ASTRA J OPC

Moderátori: bukelo, buci_vectra

mackouskosk
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 19 Mar 2013, 16:03
Auto: Iná značka
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: ASTRA J OPC

Príspevok od používateľa mackouskosk »

Lubec napísal:
Na ten pocit, ze ta nieco mrzi si budes musiet zvyknut.


Ja už som si zvykol. :thumbup:
Používateľov profilový obrázok
Lubec
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 5297
Dátum registrácie: 17 Aug 2010, 21:54
Auto: Iná značka
Bydlisko: Bardejov SK

Re: ASTRA J OPC

Príspevok od používateľa Lubec »

Neviem, sice ako jazdis, a ako to auto budes pouzivat, ale neprijemnostiam sa da vyhnut aj priplatenim si za predlzenu zaruku. Ak to teda opel v ponuke ma.
quattro
VeBe X25XE - Phoenix-ex
VeBe X25XE Sport - rozobrata na organy
VeBe X16XEL Caravan - ex
,,Opel wir leben autos...Aber nur ein bisschen"
Používateľov profilový obrázok
Rasto
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 882
Dátum registrácie: 05 Dec 2006, 14:43
Auto: Astra J
Bydlisko: Prievidza
Bydlisko: Prievidza

Re: ASTRA J OPC

Príspevok od používateľa Rasto »

Ku korózií: keď som kupoval Astru, bol som ich pozrieť viac kým som si vybral tú čo mám. Jedna z adeptiek, mladšia s menším počtom kilometrov mala tiež nenormálne zoxidované časti motora, od hliníkových až po oceľové skrutky na výfuku - z toho som bol naozaj zdesený, nebola to len mierna povrchová korózia ..... . Na druhú stranu, tú čo som si vybral vyzerala v motorovom priestore ako funglovka .... . Motorizácie to boli rovnaké, tak že rozdiel musel byť len v prostredí v akom boli jazdené. Moja je aj po troch rokoch stále v pohode, žiadna nadmerná korózia.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER + LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL
xaviersa
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 551
Dátum registrácie: 22 Nov 2009, 19:36
Auto: Astra J
Bydlisko: Šaľa
Bydlisko: ŠAĽA - LEVICE

Re: ASTRA J OPC

Príspevok od používateľa xaviersa »

mackouskosk - ergonomiu octavie 2 hodnotis lepsie? kazdy mame ine chte, no ja sa zakazdym tesim z oktavky sluzobnej na astru. hlavne sedacky a ten nablbly tempomat na packe. myslim si, ze je to o zvyku a hlavne je lepsie to auto skusit na dlhsie trasy, ak je moznost. u mna rozhodne astra o krok v predsie vo o2
a ta hrdza pod kapotou..hmm...neviem ci je to prostredim, ale u mna sa tiez uz objavuje. auto ma 3/4 roka a to ma dost prekvapilo. Rasto, nebude to skor tym, ze ty mas inak vyrieseny odtok co bol spomenuty v inom vlakne? lebo ja mam permanentne zastraty motorovi priestor od frkajucej vody a tym i ta vlhkost je vacsia
ASTRA J 1.7 DTS COSMO SPORTS TOURER
EX- ASTRA J 1.7DTJ COSMO
EX - ASTRA G 1.6 16V LPG, X16XEL
mackouskosk
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 19 Mar 2013, 16:03
Auto: Iná značka
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: ASTRA J OPC

Príspevok od používateľa mackouskosk »

@ xaviersa
Koľko meriaš? Ja mám len tesne cez 2m a napriek tomu stále ten istý problém. Pedále sú príliš vpredu pod volantom, ktorý sa nedá dostatčne vysunúť . Preto musím sedieť obkročmo. Jedine Octavia2 má pedále tak vzadu a volant sa dá vysunúť tak, že keď dám všetko na doraz . Sedadlo úplne dolu a volant úplne hore a von, tak mám nohy pohodlne a nemusím si chodidlo vykrúcať a podobne. Jedine mi trochu vadí kľúč v zapaľovaní. Ten mohol byť vyššie. Sem tam do neho kolenom drgnem. Astra to má podobne ale. Pedále by to chcelo o min. 10 cm viac dozadu a volant aby sa dal dať aj nahor a nielen nadol.

