ventilator kurenia
Moderátori: dulo, buci_vectra
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 28 Dec 2012, 06:42
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
ventilator kurenia
Zdravim mam opel vectra C 2002 ; mam problem s ventilatorom kurenia funguje len na vysokej rychlosti iba na 4 ke, vie mi niekto poradit kde moze byt chyba. dakujem
- langdon2
- Admin - Opelclub VIP člen
- Príspevky: 23059
- Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
- Auto: Insignia
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: Nitra
Ahoj, ano viem.. Predradny odpor kurenia..
Bud ho vymenis cely, kus za kus ( ten predradny odpor, nie ventilator )
Alebo len na nom vymenis tepelnu poistku, cca. 1€
Bud ho vymenis cely, kus za kus ( ten predradny odpor, nie ventilator )
Alebo len na nom vymenis tepelnu poistku, cca. 1€
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 246
- Dátum registrácie: 06 Júl 2008, 10:14
- Auto: Zafira Tourer
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko alt: Golianovo
- Bydlisko: Nitra
ventilator kurenia
Mozem nieco ja? Mne sa zas zda ze mi ten ventilator dost slabo fuka. Mam ho na 3 a z vyduchov mi ide len tak vanok. Fungovanie otacok ide len sa mi to zda slabe.
Vectra C GTS, 1,9 CDTi, 2005
Re:
Vie o tom niekto prosim nieco viac? Kde presne sa nachadza dany predradnik resp. poistka? Mam preste taky isty problem - ventilator fuka iba na urovni "4". Aj ked medzi 0 a 1 je pocut cvaknutie relatka, nic sa nedeje (ventilator nefuka). Potom medzi 3 a 4 zase cvakne relatko a zacne fukat najsilnejsia uroven.langdon2 napísal:Ahoj, ano viem.. Predradny odpor kurenia..
Bud ho vymenis cely, kus za kus ( ten predradny odpor, nie ventilator )
Alebo len na nom vymenis tepelnu poistku, cca. 1€
Tak mi napadlo, nie su tam 2 ventilatory? 1 pre urovne 1-3 a druhy pre uroven 4 + pre tlacitko ofuk predneho skla.
Prosim o pomoc, minule to z nicoho nic prestalo ist. Poistky v interierovej poistnej skrinke som kontroloval, vsetky su OK.
//edit: este som cital nieco viac, tak len pre spravnost: ten predradny odpor najdem po demontazi stieracov a toho plastu pod tym, niekde pod pelovym filtrom? Alebo je k tomu pristup zvnutra po odmontovani skrinky spolujazdca? Dakujem.
- AReYco
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 5385
- Dátum registrácie: 23 Aug 2011, 10:56
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Žilina
- Bydlisko: Žilina
- Kontaktovať používateľa:
Re: ventilator kurenia
Som cez mobil, nevidim ake mas auto....ale napriklad na Astre H ides zvnutra cez skrinku spolujazdca....na Vectre B pod stieracmi ked vsetko zhodis a dostanes sa k ventilatoru.
Urcite tam n!kde nie je ventilator druhy. Vzdy je iba jeden... staci vymenit odpor za par centov/eur a malo by to zacat fukat aj na 1,2,3 stupni...tym odporom sa totiz reguluju pomalsie otacky a tym slabsie fukanie. Na 4ke to nejde cez odpor ale naplno do ventilatora tak preto sa to takto sprava, ze na 4ke ide....ale to uz sa tu opakujem. Riesilo sa to tu velakrat
Urcite tam n!kde nie je ventilator druhy. Vzdy je iba jeden... staci vymenit odpor za par centov/eur a malo by to zacat fukat aj na 1,2,3 stupni...tym odporom sa totiz reguluju pomalsie otacky a tym slabsie fukanie. Na 4ke to nejde cez odpor ale naplno do ventilatora tak preto sa to takto sprava, ze na 4ke ide....ale to uz sa tu opakujem. Riesilo sa to tu velakrat
Re: ventilator kurenia
Dakujem za odpoved. Ano, viem, cital som to, ale vacsinou sa jednalo o Astry alebo o Vectru B. Ja mam Vectru C, preto by som rad vedel ci sa k tomu dostanem cez vonkajsiu stranu pod stieracmi alebo cez skrinku spolujazdca. V tejto zime je totiz kazda minuta navyse vonku, povedzme, zbytocna.
