ziarovky
Moderátor: dulo
- p.v.d
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 60
- Dátum registrácie: 05 Jan 2009, 17:32
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Bratislava
ziarovky
poradte mi,ake ziarovky su najlepsie do toho mojho kara,lebo tie co tam mam su 55W a svietia jak svetojanska muska.mam staru omegu 94r.v.a su tam este svetlomety zo skla.a etse jedna otazocka,xenony sa tam daju namontovat?Dikes.
Opel omega 2.5 TD r.v.96
- macil
- Admin
- Príspevky: 36871
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Re: ziarovky
Nie.p.v.d napísal:...etse jedna otazocka,xenony sa tam daju namontovat?Dikes.
- TUKESKO
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1057
- Dátum registrácie: 11 Dec 2008, 19:36
- Auto: Zafira B
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
- Bydlisko: Hrádok medzi NM a PN pri D1
- Kontaktovať používateľa:
Ahoj ziarovečky skus pozret tu ja kupujem tu!
1. nemaju tam byt pokuta a technicky!
2. musel by si to prerobit a dat inu optiku ci ako sa tomu vravi!
http://www.autosuciastky.com/shop/index ... d_kateg=36
1. nemaju tam byt pokuta a technicky!
2. musel by si to prerobit a dat inu optiku ci ako sa tomu vravi!
http://www.autosuciastky.com/shop/index ... d_kateg=36
Naposledy upravil/-a TUKESKO v 05 Jan 2009, 18:09, upravené celkom 1 krát.
0918833051
Opel Zafira B 1.9 CDTi
Opel omega B 3.2 CARAVAN
Opel omega B 2.0 CARAVAN
auto scan opel
Opel Zafira B 1.9 CDTi
Opel omega B 3.2 CARAVAN
Opel omega B 2.0 CARAVAN
auto scan opel
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 368
- Dátum registrácie: 12 Apr 2008, 18:46
- Auto: Omega B
- Bydlisko: Michalovce
- Bydlisko: Michalovce
Môj kolega má Omega r.v. 95 a mal tie z tých prvých svetiel čo montovali do Omeg, tie take so žltými sklami. V lete si kúpil a namontoval xenóny a neviem o tom aby si dával niečo prepísať v techničáku či čo. Neviem čo vy máte za techničáky ale ja v ňom o svetlách nemám ani "ň".
Naposledy upravil/-a .:DeViL:. v 27 Feb 2009, 17:12, upravené celkom 1 krát.
...::: Opel Omega B "Jubileum 100" 2.0 16V 136HP r.v. 1999 Jungle Green :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::...
- TUKESKO
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1057
- Dátum registrácie: 11 Dec 2008, 19:36
- Auto: Zafira B
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
- Bydlisko: Hrádok medzi NM a PN pri D1
- Kontaktovať používateľa:
Podla zákona musí mať automobil vybavený xenonovými reflektormi automatické naklápanie svetiel a ostrekovace svetlometov.
Prestavba halogénového svetlometu na xenónový je napriek použitiu prestavbových kitov s certifikátom TUV nelegálna nielen u nás, ale aj v celej EU. Každý svetlomet je homologizovaný – t.j. jeho použitie je legálne – iba pri použití svetelného zdroja, s ktorým bol schválený. To znamená, že ak niekto použije xenónovú výbojku v svetlomete, ktorý bol originálne vybavený halogénovou žiarovkou, vykonal nelegálnu úpravu (takisto aj naopak, ale kto by to robil...). Jednou z možností je vymeniť celý svetlomet za taký, ktorý bol homologizovaný na prevádzku s xenónovou výbojkou. Takáto výmena je legálna za podmienky, že na vozidle sú namontované ostrekovače svetlometov a automatické gyroskopické nastavovanie sklonu svetlometov. To sa však montuje iba na vozidlá od výroby vybavené výbojkovými svetlometmi a jeho dodatočná montáž nie je najjednoduchšia a ani najlacnejšia.
Každý svetlomet je označený na viditeľnom mieste (najčastejšie na rozptylovom skle) homologizačnou značkou E4 alebo e4 v krúžku a následným číselným kódom. Tento číselný kód je odlišný pre svetlomety s halogénovými žiarovkami a pre svetlomety s xenónovými výbojkami. Na základe tohto kódu je možné identifikovať, o aký typ svetlometu ide. Policajt na ceste to určite kontrolovať nebude, pravdepodobne to neskontroluje ani technik na STK-čke. Šikovnejší policajt alebo technik STK zistí nelegálnu prestavbu jednoducho: prítomnosťou gombíka na reguláciu sklonu svetlometov na palubnej doske. Autá s xenónovými výbojkami a automatickou reguláciou sklonu ho nemajú – je to nevyvrátiteľný dôkaz končiaci zadržaním technického preukazu. Ak na to prídu napr. rakúski policajti, následky môžu byť aj horšie.
