Tigru, aj ked to stojí ťažké peniaze, ale radšej našporím, a nebudem mať problém s robotkou aby som to dam pekne dostal pod kapotu, a záruka bude na 100 000km, takže si myslím, že už je to v kľude.
wlassto

Príspevok od používateľa wlassto »

uuuuuuuf, som nevedel, že mi to tu vypipa slovíčko, ked tu zahreším, sa mi to normálne ľúúúúúúúbi :D
ale ne, budem už slušný :wink:
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36826
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Ale veď tu sa nikto neháda, či čo si to tam napísal. :roll: :wink:
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
wlassto

Príspevok od používateľa wlassto »

o.ki. :D
Používateľov profilový obrázok
Fastspeed
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 594
Dátum registrácie: 08 Jan 2006, 16:36
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Komárno
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Fastspeed »

macil napísal:Ale veď takto to mám na Astre v sérii, prívod vzduchu do boxu je vpredu za maskou.


Tak to som nevedel, lebo v bratovej Astre tak nebolo. Možno že po búračke predošlý majiteľ to nedal opraviť

macil napísal:Možno že sa dotyčný o ten filter príliš nestaral, občas ho treba preprať a napustiť na to určeným olejom.
Ja nepíšem, že si ho tam idem namontovať, bola to len rada wlasstovi, že keď už si to tam chce dať, tak určite bude mať pri montáži menej problémov s kitom určeným pre konkrétne auto, ako keby to skladal z jednotlivých nejakých univerzálnych komponentov.


On sa o to staral, ale filter, ktorý má menší odpor vzduchu, má aj lepšiu priepustnoť pre rôzne iné častice.
V tom máš pravdu, že aj keď chce niekto vložiť do auta športový filter, tak sa oplatí kúpiť kit sania na dané auto.

macil napísal:Ale veď tu sa nikto neháda, či čo si to tam napísal. :roll: :wink:


Pravda, mi sa nehádame, len si vimieňame názory. :D
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36826
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Fastspeed napísal:
macil napísal:Ale veď takto to mám na Astre v sérii, prívod vzduchu do boxu je vpredu za maskou.


Tak to som nevedel, lebo v bratovej Astre tak nebolo. Možno že po búračke predošlý majiteľ to nedal opraviť

Bol som to ešte pre istotu omrknúť, aby som nekecal. Tak prívod vzduchu do boxu je vedený z pravej strany spred chladiča, hneď za maskou. Vstupný otvor je však smerovaný doboku na ľavú stranu a nie dopredu, takže o náporovom saní sa veľmi hovoriť nedá, aj keď určitá zložka prúdenia sa tam dostáva pod tlakom. Charakteristike studeného by to však mohlo zodpovedať.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Napísať odpoveď

Návrat na "OPEL VŠEOBECNE"