Viac ma ale zaujalo toto.
http://www.opc-club.de/forum/astra-mode ... -getriebe/

Celá produkcia Astra J OPC mala vadný motor. Trochu to schladilo moje nadšenie z toho auta. :rozmyslam: Vyzerá to na niečo podobné ako slávny 1.4 TSI 180ps u VW. OPEL autá stiahol a mení celý motor. O akú závadu sa môže jednať som nezistil. Ale je to teda dosť divné. :confused: Nemáte viac info?
Používateľov profilový obrázok
mick04
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 882
Dátum registrácie: 21 Nov 2008, 23:58
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava

Re: ASTRA J OPC

Príspevok od používateľa mick04 »

No hovorí sa tam iba o prevodovke, na niektoré OPCčka je zvolávačka podla toho čo tam píšu, problémy mali, majú a asi aj budú mať tiež ostatné automobilky a zvoláva sa všade. :neviem:
Astra Bertone Z20LET
Calibra C20NE-EX
xaviersa
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 551
Dátum registrácie: 22 Nov 2009, 19:36
Auto: Astra J
Bydlisko: Šaľa
Bydlisko: ŠAĽA - LEVICE

Re: ASTRA J OPC

Príspevok od používateľa xaviersa »

mackouskosk, no pri tej vyske to je obtiazne. mne prave vadil opak, pedale boli vzadu a volant som si nemohol vysunut moc, lebo nedociahnem pedale. meriam nieco pod 180. ale vadi mi na o2, ze sedacky su uzke a nepohodlne a to mam sotva 80kg. takze toto je zavisle asi od uzivatela, lebo mne vadi presny opak ako tebe :) a kolegovcom tie sedacky, to ze su uzke tiez vadi.
ASTRA J 1.7 DTS COSMO SPORTS TOURER
EX- ASTRA J 1.7DTJ COSMO
EX - ASTRA G 1.6 16V LPG, X16XEL
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Re: ASTRA J OPC

Príspevok od používateľa Kajo »

Mikloš Zdeno napísal:nechcem ťa odhovárať, ale kúpu OPC ešte dobre zváž. OPC je po skúsenostiach, ktoré nájdeš aj na tomto fóre nič moc.
Mám Astru J 1,4 T

OPC, m3, AMG si človek nekupuje na bežné tralalákanie po meste.
Z hľadiska reliability nie je ani m3 nič moc, ani RS3 a pod.
Výdrž týchto vybičovaných áut je nízka, pneu drahé, podvozok nízky, brzdy drahé, pruženie tvrdé.
Tieto autá smerujú k motoršportu a tam sa napr. motor rozoberá po každom preteku a náklady nie sú dôležité.
Ty máš Astru 1.4T, ale Astra OPC je úplne iné auto a čo je dosť podstatné, OPC si aj po rokoch držia vyššiu hodnotu ako masové modely.

Mikloš Zdeno napísal:a má zopár nedostatkov na kráse/funkčnosti... napr. odtok vody z čelného skla : http://www.youtube.com/watch?v=28-BPF4o4PY ,
zhrdzavené hnacie hriadele, zaoxidovaný alternátor už po 22tis. km.

