Strana 1 z 2

ziarovky

Napísané: 05 Jan 2009, 17:47
od používateľa p.v.d
poradte mi,ake ziarovky su najlepsie do toho mojho kara,lebo tie co tam mam su 55W a svietia jak svetojanska muska.mam staru omegu 94r.v.a su tam este svetlomety zo skla.a etse jedna otazocka,xenony sa tam daju namontovat?Dikes.

Re: ziarovky

Napísané: 05 Jan 2009, 17:51
od používateľa macil
p.v.d napísal:...etse jedna otazocka,xenony sa tam daju namontovat?Dikes.


Nie.

Napísané: 05 Jan 2009, 18:02
od používateľa p.v.d
a preco??

Napísané: 05 Jan 2009, 18:05
od používateľa TUKESKO
Ahoj ziarovečky skus pozret tu ja kupujem tu!
1. nemaju tam byt pokuta a technicky!
2. musel by si to prerobit a dat inu optiku ci ako sa tomu vravi!


http://www.autosuciastky.com/shop/index ... d_kateg=36

Napísané: 05 Jan 2009, 18:05
od používateľa macil
p.v.d napísal:a preco??

Kvoli zákonom a legislatíve.

Napísané: 05 Jan 2009, 18:11
od používateľa p.v.d
a ake su najlepsie.viac ako 55W tam nemozem dat,ci ano?

Napísané: 05 Jan 2009, 18:14
od používateľa macil
A nemáš už náhodou vypadané, či zájdené paraboly?

Napísané: 05 Jan 2009, 18:15
od používateľa TUKESKO
su 55 + nejaka ta svietivost naviac a daju sa kupit aj rozne odtiene! ale teraz hlavne musis mat ciste svetla ja mavam casto spinave!!!

Napísané: 05 Jan 2009, 18:18
od používateľa p.v.d
no teraz som zohnal nove svetla aj paraboly,som to vypucoval,a furt to je jak baterka.a to ked chcem dat xenony,to treba zapisat do technicaku,ci to sa vobec neda namotovat do mojej kary?

Napísané: 05 Jan 2009, 18:24
od používateľa macil
Všetky dorábky, prerábky, prestavbové sady sú mimo zákon. Jedine originály sú akceptované.
Je tu toho na fóre už dosť.

Napísané: 05 Jan 2009, 18:25
od používateľa p.v.d
tak ale hadam sa to da zlegalizovat,ked to mas zapisane v technicaku.neda sa mi zase citat cele forum.

Napísané: 05 Jan 2009, 18:27
od používateľa macil
Nepíšem dosť jasne? Ani mne sa to nechce znova písať.

Napísané: 05 Jan 2009, 18:30
od používateľa p.v.d
tak potom jak je mozne ze si to davaju robit na auta,ked to je ilegal?

Napísané: 05 Jan 2009, 18:36
od používateľa macil
Ja už neviem, čo ti mám napísať. Pýtal si sa, či sa to dá. Technicky áno, ale nie legálne.
Končím.

Napísané: 05 Jan 2009, 18:41
od používateľa p.v.d
no.oki.tak dikes.

Napísané: 05 Jan 2009, 23:13
od používateľa .:DeViL:.
Môj kolega má Omega r.v. 95 a mal tie z tých prvých svetiel čo montovali do Omeg, tie take so žltými sklami. V lete si kúpil a namontoval xenóny a neviem o tom aby si dával niečo prepísať v techničáku či čo. Neviem čo vy máte za techničáky ale ja v ňom o svetlách nemám ani "ň".

Napísané: 05 Jan 2009, 23:22
od používateľa TUKESKO
Podla zákona musí mať automobil vybavený xenonovými reflektormi automatické naklápanie svetiel a ostrekovace svetlometov.

Prestavba halogénového svetlometu na xenónový je napriek použitiu prestavbových kitov s certifikátom TUV nelegálna nielen u nás, ale aj v celej EU. Každý svetlomet je homologizovaný – t.j. jeho použitie je legálne – iba pri použití svetelného zdroja, s ktorým bol schválený. To znamená, že ak niekto použije xenónovú výbojku v svetlomete, ktorý bol originálne vybavený halogénovou žiarovkou, vykonal nelegálnu úpravu (takisto aj naopak, ale kto by to robil...). Jednou z možností je vymeniť celý svetlomet za taký, ktorý bol homologizovaný na prevádzku s xenónovou výbojkou. Takáto výmena je legálna za podmienky, že na vozidle sú namontované ostrekovače svetlometov a automatické gyroskopické nastavovanie sklonu svetlometov. To sa však montuje iba na vozidlá od výroby vybavené výbojkovými svetlometmi a jeho dodatočná montáž nie je najjednoduchšia a ani najlacnejšia.

