Strana 1 z 6
Z14XE - propálené těsnění pod hlavou (lodní brumlák)
Napísané: 02 Feb 2013, 10:54
od používateľa Markusenka
Ahoj.
Tak jsem asi dojezdil. Motor má na volnoběhu zvuk jak starý loďák. Škube sebou, klape v něm. Dělá to jak na LPG tak na benzín, na ten dokonce i více. Diagnostika hlásí náhodé výpadky zapalování, výpadek zapalování na 2,3,4, válci. Prdel je že to dělá jenom na volnoběhu, když mu přidám tak se zberchá a jde krásně vytočit, dokonce když jsem ho byl projet před chvilkou po výměně svíček tak měl 140 km/hod jako prd s lehkostí. Před nedávnem jsem objevil pod Egr ventilem kousky kovu, možná karbonu, nepřikládal jsem tomu moc význam, ale asi se něco děje. Když se pokusím postupně při režimu LPG vypínat jednotlivé válce, tak když vypnu ten válec co je nejblíže k převodovce, asi 4, tak se nestane téměř vůbec nic - ten tedy evidentně téměř nepálí, obdobné je to i u 3 válce. Naopak když toto uďelám u válců 1 nebo 2 tak to chcípne. Tyto válce tedy určitě pálí, ale zbylé válce již motor v chodu neudrží. Motor má nejeto 215000 Km, já s ním jezdím od 170000 Km a i v těchto kilometrech jsem k LPG namontoval FLashLube. Doteď bez problému. Ještě mě napadlo, zda by to nemohlo být přeskočeným rozvoďákem o zoubek a jak to v podmínkách garáže zjistit. Jinak to vidím na změření tlaků ve válcích a hlavu na dol. Na kolik vyjde GO hlavy s výměnou ventilů a hydrǒstelů? Za rady a postřehy předem díky. Mára
Ps: ještě napíšu, zvuk z výfuku je blu, blu, blu, blu .... . Lambda sonda před katalyzátorem i přes ten hroznej volnoběh běhá bohatá - chudá.
Škoda, že teď namám jak a kde změřit tu kompresy, hodně to řekne.
Napísané: 02 Feb 2013, 11:19
od používateľa Lubec
Bud skusit vylucit vypadky el. zapalovania + diagnoza. Alebo, ak mas podozrenie na mech. problem s hlavou, tak zmerat kompresiu.
Napísané: 02 Feb 2013, 16:41
od používateľa Markusenka
Tak jsem se vrátil z laborování. Vyndal jsem znovu svíce a to mě p*ser i přes ten blbej volnoběh jsou zase suché a čisté. Údaje z čidel vypadají věrohodně, Lambda reguluje. Ještě jsem bohatší o poznatek, že když nastartuji, tak to cca 15 vteřin běží normálně, pak klesnou volnoběžné otáčky na cca 780 podle diagnostiky a zacně blu,blu,blu,blu . Teďka když je chladněji je to dobře vidět i z výfuku, jakoby pravidelné huhlání. Když motor vytočím a že jsem mu nandal, jde normálně, když dám nohu z pedálu tak klesají otáčky plynule až k hranici volnoběhu, tu však projedou a rovnou to chcípne. Nastartovat se to dá okamžitě.
Ještě jsem přes diagnostiku zkusmo resetoval ŘJ, zpět načetl imo a další, bohužel bezezměny.
Napísané: 02 Feb 2013, 17:14
od používateľa Lubec
Kedy naposledy si cistil egr.
Napísané: 02 Feb 2013, 18:08
od používateľa Markusenka
Egr je čistý v celé své dráze pohyblivý, mám dokonce dva. Samozřejmě jsem je zkusil oba, i ten "záložní". Navíc ho mám standartně zaslepený, nu což taky jsem dneska odpoledne i tu záslepku vyndal a zkusil zapojení "jak má být" - bez efektu. Béééééééé :roll:
Mára
Napísané: 02 Feb 2013, 19:48
od používateľa Kajo
Zmeraj kompresiu.
Možno podpálené ventily na 3 a 4.
Bežné pri lpg
Napísané: 02 Feb 2013, 19:57
od používateľa Markusenka
Změřím, respektive nechám změřit, nemám na to udělátko.
Když jsou to ty ventily, kolik tak koštuje oprava?
Díky Mára
Napísané: 02 Feb 2013, 22:44
od používateľa Kajo
Hrubý odhad (eur):
- rozvody a vodná 100-140
- skrutky hlavy 15-20
- rôzne tesnenia 50
- tesnítka ventilov 20
- práca iba na hlave 60-100
- budeš si to robiť sám? Ak nie, +150-200 práca
______________________________
250-500 EUR (6.250-12.500 CZK)
Ale stále je šanca, že problém je inde.
Napísané: 03 Feb 2013, 08:41
od používateľa Markusenka
Děkuju, stále si hraju s myšlenkou že se do toho pak pustím sám. Jediné co mě od toho zrazuje jsou ty rozvody, tuze zodpovědná práce. Pak si ale říkám, že šponovák se jenom natáhne do polohy pro nový řemen a je to. Kola snad nastavím správně.
