Obmedzovac RPM motora

Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra

mirrco
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 430
Dátum registrácie: 12 Jún 2007, 11:52
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Prievidza
Kontaktovať používateľa:

Obmedzovac RPM motora

Príspevok od používateľa mirrco »

Chcel by som sa opytat na nejaky jednoduchy navod ako ako si posunut obmedzvovac o 5 az max 10% vyssie teda u mojho motra to bude asi z 6000 na 6600ot co by nemalo az tak vadit, a budem to vyuzivat tak max. 2x do roka.
Dakujem
Opel Ascona C 1.8i (C)18NE 74KW šaragľa
Obrázok
Používateľov profilový obrázok
Viktor
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 380
Dátum registrácie: 03 Feb 2008, 10:49
Auto: Iná značka
Bydlisko: V.Horeš, okr. TV

Príspevok od používateľa Viktor »

no neviem ako to urobiť ale ja na kadete nemám obmedzovač to viem z toho že raz som na 2ke vytočil do 6800ot :twisted: :twisted: :twisted: ale som si povedal že už nikdy viac
Používateľov profilový obrázok
Teo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 4752
Dátum registrácie: 19 Jan 2008, 21:39
Auto: Viac Oplov
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Teo »

ak mas analogovu jednotku tak zabudni kym t nevymenis.
Kadett 1,3 44KW FULL MANUAL r.v.88(karburátor :)
tel. 0903 75 75 34
www.teoracing.sk
www.opravaservoriadenia.sk
Opravíme aj to čo už nik nedokáže
mirrco
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 430
Dátum registrácie: 12 Jún 2007, 11:52
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Prievidza
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa mirrco »

Teo napísal:ak mas analogovu jednotku tak zabudni kym t nevymenis.


jenda je asi analogova to je ta vacsia ri spolusediacom , s date to ide aj na vstreky a ta druha co je pri svetle v nutri je mikroporcesro rady 8048 a bez toho tiez nejde nastartovat auto, neviem co to je ale asi nieco s tou lamba sondou tak to tam hentak zvlastne vyriesili,a prave v tom som menil ten krystal, ale v tej pri spolusediacom som nenasial ziadny krystal len je to plne odporov a kondeznzatorov a take zlvastne cuda a v tom su integrovane obvod ale take nezapuzdrene len v takom gely zaliate, no je to haluz :D:D:D
Opel Ascona C 1.8i (C)18NE 74KW šaragľa
Obrázok
fucker

Príspevok od používateľa fucker »

mirrco
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 430
Dátum registrácie: 12 Jún 2007, 11:52
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Prievidza
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa mirrco »

Hento vyzera ko 7200ot mod, ale myslim ze nad 6800 to uz je zbitocne utrpenie
Opel Ascona C 1.8i (C)18NE 74KW šaragľa
Obrázok
Používateľov profilový obrázok
Viktor
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 380
Dátum registrácie: 03 Feb 2008, 10:49
Auto: Iná značka
Bydlisko: V.Horeš, okr. TV

Príspevok od používateľa Viktor »

no dá sa to, ale je tam úprava od dbilasu a to je celkom drahá vec, tu by stačilo len trochu nastaviť RJ aby sa posunul obmedzovač, len ako na to :shock:
mirrco
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 430
Dátum registrácie: 12 Jún 2007, 11:52
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Prievidza
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa mirrco »

ved to ze pozeral som ine videa ba youtube astri a zdalo sa mi ze to je to iste, myslim vykon, len tam je posunuty obmedzovac..a ako na to?no pretaktovat ju :)
Alebo ak mas programator tak so zdrojoveho programu upravis opozdovacie registre
Opel Ascona C 1.8i (C)18NE 74KW šaragľa
Obrázok
Používateľov profilový obrázok
Kimi
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 2377
Dátum registrácie: 09 Jan 2006, 12:03
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Diviacka Nová Ves

Príspevok od používateľa Kimi »

mirrco mať tvoje starosti , čo chceš z tých našich vrakov vytiahnúť? vymeň motor a potom vylepšuj :wink: :lol:
azmodan

Príspevok od používateľa azmodan »

praveze take auta su vynikajuce na skusanie roznych veci za par korun mas kopu srandy a ked sa nieco pokazi zase to vymenis za par korun 8) mircco uznavam ta :twisted:
mirrco
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 430
Dátum registrácie: 12 Jún 2007, 11:52
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Prievidza
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa mirrco »

Dnes som tam naletoval krystal 4.4433Mhz zo uz je o 1Mhz viac ako povodny...lenze nespravilo to ziadny efekt, preto sa pokusim nieco spravit z tou vacsiou RJ alebo skusim si od kamarata poziciat programator a urobit si vlastnu RJ :idea: ,na zaklade merania teploty motora, vystupu z vahy vzduchu a to je asi vsetko :roll:
Opel Ascona C 1.8i (C)18NE 74KW šaragľa
Obrázok
Používateľov profilový obrázok
Manta
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 757
Dátum registrácie: 05 Feb 2007, 13:24
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Ba
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Manta »

mirrco napísal:Dnes som tam naletoval krystal 4.4433Mhz zo uz je o 1Mhz viac ako povodny...lenze nespravilo to ziadny efekt, preto sa pokusim nieco spravit z tou vacsiou RJ alebo skusim si od kamarata poziciat programator a urobit si vlastnu RJ :idea: ,na zaklade merania teploty motora, vystupu z vahy vzduchu a to je asi vsetko :roll:


pocuj, ta tvoja babicka ma aj katalizator?
Opel Frontera B 2.2 DTI automat r.v. 2001
Opel Manta B GSi C20NE
Opel manta B GT/E 20E cabrio
http://www.opelmanta.sk
mirrco
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 430
Dátum registrácie: 12 Jún 2007, 11:52
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Prievidza
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa mirrco »

Ja mam dost divne papiere...ale podla oznacenia motora katalyzor by tam mal byt, ale nikde som ho tam nevidel ale lamda sonda tam je ale terazj e odpojena..ale ked ju pripojim a rozladim vahu vzduchu tak sa to same ladi na urovne ze ma stipu oci ked pridem k vyfuku...V papieroch katalyzator nemam.A 4x rocne si na vahe vzduchu nastavuje idelalnu zmes, odhadom tak ze menim na motore rozne otacky a pocuvam ci ma nepravidleny zvuk
Opel Ascona C 1.8i (C)18NE 74KW šaragľa
Obrázok
Používateľov profilový obrázok
Viktor
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 380
Dátum registrácie: 03 Feb 2008, 10:49
Auto: Iná značka
Bydlisko: V.Horeš, okr. TV

Príspevok od používateľa Viktor »

to že si vybral katalyzátor to nevadí, hrozne brzdí výfukové plyny (ak ešte nie je vysypaný), a čo sa pohrať trochu so snímačom otáčok? z elektroniky viem veľmi málo, ale to podľa mňa dáva zmysel ak oklameš RJ otáčkami tak nebude odpájať prívod paliva až neskôr
mirrco
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 430
Dátum registrácie: 12 Jún 2007, 11:52
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Prievidza
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa mirrco »

V rozdelovaci je halov snimac, lenze podla toho vie RJ kedy ma dat iskru, teda moja RJ ma vystup na inducku a na vstreky.Keby oklamem vystup s halouho snimacu tak to dava rozne isku nie v synchronizacii.Ale akurat ma napadlo skrz teba, ze by som odrezal 2 vystupky co su v halovom snimaci, co by vlastne do RJ davalo dojem ze motor ma polovicne otacky, avsak by som musel spravit vlastny snimac otacok :P
Vystup s halouho snimacu by som pouzil len do RJ ale vystup pre inducku s RJ co ide von by som nepouzival lebo by bola 2x pomalsia, alebo len na 1 a 3 valec.Lenze teraz ma napadlo ze potom to bude asi aj tak vstrekovat, len do 1 a 3 valca :( hm no neviem je to zlozite :D
Ale jednoduche by bolo najst v tej RJ, kedze v nej nie je asi ziadny integrovany obvon ani EPROm ani EEprom ze by tam stacilo zmenit nejaku hodnotu rezitora :)
Ja si myslim ze katalyzator zvysuje spotrebu.Malo kto vie ze ak vo valci nastava vyfuk,a motor ma kopresiu 1:10, teoreticky by tam malo ostat 10% spalin pretoze piest nevide az uplne hore. TO sa niekedy stava ze ked je velmi neskory predstih tak spaliny su horucejsie a pri nasledujucom sani sa moze zmes zapalit este v sani...Aj preto sa pouziva vyssie oktanove cislo :)
A terazk ed je tam este aj dusič katalyzator tak v mieste pred katalyzatorm teda vo zvodoch je vyssi tlak, tak tych spalin tam ostane viac...
A dobre vyfuky su take, ze akoby vytahuju spaliny z vyfuku(zo zvodov) ,teda vo vyfuku mozu vytvorit aj podtlak takze tych spalin tam ostane menej cim sa zvysi ucinnost motora :)
Dnes uz su motory ktore maju dokonca nastavitelnu kompresiu a mód ze pri vyfuku ide piest az hore a pri sani tak aku ma kompresiu.
niekde som to videl, pohladam v googli.Malo to klukovy hriadel ukotveny v takom velmom ozubenom kolese ktore sa otacalo a klukovy hriadel sa posuval vyssie a nizzie, no zaujimave :)

Nie je to presne to co som hladal, ale aj tu je dokonale vytratenie vyfukovych plynov
http://www.scuderigroup.com/technology/ ... eview.html
Opel Ascona C 1.8i (C)18NE 74KW šaragľa
Obrázok
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

...niektoré motory potrebujú protitlak od výfuku, inak dôjde k poklesu výkonu. Je to veľmi komplikované. Dôležitým faktorom je aj to, aby zvody od jednotlivých valcov mali presnú dĺžku, kým sa spoja. Inak dochádza pri istých otáčkach k veľmi zlým tlakovým pomerom vo výfuku, čo veľmi nepriaznivo pôsobí na výkon. Toto je vec, ktorá sa iba ťažko teoreticky rieši, často je potrebné ísť cestou pokusu a omylu.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Používateľov profilový obrázok
Viktor
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 380
Dátum registrácie: 03 Feb 2008, 10:49
Auto: Iná značka
Bydlisko: V.Horeš, okr. TV

Príspevok od používateľa Viktor »

no kat nemám už ani ja a k poklesu výkonu nedošlo, to so zvodami je pravda, a ani nie vždy ide len o rovnakú dĺžku ale proste je to vypočítané podľa poradia zapaľovania a iných faktorov že ktoré rúrky majú byť aké dlhé aby nedošlo k tým nepriaznivým tlakom ktoré sťažujú vyprázdňovanie valcov
mirrco
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 430
Dátum registrácie: 12 Jún 2007, 11:52
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Prievidza
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa mirrco »

Podla mna mate pravdu, nemoze predca vyfuk z predchodcieho valca , ten tlak sa spatne tlacit do predchadzajuceho..aby sa dokonale vyprazdnil si myslim ze by bolo vhodne pouzit co najdhsie zvody, a tie sa potom mozu spojit nizssie
Opel Ascona C 1.8i (C)18NE 74KW šaragľa
Obrázok
Napísať odpoveď

Návrat na "TUNING a STYLING - VŠEOBECNE"