Strana 1 z 1

Omega B - Oprava alebo vymena motora?

Napísané: 15 Aug 2008, 17:09
od používateľa jsw
Omega 2.5 6V motor X25XE (1998)
Mal som motor celkom v poho... jedneho dna zacal tiect olej spod hlavy valcov. Tak som ho dal do servisu, ale nejako sa im nechcelo do toho pustat, ze je to pracne, ze to bude stat 30 litrov a tak... a akurat v tom case jednemu znamemu zvysila zozadu burana omega len trochu starsia (1995) s tym ze nech si pomozem.
Tak mi manici v servise prehodili motor, ale problem ... obcas drhne, trapi sa a obcas sa zakucka az niekedy v nizsich otackach zdochne.
Tak som to dal do ineho servisu aj s diagnostikou, a vyzera to ze je asi preskoceny remen a mozno aj zle nastaveny predstih a cojaviem co este ... tak teraz neviem ... mam von za auta dobry motor s prasknutym tesnenim a v aute motor ktory sa trapi z nie uplne jasnych pricin, pokial sa neotvori ...

Moja vazna dilema je ... dat opravit povodny motor a vratit ho naspat alebo sa pokusit dat do poriadku teraz zamontovany?

Btw. predbezny odhad z jedneho neautorizovaneho servisu za repasaciu povodneho motora a spatnu vymenu je okolo 50.000, co moze stat kuchanie v utrobach toho sucasneho zatial nik presne neodhadol.

Napísané: 15 Aug 2008, 19:49
od používateľa Kajo
Daj sa do toho sám a zrekonštruuj si starý motor, pokiaľ budeš vedieť.
Ja by som vymenil tesnenia pod hlavami, zabrúsil ventily, vymenil chladič oleja (ak treba).
Potom vymeň sviečky, tesnenia viek ventilov, tesnenia pod sacím a výfukovým. Simmeringy (na kľukovke vzadu a vpredu, na vačkovkách).
Tiež by som vymenil vodnú pumpu.
Sviečkové káble.
Zabudol som na niečo?
Čo nespravíš sám, to je nastavenie časovania, na to treba prípravky, takže keď už budeš mať všetko zložené, vyriešiš tento problém a motor necháš nahodiť v servise.
Budeš vedieť, čo máš a budeš mať z motora ešte dlho radosť...

opravar Samo

Napísané: 17 Aug 2008, 16:55
od používateľa jsw
Hmm... dal by som sa do toho, keby som mal kde. Ale v trojizbovom byte v BA asi tazko :) A neviem ani o nicom nablizku, kde by som mohol na cas robit rozborku a zborku s 200 kg zeleza.

No neviem, asi dam nastavit casovanie a vymenim remen na tom zamontovanom a povodny motor si niekde odlozim a budem tuho rozmyslat kde najdem nejaku sopu v blizkosti BA. A budem si drzat palce :?

Napísané: 22 Aug 2008, 14:28
od používateľa iurai
to ze sa tomu nechceli v tom servise venovat verim.
je tam dost prace a nemusi to dobre dopadnut.

spravne uprednostnili zabudovanie funkcneho motora. tu vsak trafila kosa na kamen v podobe tvojho dodavatela

vynechal sa zial jeden krok a to bolo zistenie chyby povodneho motora.

teraz mas 3 moznosti

- dalsi motor, najlepsie taky, co mozes aj vyskusat - starsie Omegy V6 uz skoro nikto nechce, a vidim realnu sancu, ze za 10t by si mal dobry motor

- oprava povodneho motora - pokial tam bola len mensia chyba, ako napr. prasknute tesnenie pod hlavou

- oprava namontovaneho motora, o ktorom asi sa nejako nevie, ze co sa s nim predtym dialo. jedinou vyhodou tohto riesenia je, ze motor je prave namontovany v aute, da sa zmerat kompresia a skontrolovat remen

Zle, zle, zle

Napísané: 05 Sep 2008, 17:40
od používateľa jsw
Tak som spravil to posledne dal som opravit ten aktualne zalozeny, na jednej strane vraj plavali sviecky v oleji, fura prace+nejaky material, vyplazol som 20 K a ... problem ostal.

Fakt tam zamontujem povodny motor ktoremu okrem prasknuteho tesnenia nebolo nic a fungoval skvele a budem dolievat olej. Mal skvely tah a spotrebu pod 9 l v meste. Za tie prachy co som do toho vrayil som mohol uz mat Omegu C. :(

Re: Zle, zle, zle

Napísané: 05 Sep 2008, 17:55
od používateľa Kat
jsw napísal:Tak som spravil to posledne dal som opravit ten aktualne zalozeny, na jednej strane vraj plavali sviecky v oleji, fura prace+nejaky material, vyplazol som 20 K a ... problem ostal.

Fakt tam zamontujem povodny motor ktoremu okrem prasknuteho tesnenia nebolo nic a fungoval skvele a budem dolievat olej. Mal skvely tah a spotrebu pod 9 l v meste. Za tie prachy co som do toho vrayil som mohol uz mat Omegu C. :(


veru smola :cry:

Uz jazdime

Napísané: 12 Sep 2008, 16:55
od používateľa jsw
Keby mal niekto podobny problem, trhanie motora a zdochynanie na volnobeh pripadne za jazdy pri pridavani plynu napr. do kopca tak to bol vadny snimac polohy vackoveho hriadela.

Napísané: 28 Jún 2009, 19:25
od používateľa jani152
no ja mam taky problem, ze sa my trati olej a ked po dlhej jazde zastavym a prodko pridam plyn tak my zadymi a mam aj starter od oleja.poradi niekto?

Napísané: 28 Jún 2009, 19:56
od používateľa Manta
jani152 napísal:no ja mam taky problem, ze sa my trati olej a ked po dlhej jazde zastavym a prodko pridam plyn tak my zadymi a mam aj starter od oleja.poradi niekto?


nenapisal si s kadial ti zadymi a ked mas mokry starter od oleja treba hodit auto na zdvihak prezriet motor zospodu a zhora a podla toho rozobrat a vymenit tesnenie popripade gufera

Napísané: 28 Jún 2009, 21:45
od používateľa jani152
zadymi to z vyfuku ale je nanos oleja na vyku ventilov smerom ku prevodovke