Strana 1 z 1

Škubání motoru v tahu - už se to tu probíralo

Napísané: 01 Sep 2016, 12:33
od používateľa msliva
Ahoj
Vím že se to tady už probíralo několikrát ale zatím jsem nenašel odpověď a tak možná když popíší svůj postřeh někoho to trkne, co by to mohlo být.
Vectra C Z19DTH /178 000 km. Problém je asi stejný jak psali ostatní. Jedu si na 4 v poklidu 80-90 a chci zabrat. Šešlapnu plyn V ten moment auto by mělo zatahnout ale místo toho je cítit škubání motoru. Chvíli to trvá než se vyhrabe z této agonie a pak se mi zdá jede nermálně - tiše . Spotřeba kolem 5 litru, při rychlosti 140- 160 km/h. To je jeden postřeh. Druhý postřeh je ten že celou dobu co vlastním toto auto byla spotřeba na volnoběh 0,9l/h. Teď se to nějak snížilo na mezi 0,7. Třetí postřeh je otáčky motoru - jedu normálně 80 - 90 a v dálce je křižovatka. Dám neutrál a dojiíždím. Totáčky motoru jsou cca na 800-900. Když už dobržďuji otáčky klesnou k 600 až 500 ( stalo se asi 2x že to i chcíplo ), po té zastavím a chvilinku trvá než se otáčky dostanou na 900.
EGR je už nějaký ten pátek zaslepený ( cca 3 roky ). Rozvody, setrvačník, spojka a ložisko, palivový filtr jsou nové.
Myslíte si že by to mohlo být třeba snímačem otážek kliky, nebo třeba snímačem vačkové hřídele ? Diagnostika hlásí kulový prd - nic. Díky

Re: Škubání motoru v tahu - už se to tu probíralo

Napísané: 01 Sep 2016, 13:40
od používateľa Komo
EGR je zaslepeny uplne alebo ciastocne?

Re: Škubání motoru v tahu - už se to tu probíralo

Napísané: 01 Sep 2016, 13:51
od používateľa msliva
Jak uplě nebo cástecne. U samotného egr. jsem si vyrobil hlinikové zaslepky - jeden kosoctverec a druhy obdélník.
Ale mám na tom nalítano asi 30 tkm a zatím to bylo OK

Re: Škubání motoru v tahu - už se to tu probíralo

Napísané: 01 Sep 2016, 14:17
od používateľa Komo
Robili sa aj zaslepky, ktore dovoluju prechod plynov cez EGR ale v mensom mnozstve.
Kazdopadne, stalo by za skusku mozno vyskusat iny EGR

Re: Škubání motoru v tahu - už se to tu probíralo

Napísané: 02 Sep 2016, 10:35
od používateľa minn1483
Mám úplne rovnaký problém s mojou 1.9 cdti z19DT už asi 3 mesiace. Diagnostika nič neukazuje. Nemôžem prísť na to čím to je. U mňa však aj štartovanie je niekedy s výrazným trhnutím a aj zhasnutie je s výrazným zatrasením a takým dlhším dobehom. No niekedy sú také dni že auto ide bez trhnutia a aj štart aj zhasnutie sú uplne hladučké aj aj výkon má dobrý aj pri nižších otáčkach. Myslím že u mňa to bude niečo so zlým kontaktom a nie samotná súčiastka špatná, pretože jak hovorím raz to ide super a na ďalší deň idem jak keby neviem púšťať spojku alebo čo. Ale príznaky presne tie isté. Doplním ešte, čo som už poskúšal. Takže škrtiaca klapka bola zlá a tú aj vypísalo na diagnostike takže mám uplne novú lenže problém zostal. Nič sa nezmenilo ani po výmene EGRu (čisto nový) ale nechal som si aj starý lebo bol len trošku povrchovo čierny inač mu nič neni. Z iného auta som mal možnosť vyskúšať také ľahko vymeniteľné veci ako váhu vzduchu, snímač na saní, a ventil podtlaku turba. Bez zmeny. DPF nemá od výroby a aj napriek tomu auto vôbec nedymí takže ani turbo by to nemalo byť. A keˇže raz mi ide auto dobre a potom zas nie myslím že vstrekovače tiež môžme vylúčiť pretože to by išlo stále rovnako. Mám podozrenie na regulátor tlaku paliva alebo podávacie čerpadlo ale nechcem to vymeniť a zistiť že som vyhodil peniaze zbytočne, zase. akurát ešte lambdu som nemenil ale to si myslím že by nerobilo podobné veci a spotrebu mám úplne normálne len tiež na voľnobeh občas klesne na nejakých 0.6, 0.7. Ale nerobí to vždy.

