Otáčkomer a rýchlomer stoja, alebo ukazujú zle
Napísané: 18 Mar 2015, 20:25
Corsa C Z12XE
1. deň: Otáčkomer ukazuje o cca 1000 otáčok menej, ako by po správnosti mal.Zistené počas jazdy. Keď auto stálo, ukazovalo 0. Po vypnutí motora a naštartovaní už otáčkomer ukazoval dobre.
2. deň: Naštartujem, otáčkomer ukazuje OK, pohnem sa s autom, rýchlomer ukazuje stále 0. Po zastavení auta a pohnutí sa, rýchlomer už ukazoval dobre.
3. deň: Naštartujem, otáčkomer stojí na mieste. Vypnem motor a opäť naštartujem, otáčkomer stále stojí na mieste. Opäť som vypol motor a naštartoval. Asi po 4. naštartovaní otáčkomer ukazoval skutočné otáčky. Pohol som sa, rýchlomer stál na 0. Prešiel som pár metrov. Zastavil som, rýchlomer už ukazoval dobre, aj otáčkomer tentokrát neštrajkoval.
A teraz mi povedzte, čo tomu autu je.
Diagnostika na motorovej RJ neukázala žiadnu uloženú chybu.
Live data ukazovali cca rovnaké otáčky motora ako otáčkomer na budíkoch. Lebo náhoda, keď diagnostikujem, tak to zázračne funguje.
Diagnostika na BCM TJ ukázala nasledovné chyby:
B3805 - Acceleration Sensor Malfunction
(00) - Not present
B1424 - Supply Voltage Low Before or During Lock
(00) - Not present
B3805 je neznáma-známa chyba. Sporadicky sa mi zobrazuje ako mám Corsu, teda 5 rokov, no nikdy nebol problém s budíkmi. Vždy ukazovali správne. Nepredpokladám, že za to môže táto "chyba".
B1424 je nová chyba, ktorú som doteraz nemal. Čo to teda reálne znamená? Nejaký skrat? Môže z tohto teda zblbnúť raz otáčkomer, a raz rýchlomer?
Rozmýšľal som, či za to nemôže niesť zodpovednosť nejaké čidlo, z ktorého sa berú hodnoty pre otáčky a rýchlost. Ale to by asi skôr zaznamenala RJ na motore, ak by bola chyba ako v BCM. Čo teda skontrolovať?
1. deň: Otáčkomer ukazuje o cca 1000 otáčok menej, ako by po správnosti mal.Zistené počas jazdy. Keď auto stálo, ukazovalo 0. Po vypnutí motora a naštartovaní už otáčkomer ukazoval dobre.
2. deň: Naštartujem, otáčkomer ukazuje OK, pohnem sa s autom, rýchlomer ukazuje stále 0. Po zastavení auta a pohnutí sa, rýchlomer už ukazoval dobre.
3. deň: Naštartujem, otáčkomer stojí na mieste. Vypnem motor a opäť naštartujem, otáčkomer stále stojí na mieste. Opäť som vypol motor a naštartoval. Asi po 4. naštartovaní otáčkomer ukazoval skutočné otáčky. Pohol som sa, rýchlomer stál na 0. Prešiel som pár metrov. Zastavil som, rýchlomer už ukazoval dobre, aj otáčkomer tentokrát neštrajkoval.
A teraz mi povedzte, čo tomu autu je.
Diagnostika na motorovej RJ neukázala žiadnu uloženú chybu.
Live data ukazovali cca rovnaké otáčky motora ako otáčkomer na budíkoch. Lebo náhoda, keď diagnostikujem, tak to zázračne funguje.
Diagnostika na BCM TJ ukázala nasledovné chyby:
B3805 - Acceleration Sensor Malfunction
(00) - Not present
B1424 - Supply Voltage Low Before or During Lock
(00) - Not present
B3805 je neznáma-známa chyba. Sporadicky sa mi zobrazuje ako mám Corsu, teda 5 rokov, no nikdy nebol problém s budíkmi. Vždy ukazovali správne. Nepredpokladám, že za to môže táto "chyba".
B1424 je nová chyba, ktorú som doteraz nemal. Čo to teda reálne znamená? Nejaký skrat? Môže z tohto teda zblbnúť raz otáčkomer, a raz rýchlomer?
Rozmýšľal som, či za to nemôže niesť zodpovednosť nejaké čidlo, z ktorého sa berú hodnoty pre otáčky a rýchlost. Ale to by asi skôr zaznamenala RJ na motore, ak by bola chyba ako v BCM. Čo teda skontrolovať?