K odtoku som sa vyjadril vinej téme, podľa mňa je to ok, systém používajú aj iné automobilky.
Hriadele, tu by bolo potrebné uviesť veci na pravú mieru.
Vysokopevnostné ocele sú náchylné na oxidáciu, čo však na tyči s priemerom 3,5 cm nemá nijaký negatívny účinok.
Hriadel prenáša krútiaci moment na koleso a nie je určená na vyvolávanie pozitívnych optických emócií, rovnako ako vnútro výfuku slúži na odvod spalín a čistiť ho nemá zmysel.
Alebo si chceš tú hriadeľ demontovať a vystaviť v obývačke?
Ďalšia vec, poloos nevyrába Opel, ale Lobro či ako sa ten dodávateľ volá, dodáva poloosi po celom svete rôznym automobilkám.
Alternátor - nevyrába ho Opel, ale Bosch.
Aluminium, z ktorého sa vyrábajú alternátory nie je chránené lakom, stačí trocha vlhkosti a oxidácia je tam.
Samozrejme, že to ničomu nevadí (iná je situácia u klímakompresora).
Ča sa oxidácie týka, horšie je, keď oxidujú napr. torzné tyče (Renault) alebo keď hrdzavie celý podvozok (Mercedes).
Mikloš Zdeno napísal:Avšak cena nad 25 tis.€ je odstrašujúca - s prihliadnutím aj na popredajné služby. Zabudni na schopných Opel technikov...na Opel linke ti nič neporadia.
Ja mať 25-27tis. € na auto - idem do M-B A180 , získam 6 ročný bezplatný servis (práca, materiál) + 3 roky PZP+havarijné poistenie v cene. Samozrejme 280 koní to mať nebude...

Čo je na 25.000 odstrašujúce?
Môže to byť odstrašujúce pre toho, kto na to nemá.
K tomu Mercedesu, to je bohužiaľ veľké nepochopenie, keď niekomu, kto chce rýchly hot-hatch ponúkneš s prepáčením úplnú ch...vinu.
Navyše bezplatný servis je trošku omyl, stačí vynechať jednu povinnú (aj keď bezplatnú) prehliadku alebo previesť auto napr. zo svojej živnosti na svoju osobu a dovi.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Re: ASTRA J OPC

Príspevok od používateľa Kajo »

Ad bezplatný Mercedes servis.
Zhrniem to.
6 rokov sa musíš o auto starať tak, že ani nepáchneš do neautorizáku, aj poondiaty čap musím meniť Mercedes, lebo keď sa príde na to, že to robil niekto iný, padá to.
A za to dostaneš spolu asi 4 výmeny oleja, filtrov a stieračov a 1 výmenu sviečok :)
Keď si to budeš robiť sám, vyjde Ťa to možno 300 eur.
A spravíš si to lepšie.
To je ten úžasný bezplatný servis Mercedes, ktorým sa tu operuje, proste hlúposť na n-tú.
Hlavne odporúčam si prečítať, čo všetko je z toho vyňaté.
Proste všetko dôležité.
Nazvať TOTO servisom je drzosť.

Rozsah servisných úkonov:

Realizácia údržby predpísanej spoločnosťou MB, čo znamená údržba na danom type vozidla presne podľa rozsahu prác popísanom v systéme ASRA, vrátane poskytnutia k tomu potrebných náhradných dielov (motorový olej, olejový filter a predfilter, gumičky stieračov pri každej druhej návšteve, brzdová kvapalina, chladiaca kvapalina, sviečky) s výnimkou pohonných hmôt.

Servisné úkony nie sú odstraňovanie škôd spôsobených:
nehodou alebo násilím
neprimeraným zaobchádzaním s vozidlom, napríklad prekročenie záťaže, otáčok motora, nedodržanie návodu na obsluhu
zmenami na vozidle prevádzaných treťou osobou
používaním neoriginálnych ND a príslušenstva
ako aj
prevádzanie všetkých opráv, nutných pri obvyklom spôsobe používania vozidla v dôsledku opotrebenia (brzdové obloženie, spojka, drážkový remeň, spojovacie tyče riadenia, guľové čapy...)
výmena poškodených skiel vozidla
výmena pneumatík a diskov, ako i vyvažovanie kolies
všetky opatrenia pri dlhšom vyradení vozidla z prevádzky a neskorším uvedením do prevádzky, ako i tým spôsobené škody (akumulátor, pneumatiky...)
náklady na odťah
oprava cudzích nadstavieb a prídavných nadstavieb
dovybavenie a prevybavenie na základe zákonných predpisov a predpisov poisťovní (alarm, imobilizér)
opravy a úpravy laku
dopĺňanie prevádzkových náplní (motorový olej, náplň do ostrekovačov, brzdová kvapalina...)