Re: Škubání motoru v tahu - už se to tu probíralo

Napísané: 02 Sep 2016, 10:43
od používateľa msliva
minn1483 napísal:Mám úplne rovnaký problém s mojou 1.9 DT už asi 3 mesiace. Diagnostika nič neukazuje. Nemôžem prísť na to čím to je. U mňa však aj štart ovanie je niekedy s výrazným trhnutím a aj zhasnutie je s výrazným zatrasením a takým dlhším dobehom. No niekedy sú také dni že auto ide bez trhnutia a aj štart aj zhasnutie sú uplne hladučké aj aj výkon má dobrý aj pri nižších otáčkach. Myslím že u mňa to bude niečo so zlým kontaktom a nie samotná súčiastka špatná, pretože jak hovorím raz to ide super a na ďalší deň idem jak keby neviem púšťať spojku alebo čo. Ale príznaky presne tie isté.
NO vcera jak jsem jel z prace tak taky v pohode. Dneska rano do prace zase.

Re: Škubání motoru v tahu - už se to tu probíralo

Napísané: 02 Sep 2016, 11:29
od používateľa minn1483
Mám podozrenie na regulátor tlaku paliva alebo podávacie čerpadlo ale mechanik nie som a upravil som moju predošlú odpoveď a doplnil veci čo som už skúšal aby ste to neskušali tiež a zbytočne.

Re: Škubání motoru v tahu - už se to tu probíralo

Napísané: 03 Sep 2016, 06:48
od používateľa minn1483
Chcel by som sa spýtať či niekto nepozná niekoho spolahlivého kto robí diagnostiku na op-com? Najlepšie by bolo niekde v okolí Nitry.

Re: Škubání motoru v tahu - už se to tu probíralo

Napísané: 04 Sep 2016, 20:21
od používateľa Komo
Napis uzivatelovi Langdon, momentalne je ale na dovolenke

Re: Škubání motoru v tahu - už se to tu probíralo

Napísané: 08 Sep 2016, 19:28
od používateľa minn1483
Tak mám nové zistenie. Dal som záslepku na EGR ventil ale nechal ho normálne namontovaný aj pripojený. Po niekoľkých kilometroch sa rozsvietila kontrolka čo je normálne. Zaujímavé, že trhanie prestalo ale to klesanie otáčok pri dobŕzďaní voľnobehu zostalo aj aj slabší ťah do 2000 otáčok. Mimochodom ten EGR ventil je nový a robilo to to isté aj so starým, takže samotný EGR ventil za to nemôže ale v kombinácii s tou chybou ktorá spôsobuje slabší ťah a klesnutie otáčok vznikalo trhanie.

Re: Škubání motoru v tahu - už se to tu probíralo

Napísané: 12 Sep 2016, 09:52
od používateľa Tomec237
ohladne toho sklbania precisti klapku a maf senzor na sani. ohladne tych otacok by som typoval na to cidlo vacky skus ho vycistit popripade od niekoho požičať ci to pomoze

Odoslané z H30-U10 pomocou Tapatalku

Re: Škubání motoru v tahu - už se to tu probíralo

Napísané: 12 Sep 2016, 17:16
od používateľa minn1483
No asi ste si dobre neprečítali predošlé odpovede, klapka aj EGR sú čisto nové tam neni čo čistiť. A aj váha vzduchu bola vymenená z iného auta a robilo to stále to isté. Ešte znova pre informáciu dodám, že určite to neni ani ventil podtlaku turba, ani snímač na saní a ani palivový filter, mám to odskúšané. A ešte na diagnostike TECH 2 otáčky jak kľukového tak vačkového hriadeľa v poriadku.