Strana 1 z 1
AGR ventil
Napísané: 03 Nov 2006, 09:23
od používateľa mimo
Ahoj. Mám taký problém. Pri otočenom kľúčiku do II. polohy, mi stále svieti kontrolka elektroniky motora. Po naštartovaní ihneď zhasne. Pri jazde kontrolka nesvieti ani nebliká. Diagnostika mi vyhodnotila trvalú chybu AGR ventila. Počas jazdy som nezistil pokles výkonu motora alebo zvýšenie spotreby paliva. Stretol sa niekto z vás s takýmto problémom? Môže byť AGR ventil pri takomto stave vadný?
Napísané: 03 Nov 2006, 10:39
od používateľa macil
Môže, alebo nemusí, ale asi by potreboval minimálne vyčistiť. To že ti kontrolka nesignalizuje žiadnu závadu a diagnostika napriek tomu vyhodí vadný EGR, môže byť spôsobené tým, že niekedy v nedávnej minulosti EGR nachvíľu zahaproval, ty si si to možno ani nevšimol, chyba sa však uložila do pamäte závad. Konkrétna chyba sa z pamäte vymaže sama, ak sa počas 20-tich po sebe nasledujúcich štartoch (počet otáčok nad 450/1min) znova nevyskytne. Prípadne po odpojení baterky na cca 10sek.
Napísané: 03 Nov 2006, 11:28
od používateľa mimo
Ďakujem za odpoveď. Mohol by si mi popísať spôsob čistenia? Mám použiť napr. WD sray? Celkom aj tak tomu nerozumiem, lebo po diagnostike mi kontrolka pri otočení kľúčika do II. polohoy po rozsvietení zhasla [chybu som samozrejme dal vymazať], počas jazdy domov mi nezasvietila a doma keď som vypol motor a otočil kľúč do II. polohy už svietila stále.Po naštartovaní zhasne.
Je to normálne? Čo ty na to?
Napísané: 03 Nov 2006, 11:38
od používateľa macil
Kontrolka má svietiť až do naštartovania. Po zapnutí zapaľovania zhasne iba v diagnostickom móde, teda ak máš pripojenú diagnostiku.
Ako vyčistiť EGR zistíš keď ho vymontuješ. Na čistenie použi nejaký carburator cleaner, WD je slabý. Preplachuj ho dovtedy, kým z neho pôjde čierny bordel. Samotný EGR sa rozobrať nedá.
Napísané: 03 Nov 2006, 12:32
od používateľa mimo
Ešte k tej kontrolke.Auto mám od marca a tá kontrolka určite zhasínala. Potom zrazu nie. Potom som menil olej + fiter aj palivový filter a opäť zhasínala tak som si myslel, že to bolo tým olejom. A keď sa to opäť opakovalo dal som to na diagnostiku a našlo spomínanú trvalú chybu EGR.
V návode na obsluhu je písané, že sa má zasvietiť na niekoľko sekúnd pri zapnutom zapaľovaní tak teraz si ma zneistil.A ešta ma zaujíma, keď odpojím baterku na tých cca 10s, čo všetko budem musieť nastavovať. Viem, že určite sa mi zakóduje rádio [CDR500] a zrejmä mi nepôjdu dobehy okien.
Napísané: 03 Nov 2006, 12:48
od používateľa macil
Citujem z návodu pre Astru F:
Elektronika motoru svítí krátce po zapnutí zapalování a při spouštění motoru. Po jeho rozběhnutí zhasne.
Ak máš Astru G možno je to inak, ale logicky, ak motor nebeží, jednotlivé čidlá nemajú čo snímať.
Napísané: 03 Nov 2006, 13:02
od používateľa mimo
Mám G-čko. Mne z toho vychádza, že pokiaľ je nejaká porucha uložená v pamäti tak tá kontrolka svieti čo signalizuje aby som navštívil odborný sevis. Ak je pamäť čistá, zhasne. Vieš mi povedať, či to jak si písal o samovoľnom vymazaní chyby z pamäte platí aj pre G-čko?
Napísané: 03 Nov 2006, 13:24
od používateľa macil
Napísané: 03 Nov 2006, 13:47
od používateľa mimo
Určite nie. Je to symbol auta s postranným kľúčom vpravo hore - čiže kontrolka elektroniky motora a imobilizéru.
Napísané: 03 Nov 2006, 13:51
od používateľa macil
Tak v tom prípade ti asi viac neporadím,
ale tento stav by mal byť popísaný v návode, alebo sa na to popýtaj priamo v Opli. Prípadne sa tu ešte možno ozve niekto, kto má Astru G, alebo Zafiru.
Napísané: 03 Nov 2006, 13:54
od používateľa mimo
Aj tak ďakujem za rady aj za ochotu. Asi budem museť volať do OPLA.