Strana 1 z 2
kontrolka elektroniky motora
Napísané: 06 Okt 2008, 17:54
od používateľa Milans
zdravim, potrebujem pomoct, mam Astru H 88kw, Z19DT, 1.9 CDTi, dnes som si vsimol, ze auto straca vykon, musel som hlavne v nizsich otackach poriadne dupnut na plyn, ktory skoro vobec nereagoval, necitil som ziadnu akceleraciu, resp. az potom, co som nan poriadne sliapol, v jednom okamihu som postrehol, ze mi preblikla signalka elektroniky motora, t.j. oranzove auticko s klucom. Po vypnuti motora a po otoceni klucika do pohotovostbej polohy tato kontrolka nezhasla ( predtym vzdy po asi 2 -3 sekundach zhasla aj s inymi kontrolkami ), stalo sa tak az po nastartovani motora, po asi 2 sekundach. Ak mozete a viete, poradte. Predbezne v stredu by som mal ist na diagnostiku. Vdaka
Napísané: 06 Okt 2008, 18:18
od používateľa Signum
Predpokladam ,ze by to mohol byt problem s AGR ventilom

Napísané: 06 Okt 2008, 21:21
od používateľa Milans
tak to som prekvapeny, to by som vobec nepredpokladal, nakolko som si myslel, ze ak je problem s EGR, mala by svietit kontrolka emisii, teda motora, lebo je to sucast spalovacej sustavy. Preco si toho nazoru ? Co viem o motoroch, tak to len z problemov , ktore som zazil, cize som len zvedavy, netrufam si polemizovat s tebou, ale pravdu povediac, EGR ventil by som vobec necakal. Na odstranenie vadi by ho stacilo vycistit ? Vopred vdaka za radu
Napísané: 06 Okt 2008, 21:40
od používateľa Signum
Lebo zial na tychto mooroch dost casto odchadzaju AGR-ka

a pritom kontrolka ziadna svietit nemusi .Predpokladam ,ze diagnostika napovie viac

Napísané: 06 Okt 2008, 21:51
od používateľa Milans
a na odstranenie vady staci jeho vycistenie, resp. aj tych trubic, ktore su s tym spojene, alebo ako sa to vola ? Sorry, ze sa opakujem, ale este z mojej byvalej 1,7 CDTi Astry viem, ze ten EGR nie je lacna zalezitost.
Napísané: 06 Okt 2008, 21:55
od používateľa Signum
Milans napísal:a na odstranenie vady staci jeho vycistenie, resp. aj tych trubic, ktore su s tym spojene, alebo ako sa to vola ? Sorry, ze sa opakujem, ale este z mojej byvalej 1,7 CDTi Astry viem, ze ten EGR nie je lacna zalezitost.
Toto AGR je podstatne lacnejsie

Napísané: 06 Okt 2008, 22:08
od používateľa Milans
No trocha si ma upokojil, dik za odpovede. Po diagnostike sa ozvem v com bol problem, resp. co ukazala diagnostika.
Napísané: 08 Okt 2008, 16:35
od používateľa Milans
takze moj problem je mozno ciastocne vyrieseny, na diagnostike ukazalo tuto chybu : unik v systeme nasavaneho vzduchu P 2279. Mechanik v znackovom servise uviedol, ze bud ide o vadu nejakych virivych .... ( uz neviem co ) alebo AGR ventilu. Netesnost v trubiciach vylucil z dovodu, ze by inak kontrolka svietila stale. Potom zistil, ze moj motor tie virive .... (uz neviem co ) nema, cize je to ten sk.....ý AGR ventil. S navacsou pravdepodobnostou asi jeho elektricka cast ( ta mechanicka cast vraj nejde vycistit ). Cestou z prace som inak preklinal toho paka, ktory ten ventil vymyslel, auto pravidelne trhalo, hlavne v nizsich otackach. Vynikajuci pocit z jazdy ! Tak co mi teraz doporucujete ? Kolko taky AGR ventil na Astru H 1,9 CDTi 88 kw Z19DT stoji ?
Napísané: 08 Okt 2008, 17:10
od používateľa Signum
AGR ventil -5 528.91 sk

Napísané: 08 Okt 2008, 17:23
od používateľa Milans
sakra, 3-rocne auto a take prachy za to vyvalit. Ja nestastny zemepan

Napísané: 08 Okt 2008, 18:01
od používateľa azmodan
ked chces byt chudobny kup si auto 8)
Napísané: 21 Okt 2008, 15:55
od používateľa Milans
.....som tu opat s tym istym problemom, EGR ventil vycisteny, elektricka cast by mala byt v poriadku, dal som to na meranie, nevykazovala ziadnu vadu, jedna sa o nejaku vynutu cievku ( na kalble je to pripojene len 2 kontaktami, ziadny potenciometer ), mechanicka cast riadne vycistena. Par dni bolo vsetko v poriadku a dnes to opat zacalo. Trha motorom, co som odsledoval, hlavne pri pridavani, ako keby som nevedel radit rychlosti. Kontrolka mi nesvieti ziadna. Tak cakam na nejake dobre a uzitocne rady. Vdaka
Napísané: 21 Okt 2008, 20:18
od používateľa Signum
Milans napísal:.....som tu opat s tym istym problemom, EGR ventil vycisteny, elektricka cast by mala byt v poriadku, dal som to na meranie, nevykazovala ziadnu vadu, jedna sa o nejaku vynutu cievku ( na kalble je to pripojene len 2 kontaktami, ziadny potenciometer ), mechanicka cast riadne vycistena. Par dni bolo vsetko v poriadku a dnes to opat zacalo. Trha motorom, co som odsledoval, hlavne pri pridavani, ako keby som nevedel radit rychlosti. Kontrolka mi nesvieti ziadna. Tak cakam na nejake dobre a uzitocne rady. Vdaka
Jednoznačne vymen AGR ventil

Napísané: 22 Okt 2008, 15:45
od používateľa Milans
....takze mam pre vas novu pikosku

, diagnostika diagnostikovala toto pecko P1901, vadne cidlo ( vraj uz mam dvojklablove,teda, ze z neho idu dve hadice ) diferencneho alebo diferencialneho ( alebo tak nejak ) tlaku, potom isiel diagnostikou dalej a ukazalo, ze filter pevnych castic je uz zaplneny na 92 %

. Tak teraz budte napomocni !!!!
Vonkajsie prejavy : trhanie motora ( nie nejake razantne, ale citelne ), svietenie kontrolky elektroniky motora ( zhasla aj pocas jazdy po asi 10 min. ), motor ide v nudzovom rezime ako stara krava, po vypnuti motora kontrolka zhasne a motor slape. Mna ale ide trafit slak.
P.S. ak treba, mozete to presunut ako novu temu, ale dajte mi vediet
Napísané: 22 Okt 2008, 20:15
od používateľa Signum
Treba urobit staticku regeneraciu PDF a potom ist napr. na dialnicu regenerovat pocas jazdy cca 20-30km by malo stacit

Napísané: 22 Okt 2008, 22:58
od používateľa Milans
dik signum za pomoc a rady

, zajtra alebo piatok skusim nieco poriesit. Mam ale este jednu otazku, ak si odmyslis ten filter PDF, ze je zaplneny, ta diagnostikovana chyba, co ju mohlo sposobit ? Moze to mat povod napr. aj v toku, privode paliva ? A bolo by dobre to cidlo predtym nejako vycistit, myslim kontakty ? Na fore som niekde cital, ze casta zavada moze byt len zaneseny kontakt, alebo uvolneny. A este jedna na zaver, ja ako zakaznik mam ako vediet, ci a kedy sa regeneruje ten filter, lebo ak je to v tom, tak je to hrozba aj do buducnosti.
Napísané: 03 Feb 2009, 22:07
od používateľa Milans
aby som ukoncil toto vlakno, chyba bola nakoniec v E/AGR ventile, nakoniec som kupil novy, aj ked vraj to ide vycistit, a to tak mechanicka ako aj elektricka cast, niekde tu bola o tom zalozena tema
Napísané: 03 Feb 2009, 23:57
od používateľa iurai
chvalyhodne od teba.
to o tej regeneracii sa docitas v knizke k autu
Napísané: 04 Feb 2009, 17:37
od používateľa Milans
knizka je v danstine, takze sa nedozviem nic, nuz smola

, ta co som si stiahol z netu, nema ani zmienku o PDF / DPF
Najdene chyby 0101 a 0105
Napísané: 14 Júl 2009, 19:37
od používateľa moriacik
Ahojte,
pri ceste po dialnici pri cca 130 mi na 1.7DTI zacala svietit kontrolka elektroniky motora a prudko poklesol vykon motora.
Pri opatovnom starte cestou z prace kontrolka nesvietila, ale opat zacala pri rovnakej rychlosti ako rano(+ ostatne priznaky).
Skusil som si teda vecer vyblikat chybu z RJ a zobrazili sa nasledovne:
0101 Nesprávný signál z měřiče průtoku vzduchu
0105 Nesprávný signál z čidla tlaku MAP
Vie mi niekto povedat v com by mohol byt problem?
Vopred vdaka za vsetky rady