Strana 1 z 3

Biely dym poraďte

Napísané: 07 Júl 2012, 15:03
od používateľa nototo
Mám Vectru B 2,0Dti 16 V 74kw. Jedného dňa asi týždeň po výmene oleja som naštartoval a z výfuku sa vyrútil biely štipľavy dym, auto stratilo výkon a šlo zrejme na tri valce lebo s ním trepalo jak s traktorom. Ďalšia vec olej vo vyrovnávacej nádržke. Bolo mi povedané, že to bude tesnenie pod hlavou alebo hlava. Po rozobratí bolo zistené, že tesnenie je ok a hlava vyzerala tiež ok. šla na pretlakovanie a výbrus a tam mi povedali, že je ako nová, že jej nič nie je.

Tak kde je chyba? Môže byť že mi chalanisko prelial olej pri výmene? A toto zapríčinilo, že vytlačilo olej do nádržky? Alebo to bude niečo iné? Vďaka za radu.

Napísané: 07 Júl 2012, 19:47
od používateľa TUKESKO
ked by ti dal vela oleja tak ti pretlači gufero ale nie že ti pretlačí do nadržky z vodou! tam sa ti to muselo dastat niekade inakade cez nejake tesnenie!

Napísané: 08 Júl 2012, 07:15
od používateľa nototo
Ved to, len kade inakade.

Napísané: 08 Júl 2012, 08:09
od používateľa macil
Z medzichladiča oleja. Je v dolnej časti motora. V ňom je olej chladený chl. kvapalinou.

Napísané: 08 Júl 2012, 23:15
od používateľa nototo
A tam čo treba? Tesnenie nové?

Napísané: 08 Júl 2012, 23:18
od používateľa macil
Neviem, v dízloch sa nevyznám, ale asi bude treba vymeniť celý medzichladič.

Napísané: 01 Aug 2012, 21:56
od používateľa nototo
No takže chalani takto som dopadol, všetko šlo z auta von aj ta najposlednejšia skrutka. Tesnenie bolo ok, hlava po pretlakovaní, výbruse tiež bola ok. Ten vyššie spomenutý medzichladič oleja pretlakovaný a je ok. EGR ok. Váha vzduchu ok. Vymenené všetky hadičky, všetky spojky, objimky a tesnenia a snímače na teplotu vody. Termostat je ok. Rozvody nastavené tak, že ani z výroby to auto nemalo tak nastavené rozvody. Štartuje na prvú šupu, krásne si prdká. Ale stále dymí na bielosivo - je to hnusný štiplavý smrad, akoby nespálená nafta. Čerpadlo je tiež ok. Poi naštartovaní beží motor na volnobehu v poriadku. Kec mu šlapnem na pedál ťahá až do ošalenia ale potom zasvieti kontrolka ENGINE a hodí motor akoby do nudzového režimu a ťahá max po 2000 otačok a vtedy začne dymyť. . Ked ho nechám chvílu volne bežať dym zmizne, dymý už len ako každý diesel . Diagnostika ukázala asi 10 chýb, ktoré k ničomu neviedli. Už neviem čo ďalej. Kukali sa na to 3 mechanici, ktorý už dali ruky prečo od toho. To mi fakt ostáva kúpiť už len 1 l benzinu? Bude to stačiť na combi? :) Alebo sa najd niekto kto poradí?

Napísané: 01 Aug 2012, 22:08
od používateľa zippi
no skusme tym ze sem napises tych 10 chyb... :)

Napísané: 01 Aug 2012, 22:33
od používateľa nototo
P 1690 - (4) Malfunction indication lamp (MIL) Circuit open - Not present
P 1694 - (4) Glow time Telltale circuit open - Not present
P 1220 - (A) Critical system malfunction 1 (refer to checking procedure : trouble code discription) - Not present
P 0400 - (5) Critical system malfunction 2 (refer to checking procedure : trouble code discription) - Not present

Ostatne prihodim potom toto si pamätám.

Napísané: 01 Aug 2012, 23:09
od používateľa Kajo
Možno niečo z toho, čo si spomínal nebude úplne ok.
Napr. EGR.
Podtlak je dostatočný?

