motor DTI nezavisle zeravenie
Moderátori: dulo, buci_vectra
- lubo22
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 7290
- Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 17:45
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Trstená
- Bydlisko: trstena
- Kontaktovať používateľa:
niekto spominal kolegovy ze ked startuje nech kontrolka zasvieti potom zhasne este par sekund nech pocka a potom startuje podla mna to neni dobre hned ako zhasne treba startovat.
ja som to urobil ale nechal som to asi minutku ak nie viac a auto uz malo problem so startom chitilo na prvy start ale uz sa trapilo.
este auto mi zle startovalo ked som pred jazdou dal ohrievac nech sa mi roztopi ten lad co bol pred chladicom a sneh lebo boli zaveje na cestach a plno snehu sa mi tam dostalo. tak som to nechal zohriat. shen sa roztopil a za 15min som islel autom do mesta a tiez zle starovalo asi nejaky snimac teploty som zblbol zhavenie iba prebliklo ani nie na sekundu a vonku bolo -8 tusim. bolo to minulu zimu
ale potom uz starty vsetky v pohode
ja som to urobil ale nechal som to asi minutku ak nie viac a auto uz malo problem so startom chitilo na prvy start ale uz sa trapilo.
este auto mi zle startovalo ked som pred jazdou dal ohrievac nech sa mi roztopi ten lad co bol pred chladicom a sneh lebo boli zaveje na cestach a plno snehu sa mi tam dostalo. tak som to nechal zohriat. shen sa roztopil a za 15min som islel autom do mesta a tiez zle starovalo asi nejaky snimac teploty som zblbol zhavenie iba prebliklo ani nie na sekundu a vonku bolo -8 tusim. bolo to minulu zimu
ale potom uz starty vsetky v pohode
Vectra C cierna ex
Vectra C modra ex
Vectra C modra ex
-
- Opelclub VIP člen
- Príspevky: 3164
- Dátum registrácie: 26 Máj 2009, 21:22
- Auto: Corsa A
- Bydlisko: Zahraničie
- Bydlisko alt: Mníchov
- Bydlisko: Zvolen
joachimdarmo napísal:Ja som to robil presne podla tohoto http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=22996 . Jedine bol problem dostat kábel z kabíny do motor. priestoru bez demont. pristr. dosky. Riesil som to vedla manzety riadiaceho hriadelu volantu. Napajal som to z napätie zapalovaca v tunely. Na rele som pouzil odpor 6k2 a tlacitko som schoval do tej priehradky za rychloskou.
časovo ti to kolko trvalo???si elektrikár???
Opel Corsa A Spider Irmscher I130, 1.3B, r.v.1986
Opel Corsa D 1.2 LPG 61kw r.V.2014
Zafira A 2.0 OPC TURBO + LPG 171kw -r.v.2003 -EX
Vectra B caravan 2.0 Dti 74kw -r.v. 1998-EX
Kadett Cabrio 2,0 GSi by BERTONE 110kw -r.v. 1988-EX
Vectra B caravan 2.2 Dti 92kw -r.v.2002 Sport-EX
Opel Corsa D 1.2 LPG 61kw r.V.2014
Zafira A 2.0 OPC TURBO + LPG 171kw -r.v.2003 -EX
Vectra B caravan 2.0 Dti 74kw -r.v. 1998-EX
Kadett Cabrio 2,0 GSi by BERTONE 110kw -r.v. 1988-EX
Vectra B caravan 2.2 Dti 92kw -r.v.2002 Sport-EX
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 22 Mar 2008, 21:11
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: banska bystrica
nezavisle zhavenie
mam to
namontovane na vece 2.2 dti ,a funguje to super-konecne http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=22996
namontovane na vece 2.2 dti ,a funguje to super-konecne http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=22996
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 30
- Dátum registrácie: 23 Sep 2010, 19:00
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Nitra Kolíňany
Pepsi napísal:joachimdarmo napísal:Ja som to robil presne podla tohoto http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=22996 . Jedine bol problem dostat kábel z kabíny do motor. priestoru bez demont. pristr. dosky. Riesil som to vedla manzety riadiaceho hriadelu volantu. Napajal som to z napätie zapalovaca v tunely. Na rele som pouzil odpor 6k2 a tlacitko som schoval do tej priehradky za rychloskou.
časovo ti to kolko trvalo???si elektrikár???
sorry , ze tak neskoro. Asi hodinku .
Opel Vectra C, 2003 , 2,0DTI 16 V , Comfort.