- AReYco
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 5385
- Dátum registrácie: 23 Aug 2011, 10:56
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Žilina
- Bydlisko: Žilina
- Kontaktovať používateľa:
Re: ventilator kurenia
Nejaký klubák tu dával aj foto návod Vectry C, ale nemôžem to nájsť...išiel zvnútra cez skrinku spolujazdca...
nájdeš tam takú hrču, takého slimáka a v tom je ventilátor s poistkou...
podobný návod pre inšpiráciu tu na Corsa C.
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?f=136&t=34303" onclick="window.open(this.href);return false;
toto je ten odpor:
nájdeš tam takú hrču, takého slimáka a v tom je ventilátor s poistkou...
podobný návod pre inšpiráciu tu na Corsa C.
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?f=136&t=34303" onclick="window.open(this.href);return false;
toto je ten odpor:
Re: ventilator kurenia
Super, dakujem, ten navod je tiez super.
Inak, potom mam prepisknut poistku multimetrom, ak je dobra tak ju nejako prepajkovat, nech ma dobry kontakt? Neznici sa vsak teplom zo spajkovania? Resp. ako ju tam prichytit, aby tam bol dokonaly spoj a zaroven ju neznicit?
Inak, potom mam prepisknut poistku multimetrom, ak je dobra tak ju nejako prepajkovat, nech ma dobry kontakt? Neznici sa vsak teplom zo spajkovania? Resp. ako ju tam prichytit, aby tam bol dokonaly spoj a zaroven ju neznicit?
- AReYco
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 5385
- Dátum registrácie: 23 Aug 2011, 10:56
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Žilina
- Bydlisko: Žilina
- Kontaktovať používateľa:
Re: ventilator kurenia
Ahoj, pustil som sa do rozoberanie aj ja....riešim to na Astre H tak nejaké foto som dal do príslušnej témy.
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php? ... 8#p1096358
Odpor v Astre H vyzerá takto...
ty si nejako postúpil? či si to ešte nerozoberal ?
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php? ... 8#p1096358
Odpor v Astre H vyzerá takto...
ty si nejako postúpil? či si to ešte nerozoberal ?
Re: ventilator kurenia
Super, dakujem za fotky, urcite sa zidu. Vo svtrtok konecne pojdem domov tak snad v piatok alebo kedy sa do toho pustim.
Re: ventilator kurenia
Tak som dnes vymontoval tie odpory, skusal som tu tepelnu poistku navrchu premerat (prepisknut) meracom, nic. Cize poistka je zla a treba ju vymenit? Aku nahradu je najlepsie tam dat a hlavne, ako to tam prichytit? Spajkovanie asi nie je ten spravny sposob, vsak? Docital som sa, ze nieco okolo 140°C +- je ok a rozmyslam, ze to tam prichytim len mechanicky, obmotam a riadne postahujem dalsimi drotikmi, co poviete?
Dakujem.
Dakujem.
- macil
- Admin
- Príspevky: 36857
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Re: ventilator kurenia
Ja by som sa toho cínu až tak nebál. Ten má bod tavenia nad 200°C, ale určite by som to poistil aj mechanicky, omotaním . Otázne tiež je, čo je to za materiál a či cín na tom bude držať.
Re: ventilator kurenia
To je len obava z toho, ze tu som nieco o tom cital: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php? ... 6#p1097466" onclick="window.open(this.href);return false;
- macil
- Admin
- Príspevky: 36857
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Re: ventilator kurenia
Tak to áno, treba pracovať rýchlo, prípadne aj chladiť.
Re: ventilator kurenia
Prosim Ta, v obchode so suciastkami si mam pytat tepelnu poistku na cca 140°C? Je tam nejako definovana voltaz ci prud?
- macil
- Admin
- Príspevky: 36857
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Re: ventilator kurenia
Zober starú a kúp podľa nej. Alebo si opíš, čo je na nej napísané.
Re: ventilator kurenia
Praveze sa to neda precitat, povrch je nejako poskodeny a pismena a cisla necitatelne.
