Mikloš Zdeno napísal:nechcem ťa odhovárať, ale kúpu OPC ešte dobre zváž. OPC je po skúsenostiach, ktoré nájdeš aj na tomto fóre nič moc.
Mám Astru J 1,4 T
OPC, m3, AMG si človek nekupuje na bežné tralalákanie po meste.
Z hľadiska reliability nie je ani m3 nič moc, ani RS3 a pod.
Výdrž týchto vybičovaných áut je nízka, pneu drahé, podvozok nízky, brzdy drahé, pruženie tvrdé.
Tieto autá smerujú k motoršportu a tam sa napr. motor rozoberá po každom preteku a náklady nie sú dôležité.
Ty máš Astru 1.4T, ale Astra OPC je úplne iné auto a čo je dosť podstatné, OPC si aj po rokoch držia vyššiu hodnotu ako masové modely.
Mikloš Zdeno napísal:a má zopár nedostatkov na kráse/funkčnosti... napr. odtok vody z čelného skla :
http://www.youtube.com/watch?v=28-BPF4o4PY ,
zhrdzavené hnacie hriadele, zaoxidovaný alternátor už po 22tis. km.
K odtoku som sa vyjadril vinej téme, podľa mňa je to ok, systém používajú aj iné automobilky.
Hriadele, tu by bolo potrebné uviesť veci na pravú mieru.
Vysokopevnostné ocele sú náchylné na oxidáciu, čo však na tyči s priemerom 3,5 cm nemá nijaký negatívny účinok.
Hriadel prenáša krútiaci moment na koleso a nie je určená na vyvolávanie pozitívnych optických emócií, rovnako ako vnútro výfuku slúži na odvod spalín a čistiť ho nemá zmysel.
Alebo si chceš tú hriadeľ demontovať a vystaviť v obývačke?
Ďalšia vec, poloos nevyrába Opel, ale Lobro či ako sa ten dodávateľ volá, dodáva poloosi po celom svete rôznym automobilkám.
Alternátor - nevyrába ho Opel, ale Bosch.
Aluminium, z ktorého sa vyrábajú alternátory nie je chránené lakom, stačí trocha vlhkosti a oxidácia je tam.
Samozrejme, že to ničomu nevadí (iná je situácia u klímakompresora).
Ča sa oxidácie týka, horšie je, keď oxidujú napr. torzné tyče (Renault) alebo keď hrdzavie celý podvozok (Mercedes).
Mikloš Zdeno napísal:Avšak cena nad 25 tis.€ je odstrašujúca - s prihliadnutím aj na popredajné služby. Zabudni na schopných Opel technikov...na Opel linke ti nič neporadia.
Ja mať 25-27tis. € na auto - idem do M-B A180 , získam 6 ročný bezplatný servis (práca, materiál) + 3 roky PZP+havarijné poistenie v cene. Samozrejme 280 koní to mať nebude...
Čo je na 25.000 odstrašujúce?
Môže to byť odstrašujúce pre toho, kto na to nemá.
K tomu Mercedesu, to je bohužiaľ veľké nepochopenie, keď niekomu, kto chce rýchly hot-hatch ponúkneš s prepáčením úplnú ch...vinu.
Navyše bezplatný servis je trošku omyl, stačí vynechať jednu povinnú (aj keď bezplatnú) prehliadku alebo previesť auto napr. zo svojej živnosti na svoju osobu a dovi.