Každý svetlomet je označený na viditeľnom mieste (najčastejšie na rozptylovom skle) homologizačnou značkou E4 alebo e4 v krúžku a následným číselným kódom. Tento číselný kód je odlišný pre svetlomety s halogénovými žiarovkami a pre svetlomety s xenónovými výbojkami. Na základe tohto kódu je možné identifikovať, o aký typ svetlometu ide. Policajt na ceste to určite kontrolovať nebude, pravdepodobne to neskontroluje ani technik na STK-čke. Šikovnejší policajt alebo technik STK zistí nelegálnu prestavbu jednoducho: prítomnosťou gombíka na reguláciu sklonu svetlometov na palubnej doske. Autá s xenónovými výbojkami a automatickou reguláciou sklonu ho nemajú – je to nevyvrátiteľný dôkaz končiaci zadržaním technického preukazu. Ak na to prídu napr. rakúski policajti, následky môžu byť aj horšie.

Veľký problém nastáva, pokiaľ dôjde k nehode, kde bude musieť poisťovňa vyplatiť vyššie poistné plnenie, prípadne pri nej dôjde k zraneniu, alebo nebodaj usmrteniu osôb. Je viac ako isté, že odborníci z poisťovne budú hľadať aj najmenší detail – počínajúc rozmermi pneumatík a diskov až po homologizačné čísla na svetlometoch a žiarovkách – len aby našli niečo, čo je proti predpisom a na základe čoho nebudú musieť vyplatiť poistné plnenie (sú na vysokej odbornej úrovni a sú za to dobre platení). Ak poisťovňa preukáže použitie nehomologizovaných komponentov, majiteľ tohto vozidla má problém. V prípade prestavby halogénových svetlometov na xenónové stačí, aby druhý účastník nehody vyhlásil, že ho toto vozidlo oslnilo. Vtedy, bez ohľadu na priebeh nehody, poisťovňa odmietne uhradiť škodu a plnú škodu je povinný uhradiť ten, kto mal v čase nehody namontované nehomologizované komponenty (toto hrozí napr. aj pri použití iného rozmeru pneumatík či diskov, ako je uvedené v technickom preukaze). Ak by bol k posúdeniu nehody privolaný aj súdny znalec, nepomôže mu už nič.

Každý, kto sa rozhoduje pre takúto prestavbu, by mal byť vopred upozornený na nelegálnosť takejto prestavby a prípadných následkov z toho plynúcich.

A na záver jedna prosba v záujme bezpečnosti na cestách k všetkým tým, ktorí sa pre takúto prestavbu (opakujem, na Slovensku aj v EU je to nepovolená úprava) rozhodnú: Po prestavbe halogénových reflektorov na xenóny je skutočne nevyhnutné mať vždy správne nastavené svetlá, aby nedochádzalo k zbytočným nehodám. Oslnenie xenónmi je vzhľadom na ich svietivosť veľmi nebezpečné. Nechajte si skontrolovať nastavenie svetiel aspoň raz za rok. Toto praktizujte aj keď nemáte xenónové výbojky – s dobre nastavenými svetlami uvidíte tiež o niečo lepšie a nebudete oslňovať iných.

Podmienky pre homologizáciu svetlometov motorových vozidiel, vybavených svetelnými zdrojmi s plynovými výbojkami ustanovuje predpis č. 98 EHK OSN a platí aj na Slovensku. Autor problematiku osobne konzultoval so Štátnym dopravným úradom na Ministerstve Dopravy Pôšt a Telekomunikácii SR a s technikom spoločnosti Slovdekra, s.r.o vykonávajúcou technické kontroly vozidiel.


Stačí to takto?

Napísané: 05 Jan 2009, 23:56
od používateľa .:DeViL:.
Po prečítaní tých litánií mám takúto otázku: Mám xenóny. Začiatkom minulého roka som išiel za nákl. autom, ktorému z pomedzi zadných kolies vyletel šuter a rozbil mi predné svetlo, presnejšie len predný priesvitný kryt. Zvýšok bol nepoškodený. Kúpil tak od ruky komplet svetlomet ale halogenový a len ten priesvitný kryt som prehodil na svoj xenónový svetlomet. To mi akože rakúsky policajt zoberie TP len preto, že mám xenóny a kryt na jednom z nich je z halogénu? A ostrekovače vôbec nemám, lebo predchádzajúcemu majiteľovi sa zdalo, že spláchnu veľa vody, tak ich vymontoval.

Napísané: 15 Jan 2009, 22:40
od používateľa TUKESKO
V rakusku je možne vsetko aj to ze ti zoberu auto a nielen TP! a ked ti auto pred tebou rozbije sklo treba ist za nim az pokial nezastaví a ziadat vymenu poskodeneho na positku ja som tak menil celne klo na doticneho poistku!

Napísané: 16 Jan 2009, 12:36
od používateľa Patricius
chlapi, po prečítaní príspevkov vyššie, sa normálne budem báť nasadnúť do auta. A to som nič nemenil. :roll: