Iny model motora nez je zapisany v TP
Moderátori: mysiaq, dulo, buci_vectra
Iny model motora nez je zapisany v TP
Zdravim vsetkych.
Mam Omega B a ked som bol nedavno v servise, tak ma upozornili, ze mozem mat problem na STK, pretoze v TP mam iny model motora nez je v aute. Konkretne namiesto X25XE Y25XE.
Ako mi povedali v servise, z pravneho hladiska to znamena ze nesmiem s takym autom jazdit, pretoze tam nie je technicka zhoda.
Moze mi to niekto vysvetlit blizsie ako to vlastne je?
Pripadne co treba urobit aby to bolo OK.
Vdaka.
Mam Omega B a ked som bol nedavno v servise, tak ma upozornili, ze mozem mat problem na STK, pretoze v TP mam iny model motora nez je v aute. Konkretne namiesto X25XE Y25XE.
Ako mi povedali v servise, z pravneho hladiska to znamena ze nesmiem s takym autom jazdit, pretoze tam nie je technicka zhoda.
Moze mi to niekto vysvetlit blizsie ako to vlastne je?
Pripadne co treba urobit aby to bolo OK.
Vdaka.
- Durko
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 290
- Dátum registrácie: 11 Okt 2007, 20:17
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Rybnik
mozno to nebude uplne presne ale asi takto:
- dovozcu poziadat o papier ze moze byt urobena vymena motora z X za Y
- odbor dopravy požiadať o schválenie
- STK - potvrdenie ze je tam uz Y
- policia - zmena udajov v TP
takto som to kedysi niekde čítal, čiže sa môžem aj mýliť
- dovozcu poziadat o papier ze moze byt urobena vymena motora z X za Y
- odbor dopravy požiadať o schválenie
- STK - potvrdenie ze je tam uz Y
- policia - zmena udajov v TP
takto som to kedysi niekde čítal, čiže sa môžem aj mýliť
Nie som členom OPELCLUBU
Opel Vectra Caravan X 16 XEL, r.v. 98
105500 km
Spotreba:
dialnica - 6,4L
behacky po okoli - 7,03L / 6,94L / 7,18L / 7,37L
Opel Vectra Caravan X 16 XEL, r.v. 98
105500 km
Spotreba:
dialnica - 6,4L
behacky po okoli - 7,03L / 6,94L / 7,18L / 7,37L
- Bruno
- Opelclub VIP člen
- Príspevky: 15826
- Dátum registrácie: 01 Mar 2007, 20:24
- Auto: Omega B
- Bydlisko: Bojnice
- Bydlisko: Bojnice
Cerstva situacia u nas v praci : kolegova sestra teraz vysvetluje na DI , kedze isla na prepis s dizlakom a papiere mala na benzin a jaj mam v technicaku X20DTL 60 kw a mam X20DTH 74 kw
Opel Omega B caravan 2.5 DTI
moje ex lasky : Audi 80 1,6D - priatelka / Opel Vectra Caravan 2,0 DTi - manzelka / Opel Omega MV6 3.0 - milenka / Mercedes-Benz A klasse W168 1,6 Avantgarde / Opel Astra G 1,4 - ex milacik
stratil som vsetko na com mi zalezalo ...
moje ex lasky : Audi 80 1,6D - priatelka / Opel Vectra Caravan 2,0 DTi - manzelka / Opel Omega MV6 3.0 - milenka / Mercedes-Benz A klasse W168 1,6 Avantgarde / Opel Astra G 1,4 - ex milacik
stratil som vsetko na com mi zalezalo ...
macil napísal:Pokiaľ viem, tak motor s kódovým označením Y25XE ani neexistuje, takže otrieskať techničák o hlavu tomu, kto zápis robil.
Ja viem, že takáto rada ti prd pomôže, ale rozčuľuje ma lajdácky prístup k veciam.
sorry za preklep je to Y26XE, tie sa davali do Omegy B od roku 2000. su vykonnejsie o 10 bhp.
Takze to je problem. Auto je nie dovezene ale SK povodny predaj, lenze ktosi z majitelov predo mnou tam urobil vymenu motora a nezapisal to do TP. Kedze som o tom nevedel, (moja nevedomost) ze v tom moze byt problem tak som to auto kupil. Ale podla vsetkeho to problem bude.
Ale kym nejake kroky rozbehnem, rad by som mal potvrdene, ze takto to skutocne nemoze byt z pravnej stranky a ze je naozaj nutne nieco robit. Neviem ani na aky zakon sa mozem odvolavat, co sa tyka technickej zhody, najma ked je auto kupene na SK.
Naposledy upravil/-a jsw v 16 Sep 2008, 15:17, upravené celkom 1 krát.
Durko napísal:mozno to nebude uplne presne ale asi takto:
- dovozcu poziadat o papier ze moze byt urobena vymena motora z X za Y
- odbor dopravy požiadať o schválenie
- STK - potvrdenie ze je tam uz Y
- policia - zmena udajov v TP
takto som to kedysi niekde čítal, čiže sa môžem aj mýliť
Hmm ... to by bolo zabiteho casu po uradoch a rozculovania sa.
Tak to ma vyjde lacnejsie zohnat si X-kovy motor a dat si ho vymenit, zhodou okolnosti o jednom dobrom viem. A este keby sa mi podarilo strelit ten moj tak by som platil v servise len vymenu motora, co mi kamarat spravi za nejaky vymenny obchod
Ide o to, ze nepoznam vsetky dosledky, co sa mi moze stat ked to necham v povodnom stave...
- macil
- Admin
- Príspevky: 36839
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
A nemyslíš náhodou Y26SE? Lebo Y26XE tiež neexistuje.
Pokiaľ ide o prípadné problémy, myslím, že pri bežnej kontrole nehrozia a ako riešiš STK neviem, ale pri ďalšom prepise, či predaji, nebodaj pri kontrole originality, už je pravdepodobnosť problému veľmi vysoká. Spravidla to končí odobratím techničáku.
Pokiaľ ide o prípadné problémy, myslím, že pri bežnej kontrole nehrozia a ako riešiš STK neviem, ale pri ďalšom prepise, či predaji, nebodaj pri kontrole originality, už je pravdepodobnosť problému veľmi vysoká. Spravidla to končí odobratím techničáku.
macil napísal:A nemyslíš náhodou Y26SE? Lebo Y26XE tiež neexistuje.
Pokiaľ ide o prípadné problémy, myslím, že pri bežnej kontrole nehrozia a ako riešiš STK neviem, ale pri ďalšom prepise, či predaji, nebodaj pri kontrole originality, už je pravdepodobnosť problému veľmi vysoká. Spravidla to končí odobratím techničáku.
Na diagnostike to ukazalo Y26XE co mi dodatocne potvrdil aj zdroj wikipedia, SE boli Y32SE ale nehadam sa, mozno existuju aj Y26SE
doplnujem - existuju aj Y26SE - od roku 2001, Y26XE sa montovali od roku 2000. Ale s rezervou, nie vsetko co sa internetii je zlato
http://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Omega#Opel_Omega_B
Vdaka za info, ja som to tusil som ze to bude vazne.
Asi navstivim byvaleho majitela
- chausj
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1471
- Dátum registrácie: 09 Dec 2006, 12:09
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Trnava
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať používateľa:
no ja som nasiel toto, tu su uvedeny motory, ktore sa davali do Omegi B
http://opel.auto.ru/OPEL/omega/omega_b_engine.html
http://opel.auto.ru/OPEL/omega/omega_b_engine.html
Opel Vectra C GTS Z19DTH AT 2007
Opel Omega B Y22DTH 2001 - godfather
Opel Corsa C Z10XE 2001 - segra
Opel Omega A C20NE 1991 - RIP
Opel Omega B Y22DTH 2001 - godfather
Opel Corsa C Z10XE 2001 - segra
Opel Omega A C20NE 1991 - RIP
je mi to jedno, ale to bol skutocne udaj z displeja diag.
mozne keby som poslal vyr. cislo do opla tak mi povedia aj co mal na ranajky ten clovek pri pase ktory ho tam daval
ale to cely problem neriesi, problem je, ze na STK alebo pri inej tech. kontrole bude problem a ja mam problemov dost aj bez tohoto problemu, takze hladam cestu ako to najbezbolestnejsie vyriesit.
mozne keby som poslal vyr. cislo do opla tak mi povedia aj co mal na ranajky ten clovek pri pase ktory ho tam daval
ale to cely problem neriesi, problem je, ze na STK alebo pri inej tech. kontrole bude problem a ja mam problemov dost aj bez tohoto problemu, takze hladam cestu ako to najbezbolestnejsie vyriesit.
- Rin-Tin-Tin
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 196
- Dátum registrácie: 01 Dec 2008, 15:23
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: ZM
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Motor je len súčiastka, kašlal by som na to.
Prípadne by som, pre kľud byrokratov a vrtákov ten kód z tej plôšky zbrúsil a nabúchal tam nový kód (aj tak nevedia, kde ju hľadať).
Nejestvuje zákon, ktorý by zakazoval zmeniť kód motora.
Bol zákon, ktorý zakazoval meniť číslo motora, ale odkedy sa na motor pozerá ako na súčiastku...
Nesmieš meniť druh paliva a iné veci.
Tiež nesmieš emisne znehodnotiť motor (vybrať kat apod.), ale Y26SE je myslím dokonca čistejší než X25XE.
PRERAZ TO
Prípadne by som, pre kľud byrokratov a vrtákov ten kód z tej plôšky zbrúsil a nabúchal tam nový kód (aj tak nevedia, kde ju hľadať).
Nejestvuje zákon, ktorý by zakazoval zmeniť kód motora.
Bol zákon, ktorý zakazoval meniť číslo motora, ale odkedy sa na motor pozerá ako na súčiastku...
Nesmieš meniť druh paliva a iné veci.
Tiež nesmieš emisne znehodnotiť motor (vybrať kat apod.), ale Y26SE je myslím dokonca čistejší než X25XE.
PRERAZ TO
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
motor sice teraz je vymenny diel, ale len v ramci zachovania presneho typu
a myslim si, ze:
1. pokial je v papieroch zapisany typ motora, nesmie byt na motore v aute napisany iny typ motora
2. pokial je v papieroch zapisane cislo motora, nesmie byt na motore v aute napisane ine cislo motora
pokial to tak nie je tak ma auto administrativny problem.
na zaklade ktoreho je ho mozne vyradit z prevadzky !
--
myslim si, ze na STK a EK pri beznej kontrole sa neobtazuju hladanim kodov a cisiel niekde pod spinou na bloku motora
podla papierov nastavia masinky a meraju emisie
ine je to na KO. tam tie kody musia najst a skontrolovat
KO bude povinna pri kazdej zmene majitela. az bude dostatok stanic KO, aby to pozvladali
myslim si, ze v pripade Omega A sa mozeme domnievat, ze RTT to nebude chciet za velky peniaz predat. tiez prepapierovat diesel na benzin moze byt privelky a pridrahy problem
a myslim si, ze:
1. pokial je v papieroch zapisany typ motora, nesmie byt na motore v aute napisany iny typ motora
2. pokial je v papieroch zapisane cislo motora, nesmie byt na motore v aute napisane ine cislo motora
pokial to tak nie je tak ma auto administrativny problem.
na zaklade ktoreho je ho mozne vyradit z prevadzky !
--
myslim si, ze na STK a EK pri beznej kontrole sa neobtazuju hladanim kodov a cisiel niekde pod spinou na bloku motora
podla papierov nastavia masinky a meraju emisie
ine je to na KO. tam tie kody musia najst a skontrolovat
KO bude povinna pri kazdej zmene majitela. az bude dostatok stanic KO, aby to pozvladali
myslim si, ze v pripade Omega A sa mozeme domnievat, ze RTT to nebude chciet za velky peniaz predat. tiez prepapierovat diesel na benzin moze byt privelky a pridrahy problem
- kimino
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 6244
- Dátum registrácie: 29 Dec 2008, 15:47
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Kontaktovať používateľa:
pokial ide len o "X" a "Y" si myslim ze to nemoze byt problem ... iba ak pre nejakeho doleziteho zelenaca ktory si nieco musi dokazovat .... mozno by skor stacilo prerobit technicak pokial si nemenil motor tak sa mohol pomylit policajt pri vypisovani technicaku .... nam tam napisal miesto 5dv hatchback 3dv hatchback myslim ze toto leto sme 3 technicaky vystriedali
kimino napísal:pokial ide len o "X" a "Y" si myslim ze to nemoze byt problem ... iba ak pre nejakeho doleziteho zelenaca ktory si nieco musi dokazovat .... mozno by skor stacilo prerobit technicak pokial si nemenil motor tak sa mohol pomylit policajt pri vypisovani technicaku .... nam tam napisal miesto 5dv hatchback 3dv hatchback myslim ze toto leto sme 3 technicaky vystriedali
a preco by X a Y nemal byt problem ?
ak zly zapis motora v TO vznikol omylom, treba poziadat o opravu na zaklade povodnych dokumentov, a ak nie su - u dovozovych aut by mala byt v archivoch povodna dokumentacia auta - originalny TP
kimino napísal:neviem ale ukaz mi policajta ktory by to preveroval ... a ako by to preveril
niekedy je treba uvazovat a zamyslat sa nad dosledkami
napisal som to hore. problem moze vzniknut na kontrole originality - KO
napriklad pri predaji auta. potom bude auto nesposobile a mozes ho akurat rozpredat na nahradne diely. to je odhadom strata 50% ceny auta
dalsi problem bude pri EK, kde bude povinne napojenie na RJ motora
(system emisii) a kde asi uvidia kod motora. tiez neviem nakolko moze motor s emisiami X dosiahnut lepsie emisie Y podla papierov vozidla