Čistenie váhy vzduchu - a'la bukelo
Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29257
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
Čistenie váhy vzduchu - a'la bukelo
Takže aby nebolo, len že stále pýtam rady, spomeniem moju najnovšiu opravu (repas).
Dlho ma hnevala vaha vzduchu, vyhodilo ju aj na pocitaci ako chybovu, tak som si kupil novu, ale nie original BOSCH, ale nahradu, Magneti Marelli. Ta bola cisto nova, ale nedavala rovnake hodnoty na pocitaci, ako nová orig. BOSCH. Dlo som jazdil na tej MM, a tuto mal doma, na stole, a rozmyslal co s nou. Nasiel som na nete postup, ze sa to da nejak zrepasovat, a skusit ju vycistit, za to nic clovek neda, a isto ho to vyjde lacnejsie ako kupovat novu (co v mojom prípade bolo tak cca okolo 6 tisic).TAk som sa pustil do prace.
Ako bola váha vzduchu, tak som z nej vymontoval cidlo (2x torx s tyckou). Potoms a dalo to cidlo z plastoveho obalu vytiahnut, a pozret ake to je cele zaserinkane. Tak som postupoval podla navodu, ktory som sa docital na nete, ze ponorit to izopropylalkoholu. naal som to mocit 1 hodinu, a po tom som vytiahol,...obcas som pretrepal s poharom, aby sa daco uvolnilo...a pozrel, ostala zhruba taka ista ako pred tym. V tom navodebolo sice spominane ze sa toho cidla netreba dotykat, ale mne to nedalo, jedna vaha bola v aute, a chodila, tato na stole, a keby to aj nevidalo, nic sa nestane. Tak som skusil ten pliesok (poplatinovany) utret. Napadla ma tycka na cistenie usi s vatovou koncovkou..tak som mierne posuchal a pliesok ostal cisty, to iste som spravil aj so spodnym jazyckom, s takym istym plieskom. Potomsom to nakoniec esta raz nahal trosku pomocit v tom alkohole, a vytiahol..a nahal samovolne uschnut...potom som to skusil zamontovat do toho povodneho plastoveho puzdra..tak ako to bolo pred tym..a siel zamontovat do auta (2 kovove spony a 1 zasuvka z RJ). Robota asi na 5 minut. Skusil som po zamontovani nastartovat. Auto chytilo pekne. nahal som ho trosku povrcat..vsetko v pohode..skusil som mu popridavat jemne plyn..pohodicka...tak som sa skusil previest...uz ako som sa pohol, som zbadal, ze aha?..no daco z toho bude...a tak aj bolo...ta ori vaha je k nezaplateniu..islo to ako raketa..100 a jedna proti tej nahrade..ziadne klepotanie, ziadne padanie otacok, ziadne trasenie povyradeni...proste dava to asi spravne hodnotu do RJ. Chcelo by to asi zresetovat RJ, ale zas viem ze sa resetuje ona sama po 20 dobrych startoch, takze u mna to je tak za nejaky ten tyzden. A malo by ju uz poznat ako svoju .
Pre pripad este stale nosim so sebou kombinacky, sraubovak a povodnu vahu so sebou, ak by aj nieco zlyhalo na tejto repasovanej. Este dodam Kontrolka motora mi ani raz neblikla, ze by daco nebolo v poriadku..v piatok idem do MT, tak so skusim prevetrat na Sturci, co to povie..ale uz na skusobnej jazde mestom, a miestmymi kopcami som citil, ze taha lepise od nizsich otacok, a sprava sa plynule pri pridavani plynu, ani moc vzduchu, ani moc benzinu....asi tak ako ma vaha vzduchu plnit ucel...proste parada...
Doplnené:
Pridávam obrázok. Je to váha z mojej corsi, len som do fotky doplnil, co som cistil a co je kde, pre lepsiu orientaciu
foto cidla vahy je tu:
...už je to tu teda komplet.
