Strana 1 z 1

ventilator chladica

Napísané: 21 Máj 2008, 14:12
od používateľa qwix
Caute,
doteraz - po nastartovani sa zopol ventilator chladica, po asi 2 minutach sa vypol, odvtedy sa uz nezapinal => prehrieval sa motor v kolonach => vymenil som cidlo (urcite bolo zle, lebo teraz to aj vie nastartovat ked je motor vlazny, s cim bol rpedtym problem).

Teraz - ventilator sa rozbehne a bezi a bezi a bezi a bezi a nevypne nikdy.

Nejake napady? Kto vlastne spusta ventilator? (len to cidlo ci to este ide cez nieco?)

Napísané: 21 Máj 2008, 15:26
od používateľa macil
Model, motor...?
Ventilátor spravidla spína len čidlo, resp. termospínač.

Napísané: 21 Máj 2008, 15:27
od používateľa palorep
teda neviem akoí to mas spravené, ale ventilátor chladiča sa zapína ked vybehne teplota vody v motore na 100 st.C a vypína ked klesne na 95 st.C asi mas niekde chybu v zapojení ked ide stále.

Napísané: 21 Máj 2008, 20:04
od používateľa qwix
macil: sry, zabudol som...
Astra F, 1.4 16V, rv1998 (ale este nie Classic)

palorep: no napadlo mi ze niekde bude nieco zle zapojene, ale otazka je kde a ako na to prijst :)

Napísané: 21 Máj 2008, 20:16
od používateľa macil
Malo by tam byť jednorýchostné spínanie. Teraz si neviem vybaviť na ktorej strane chladiča ten spínač je. Zrejme na ľavej, pri pohľade spredu, ale jednoznačne ho nájdeš, keď pôjdeš po drôtoch od ventilátora. Tak ho môžeš premerať.

Napísané: 21 Máj 2008, 20:36
od používateľa qwix
No, spinac je uplne novy, nachadza sa naozaj na lavej strane pri pohlade spredu, je 3 pinovy.

Co tam viem odmerat? Naco su tam vlastne 3 piny (vacsina aut ma len dvojpinovy)? Ide jeden PIN do riadiacej jednotky - vedela by nieco ukazat diagnostika?

Napísané: 21 Máj 2008, 21:03
od používateľa macil
To že je nový, ešte nazaručuje, že je dobrý. Ak má tri kontakty tak je asi dvojrýchlostný. Zmeraj ho. V rozopnutom stave nesmú byť spojené žiadne dva piny. Jeden pin je priamo spojený s kostrou, jeden s vinutím motora cez odpor a tretí na priamo.

Napísané: 22 Máj 2008, 17:09
od používateľa dedo.miki
Asi je to inak ako píšu. Skús vybrať poistku F 15 alebo F26 a zistíš ktoré relátko máš spojené. Tak zistíč či ti blbne prvý stupeň alebo druhý.Obrázok
M4 - ventilátor
S88 - spínač dvojrýchlostný na chladiči
K51 - pomalá rýchlosť -relátko
K67 - relátko plnej rýchlosti

Napísané: 22 Máj 2008, 17:30
od používateľa qwix
macil, dedo.miki: Dakujem.

Relatka skusim otestovat, aj ked - doteraz (so zlym spinacom) sa ventilator netocil vobec, cize pochybujem ze by niektore relatko bolo napevno spojene.
A len aby som sa uistil - na tej tvojej scheme je to naozaj spinac (klud, 1. poloha, 2. poloha), ale videl som uz aj schemu tej suciastky, kde to bol len prepinac (1. poloha, 2. poloha).

Cize len pre istotu - ventilator sa nema tocit pri studenom motore, potom 1. poloha(pomaly), potom 2. poloha (rychlo)?

Napísané: 22 Máj 2008, 19:07
od používateľa qwix
No, bol som sa prave na ten spinac pozriet, som si na 99% isty ze to bude on.

Problem je ze som ho nevedel zmerat, lebo pristup k nemu nie je az taky super a nevedel som sa tam dostat s merakom :( Takze pojdem do servisu(tam kde mi ho menili) nech mi ho vyberu a odmeriam to priamo tam pred nimi.

V principe su tam len 3 veci ktore to mozu sposobovat: spinac a dve relatka. Pokial by niektore z nich bolo "natrvalo zapecene" tak by sa ventilator tocil furt aj pri vypnutom motore (je pripojeny priamo k baterke, nie cez zapalovanie). Cize to musi byt ten blby spinac, nie?

(Opravte ma ak sa mylim skorej ako pojdem do servisu a eventuelne zo seba spravim idiota... :) )

Napísané: 22 Máj 2008, 19:50
od používateľa macil
V prípade benzínového motora by tam podľa schémy, žiadne relé byť nemali. Spínané je to priamo termospínačom.

Napísané: 16 Jún 2008, 17:20
od používateľa qwix
No, tak nakoniec termospinac vymenili za iny, pravdepodobne aj iny typ, lebo podstatne lacnejsi (necelych 600Sk v Opli).
Fungovalo to ale asi tyzden, a dnes som cestou domov v kolone opat skoro vyvrel. Po prichode na parkovisko som to checkol a ventilator sa pre zmenu vobec netocil :( Cize z "toci sa stale" som presiel do "netoci sa nikdy" :evil: :evil: :evil:

Popisem ako sa mi sprava kontrolka teploty, a vy mi pls povedzte ze to moze byt aj blbym termostatom, lebo inak by to znamenalo ze mam nejakeho skriatka v elektrike co asi odpaluje cidla :(
Po chvilke jazdy sa teplota zacne zdvihat, dojde presne do stredu (95st), potom pomerne rychlo klesne na okolo 92-93st a tam sa uz drzi. Dnes: vystupala na 95, klesla dole, a potom uz len veselo stupala a stupala az sa skoro dotkla sto, ale to uz som bol doma, kukol pod kapotu - ventilator sa netocil :evil: :evil: :evil:
Ale ak by to bol termostat ze sa neotvara, tak mi to predsa nema chut zovriet len ked sa plazim/stojim v kolone, ale vzdy, nie???

Napísané: 16 Jún 2008, 19:55
od používateľa langdon2
termostatom podla mna nie.....ale sestra mala tiez dost podobný problém....jej sa cidlo nespustalo preto, lebo mala málo vody a to cidlo je na tom chladiči skoro az na vrchu.....no tak nemalo ziaden kontakt s vodou......

Napísané: 08 Júl 2008, 21:14
od používateľa Gabrihell
Ahojte,

poraďte aj mne... mám problém s chladením klímy. Jednoduche nezopne ventilátor v pravý čas. Dnes sme napĺňali chladivom. Vo chvíli keď stúpol tlak v zariadení sme očakávali, že to zapne, no nezaplo. Namiesto toho rána ako z dela..... až potom to zaplo. Kde hľadať problém (resp. riešenie)? Poistky sú OK.

Astra G 1,8 16V, r.v.1999