Zdravím, som tu nový a potrebujem poradiť.
Kúpil som si OBD2 diagnostiku na bluetooth, konkrétne ELM 327 (čínska hračka za pár eur) funguje cez aplikáciu torque ale nepíše žiadny chybový kód. Je šanca, že keď to dám mechanikovi na poriadnu diagnostiku tak mi to niečo ukáže?
Auto: opel corsa c 1.4 16v 66kw, problém: strata ťahu v nízkych otáčkach (pod cca 2500rpm) pri zahriatom motore. Pri studenom motore to ide pekne za plynom, to som zistil náhodou, normálne studený motor nezaťažujem.
Díky za pomoc
Ano, moze ti to nieco ukazat. Ale iba v pripade, ak je nejaka chyba ulozena. Kedze nepises, ci kontrolka svieti, alebo nie, je mozne ze ziadna chyba aktivna nie je pritomna. Diagnostikou treba overit tzv. live data a porovnat voci referencnym hodnotam, ktore ovsem OP-COM neponuka.
Pocit straty tabu moze zapricinovat napr. zaneseny EGR ventil, na ktory ta vsak kontrolka elektroniky motora neupozorni, ak je vada mechanicka - spina a nedolieha pri zatvorenom okruhu recyrkulacie. Ale to varim, ako sa hovori, z vody, kedze nacitane data nepoznam. Je to len taky moj tip, preco to moze blbnut.
別のブランド
OPEL ASTRA H SW 1.7 CDTI ENJOY - ex
OPEL CORSA C 1.2 COSMO - ex
OPEL CORSA B 1.0 CITY - ex
Díky za odpoveď.
Kontrolka mi nesvieti žiadna. Ja sa v tom nevyznám, ale myslím si, že chyba nie je mechanická, keďže so studeným motorom ide dobre. Nechal som auto u mechanika, ktorý mi povedal, že dôvodov môže byť veľa. Spomínal lambda sondu, asi aj váhu vzduchu. Zajtra by som mal vedieť viac. Dám vedieť čo sme zistili.
Edit: čo hovoríte na zaslepenie EGR ventilu? Alebo stačí čistenie, odpojenie?
Díky
Tak auto je doma, ale začalo dymieť z výfuku viac než je zdravé a mizne mi aj chladiaca kvapalina
Bude to "iba" tesnenie pod hlavou alebo sa mám tešiť na niečo viac?
Takže doteraz sa ten problém nevyriešil. Mal som to na diagnostike u mechanika, žiadny chybový kód. Druhý mechanik to mal tiež na diagnostike, vraj sa vyzná v "live data", ale nič tam nenašiel. Ani sa nečudujem, pretože ten problém sa ukáže až pri väčšom zaťažení počas jazdy. On to sledoval iba pri stojacom aute, pri túrovaní motora.
Vie mi niekto poradiť nejakú aplikáciu, pomocou ktorej viem sledovať živé dáta? Nechcem totiž zbytočne vymeniť všetky podozrivé súčiastky ako váhu vzduchu, egr, lambda sondy, vstrekovače atď.
Pre info na aute boli menené zapaľovacie sviečky, čistená škrtiaca klapka a EGR ventil a samozrejme všetky filtre.
Ahoj!
Odpojovat Lambda sondu je nesmysl, řídí chod motoru, směs, pak se nediv, že to kouří a zanáší se bordelem!
Kromě universální diagnostiky či OpComu, mám také tu bluetooth diagnostiku by China koupenou ale tady přes SunnySoft. Vše mi funguje na jedničku včetně čtení live dat, korekcí dávky paliva, jak dlouhodobé, tak krátkodobé. Používám k tomu ale aplikaci inCarDoc Pro v plné verzi. Samozřejmostí je mazání chyb a jejich čtení, co se týče ŘJ motoru to funguje 100%. Aplikaci Torque mám taky a údaje live data přenáší a zobrazuje taky.
EGR na tomhle motoru je záludnost, pouhé vyčištění nemusí pomoci. On je totiž vybaven zpětným potenciometrem, takže hlásí zpět do ŘJ jeho aktuální polohu. Když je pak fyzicky uzavřený, stejně může hlásit do ŘJ odlišné údaje. Přitom kontrolka motoru svítit nebude, ale motor klidně i chcípne. Podle toho co zde píšeš, bych zkusil vyměnit celej EGR ventil za novej, nebo spíš než hned investovat, půjčit si od někoho bez problémů ten jeho. Samotný EGR se dneska dá ale sehnat za pakatel: https://autodily-az.cz/agr-egr-ventily/ ... -1-8-17519
Vlastní regulace EGR nastává právě až když má motor splněno několik podmínek a jednou z nich je právě teplota chladící kapaliny, potažmo motoru, u stedeného motoru je EGR v klidu.
Mám stejný motor, váhu vzduchu nemá, má MAP senzor.
Jak jsem psal výše, i pomocí té bluetooth diagnostiky a mobilního telefonu lze pěkně vyčíst v číselné, nebo grafické podobě údaje a zjistit funkčnost obou Lambda sond, hodnoty snímačů teploty (chladící kapalina, nasávaný vzduch), dávky paliva a mnoho dalšího.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.