Čo je zákazník povinný:
vždy pristaviť vozidlo v rámci predpísaných technických prehliadok včas
vykonať priebežné kontroly, ako i doplnenie stavu motorového oleja, chladiacej kvapaliny, mazadiel, náplne do ostrekovačov, tlaku pneumatík na vlastné náklady

Servisné výkony budú realizované výhradne v zmluvných dielňach siete MB na Slovensku.

Zdroj: http://www.mercedes-benz.sk/content/slo ... price.html

Ešte k tomuto:
mackouskosk napísal:Viac ma ale zaujalo toto.
http://www.opc-club.de/forum/astra-mode ... -getriebe/
Celá produkcia Astra J OPC mala vadný motor. Trochu to schladilo moje nadšenie z toho auta

Nehovorí sa o motore, ale o prevodovke, postihnuté sú IBA niektoré autá a Opel majiteľom posiela sms a bezplatne problém rieši.
Čo je na tom zlé?
Práve naopak, je to seriózne.
Ja som tiež už bol s Peugeotom na 2 zvolávačkách a som rád, že ma nenechajú jazdiť a potom sa niečo po 100.000 pokazí a rieš si to sám.
Toto je absolútne pozitívna informácia, fakt nechápem, čo Ťa na tom rozlaďuje.
Aj Bentley robí zvolávačky a aj Veyron mal zvolávačku.
A to je auto, kde len obutie je v cene tej Astry a po jednej ostrejšej jazde je na výmenu :)
Dokonalé auto nejestvuje a kto to očakáva, je pochabý.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
KPZ282
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 23 Mar 2013, 07:21
Auto: Iná značka

Re: ASTRA J OPC

Príspevok od používateľa KPZ282 »

ja len dufam ze sa nerobi OPC tiez v polsku :)

hrdzave poloosy mohli osetrit, nepotrebujem mat dlazbu na dvore zasranu od hrdze ak bude prsat :D

co sa týka toho odvodu vody, niekto tu pisal, ze ten sposob odvody maju aj ine automobilky, to je fakt pekna lenivost a ubohost inzinierov aj ostatnych znaciek, by som sa hanbil, mali tam pod to dat este plastovy kybel, do motoroveho priestoru astri 1,4J by sa zmestil.... alternator je zoxidovany kvoli chybajucemu krytu motora, ktory tam asi nedali, kvoli tomu odtoku vody, aby astra nemala pod kapotou akvarko.... alebo šnorchel ?
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Re: ASTRA J OPC

Príspevok od používateľa Kajo »

To je strašný nezmysel a neznalosť, kritizovať ten odvod vody.
Robí to tak aj BMW a Mercedes a majú na to svoj dôvod.
Na Peugeotoch to tečie tiež priamo, ale na podblatník a odtiaľ do blatníka a von.
Je to totiž optimálne riešenie, každá hadica sa totiž časom upchá, tu sa uprednostňuje to, aby voda z medzipriestoru prepážky odišla čo najkratšou cestou.
Na Tigre mám použité rúry vpredu aj vzadu a veľmi často ich musím čistiť.
Takisto rúrky odvádzajúce vodu z otváracej strechy, nech napíše, kto ich ešte nečistil.
Však keď sa Ti nepáči, namontuj si tam rúru, čo Ti v tom bráni? - a potom uvidíš ten rock'n'roll.
Na Alternátor striekni sprej na ochranu el. kontaktov alebo namontuj plast pod motor.
Alebo sa začni zamýšlať nad tým, prečo voda z klímy tečie na zem.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
mackouskosk
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 19 Mar 2013, 16:03
Auto: Iná značka
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: ASTRA J OPC

Príspevok od používateľa mackouskosk »

@Kajo
Myslím, že si to všetko trafil. Vrátane toho , že MB 180 pre mňa nieje žiadna alternatíva.
Ten problém je vážne v prevodovke a nie v motore. Ak som to pochopil správne, tak sa jednalo o zadrhávanie 2 stupňa pri pomalej jazde. Veľa km tak to auto asi v testoch nenajazdilo :posmesky:
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Re: ASTRA J OPC

Príspevok od používateľa Kajo »

Je veľký tlak na to, aby produkty boli čo najlacnejšie a čo najskôr na trhu.
Nie je moc času na testovanie, lebo kým jeden výrobca testuje, druhý už predáva ;)
Testovacím vodičom je zákazník sám.
VW je v tomto úplne neuveriteľný, von vypúšťa polotovary a potom potichúčky cez zvolávačky mení veci.
Alebo nemení a keď sa pokazia, preplatí veľkú časť nákladov, ja mám takto na Multivane menenú celú prevodovku, lebo nejaká séria mala predlohovú hriadeľ vyrobenú zo slabo zakalenej ocele, proste sa to všetko rozpadlo.
Tiež mám na zvolávačku menené výfukové zvody, ktoré praskli, softvér mám už asi 7. verzie, je tam toho viac.
Kedysi sa v automobilkách viac testovalo, ale autá boli omnoho drahšie, automobilky mali menej modelov, ktoré boli menej rozmanité.
Takže takýto je teraz svet, musíme si zvyknúť...
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36825
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Re: ASTRA J OPC

Príspevok od používateľa macil »

Aké zvykanie si? Veď si za to môžeme sami.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Milans
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 305
Dátum registrácie: 27 Júl 2006, 17:22
Auto: Astra H
Bydlisko: BN/TN

Re: ASTRA J OPC

Príspevok od používateľa Milans »

Kupovať si "spotrebnú vec" za 15.000 € a viac sa mi zdá ako drahá zábava a navyše, keď spotreba paliva oproti 15-ročným autám neklesla. To fakt nedáva logiku, keďže ide o koncept pohonu starý 100 rokov. Švagor ma F-kovú Astru, a keď mi ukazoval motor, myslel som si, že stratil polovicu súčiastok z neho, motorový priestor bol poloprázdny. Musím potvrdiť, čo už písal Kajo, ľahké, svižne, nenáročné auto na prevádzku a tiež dobré na spotrebu. Leje doň len benzín a olej a vydržalo toho veru neúrekom.

P.S. podľa mňa ceny klesajú hlavne ( jedine ? ) ako reakcia na klesajúci dopyt vyvolaný dnešnou ekonomicko-finančnou situáciou
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H 1.9 CDTi ( Z19DT ), 3/2006
Opel Astra G 1.7 CDTi ( Z17DTL)-ex
Používateľov profilový obrázok
Rasto
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 882
Dátum registrácie: 05 Dec 2006, 14:43
Auto: Astra J
Bydlisko: Prievidza
Bydlisko: Prievidza

Re: ASTRA J OPC

Príspevok od používateľa Rasto »

Včera som menil olej v Astre a tak som omrkol motor aj zospodu a musím napísať že žiadnu extrémnu koróziu som nenašiel. Najviac skorodovaný je spodný držiak katalizátora a spodný prírubový spoj katu s výf. potrubím. Hliníkové časti motora, klimakopresora, posilňovača riadenia OK.
Dokonca aj poloosi sú bez korózie, majú povrchovú úpravu (sú čierne). Auto má 3 roky a necelých 50 000 km.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER + LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL
Napísať odpoveď

Návrat na "ASTRA - VŠEOBECNE"