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 06 Feb 2011, 21:08
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: NZ
Ja som mal ten isty problem,dorobil som si tlacitko od snimaca teploty vody a tak som fungoval cez 2 roky,najazdil niekolko desiatok tisic kilometrov. Jedneho dna mi posla autobateria,kupil som novu a....auto zacalo startovat v problemovych vonkajsich podmienkach,tj bez zhavenia na "brng". Nechapem to doteraz,auto normalne tocilo motorom,nikdy som nemal problem so startovanim ani po stati auta cez 2 tyzdne bez jazdenia,nic nenasvedcovalo ze bateria je vadna
OPEL VECTRA C 2,0 DTI ...r.v.2004
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 42
- Dátum registrácie: 09 Mar 2010, 21:04
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: SL
Zo svojich skúsenosti môžem potvrdiťť, že najdôležitejšie je mať dobrú autobateriu. Ak nieste si istí o stave svojej baterky, požičajte si dobru od niekoho a skuste štartovať. Ak vas to zastihne, že už vôbec nemôžte auto naštartovať, odpojte konektor snímača teploty chladiacej kvapaliny, naštartujte motor ( zapne žhaviče), nechajte motor bežať a naspáť zastrčte konektor do snímača chlad. kvapaliny. Takto som sa ja trapil až som si kúpil novú autobatériu - VARTA SILVER Dynamic 85Ah (112€) a auto štartuje dobré.
OPEL VECTRA C
r.v. 2002
2,2 DTI 16V
motor: Y22DTR, 92kW
r.v. 2002
2,2 DTI 16V
motor: Y22DTR, 92kW
- csala
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 37
- Dátum registrácie: 01 Mar 2007, 12:02
- Auto: Omega B
- Bydlisko: Snina
O zlom štartovaní motorov DTI tu bolo toho popísaného fakt dosť, ale nie všetko. Aj ja momentálne riešim zlý studený štart pri nízkych vonkajších teplotách napriek tomu, že doteraz v zime som nikdy nemal problémy so štartom aj keď som mal staré čerpadlo VP44 (už mám nové) a starú baterku (už mám novú 80Ah). Meral som žhaviče v zamontovanom stave - majú odpor cca 0,6 ohmu, čo je OK. Aj keď niekto tvrdí, že dieslu veľa netreba, aby naštartoval, podľa mňa opak je pravdou. Je tu veľa vplyvov, a pokiaľ sa stretne kombinácia viacerých nedostatkov, čo pri staršom motore je normálne, tak to nechce dobre štartovať.
Moje doterajšie skúsenosti s 2.2DTI, 272 tisic km:
Čerpadlo VP44 mi kľaklo pri 240 tisíc km, odišla elektronika, takže okamžitá smrť, ale v zime to štartovalo absolútne bez problémov do poslednej chvíle, z toho mi vychádza, že staré čerpadlo na dobrý štart nemá zásadný vplyv. Teraz mám čerpadlo nové (nie repasované) a napriek tomu so štartom je problém.
Žhaviace sviečky - ak nie je prerušená, to ešte neznamená, že je OK, počul som o tzv. zadnom žhavení, to znamená, že už to nežhaví na špičke, ale vzadu. Takže žhavičky je nutné kontrolovať vymontované, či žhavia na špičke a taktiež by sa mali rozsvietiť takmer do biela.
Začiatok a koniec žhavenia - tu koluje medzi motoristami veľa nesprávnych informácií. Kontrolka žhavenia na prístrojovke a jej zhasnutie určuje len moment, kedy je vhodné štartovať, ale so samotným žhavením nemá takmer nič spoločné. V predchádzajúcom aute som si na jednu žhavičku napojil káblik a svietiacu diódu upevnil v palubke a videl som, kedy žhavenie začalo a kedy skončilo. Žhavilo pri štarte aj pri úplne horúcom motore, samozrejme, že veľmi krátko. Takúto kontrolku sa chystám napojiť aj teraz v svojom DTI.
Štartér a dobrú baterku spomínať nebudem, tu je to jasné, čím motorom rýchlejšie točíme, tým je väčšia pravdepodobnosť, že to chytne. Možno za pozastavenie stojí skontrolovať prechodové odpory silovej kabeláže na blok motora, baterke, štartéri,.. Treba si uvedomiť, že na prechodovom odpore jednej stotiny Ohmu vznikne pri štartovacom prúde 100 ampér úbytok napätia 1 volt. Keďže štartér si v zime vezme viac ako 100 ampér, môže byť úbytok napätia na prechodových odporoch značný. To isté platí aj o žhavičoch. Spolu berú 60 až 80 ampér.
Na zimu dávam motorový olej nižšej viskozity, to pri studenom štarte tiež pomáha.
Padanie nafty - keď nafta padá, tak padá aj v zime aj v lete a zákonite by to malo zle štartovať aj v lete. Ak v lete nebol problém a v zime áno, tak to s padaním nafty nesúvisí.
Rozpínacie tlačítko obvodu čitla teploty chladiacej zmesi - mám ho ešte z čias, keď som mal problém štartovať poloteplý motor, ozaj to pomáhalo a motor naštartoval okamžite. Vtedy to totiž štartuje s maximálnou štartovacou dávkou a nastavuje iný uhol predvstreku.