Dlho ma hnevala vaha vzduchu, vyhodilo ju aj na pocitaci ako chybovu, tak som si kupil novu, ale nie original BOSCH, ale nahradu, Magneti Marelli. Ta bola cisto nova, ale nedavala rovnake hodnoty na pocitaci, ako nová orig. BOSCH. Dlo som jazdil na tej MM, a tuto mal doma, na stole, a rozmyslal co s nou. Nasiel som na nete postup, ze sa to da nejak zrepasovat, a skusit ju vycistit, za to nic clovek neda, a isto ho to vyjde lacnejsie ako kupovat novu (co v mojom prípade bolo tak cca okolo 6 tisic).TAk som sa pustil do prace.
Ako bola váha vzduchu, tak som z nej vymontoval cidlo (2x torx s tyckou). Potoms a dalo to cidlo z plastoveho obalu vytiahnut, a pozret ake to je cele zaserinkane. Tak som postupoval podla navodu, ktory som sa docital na nete, ze ponorit to izopropylalkoholu. naal som to mocit 1 hodinu, a po tom som vytiahol,...obcas som pretrepal s poharom, aby sa daco uvolnilo...a pozrel, ostala zhruba taka ista ako pred tym. V tom navodebolo sice spominane ze sa toho cidla netreba dotykat, ale mne to nedalo, jedna vaha bola v aute, a chodila, tato na stole, a keby to aj nevidalo, nic sa nestane. Tak som skusil ten pliesok (poplatinovany) utret. Napadla ma tycka na cistenie usi s vatovou koncovkou..tak som mierne posuchal a pliesok ostal cisty, to iste som spravil aj so spodnym jazyckom, s takym istym plieskom. Potomsom to nakoniec esta raz nahal trosku pomocit v tom alkohole, a vytiahol..a nahal samovolne uschnut...potom som to skusil zamontovat do toho povodneho plastoveho puzdra..tak ako to bolo pred tym..a siel zamontovat do auta (2 kovove spony a 1 zasuvka z RJ). Robota asi na 5 minut. Skusil som po zamontovani nastartovat. Auto chytilo pekne. nahal som ho trosku povrcat..vsetko v pohode..skusil som mu popridavat jemne plyn..pohodicka...tak som sa skusil previest...uz ako som sa pohol, som zbadal, ze aha?..no daco z toho bude...a tak aj bolo...ta ori vaha je k nezaplateniu..islo to ako raketa..100 a jedna proti tej nahrade..ziadne klepotanie, ziadne padanie otacok, ziadne trasenie povyradeni...proste dava to asi spravne hodnotu do RJ. Chcelo by to asi zresetovat RJ, ale zas viem ze sa resetuje ona sama po 20 dobrych startoch, takze u mna to je tak za nejaky ten tyzden. A malo by ju uz poznat ako svoju .
Pre pripad este stale nosim so sebou kombinacky, sraubovak a povodnu vahu so sebou, ak by aj nieco zlyhalo na tejto repasovanej. Este dodam Kontrolka motora mi ani raz neblikla, ze by daco nebolo v poriadku..v piatok idem do MT, tak so skusim prevetrat na Sturci, co to povie..ale uz na skusobnej jazde mestom, a miestmymi kopcami som citil, ze taha lepise od nizsich otacok, a sprava sa plynule pri pridavani plynu, ani moc vzduchu, ani moc benzinu....asi tak ako ma vaha vzduchu plnit ucel...proste parada...
Doplnené:
Pridávam obrázok. Je to váha z mojej corsi, len som do fotky doplnil, co som cistil a co je kde, pre lepsiu orientaciu
foto cidla vahy je tu:
...už je to tu teda komplet.
Naposledy upravil/-a bukelo v 10 Aug 2008, 22:19, upravené celkom 2 krát.
- franticek6
- Moderátor
- Príspevky: 2206
- Dátum registrácie: 09 Máj 2007, 18:23
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Ružomberok
- Bydlisko alt: Liptovské Sliače
- Bydlisko: Liptovske Sliace (SK) ,Hausmening (A)
- Kontaktovať používateľa:
foto by pomohlo , ja som napr. kupil specialny spray na vahu vzduchu skusal som to nastriekat nepocitil som ziadnu zmenu ,este skusim vymontovat cidlo ako pise BUKELO.
