Strana 1 z 1

Opel Astra G 1.7DTi r.v2000 - nudzovy rezim

Napísané: 24 Apr 2012, 12:42
od používateľa saimon
Zdar ludia. Rad by som poprosil o pomoc.
Mam opel astru G 1.7dti, r.v 2000. Ma najazdene cca 191000. Poslednu dobu sa mi stalo to, ze pri jazde sa mi rozsvietila kontrolka emisii. Kedze som nemal moznos zastat skor ako po cca 15 km presiel som danu vzdialenost. Vypol som motor, spravil prestavku. Po nastartovani nesvietila ziadna kontrolka. Avsak po prejdeni cca 500m mi preplo motor do nudzoveho rezimu bez akehokolvek varovania.
Ak som vypol motor, chvilu pockal, auto som nastartoval bez problemov. avsak pocas cca 50 km sa mi to zopakovalo asi 5krat. Bez toho aby sa predtym rozsvietila nejaka kontrolka. Neskor som odjazdil asi 500km bez problemov a auto slo ako hodiny. Pred par dnami sa zopakoval rovnaky scenar a ze ho zasa preplo do nudzoveho rezimu. Bez akehokolvek znamenia, svietiaca kontrolka a pod. Bol som za mechanikom, mal podozrenie na problem s turbom, avsak ked na to pozrel, zistil ze chyba je asi niekde inde. Napojil ho na pocitac a neukazuje ani ziadnu chybu. Nemas s niecim podobnym skusenost? Nevies poradit v com by mohla byt chyba? Cital som na fore, ze EGR ventil zvykne robit problemi???

Dakujem za kazdy tip, za kazdu pomoc.

Napísané: 24 Apr 2012, 12:56
od používateľa Lake292
chyba v rj bude ulozena urcite, ak ti svietila kontrolka tak tam proste musi byt... mal mechanik spravnu diagnostiku?

Napísané: 24 Apr 2012, 22:02
od používateľa macil
Motor neprejde do núdzového režimu bez toho, aby to nesignalizovala kontrolka. Skontroluj podtlaky, hadičky, kolienka a podobne.

Napísané: 29 Apr 2012, 15:32
od používateľa saimon
Technik prezrel co sa dalo. Diagnostika neukazala tiez nic, ziaden chybovy kod. Jazdil na nom, no vtedy ako na potvoru slo auto ok.
Nemoze v tom byt EGR ventil? cital som ze mnohkrat je prave tato vecicka na pricine pri podobnych problemoch.

Napísané: 29 Apr 2012, 16:02
od používateľa Kajo
Technik nemá poriadnu diagnostiku, ak zasvietila kontrolka, chyba je na 100% uložená v pamäti riadiacej jednotky.

Napísané: 02 Máj 2012, 21:32
od používateľa saimon
Tak bol som dnes znova na diagnostike a v pamati bola chyba poukazujca na snimac otacok klukoveho hriadela. Mechanik vymazal pamat a ja zhanam novy snimac. Verim, ze to je vsetko co je tam vadne.

Mimochodom neviete niekde kde sa to cidlo na motore nechadza?

Dakujem

Napísané: 02 Máj 2012, 21:44
od používateľa Komo
Diagnostikovali ste to pri zapnutom ci vypnutom motore? Lebo pri vypnutom motore je tato chyba logicky pritomna.

Napísané: 02 Máj 2012, 21:52
od používateľa saimon
tato chyba bola ulozena v pamati RJ. vymazal pamat, otestoval pri zapnutom motore a tam uz nedavalo nic

Napísané: 02 Máj 2012, 21:54
od používateľa Komo
Tym padom je to cidlo OK

Napísané: 02 Máj 2012, 22:23
od používateľa saimon
Nieco ale muselo sposobit to ze sa dana chyba do RJ zapisala. V pamati nebola ziadna dalsia chyba. Co ine potom sposobuje dany problem?

Napísané: 02 Máj 2012, 22:32
od používateľa Komo
To neviem.
Co viem je, ze ak sa tam ta chyba neobjavila znova, tak zbytocne budes menit nieco co funguje.

Napísané: 02 Máj 2012, 22:37
od používateľa saimon
no ano, chyba sa tam znova neobjavila, je mozne ze tam bude znova ak tato chyba ak vyhodi znova kontrolku motora.
Pointa je, ze niekedy ide auto bez toho aby sa rozsvietila kontrolka ak 600-700km. A potom ju vyhodi. Sedliacky rozum mi ale vravi, ze tu chybu co bola v RJ nieco trigerovat muselo. A ak tam ina nebola, tak mi to nejak ukazuje na to cidlo.

Napísané: 27 Jún 2012, 09:03
od používateľa saimon
Nakoniec to bol problem s cidlom otacok klukoveho hriadela. Auto po vymene slo ako hodinky.