Napísané: 02 Aug 2012, 21:40
od používateľa nototo
Podtlak na egri ano, vyskúšal som aj solenoidné ventili. Vraj mám skontrolovať ešte kabeláž či niekde nie je prehryzené alebo voľačo také.

Napísané: 05 Aug 2012, 19:25
od používateľa zippi
mas dobre zacvaknute konektory? do riadiacky atd.
skontroluj si taktiez kable ako tu bolo pisne
Circuit open - znamena rozpojeny obvod, takze poskonedy kabel, zle zacvaknuty konektor, alebo chybna suciastka

este taka poznamka - ked vymazes chyby, ktore ti po jazde naskocia?

Napísané: 06 Aug 2012, 21:27
od používateľa nototo
ok dik hned to kuknem dam vediet aj dopíšem ostatné chyby čo vyhadzuje diagnostika

Napísané: 14 Aug 2012, 12:13
od používateľa nototo

Napísané: 14 Aug 2012, 12:16
od používateľa nototo
Toť foto chyb z diagnostiky

Niečo som vyčítal niečo nie:

P0400 - Systém lineární recirkulace výfukových plynů (EGR) C-16
0100 Chybný signál od váhy vzduchu
0105 Chybný signál od čidla tlaku MAP
0110 Čidlo teploty vzduchu nasávaného
0115 Čidlo teploty motoru
1345 Porucha čerpadla vstřikovacího
1690 Kontrolka obvodu/systému

Tieto neviem isto:

P1220 Injection Timing Control Excessive/Insufficient Flow Detected
cerpadlo vstrekuje v nespravnom case ?????????????
P1690 znamena porucha kontrolky elektroniky motoru ????????????
P1694 ???

Napísané: 14 Aug 2012, 15:00
od používateľa zippi
podla tych chyb vyzera kaput cerpadlo, ale ak by tak bolo, motor by ti nesiel - alebo cochvila skape uplne...
alebo je to v niecom uplne inom, kable a konektry mas OK?

Napísané: 14 Aug 2012, 20:31
od používateľa nototo
zippi napísal:podla tych chyb vyzera kaput cerpadlo, ale ak by tak bolo, motor by ti nesiel - alebo cochvila skape uplne...
alebo je to v niecom uplne inom, kable a konektry mas OK?
Ved to, že na tomto type ti kľakne čerpadlo tak, že už nenaštartuješ a ani ti nedá vopred vedieť nijako, že by malo kľaknúť, keby bolo zlé už motor nenatočím, káble a konektory 2x prekontrolované, konektory prečistené aj s kontoxom, nezaoxidované ani nič také podobné. Tak neviem fakt už. EGR je nový, solenoiidy su ok, hadičky nové, podtlak tam je.

Napísané: 15 Aug 2012, 13:11
od používateľa zippi
stretni sa s niekym kto ti nahra live data z auta, ine rozumne riesenie neviem - idealne to porovnat s druhym autom ze kde nastava rozdiel
ak je elektronika ok (cerpadlo a riadiacka) tak potom moze blbnut vaha vzduchu, MAP senzor, ovladanie turba, ovladanie erg a virivych klapiek a s tym spojene selenoidy... nic ine na tom motore nie je
kontolka motora ti nabehne aj pri vonobehu alebo len pri zatazi
ked nastartujes tak motor dymi hned? alebo az pocas jazdy
lebo podtlakovy system so selenoidmi nema vplyv na chod motora na volnobehu (na X20DTL - predpokladam ze na tvojom je to rovnako)
co robi motor ked po nastartovani odpojis vahu vzduchu?
mizne ti olej? mizne ti voda?
myslim si ze ina farba dymu ako cierna sa neda doshianut bez vody alebo oleja

Napísané: 15 Aug 2012, 16:48
od používateľa nototo
Kontrolka zasvieti len pri záťaži.
Motor zadymí a potom dymí v kuse už pri naštartovaní.
Olej nemizne ani voda.
Po odpojení váhy dymí stále.

Napísané: 15 Aug 2012, 16:54
od používateľa Lubec
Vymen cerpadlo a auto ti pobezi jak nove. Prip mozes skusit opravu RJ cerpadla, no bez zaruky dlhej zivotnosti.

Ale je mi sympaticke, ze si toho tolko pomenil a nestratil si humor. :)