Opel Zafira y20dth
MB E 320 CDI W 211
MB S 320 CDI W 221 AMG
Opel Sintra x22dth - ex
Skoda 105 L -ex
http://www.nakupujsk.sk" onclick="window.open(this.href);return false;
nie som na fejsbúku
MB E 320 CDI W 211
MB S 320 CDI W 221 AMG
Opel Sintra x22dth - ex
Skoda 105 L -ex
http://www.nakupujsk.sk" onclick="window.open(this.href);return false;
nie som na fejsbúku
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29257
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
chlaapci...ja ked som to robil, nebol som si isty ze robim dobre, preto fotodokumentacia nie je, ale vymontovat vahu z auta dokaze kazdy, 2 pasky a vytiahnes z nasavania, a odpojis konektor z RJ, uz cidlo zo samotnej vahy je trosku problem dostat,hlavne odkrutit tie dve speci srauby..su to torxi, ale s tyckou..takze bud tycku zlomit a odkrutit obyc torxom co nedoporucujem, alebo pouzit nejaky taky sraubovak, a nejak vyhnut tu tycku a zapret o nu, aby sa to odkrutilo..uz potom pliesky kde su, to uvidite, aspon na mojej boli dva, jeden cca 2 cm x 0,5 cm, ale je z casti prekryty plastom, nie je nan priamy ofuk, tak preto tou tentkou tyckou vatotovu do ucha treba mierne posuchat, ziadna hruba sila, a potom druhy pliesok cca 0,5 cm na 0,5 cm bol dole, ale tam sa dostat je tazke,teda tazke ani nie, ale zisti ci je cisty, lebo je postaveny v takom tuneliku, a na hrane, takze plochy nevidno... ale da sa, no takze tak, potom uz len zamontovat a zalozit..a jazdit a jazdit..a startovat nech sa zresetne RJ.
- Manta
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 757
- Dátum registrácie: 05 Feb 2007, 13:24
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Ba
- Kontaktovať používateľa:
Tak si to zopakuj este raz aj z fotodokumentaciou
Opel Frontera B 2.2 DTI automat r.v. 2001
Opel Manta B GSi C20NE
Opel manta B GT/E 20E cabrio
http://www.opelmanta.sk" onclick="window.open(this.href);return false;
Opel Manta B GSi C20NE
Opel manta B GT/E 20E cabrio
http://www.opelmanta.sk" onclick="window.open(this.href);return false;
- miko455
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 84
- Dátum registrácie: 20 Apr 2008, 16:01
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Vráble
zdravím. čistili sme doma váhu vzduchu na VeCe 2.2 DTi, ozn.motora Y22DTR, a po vymontovaní tej časti kde sú čidlá sme zistili, že tam nie je ten drôtik, pri ktorom je na obrázku hore napísane, že toto len odmočiť v izopropylalkohole, mali sme tam len tie kontakty medené a úchyt. Váhu sme trochu prečistili tým izopropylalkoholom, dali naspäť a nastali problémy. Auto vôbec nešlo, plyn nereagoval, volnobeh 500 ot. Po vypojení váhy už išlo.
Môže to spôsobiť ten chýbajúci drôtik??
Kde sa dá zohnať váha na Vectru C, nejaká za rozumnú cenu??
Môže to spôsobiť ten chýbajúci drôtik??
Kde sa dá zohnať váha na Vectru C, nejaká za rozumnú cenu??
Vectra C 2.2 DTI 16V Y22DTR
Astra J 1.4T LPG A14NET
Astra J 1.4T LPG A14NET
- macil
- Admin
- Príspevky: 36855
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Skús na tomto odkaze : http://www.autofra.sk/nahradne-diely/in ... ia=29#ukaz
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 593
- Dátum registrácie: 26 Máj 2007, 15:47
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Handlova
- Kontaktovať používateľa:
iurai napísal:chybajuci drotik - nefunkcna sonda.miko455 napísal:Kde sa dá zohnať váha na Vectru C, nejaká za rozumnú cenu??
dost hlupa otazka.
