Strana 1 z 2

oranžová kontrolka "auta s kľúčom" vectra c 1,9 cd

Napísané: 10 Jan 2013, 11:41
od používateľa daniel335
Pozdravujem všetkých členov klubu a zároveň chcem požiadať o nejaké tipy a rady ohľadne môjho problému. Snažil som sa tu na fóre niečo nájsť, ale nič som nenašiel.
Problém spočíva v tom, že som asi pred 3 dňami naštartoval auto a po prejdení asi 20 m sa mi rozsvietila oranžová kontrolka „AUTO S KLúčOM“, pričom som nespozoroval žiadne zmeny v dynamike jazdy. Po opätovnom naštartovaní opäť kontrolka nesvietila, ale zasa po prejdení teraz asi 300 m začala svietiť. Včera sa opakoval ten istý problém po naštartovaní, ale po prejdení cca 11 km mi kontrolka zhasla počas jazdy a do cieľa cesty už nezasvietila. Dnes ráno som naštartoval, prešiel cca 3 km do servisu bez toho, aby mi kontrolka zasvietila. Na diagnostike mi povedali, že chyba sa ukázala ako – „recirkulácia emisii“, ale teda v čom je problém, čo vymeniť? Túto chybu mi vymazali ale opäť po prejdení 20 m mi začala kontrolka svietiť. Máte teda nejaké rady alebo návrhy ako toto odstrániť? Vopred vďaka.
Mám motor Z 19 DTH, teda auto vectra c 1,9 cdti 110 kw, 6.-stupňový automat, r.v. 11/2005.

Napísané: 10 Jan 2013, 12:14
od používateľa jupaza1
podľa opisu vidím príčinu v EGR ventile :wink: meniť zatiaľ netreba nič, len vyčistiť :wink:
máš SS

Napísané: 11 Jan 2013, 20:28
od používateľa kicmas
Mal som ten istý problém s tou istou chybou na diagnostike a bol to EGR ventil. Vybrať, vyčistiť a hotovo.

Napísané: 11 Jan 2013, 22:16
od používateľa Miroslav Halaj
Vycistis aj tak len mechanicku cast ventilu ale samotny problem je v tej elektrickej ktoru pridiera takze je to len docasne

Napísané: 11 Jan 2013, 22:18
od používateľa Lubec
Co ak pridieralo prave tu mechanicku cast vdaka zaneseniu?

Napísané: 11 Jan 2013, 22:25
od používateľa Miroslav Halaj
To hej ale problem je v tom ze ta el.cast nieje 100%tesna a ten bordel sa dostava do nej a pomaly ju zadiera takze casom freba ventil aj tak vymenit

Napísané: 11 Jan 2013, 22:48
od používateľa jupaza1
tá elektrická časť sa dá celkom dobre vyčistiť :wink:

Napísané: 12 Jan 2013, 12:48
od používateľa 24petusko
chcelo by to mozno nejaky navo/postup

Napísané: 12 Jan 2013, 15:59
od používateľa daniel335
No zatiaľ som ešte s tým nič nerobil, keďže je počasie vonku aké je a ja nemám garáž. Ale stále dookola to isté, raz kontrolka "AUTO S KľUCOM" svieti inokedy zasa nie. Dufam, že to čoskoro odstránim, lebo nemám rád vysvietené žlté a červené kontrolky na prístrojovke :-)

Napísané: 12 Jan 2013, 16:46
od používateľa daniel335
A ešte taký dotaz, prečo mi diagnostika neukázala priamo EGR ventil? Napísalo len, že problém je "recirkulácia emisií". Takisto som sa dozvedel, že pri probléme s EGR ventilom svieti na prístrojovke kontrolka "ORANžOVý MOTOR", ale mne svieti "AUTO S KLúčOM". Viete toto nejako vysvetlit??? diky

Napísané: 12 Jan 2013, 19:00
od používateľa jupaza1
24petusko napísal:chcelo by to mozno nejaky navo/postup
nechcem byť zlý, ale je aj tu na fóre
1.http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=17589
2.http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php? ... highlight= :wink:

Napísané: 12 Jan 2013, 19:04
od používateľa jupaza1
EGR ventil priamo súvisí s recirkuláciou emisíí
oranžový motor - porucha emisií (lambda sonda, katalyzátor)
oranžový motor - návšteva servisu ( ostatné chyby)

Napísané: 12 Jan 2013, 19:54
od používateľa 24petusko
jupaza1 napísal:
24petusko napísal:chcelo by to mozno nejaky navo/postup
nechcem byť zlý, ale je aj tu na fóre
1.http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=17589
2.http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php? ... highlight= :wink:
tak potom fajn, len pre istotu

Napísané: 12 Jan 2013, 20:11
od používateľa Kajo
Problém býva častejšie s ventilom, než s kotvou magnetu.
Ten elektromagnet sa dá ľahko skontrolovať.
Hlavný problém však je so zapchatými kanálmi na sacom, ľudia často vyčistia a spojazdnia egr (dokonale primitívna súčiastka mimochodom), aĺe už sa zrkadielkom nepozrú do kanálov sacieho.
Bohužiaľ, konštrukcia sania tohto motora je zlá a preto sa s týmto neduhom skôr či neskôr stretne každý.

Napísané: 12 Jan 2013, 21:19
od používateľa jupaza1
Kajo, pri čistení EGR ventilu čistím aj kanáliky pod škrtiacou klapkou, ako aj klapku samotnú, samozrejmosťou je aj čistenie kanálikov (priechodov) medzi EGR a škrtiacou klapkou :wink: Mimochodom tá elektromagnetická časť býva riadne zaprasená, zalepená - potom elektromagnet robí neplechu ( zadrháva) :wink:

Napísané: 15 Jan 2013, 16:36
od používateľa ViloP
jupaza1 napísal:EGR ventil priamo súvisí s recirkuláciou emisíí
oranžový motor - porucha emisií (lambda sonda, katalyzátor)
oranžový motor - návšteva servisu ( ostatné chyby)

a co znamena iba oranzovy motor + kod P2279-5B ?

Napísané: 18 Jan 2013, 10:08
od používateľa daniel335
No tak včera som vyčistil EGR ventil, uplne celý aj tú časť, ktorú je potrebné odvrtať - podľa návodu tu na fóre. Taktiež vyčistená aj škrtiaca klapka. Mimochodom to bolo riadne zanesené :-((( Po tomto išlo auto chvíľu dobre. Po chvilke jazdy som však spozoroval, že ako zatlačim pedál plynu do polovičky, auto sa nechce rozbehnúť, pričom mi toto pred čistením nerobilo vôbec. Teda raz mi reaguje na pedál plynu dobre, inokedy sa nechce rozbehnúť .-((( Viete mi poradiť, čo sa mohlo stať??? Inak opäť sa mi rozsvietila kontrolka "AUTO S KLúčOM" :-(((

Napísané: 18 Jan 2013, 19:14
od používateľa jupaza1
Diagnostika - chybový kód? Po vyčistení si ho zložil tak ako má byť? Vyčistil si MAP senzor? Tiahlo na saní je v poriadku?

Napísané: 19 Jan 2013, 14:03
od používateľa daniel335
Zložené je to tak, ako pred tým. Ale neviem, či by nebolo lepšie ist na diganostiku OP - COM, ten kamarat ma myslim OBD II. Viete mi povedat, či je v tom rozdiel??? MAP senzor mi nečistil a to tiahlo asi tiez nekukal. Inak som sa tu na fore dočítal, ze to môze byt aj snímačom tlaku v sacom potrubi, kde ho teda nájdem? Chybu ukazalo P1813, ale ako sme to vymazali uz mi kontrolka nesvieti na pristrojovke žiadna, avšak vykon auta začina byť az nad tých 1.800 ot/min. ..... Máte prosím vas nejaké nápady, aby som fakt nemusel vymenit polovičku auta :-)

Napísané: 20 Jan 2013, 12:51
od používateľa jupaza1
snímač tlaku v sacom potrubí je MAP senzor, nájdeš ho na sacom potrubí tak v jeho polovici