- troodon
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 520
- Dátum registrácie: 15 Nov 2008, 23:17
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: Nitra
Re: ventilator kurenia
no ved to kup niekde na vrakaci cele, vece vozia z anglicka na vagony..
tych tepelných poistiek nieje zas 100 druhov, teplota vyhovie aj 140-150stupnov, predavaju sa na prud 10A alebo 15A tak si pozri akou poistkou mas isteny ten okruh a podla toho vyberaj.
Hlavne si skontroluj si ti slape dobre ventilator, ci ma dobre kontakty..ak je pridrety ventilator tak ti positka odide nadprudom, ak mas zle prudenie vzduchu okolo odporu tak ti odide od prehriatia-to sa stava sockam ked su lakomý raz do roka vymenit pelovy filter napríklad., nevravim ze je to tvoj pripad.
poistku je najlepsie pripevnit bodovou zvarackou ak je pristup ku kontaktom, ak niekto nevie pajkvoat a chladit tak potom mechanicky kliestami.. kto vie pajkovat a ma ocistene kontakty moze napríklad na poistku namotat alobal na chladenie, chytit drot k poistke kliestami nech dobre odvadza teplo a potom vhodnym tavidlom a cinom vykonnou pajkovackou rychle zaspajkovat na miesto. odporucam ludom co to robia prvy krat kupit si radsej min dva kusy poistiek
drzim palce.
tych tepelných poistiek nieje zas 100 druhov, teplota vyhovie aj 140-150stupnov, predavaju sa na prud 10A alebo 15A tak si pozri akou poistkou mas isteny ten okruh a podla toho vyberaj.
Hlavne si skontroluj si ti slape dobre ventilator, ci ma dobre kontakty..ak je pridrety ventilator tak ti positka odide nadprudom, ak mas zle prudenie vzduchu okolo odporu tak ti odide od prehriatia-to sa stava sockam ked su lakomý raz do roka vymenit pelovy filter napríklad., nevravim ze je to tvoj pripad.
poistku je najlepsie pripevnit bodovou zvarackou ak je pristup ku kontaktom, ak niekto nevie pajkvoat a chladit tak potom mechanicky kliestami.. kto vie pajkovat a ma ocistene kontakty moze napríklad na poistku namotat alobal na chladenie, chytit drot k poistke kliestami nech dobre odvadza teplo a potom vhodnym tavidlom a cinom vykonnou pajkovackou rychle zaspajkovat na miesto. odporucam ludom co to robia prvy krat kupit si radsej min dva kusy poistiek
drzim palce.
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
Re: ventilator kurenia
Vdaka za tip. Pelovy filter bol meneny v lete a ventilator sa kruti zrejme lahko, kedze sa v pohode rozbehne (resp. sa rozbiehal) aj na najnizsiu rychlost, teda pri najmensom napati. Ak bude dostatok casu, tak zhodim aj spodnu cast ventilatora a k oske streknem hadickou trosku WD40, nech sa to trosicku premaze.
Mam k dispozicii trafopajku aj mikropajku, ale asi to skusim len poriadne mechanicky uchytit a stiahnut na viacerych miestach drotikmi. Ked to bude zle, aspon uz budem vediet kde cely ten odpornik hladat. Je to celkom lahka demontaz, staci vybrat kastlik (5 skrutiek) a potom je to nalavo dole, biely plast do ktoreho ide hrstka kablov v obdlznikovej pripojke. Staci na vonkajsej strane toho bieleho plastu, do ktoreho ide ta pripojka, zatlacit vybezok a cele to vypadne von.
Co sa tyka amperov, interior fan je isteny 30A poistkou.
Mam k dispozicii trafopajku aj mikropajku, ale asi to skusim len poriadne mechanicky uchytit a stiahnut na viacerych miestach drotikmi. Ked to bude zle, aspon uz budem vediet kde cely ten odpornik hladat. Je to celkom lahka demontaz, staci vybrat kastlik (5 skrutiek) a potom je to nalavo dole, biely plast do ktoreho ide hrstka kablov v obdlznikovej pripojke. Staci na vonkajsej strane toho bieleho plastu, do ktoreho ide ta pripojka, zatlacit vybezok a cele to vypadne von.
Co sa tyka amperov, interior fan je isteny 30A poistkou.
Naposledy upravil/-a MFa v 05 Feb 2015, 14:02, upravené celkom 1 krát.