Vyťahaná rozvodová reťaz - tu predpokladám väčšinu problémov so studeným štartom. Malo by pomôcť pootočenie čerpadla ako kompenzácia na nesprávne časovanie predvstreku.
Opotrebovaný dvojhmotnostný zotrvačník - niekde som čítal, že aj toto je problém.
Vstreky - neviem, či zlý vstrek by mohol pri malých otáčkach čerpadla rozprašovať zle a potom pri naštartovanom motore už dobre, takéto vedomosti nemám.
Kompresia motora - doporučujem zmerať, ale že Ople sú na tom celkom dobre.
Kombinácia všetkých príčin súčasne je samozrejme možná.
Moje doterajšie skúsenosti s 2.2DTI, 272 tisic km:
Čerpadlo VP44 mi kľaklo pri 240 tisíc km, odišla elektronika, takže okamžitá smrť, ale v zime to štartovalo absolútne bez problémov do poslednej chvíle, z toho mi vychádza, že staré čerpadlo na dobrý štart nemá zásadný vplyv. Teraz mám čerpadlo nové (nie repasované) a napriek tomu so štartom je problém.
Žhaviace sviečky - ak nie je prerušená, to ešte neznamená, že je OK, počul som o tzv. zadnom žhavení, to znamená, že už to nežhaví na špičke, ale vzadu. Takže žhavičky je nutné kontrolovať vymontované, či žhavia na špičke a taktiež by sa mali rozsvietiť takmer do biela.
Začiatok a koniec žhavenia - tu koluje medzi motoristami veľa nesprávnych informácií. Kontrolka žhavenia na prístrojovke a jej zhasnutie určuje len moment, kedy je vhodné štartovať, ale so samotným žhavením nemá takmer nič spoločné. V predchádzajúcom aute som si na jednu žhavičku napojil káblik a svietiacu diódu upevnil v palubke a videl som, kedy žhavenie začalo a kedy skončilo. Žhavilo pri štarte aj pri úplne horúcom motore, samozrejme, že veľmi krátko. Takúto kontrolku sa chystám napojiť aj teraz v svojom DTI.
Štartér a dobrú baterku spomínať nebudem, tu je to jasné, čím motorom rýchlejšie točíme, tým je väčšia pravdepodobnosť, že to chytne. Možno za pozastavenie stojí skontrolovať prechodové odpory silovej kabeláže na blok motora, baterke, štartéri,.. Treba si uvedomiť, že na prechodovom odpore jednej stotiny Ohmu vznikne pri štartovacom prúde 100 ampér úbytok napätia 1 volt. Keďže štartér si v zime vezme viac ako 100 ampér, môže byť úbytok napätia na prechodových odporoch značný. To isté platí aj o žhavičoch. Spolu berú 60 až 80 ampér.
Na zimu dávam motorový olej nižšej viskozity, to pri studenom štarte tiež pomáha.
Padanie nafty - keď nafta padá, tak padá aj v zime aj v lete a zákonite by to malo zle štartovať aj v lete. Ak v lete nebol problém a v zime áno, tak to s padaním nafty nesúvisí.
Rozpínacie tlačítko obvodu čitla teploty chladiacej zmesi - mám ho ešte z čias, keď som mal problém štartovať poloteplý motor, ozaj to pomáhalo a motor naštartoval okamžite. Vtedy to totiž štartuje s maximálnou štartovacou dávkou a nastavuje iný uhol predvstreku.
Vyťahaná rozvodová reťaz - tu predpokladám väčšinu problémov so studeným štartom. Malo by pomôcť pootočenie čerpadla ako kompenzácia na nesprávne časovanie predvstreku.
Opotrebovaný dvojhmotnostný zotrvačník - niekde som čítal, že aj toto je problém.
Vstreky - neviem, či zlý vstrek by mohol pri malých otáčkach čerpadla rozprašovať zle a potom pri naštartovanom motore už dobre, takéto vedomosti nemám.
Kompresia motora - doporučujem zmerať, ale že Ople sú na tom celkom dobre.
Kombinácia všetkých príčin súčasne je samozrejme možná.
Omega 2.2DTI (Y22DTH) r.v.2001
Diagnostika OpCom
Diagnostika OpCom
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 9455
- Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bydlisko: Okres Nove Zamky
angel33: ja by som vôbec uz neriesil nezavisle zhavenia ale skôr by som kontaktoval Tea a povedal mu svoj problem a on to jednym vrzom vyriesi ako mne upravil a porobil to tak ze to slape jako hodinky cim je tuhsie tym lepsie startujem
a dalsia vec je ze ti kukne auto a poradi ako a co mas zle, vyskusaj a uvidis
a dalsia vec je ze ti kukne auto a poradi ako a co mas zle, vyskusaj a uvidis
plus plus korea :D