Ako Vám funguje Brake Assistent?
Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Ako Vám funguje Brake Assistent?
Brake Assistent (BAS).
Na Omege funguje tak, že za normálnych okolností je potrebné brzdový pedál stláčať nejakou silou, napr. X.
Keď brzdu stlačím rýchlo, potrebná sila sa veľmi zmenší, je napr. 1/2X, aby sa dosiahol rovnaký brzdný účinok. Takže brzdnú silu je možné v tomto režime dávkovať.
Na Multivane je systém ešte omnoho citlivejší, akonáhle prudko pustím plyn a dotknem sa brzdy a kým držím brdový pedál, auto veľmi intenzívne brzdí. Samotné brzdenie začína takým trhnutím, hneď je cítiť, že to nie je štandardné brzdenie. Brzdnú silu je možné veľmi obmedzene dávkovať, ale po uvoľnení pedálu brdzenie končí a všetko sa vracia do normálu.
Na Peugeotoch (mám to overené na 308, 5008 a 407) je to presne rovnaké ako na VW s tým rozdielom, že ak je BAS vo funkcii zapínajú sa všetky smerovky.
Ako to funguje u Vás?
Na Omege funguje tak, že za normálnych okolností je potrebné brzdový pedál stláčať nejakou silou, napr. X.
Keď brzdu stlačím rýchlo, potrebná sila sa veľmi zmenší, je napr. 1/2X, aby sa dosiahol rovnaký brzdný účinok. Takže brzdnú silu je možné v tomto režime dávkovať.
Na Multivane je systém ešte omnoho citlivejší, akonáhle prudko pustím plyn a dotknem sa brzdy a kým držím brdový pedál, auto veľmi intenzívne brzdí. Samotné brzdenie začína takým trhnutím, hneď je cítiť, že to nie je štandardné brzdenie. Brzdnú silu je možné veľmi obmedzene dávkovať, ale po uvoľnení pedálu brdzenie končí a všetko sa vracia do normálu.
Na Peugeotoch (mám to overené na 308, 5008 a 407) je to presne rovnaké ako na VW s tým rozdielom, že ak je BAS vo funkcii zapínajú sa všetky smerovky.
Ako to funguje u Vás?
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- fabre
- Opelclub VIP člen
- Príspevky: 2800
- Dátum registrácie: 04 Sep 2010, 14:25
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Poprad
- Bydlisko alt: Brno
- Bydlisko: Poprad
- Kontaktovať používateľa:
nejak som sa dostal k tejto téme, úplna náhoda.
takže u nás je to tak nejako ako u teba. proste, pri normálnom brzdení ide pedal tak normálne. ako náhle začnem prudko brzdiť, akoby sa mi uvoľnil pedal a ide oveľa lahšie na podlahu. celkom zaujímavý systém. len aby to v zime nerobilo šarapatu, keď budem chcieť brzdiť tak, aby mi necvakalo abs
takže u nás je to tak nejako ako u teba. proste, pri normálnom brzdení ide pedal tak normálne. ako náhle začnem prudko brzdiť, akoby sa mi uvoľnil pedal a ide oveľa lahšie na podlahu. celkom zaujímavý systém. len aby to v zime nerobilo šarapatu, keď budem chcieť brzdiť tak, aby mi necvakalo abs
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 3608
- Dátum registrácie: 19 Mar 2007, 16:47
- Auto: Astra H
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Komjatna
- Bydlisko: Komjatna [RK]
Tak je to "emergency" brzda. Pises o davkovani brzdnej sily, ak som to spravne pochopil, ale myslim si, ze tu ku ziadnemu davkovaniu neprichadza (teda aby sme sa pochopili, neviem si predstavit davkovanie brzdnej sily v premavke - to je na dogrcanie sa )
Malo by to zaznamenavat panicke pustenie plynu a stlacenie brzdy - cize ako som pisal - nudzove brzdenie.
Ak mam pravdu povedat, ani som si nevsimol ci take nieco mam, cize ak mam tak to funguje presne tak ako to fungovat ma ... ze ani o tom neviem
Malo by to zaznamenavat panicke pustenie plynu a stlacenie brzdy - cize ako som pisal - nudzove brzdenie.
Ak mam pravdu povedat, ani som si nevsimol ci take nieco mam, cize ak mam tak to funguje presne tak ako to fungovat ma ... ze ani o tom neviem
'07 Astra H Z19DT
'03 VeCe Z18XE
- Diagnostika -
'03 VeCe Z18XE
- Diagnostika -
- buci_vectra
- Moderátor
- Príspevky: 6260
- Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Košice
V peugeote je to riesene cez posilovac brzd.
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
- buci_vectra
- Moderátor
- Príspevky: 6260
- Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Košice
Ano, podtlakom. Preto aj brzdovy pedal povadne, resp. sa prepadne pomaly na podlahu.
Zvlast je na to aj podtlak vedenie, zasobnik podtlaku a bizuteria okolo toho
Zvlast je na to aj podtlak vedenie, zasobnik podtlaku a bizuteria okolo toho
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
- buci_vectra
- Moderátor
- Príspevky: 6260
- Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Košice
Spytajme sa Juba
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Moja predchádzajúca Omega B to nemala.
Táto po FL Omega to má.
Je dosť veľký rozdiel v pocite z brzdy.
Pred FL Omega vyžadovala omnoho menšiu silu na brzdový pedál.
Po FL brzdí výborne, tlačiť však treba viac.
Ale keď prudko pustím plyn a hneď stlačím brzdu, už som v inom režime a vtedy stačí úplne malá sila na dávkovanie brzdného účinku.
Takže nie je to tak, žeby auto samo zabrzdilo, ale zmení sa pomer síl, je to asi 5:1. Ak predtým na vyvolanie brzdného účinku bolo treba tlačiť 50kg, pri aktivovanom BAS je to 10kg na pedál.
Niekto sa toho systému môže aj zľaknúť, teda mne to najskôr hrozne vadilo.
Potom som si zvykol.
Táto po FL Omega to má.
Je dosť veľký rozdiel v pocite z brzdy.
Pred FL Omega vyžadovala omnoho menšiu silu na brzdový pedál.
Po FL brzdí výborne, tlačiť však treba viac.
Ale keď prudko pustím plyn a hneď stlačím brzdu, už som v inom režime a vtedy stačí úplne malá sila na dávkovanie brzdného účinku.
Takže nie je to tak, žeby auto samo zabrzdilo, ale zmení sa pomer síl, je to asi 5:1. Ak predtým na vyvolanie brzdného účinku bolo treba tlačiť 50kg, pri aktivovanom BAS je to 10kg na pedál.
Niekto sa toho systému môže aj zľaknúť, teda mne to najskôr hrozne vadilo.
Potom som si zvykol.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád