Strana 1 z 1
PROBLEM VIBRACIE 1.7 CTDI vyrieseny !?
Napísané: 04 Máj 2009, 12:58
od používateľa reptile602
Dnesnym dnom sa zavrsilo moje 2 rocne trapenie a konecne sme odstranili rezonanciu ktora sa sirila z oblasti motora pri otackach 2100.
V servise kde som kupil auto (PanEuro, s.r.o.)o tom nechceli ani pocut vraj to nieje zavada ale normalne spravanie sa motora. Nastastie v posledny den zaruky som zistil ze v Kosiciach je novootvoreny opel servis swam. Tam ma zobrali a zistili ze zvuky sa siria od zavazi na polooske. Tak mi objednali dalsie zavazie ze sa to utlmi. Ale vybracie sa iba posunuli z 2100 na 2000 otacok, preto objendali dalsie kilove zavazie. Po nainstalovani som mal uz vybracie na 1700 otackach.
Tak ma napadlo ze co by sa stalo keby sme dali prec vsedky zavazia(ci sa to neposunie vyssie). Na moju radost som zistil ze tie vybracie zmyzli. Takze som zobral auto a idem to este testovat.
Chcel by som sa spytat ci tu nieje nahodou neaky maniak kto by tusil NACO je na polooske vlastne to nestastne zavazie a ci tam vobec malo byt. DAKUJEM VAM
P.S: mam podozrenie ze tym zavazim riesili neaky problem s prevodovkou
Napísané: 04 Máj 2009, 15:01
od používateľa Komo
S tymi zavaziami sa obrat na Signuma, mozno o tom bude nieco vediet.
No a ak to je bezproblemove, tak by to malo pomoct aj Barymu.
A jeden hlupy dotaz...nemali by prave zavazia zabranovat tomu traseniu? Nieje to ten isty pripad ako ked si dava clovek vyvazovat kolesa?
Napísané: 04 Máj 2009, 16:37
od používateľa Rasto
Nie som odborník, ale tie závažia tam bývajú a zdá sa mi že aj ja ich tam mám. Netvrdím tým ale, že tam byť musia, ale je bežná prax, že sa napr. aj kardany vyvažujú. Tak že nerobil by som z toho paniku že sa niekto niečo pokúšal zakamuflovať. Možno že tie tvoje boli nejako posunuté či už náhodne alebo neodbornou manipuláciou.
Napísané: 04 Máj 2009, 18:37
od používateľa macil
To závažie bráni kmitom poloosy.
Len v tvojom prípade nerozumiem jednému. Píšeš o rezonanciách pri určitých otáčkach motora, ibaže otáčky poloos sú závislé na rýchlosti a nie na otáčkach motora. Záleží na zaradenom rýchl. stupni.
Takže ako?
rychlost
Napísané: 04 Máj 2009, 20:39
od používateľa reptile602
to macil :
Aj servisak sa tomu divil, hovoril presne to co ty.
Neviem preco ale je to tak. Rezonovalo to stale pri tych istych otackach nezavisle na rychlosti vozidla a na zaradenej rychlosti.
Zaujimalo by ma hlavne co sa stane ked to zavazie tam nebude, moze sa tym nieco poskodit ???
P.S : Este 1 vec (nerobilo to ked som vytocil tie otacky naprazdno, iba pri jazde)
Napísané: 04 Máj 2009, 20:41
od používateľa macil
Nie.
Napísané: 04 Máj 2009, 20:43
od používateľa reptile602
Tak potom mam vyhrane , staaaasne ma tie rezonancie srali. Konecne mam trocha pozitok z jazdy a nesledujem stale ci niesom na zlych otackach.
Dakujem za info, dufam ze to pomoze aj inym ...
Napísané: 04 Máj 2009, 21:02
od používateľa Barry
Tak to ti gratulujem...
U mna vsak tie vibracie maju vztah k zaradenemu rychlostnemu stupnu, otackam motora a rychlosti vozidla. Ked pojdem 135km/h a bude to vibrovat, vyradim rychlost a prestane to. Dam ju tam a zase to bude vibrovat. U mna je vibracia obcas aj na volnobehu. Mam skor podozrenie na silentbloky motora. Ono sa to totiz cele javi ako keby ten motor priliz skakal...
Napísané: 05 Máj 2009, 19:54
od používateľa Kesi
Silenbloky vyskúšaj jednoducho. Zaraď 5ťku a popoťahuj rukami auto za predný nosník (ako keby si ho chcel rozhúpať) a presne vidíš koľko sa ti vychyľuje motor v závesoch. Ak to ide veľmi ľahko alebo to dokonca naráža tak je to jasné
Re: PROBLEM VYBRACIE 1.7 CTDI vyrieseny !?
Napísané: 06 Máj 2009, 20:06
od používateľa JaMa
reptile602 napísal:Dnesnym dnom sa zavrsilo moje 2 rocne trapenie a konecne sme odstranili rezonanciu ktora sa sirila z oblasti motora pri otackach 2100.
V servise kde som kupil auto (PanEuro, s.r.o.)o tom nechceli ani pocut vraj to nieje zavada ale normalne spravanie sa motora. Nastastie v posledny den zaruky som zistil ze v Kosiciach je novootvoreny opel servis swam. Tam ma zobrali a zistili ze zvuky sa siria od zavazi na polooske. Tak mi objednali dalsie zavazie ze sa to utlmi. Ale vybracie sa iba posunuli z 2100 na 2000 otacok, preto objendali dalsie kilove zavazie. Po nainstalovani som mal uz vybracie na 1700 otackach.
Tak ma napadlo ze co by sa stalo keby sme dali prec vsedky zavazia(ci sa to neposunie vyssie). Na moju radost som zistil ze tie vybracie zmyzli. Takze som zobral auto a idem to este testovat.
Chcel by som sa spytat ci tu nieje nahodou neaky maniak kto by tusil NACO je na polooske vlastne to nestastne zavazie a ci tam vobec malo byt. DAKUJEM VAM
P.S: mam podozrenie ze tym zavazim riesili neaky problem s prevodovkou
Že by konečně řešení?? Každopádně gratuluju k takovému úspěchu! Mám asi stejný problém jako jsi měl ty - už jsem tu o tom psal a chci se ujistit, jestli jde o stejný problém. Zkus si přečíst můj starý článek na téma vibrací. Je to ono? Díky za odpověď.
Před několika měsíci jsem si pořídil ojetou Astru H - 1,7 CDTI-74 kW (Z17DTH) - autíčko poslouchá na slovo, ale jedna věc, která mi opravdu vadí, jsou vibrace přenášené do volantu (společně s vibrujícím klíčem v zapalování) při otáčkách motoru v rozmezí zhruba 1950-2100 ot/min. Je to dost nepříjemné a kazí to celkový dojem z jízdy. Vibrace se stupňují v závislosti na zařazeném rychl. stupni. Jednička, dvojka, trojka ještě v pohodě(ale taky znatelně vibruje), ale pokud na to šlápnu při zařazené čtyřce nebo pětce, pak právě ve výše uvedených otáčkách dojde k uvedeným vibracím.
V Oplu zkoušeli hromadu věcí, vyměnili EGR ventil, poštelovali co se dalo a nakonec provedli montáž nějakého antivibračního zařízení - toto mělo jistý účinek, ale vibrace jsou stále patrné.
Nemáte s tímto nějakou zkušenost ?
Díky.
Napísané: 07 Máj 2009, 19:07
od používateľa reptile602
to jama
Mne sa vybracie neprenasali na volant, ani sa to nemenilo velmi v zavislosti od zaradenej rychlosti, aj ked sa mi zda trocha ze pri mensich rychlostiach to bolo slabsie.
Avsak ako sme exprerimentovali a pridavali sme viac zavazi , tak pri 3 zavaziach to uz zacalo prenasat vybracie ze to bolo uz aj citit nielen pocut.
Kazdopadne odstranenie toho zavazia je otazka par minut , ale treba zdvyhnut auto , resp ked sa vies neako pod neho dostat tak to zmaknes mozno aj sam .
Treba to urcite vyskusat , ja uz jazdim od pondelka a auto ide super ...
Napísané: 09 Máj 2009, 10:40
od používateľa JaMa
To Reptile602:
Můžeš sem hodit nějakou fotku nebo popis, kde najdu ty závaží? Určitě to chci vyzkoušet, pokud píšeš, že je to celkem jednoduché. Díky!
Napísané: 10 Máj 2009, 14:23
od používateľa reptile602
@ jama
foto nemam, treba podliezt pod auto to urcite neprehliadnes.
Skus sa dostat pod auto, najlepsie do servisu nech ti ho zdvihnu.
A prava poloos (na opacnej strane ako sedi vodic) ma prisrubovane kilove zavazie asi v strede osky. Zavazie je v tvare kotuca (nieco ako cinka) sklada sa z 2 casti (poloblukov)
Napísané: 10 Máj 2009, 16:40
od používateľa JaMa
to reptile602:
Díky. Vyzkouším a uvidím co a jak...
Napísané: 27 Máj 2009, 19:15
od používateľa JaMa
Pravá poloosa má dvě části. Na části vedoucí přímo ke kolu závaží není. Je tedy až na té další části ukryté za spodním krytem motoru? Nějak si nevím rady...
rezonancia
Napísané: 12 Apr 2012, 22:20
od používateľa fifo
Mam presne ten isty problem ako na zaciatku popisuje reptile602.
Nema niekto fotku z toho zavazia? Dal som si to pozriet na zdvihák a tvrdili mi, ze ziadne závazie tam nie je. Dakujem.
Napísané: 15 Apr 2012, 22:34
od používateľa fifo
Ahojte. Myslím, ze moj problem so strpanim prestal.
Kedze zavazie na poloosi som ziadne nenasiel, patral som dalej.
To strpanie mi islo od dveri spolujazdca a od palubovky a nakoniec
to boli dva plasty pri hornom vnutornom osvetleni /nad soferom/
Vytiahol som ich a dal tam trocha silikonu, hned dal naspat a odvtedy je pokoj.
rezonovanie
Napísané: 13 Aug 2012, 14:29
od používateľa zamky
Zdravim , tak tiez mi auto rezonuje pri cca 1850 otackach, na kazdom stupni , hlavne ak razantne zosliapnem plyn..najviac to citit na stupaniach, ak prejdem hranicu 2000 ot, vsetko ide ako nove az po cervene pole (tak isto od volnobehu po tych 1850 ot. to ide ticho) po nastartovani je auto tiche, nic nerezonuje..pohynanie z miesta je plynule, bez vibracii..cize myslim, ze by to nemusela byt dvojhmota, no na poloosiach nemam ziadne zavazia, respektive ich aspon nevidno, medzi manzetami je len hola tyc, nic viac...Astra H, 1.7 cdti 74kw...neviete co to moze byt, resp. ak by to mohol byt silenblok, kolko ich mam a ako by som ich mohol skontrolovat?
dakujem pekne
Napísané: 13 Aug 2012, 14:30
od používateľa iurai
a nerobia to aj ine 1.7 CDTI motory ?
Napísané: 13 Aug 2012, 14:37
od používateľa zamky
to ja neviem, preto sa pytam, nepoznam nikoho stymto motorom