Veľký problém nastáva, pokiaľ dôjde k nehode, kde bude musieť poisťovňa vyplatiť vyššie poistné plnenie, prípadne pri nej dôjde k zraneniu, alebo nebodaj usmrteniu osôb. Je viac ako isté, že odborníci z poisťovne budú hľadať aj najmenší detail – počínajúc rozmermi pneumatík a diskov až po homologizačné čísla na svetlometoch a žiarovkách – len aby našli niečo, čo je proti predpisom a na základe čoho nebudú musieť vyplatiť poistné plnenie (sú na vysokej odbornej úrovni a sú za to dobre platení). Ak poisťovňa preukáže použitie nehomologizovaných komponentov, majiteľ tohto vozidla má problém. V prípade prestavby halogénových svetlometov na xenónové stačí, aby druhý účastník nehody vyhlásil, že ho toto vozidlo oslnilo. Vtedy, bez ohľadu na priebeh nehody, poisťovňa odmietne uhradiť škodu a plnú škodu je povinný uhradiť ten, kto mal v čase nehody namontované nehomologizované komponenty (toto hrozí napr. aj pri použití iného rozmeru pneumatík či diskov, ako je uvedené v technickom preukaze). Ak by bol k posúdeniu nehody privolaný aj súdny znalec, nepomôže mu už nič.
Každý, kto sa rozhoduje pre takúto prestavbu, by mal byť vopred upozornený na nelegálnosť takejto prestavby a prípadných následkov z toho plynúcich.
A na záver jedna prosba v záujme bezpečnosti na cestách k všetkým tým, ktorí sa pre takúto prestavbu (opakujem, na Slovensku aj v EU je to nepovolená úprava) rozhodnú: Po prestavbe halogénových reflektorov na xenóny je skutočne nevyhnutné mať vždy správne nastavené svetlá, aby nedochádzalo k zbytočným nehodám. Oslnenie xenónmi je vzhľadom na ich svietivosť veľmi nebezpečné. Nechajte si skontrolovať nastavenie svetiel aspoň raz za rok. Toto praktizujte aj keď nemáte xenónové výbojky – s dobre nastavenými svetlami uvidíte tiež o niečo lepšie a nebudete oslňovať iných.
Podmienky pre homologizáciu svetlometov motorových vozidiel, vybavených svetelnými zdrojmi s plynovými výbojkami ustanovuje predpis č. 98 EHK OSN a platí aj na Slovensku. Autor problematiku osobne konzultoval so Štátnym dopravným úradom na Ministerstve Dopravy Pôšt a Telekomunikácii SR a s technikom spoločnosti Slovdekra, s.r.o vykonávajúcou technické kontroly vozidiel.
Stačí to takto?
Prestavba halogénového svetlometu na xenónový je napriek použitiu prestavbových kitov s certifikátom TUV nelegálna nielen u nás, ale aj v celej EU. Každý svetlomet je homologizovaný – t.j. jeho použitie je legálne – iba pri použití svetelného zdroja, s ktorým bol schválený. To znamená, že ak niekto použije xenónovú výbojku v svetlomete, ktorý bol originálne vybavený halogénovou žiarovkou, vykonal nelegálnu úpravu (takisto aj naopak, ale kto by to robil...). Jednou z možností je vymeniť celý svetlomet za taký, ktorý bol homologizovaný na prevádzku s xenónovou výbojkou. Takáto výmena je legálna za podmienky, že na vozidle sú namontované ostrekovače svetlometov a automatické gyroskopické nastavovanie sklonu svetlometov. To sa však montuje iba na vozidlá od výroby vybavené výbojkovými svetlometmi a jeho dodatočná montáž nie je najjednoduchšia a ani najlacnejšia.
Každý svetlomet je označený na viditeľnom mieste (najčastejšie na rozptylovom skle) homologizačnou značkou E4 alebo e4 v krúžku a následným číselným kódom. Tento číselný kód je odlišný pre svetlomety s halogénovými žiarovkami a pre svetlomety s xenónovými výbojkami. Na základe tohto kódu je možné identifikovať, o aký typ svetlometu ide. Policajt na ceste to určite kontrolovať nebude, pravdepodobne to neskontroluje ani technik na STK-čke. Šikovnejší policajt alebo technik STK zistí nelegálnu prestavbu jednoducho: prítomnosťou gombíka na reguláciu sklonu svetlometov na palubnej doske. Autá s xenónovými výbojkami a automatickou reguláciou sklonu ho nemajú – je to nevyvrátiteľný dôkaz končiaci zadržaním technického preukazu. Ak na to prídu napr. rakúski policajti, následky môžu byť aj horšie.
Veľký problém nastáva, pokiaľ dôjde k nehode, kde bude musieť poisťovňa vyplatiť vyššie poistné plnenie, prípadne pri nej dôjde k zraneniu, alebo nebodaj usmrteniu osôb. Je viac ako isté, že odborníci z poisťovne budú hľadať aj najmenší detail – počínajúc rozmermi pneumatík a diskov až po homologizačné čísla na svetlometoch a žiarovkách – len aby našli niečo, čo je proti predpisom a na základe čoho nebudú musieť vyplatiť poistné plnenie (sú na vysokej odbornej úrovni a sú za to dobre platení). Ak poisťovňa preukáže použitie nehomologizovaných komponentov, majiteľ tohto vozidla má problém. V prípade prestavby halogénových svetlometov na xenónové stačí, aby druhý účastník nehody vyhlásil, že ho toto vozidlo oslnilo. Vtedy, bez ohľadu na priebeh nehody, poisťovňa odmietne uhradiť škodu a plnú škodu je povinný uhradiť ten, kto mal v čase nehody namontované nehomologizované komponenty (toto hrozí napr. aj pri použití iného rozmeru pneumatík či diskov, ako je uvedené v technickom preukaze). Ak by bol k posúdeniu nehody privolaný aj súdny znalec, nepomôže mu už nič.
Každý, kto sa rozhoduje pre takúto prestavbu, by mal byť vopred upozornený na nelegálnosť takejto prestavby a prípadných následkov z toho plynúcich.
A na záver jedna prosba v záujme bezpečnosti na cestách k všetkým tým, ktorí sa pre takúto prestavbu (opakujem, na Slovensku aj v EU je to nepovolená úprava) rozhodnú: Po prestavbe halogénových reflektorov na xenóny je skutočne nevyhnutné mať vždy správne nastavené svetlá, aby nedochádzalo k zbytočným nehodám. Oslnenie xenónmi je vzhľadom na ich svietivosť veľmi nebezpečné. Nechajte si skontrolovať nastavenie svetiel aspoň raz za rok. Toto praktizujte aj keď nemáte xenónové výbojky – s dobre nastavenými svetlami uvidíte tiež o niečo lepšie a nebudete oslňovať iných.
Podmienky pre homologizáciu svetlometov motorových vozidiel, vybavených svetelnými zdrojmi s plynovými výbojkami ustanovuje predpis č. 98 EHK OSN a platí aj na Slovensku. Autor problematiku osobne konzultoval so Štátnym dopravným úradom na Ministerstve Dopravy Pôšt a Telekomunikácii SR a s technikom spoločnosti Slovdekra, s.r.o vykonávajúcou technické kontroly vozidiel.
Stačí to takto?
0918833051
Opel Zafira B 1.9 CDTi
Opel omega B 3.2 CARAVAN
Opel omega B 2.0 CARAVAN
auto scan opel
Opel Zafira B 1.9 CDTi
Opel omega B 3.2 CARAVAN
Opel omega B 2.0 CARAVAN
auto scan opel
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 368
- Dátum registrácie: 12 Apr 2008, 18:46
- Auto: Omega B
- Bydlisko: Michalovce
- Bydlisko: Michalovce
Po prečítaní tých litánií mám takúto otázku: Mám xenóny. Začiatkom minulého roka som išiel za nákl. autom, ktorému z pomedzi zadných kolies vyletel šuter a rozbil mi predné svetlo, presnejšie len predný priesvitný kryt. Zvýšok bol nepoškodený. Kúpil tak od ruky komplet svetlomet ale halogenový a len ten priesvitný kryt som prehodil na svoj xenónový svetlomet. To mi akože rakúsky policajt zoberie TP len preto, že mám xenóny a kryt na jednom z nich je z halogénu? A ostrekovače vôbec nemám, lebo predchádzajúcemu majiteľovi sa zdalo, že spláchnu veľa vody, tak ich vymontoval.
...::: Opel Omega B "Jubileum 100" 2.0 16V 136HP r.v. 1999 Jungle Green :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::...
- TUKESKO
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1057
- Dátum registrácie: 11 Dec 2008, 19:36
- Auto: Zafira B
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
- Bydlisko: Hrádok medzi NM a PN pri D1
- Kontaktovať používateľa:
V rakusku je možne vsetko aj to ze ti zoberu auto a nielen TP! a ked ti auto pred tebou rozbije sklo treba ist za nim az pokial nezastaví a ziadat vymenu poskodeneho na positku ja som tak menil celne klo na doticneho poistku!
0918833051
Opel Zafira B 1.9 CDTi
Opel omega B 3.2 CARAVAN
Opel omega B 2.0 CARAVAN
auto scan opel
Opel Zafira B 1.9 CDTi
Opel omega B 3.2 CARAVAN
Opel omega B 2.0 CARAVAN
auto scan opel