ventil na sani Z17DTH

Moderátori: bukelo, buci_vectra

lbrocko
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 20 Nov 2011, 14:33
Auto: Astra H
Bydlisko: Pezinok

ventil na sani Z17DTH

Príspevok od používateľa lbrocko »

Ahoj.
Vedeli by ste mi povedať čo nastavuje ten ventil na saní pri motore Z17DTH. Asi tento ventil prepusta podtlak ktorý je potom nižší pre ovládanie turba. Dá sa vymeniť alebo výmena celého sania?

Ďakujem
Ľuboš

img: http://2i.sk/8225f2d80b
OPEL ASTRA H r.v.2008 ,Combi, 74kw,101 HP, Z17DTH, farba:Blue Royal, výbava: Enjoy
lbrocko
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 20 Nov 2011, 14:33
Auto: Astra H
Bydlisko: Pezinok

Re: ventil na sani Z17DTH

Príspevok od používateľa lbrocko »

Ahoj,
takže ten ventil nie je celkom ventil ale ovládač sania riadený podtlakom. Nový stojí v Opel 250€, zohnal som z vrakoviska funkčný za 60€. Cez víkend
sme vybrali celé sanie. Po demontáži sme zistili zatuhnuté klapky sania (foto). Sanie sa dá vymontovať po demontáži rampy vstrekovačov lebo pod ňou sú skryté štyri šrouby.Pred čistením treba dať dole ten ovládač aby sa nezlomil a senzor tlaku. Sanie sme čistili čističom škrtiacej klapky a mechanicky jemnou drôtenou kefou. Na dôkladné vyčistenie je potrebné oddeliť klapky od takého korýtka. Je potrebné trochu sily lebo je to zlepené silikónom. Po vyčistení treba
plochy kde sa dáva silikón dôkladne očistiť a naniesť silikón napr. čo sa používa na olej vane, pozor pri spájaní tých dvoch dielov aby sa jeden diel po druhom nešmykol a nestiahol dolu. Následne sa dva diely spoja skrutkami. Po zaschnutí pripojiť ovládač + senzor. Potom sa treba vrhnúť na montáž všetkých častí
späť. Je dobré ak si spravíte fotky ako sa tie časti demontovali aby ste vedeli kde čo patrí. Potom ešte veľký pozor!!! Keďže sme dali dole palivové vedenie
zo vstrekov a celú konzolu-rampu tak nám padla nafta a nemohli sme naštartovať. Nakoniec sme to spravili tak že sme hadičkou naťahali naftu do čistej nádoby a zaliali ňou po vrch palivový filter a na čerpadle na vrchu je asi odvzdušňovací šroub ten sme odšroubovali a do hadičky čo ide do čerpadla vstrekovali striekačkou naftu až pokým išla nafta bez bubliniek cez ten otvor po šroube. Potom sme rýchlo šroub zatiahli a hadičku pripojili k filtru. Potom sme už naštartovali ale nie hneď, išlo to z ťažka ale naštartovali sme. Pri tých pokusoch sme skoro vymlátili akumulátor (ešte že moja je nová 2mesiace) tak potom je treba dlhšie nechať bežať motor aby sa dobila. Ak by ste to chceli robiť sami tak odporúčam aby ste mali na to celý deň a skúsenosti, amatérom ako ja to neodporúčam.Prikladám fotky.

pôvodné:
http://2i.sk/c7ac6b4192

čisté klapky
http://2i.sk/e58e4963b0
http://2i.sk/f49f5872a1
http://2i.sk/7d06c1eb38
priebeh:
http://2i.sk/d6bd7a5083
skrytý šroub:
http://2i.sk/a1ca0d27f4
po celkovej demontáži:
http://2i.sk/b0db1c36e5
http://2i.sk/6c17d0fa29

po montáži späť:
http://2i.sk/83e82f05d6
OPEL ASTRA H r.v.2008 ,Combi, 74kw,101 HP, Z17DTH, farba:Blue Royal, výbava: Enjoy
Napísať odpoveď

Návrat na "ASTRA - MOTOR/PREVODOVKA"