A taky vědět kam poslat hlavu na renovaci, repas aby to byla kvalitka.
Mára
Napísané: 03 Feb 2013, 13:22
od používateľa Markusenka
Jedna věc se mi nezdá na diagnostice.
Úhel zapalovaní, což je vlastmě předstih je na volnoběhu téměř satále na nule. Na základě čeho jej určuje ŘJ?
A ještě jsem si všimnul v položce "calculated" load že je na volnoběhu nyní tak 1,9 až 2,1. Bývalo to tak kolem 5. Čím to?
Mára
Napísané: 03 Feb 2013, 14:15
od používateľa macil
Markusenka napísal:... předstih je na volnoběhu téměř satále na nule. Na základě čeho jej určuje ŘJ?
Na základe údajov z čidla klepania.
Napísané: 03 Feb 2013, 17:22
od používateľa Markusenka
Tak to ho ještě prubnu a odpojím ho. Pokud by házelo blbosti do Řj. Jednou se už měnilo. Je přístupné od zadu pod sáním že. To na něj vlastně účinkuje sůl ze silnice a taky mohlo jeho vedení zachutnat nějaké potvoře.
Díky za naději.
Mára
Napísané: 05 Feb 2013, 12:27
od používateľa Markusenka
Ahoj.
Tak mám změřenou kompresy.
1. válec - 12
2. válec - 12
3. válec - 6,5
4. válec - 6,4
Je rozhodnuto, hlava půjde dolů. Ještě jsem našel nespolehlivý dotek na 3. válci na vtřiku. Teď i přes tu kompresy to vrčí o dost lépe. Na podpálené ventily to asi nevidím, to by netlačilo snad vůbec. Spíš to vidím na váznutí ventilů a to co jsem to koupil dávám olej 5W40 shell, motor dost vytáčím a jezdím 80 km denně.
Máte nějaký dobrý tip kam hlavu poslat, dovést na renovaci, repas?
Díky Mára
Napísané: 05 Feb 2013, 14:04
od používateľa Lubec
Takze 2 valce vedla seba s rovnakou kompresiou? To akoze oby 2 naraz s rovnakym problemom? Nebude to tesnenim medzi nimi?
Napísané: 05 Feb 2013, 14:27
od používateľa Markusenka
Uvidím až to sundám. Čekal jsem jeden. Dal jsem to zpět do kupy a najel dalších cca 80km. Držel jsem to v otáčkách jak jen to šlo (5000-6000). Jeli jsme dva a do kopce s náma Corsa mazala jako vždycky. V motoru nic nemlátí, do karteru a ani do vody motor netlačí. Ve vodě není olej a ani v oleji není voda. Jsem v presu a musím s ním ještě dva dny jet do práce. Snad vydrží, když ne tak se bude závada dobře hledat, beeeee. Teď jak to projedu následně ještě jednou změřím kompresy, jest-li to ještě kleslo, nebo se to třebas zberchá, Cha, cha,cha.
Díky Mára
Napísané: 05 Feb 2013, 20:20
od používateľa Markusenka
Kluci ještě mi prosím poraďte. Jak bezpečně poznám, že písty v těch dvou válcích jsou v pořádku, respektive kroužky. Aby to náhodou neutíkalo tamtudy, ikdyž do karteru to výfukové plyny netlačí. Dalo by se na vrch pístu nalít trocha oleje, sjet s tím do dolní úvratě a zpět, když by se nic neztratilo je OK?
Jinak mám předobjednáno těsnění a další nutnosti, oproti Kelly úspora téměř 3000,-Kč za stejné díly. Brrrrr. Pátek až neděle mám volno tak se do toho pomalu pustím. Ještě kam s tou hlavou?
Mára
Napísané: 05 Feb 2013, 21:16
od používateľa bukelo
Tusim sa tam nelieva olej (je moc husty), ale nieco redsie, trebars benzin. A ak sa nestrati, tak je dobre. Opravte ma, ak sa mylim.
Napísané: 05 Feb 2013, 21:21
od používateľa langdon2
Bukelo ma pravdu
Napísané: 05 Feb 2013, 21:34
od používateľa Kajo
Tak tak, ja lejem benzín, ak sú krúžky ok, ostane tam asi týždeň, potom sa odparí.
Ako píše Lubec, tesnenie pod hlavou je prerazené medzi valcami 3 a 4.
Dôsledok LPG, mne sa to stávalo s LPG pravidelne.
Napísané: 09 Feb 2013, 13:38
od používateľa Markusenka
Ahoj.
Tak hlava je dole, řeknu Vám je to pěkná "súloženie". Těsnění mezi 3. a 4. válcem je, respektive není. Mezi 1. a 2. válcem je prasklé. Hlava jde na GO, blok motoru a písty očistím. Už jen najít někoho kdo tu stavebnici složí zpět.
Mára.