v obchodoch s ND, a ak nie tak v predajni Opel
pre uplnost ten chybajuci drotik sa vola cidlo teploty nasavacieho vzduchu - v podstate teplomer a u vectry sa nachadza nie priamo na vahe vzduchu ale pred nou na samostatnom konektore hned za sacim filtrom
- miko455
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 84
- Dátum registrácie: 20 Apr 2008, 16:01
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Vráble
vikieso napísal:pre uplnost ten chybajuci drotik sa vola cidlo teploty nasavacieho vzduchu - v podstate teplomer a u vectry sa nachadza nie priamo na vahe vzduchu ale pred nou na samostatnom konektore hned za sacim filtrom
vďaka za doplnenie, zase som o niečo múdrejší
Vectra C 2.2 DTI 16V Y22DTR
Astra J 1.4T LPG A14NET
Astra J 1.4T LPG A14NET
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 267
- Dátum registrácie: 05 Máj 2008, 22:26
- Auto: Viac Oplov
- Bydlisko: Michalovce
- Bydlisko alt: 48°47´/21°52´
- Bydlisko: okr. MICHALOVCE
- Kontaktovať používateľa:
ten drotik vyzera ako nejaka dioda a ako som sa docital tak je to termistor, ten meni hodnotu odporu podla teploty.
Skoda Forman 1,3 50kW BMM r.v. 1993 - modry - EX
Opel Vectra Caravan 2,0 16V DTi r.v.2001 - strieborna metaliza - EX
Opel Corsa C 1,0 12V r.v.2004
Opel Meriva 1.4 16V r.v. 2008
Opel Zafira Tourer 2.0 - 2012
Opel Vectra Caravan 2,0 16V DTi r.v.2001 - strieborna metaliza - EX
Opel Corsa C 1,0 12V r.v.2004
Opel Meriva 1.4 16V r.v. 2008
Opel Zafira Tourer 2.0 - 2012
- rob75
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 110
- Dátum registrácie: 05 Nov 2006, 19:15
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: šturovo-šahy
No asi si dokoncil to co este cas nevedel.Skus to este raz asti to uz horsie nebude.
Aj ja som mal problemy s vahou vzduchu,pri kupe som to mal opacne namontovane.Nevedel som ze preco a otocil som to smere sipky co je na tom nakreslene.stalo sa len tolko ze auto zdochol.Takze ja to mam odvtedy opacne namontovane
Aj ja som mal problemy s vahou vzduchu,pri kupe som to mal opacne namontovane.Nevedel som ze preco a otocil som to smere sipky co je na tom nakreslene.stalo sa len tolko ze auto zdochol.Takze ja to mam odvtedy opacne namontovane
Opel Astra Cabrio Bertone 1.8 C18XEL
Renault Kangoo 1.6 16V 4x4 Limited
Renault Kangoo 1.6 16V 4x4 Limited
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29257
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
pretoze si narusil cistenim oplatinovanu plosku...samotne cidlo, a nema taky odpor aky ma mat...tak to preto...toto sa stalo aj kamosovi na corse B, pri takej vahe ako mal...ked si kupil novu, tak sme staru rozobrali, a zbadali sme, ze v tom malom otvore, kam treba JEMNE suchat vatovou tyckou, zrejme posuchol niecim tvrdsim...no treba davat pozor...marian10 napísal:vectra C 2,2 dci ja som to tie skus no po ususeni to uz pise chybu hned po nastartovani no neviem preco pred bola chyba az za jazd
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 267
- Dátum registrácie: 05 Máj 2008, 22:26
- Auto: Viac Oplov
- Bydlisko: Michalovce
- Bydlisko alt: 48°47´/21°52´
- Bydlisko: okr. MICHALOVCE
- Kontaktovať používateľa:
ono je asi najlepsie nicim nesuchat. ja som to mal OK a po cisteni vatovou tycinkou KO. Ze vraj su tam jemnucke drotiky, ktore sa prerusia a je po vsetkom.
Skoda Forman 1,3 50kW BMM r.v. 1993 - modry - EX
Opel Vectra Caravan 2,0 16V DTi r.v.2001 - strieborna metaliza - EX
Opel Corsa C 1,0 12V r.v.2004
Opel Meriva 1.4 16V r.v. 2008
Opel Zafira Tourer 2.0 - 2012
Opel Vectra Caravan 2,0 16V DTi r.v.2001 - strieborna metaliza - EX
Opel Corsa C 1,0 12V r.v.2004
Opel Meriva 1.4 16V r.v. 2008
Opel Zafira Tourer 2.0 - 2012