Strana 1 z 1

Únik oleja okolo tiahla radiacej páky

Napísané: 17 Apr 2012, 11:03
od používateľa M4jky
Nazdar,

pred pár dňami som si všimol mláčku pod autom ale na vodičovej strane tak som pod auto hodil kartón a bol na ňom červený olej. Tak som začal obzerať prevodovku a zistil som, že niekde v mieste kde vstupuje tiahlo radiacej páky uniká olej. Je to tam aj dosť zaprskané. Stretol sa s podobným problémom už niekto? Ide mi len o to koľko si mám pripraviť financií na opravu prípadne ako určiť presnejšie miesto odkiaľ to tečie. Prevodový olej pokiaľ viem menený nebol takže ho aspoň konečne vymením ale bojím sa aby k tomu miestu kde to uniká nebol nafigu prístup a mechanik nemusel rozoberať pól auta.

Dík za rady.

Napísané: 17 Apr 2012, 11:05
od používateľa langdon2
Je to plne v pohode..Staci vymenit to jedno gufero.. cca. 7€ v Opli...inde ho nekupis...
Robil som to viac krat...

Napísané: 17 Apr 2012, 12:14
od používateľa M4jky
Ouki douk, to si ma potešil :) Ešte to niekedy nachvílu budem hypnotizovať či to je ozaj ono ale keďže je to zvrchu tak to moc ani nemá odkiaľ inakiaľ tiecť.

Napísané: 21 Máj 2012, 22:02
od používateľa M4jky
Ešte jeden dotaz môžem tam naliať rovnaký olej ako mám v posilňovači tj. Dexron II? Nemusel by som kupovať druhý, keďže tohto mám dosť.

Napísané: 21 Máj 2012, 22:20
od používateľa macil
Neblázni, to je olej do automatu. :!:

Napísané: 22 Máj 2012, 21:46
od používateľa M4jky
Mechanik mi povedal, že ho tam dať môžem. Ja si ale samozrejme veci overujem tak preto sa pýtam. Ja som sa dopracoval len k tomu, že Dexron je redší pri nižšej teplote ako napr. 80W90 a má menšiu viskozitu čo ani neviem čo poriadne je, žeby hustota? Ak sa niekto vyzná tak môžete podať vysvetlenie. Samozrejme nebudem špekulovať ak to je volovina len ma občas s prepáčením serinká koľko všelijakých olejov sa vyrába. Kto sa má v tom kurňa vyznať, jak keby v automatickej prevodovke nebola tiež kopa koliesok :D

Napísané: 22 Máj 2012, 22:01
od používateľa macil
Do tvojej prevodovky je učený napríklad tento olej - http://olejposta.sk/r_3941.html
Dôležitá je špecifikácia GL-4.

Napísané: 23 Máj 2012, 21:08
od používateľa M4jky
Presne k tejto špecifikácií som sa dopracoval aj ja ale zarazilo ma práve to, že podla tejto stránky čo mi vyplul google je podstatný rozdiel medzi olejom Dexron II a napr. na tejto stránke uvedeným olejom 80W90 GL-4 len vo viskozite: http://www.kroon-oil.com/en/products/ca ... ificaties/

Inak dík za tip popozerám sa v okolí a ak nenájdem niečo poblíž za rozumnú cenu tak si olej objednám z olejpošty :)

Napísané: 23 Máj 2012, 21:20
od používateľa macil
Evidentne ti nie je jasné čo je to špecifikácia oleja a čo viskozita. Špecifikácia určuje vlastnosti a použitie oleja. Teda medzi týmito olejmi nie je rozdiel len vo viskozite, ale aj v samotnej špecifikácii, teda určení oleja. Jeden zodpovedá špecifikácii Dexron, druhý GL-4 a to je ten hlavný rozdiel.
Pochopil?

Napísané: 23 Máj 2012, 21:28
od používateľa Miroslav Halaj
Kup tam origo opel mas pokoj cena za 1L 9.68e

Napísané: 18 Jún 2012, 18:28
od používateľa M4jky
Tak ja sa riadim skúsenosťami a nie tým čo je napísané na papieri. Je mi jasné, že odporúčaný olej je lepší ale to ešte neznamená, že nejaký iný tomu uškodí. Ale to je môj problém.

Radšej by som sa venoval problému, ktorý vznikol. Takže po pár týždňoch od odstránenia závady som si všimol, že mi ešte trochu oleja uniká niekde v mieste kde je nastavovací kolík radenia. Je na kolíku nejaké tesnenie? Dá sa kolík úplne vytiahnuť a ak áno ako ? Ďakujem za radu.

Re: Únik oleja okolo tiahla radiacej páky

Napísané: 30 Mar 2013, 17:26
od používateľa M4jky
Stretol sa niekto s únikom prevodového oleja cez nastavovací kolík radenia? Neuniká ho tade moc ale rád by som to nejako riešil. Je tam nejaké tesnenie?