Nepravidelny chod, zhasínanie motora (X20XEV)
Moderátor: dulo
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 368
- Dátum registrácie: 12 Apr 2008, 18:46
- Auto: Omega B
- Bydlisko: Michalovce
- Bydlisko: Michalovce
Nepravidelny chod, zhasínanie motora (X20XEV)
Auto išlo bez problémov, no asi pred dvomi týždňami ma začal srať. Cestou domov z práce mi zakaždým po zošliapnutí spojky a vyradení rýchl. zdochol motor. Po opätovnom naštartovaní som musel jemne držať plyn aby znovu nezdochol. Vyčistil som krokáč, škrtiacu klapku, sviečky, skontroloval konektory a nesvieti mi ani žiadna kontrolka. Po naštartovaní ide motor OK, ale keď začne naberať prevádzkovú teplotu znovu po zošl. spojky zdochne alebo otáčky klesnú pod 500 až bliknú všetky kontrolky, vtedy si motor sam pridá, znovu klesnú, zase prída ... V čom môže byť problém? RJ, váha vzduchu?
...::: Opel Omega B "Jubileum 100" 2.0 16V 136HP r.v. 1999 Jungle Green :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::...
- tuning-hifi
- Prezidento
- Príspevky: 3164
- Dátum registrácie: 10 Dec 2009, 00:00
- Auto: Omega A
- Bydlisko: Levice
- Bydlisko: Martin, Pata
- Kontaktovať používateľa:
snimac tepolty vody.. ked mu pridas ide horsie do otacok?? (prechlastava???)
Drobcek2 - Opel Omega A Caravan 2,6i CD Automat
Evolution II - Opel Omega B limuzina 2,5 V6 manual
Srsen - Opel Corsa A 1,2
Krumplik - Opel Corsa B 1,2
Black Night - Opel Vectra B 1,8 16v
Maco - Mitsubishi Pajero Wagon GLS 3.0 V6
Evolution II - Opel Omega B limuzina 2,5 V6 manual
Srsen - Opel Corsa A 1,2
Krumplik - Opel Corsa B 1,2
Black Night - Opel Vectra B 1,8 16v
Maco - Mitsubishi Pajero Wagon GLS 3.0 V6
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 368
- Dátum registrácie: 12 Apr 2008, 18:46
- Auto: Omega B
- Bydlisko: Michalovce
- Bydlisko: Michalovce
Práve, že nie. Keď som vyčistil sviečky, boli trochu mastné lebo už dávnejšie mi presakoval olej, tak by som povedal, že auto je trochu svižnejšie. Akceleruje bez problémov.tuning-hifi napísal:ked mu pridas ide horsie do otacok?? (prechlastava???)
...::: Opel Omega B "Jubileum 100" 2.0 16V 136HP r.v. 1999 Jungle Green :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::...
- Miro Kohut
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 5178
- Dátum registrácie: 28 Feb 2008, 21:47
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Trencianske Teplice
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 368
- Dátum registrácie: 12 Apr 2008, 18:46
- Auto: Omega B
- Bydlisko: Michalovce
- Bydlisko: Michalovce
Kdesi na nete som čítal, že sú 2 druhy. Zdvojený (4-kontaktový) a dva samostatné, jeden pre RJ motora a jeden pre teplomer na palubovke. Ak by bol zlý, neukazovalo by mi predsa teplotu. Alebo sa mýlim?
A druhá vec. K veku hlavy idu dve hadice. Jedna do sacieho potrubia (B) a druhá tenká ku škrtiacej klapke (A). Jedna z nich by mala byť podtlaková. Ktorá?
http://imageshack.us/photo/my-images/40 ... cotec.jpg/
A kde by sa dal kúpiť separator oleja? U Opla je určite poriadne drahý. A pomáha vôbec?
A druhá vec. K veku hlavy idu dve hadice. Jedna do sacieho potrubia (B) a druhá tenká ku škrtiacej klapke (A). Jedna z nich by mala byť podtlaková. Ktorá?
http://imageshack.us/photo/my-images/40 ... cotec.jpg/
A kde by sa dal kúpiť separator oleja? U Opla je určite poriadne drahý. A pomáha vôbec?
Naposledy upravil/-a .:DeViL:. v 28 Feb 2012, 22:16, upravené celkom 1 krát.
...::: Opel Omega B "Jubileum 100" 2.0 16V 136HP r.v. 1999 Jungle Green :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::...
- tuning-hifi
- Prezidento
- Príspevky: 3164
- Dátum registrácie: 10 Dec 2009, 00:00
- Auto: Omega A
- Bydlisko: Levice
- Bydlisko: Martin, Pata
- Kontaktovať používateľa:
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 368
- Dátum registrácie: 12 Apr 2008, 18:46
- Auto: Omega B
- Bydlisko: Michalovce
- Bydlisko: Michalovce
Ani jedna z nich nie je nijako spojena s palivovou sústavou. Idu priamo z veka hlavy do sania.tuning-hifi napísal:ta druha je z odvetravania palivovej nadrze :roll:
...::: Opel Omega B "Jubileum 100" 2.0 16V 136HP r.v. 1999 Jungle Green :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::...
- macil
- Admin
- Príspevky: 36849
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Nešpekuluj. Čidlo pre budík je inde.
Hadice sú obe podtlakové. Hrubšia ide do krku pred klapku, tenšia priamo do klapky, cez cca 1mm otvor. Ten treba občas prečistiť.
Obe odsávajú olejové pary spod veka ventilov. Ich priechodnosť je dosť doležitá.
Dlučovač oleja nie je drahý, ale vraj veľký význam nemá. Sám som ho neskúšal.
Hadice sú obe podtlakové. Hrubšia ide do krku pred klapku, tenšia priamo do klapky, cez cca 1mm otvor. Ten treba občas prečistiť.
Obe odsávajú olejové pary spod veka ventilov. Ich priechodnosť je dosť doležitá.
Dlučovač oleja nie je drahý, ale vraj veľký význam nemá. Sám som ho neskúšal.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 368
- Dátum registrácie: 12 Apr 2008, 18:46
- Auto: Omega B
- Bydlisko: Michalovce
- Bydlisko: Michalovce
Na každom fóre sa človek dočíta niečo iné, tak som len chcel vedieť ako je to vlastne riešené.macil napísal:Nešpekuluj. Čidlo pre budík je inde.
Hrubá je čistá, aj tenka ale ten malý otvor na klapke som nekontroloval. Je dosť možné, že bude upchatý, lebo keď som tú hadičku odpojil nebolo na nej cítiť nič.macil napísal:Hadice sú obe podtlakové. Hrubšia ide do krku pred klapku, tenšia priamo do klapky, cez cca 1mm otvor. Ten treba občas prečistiť.
Obe odsávajú olejové pary spod veka ventilov. Ich priechodnosť je dosť doležitá.
Dlučovač oleja nie je drahý, ale vraj veľký význam nemá. Sám som ho neskúšal.
...::: Opel Omega B "Jubileum 100" 2.0 16V 136HP r.v. 1999 Jungle Green :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::...
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 368
- Dátum registrácie: 12 Apr 2008, 18:46
- Auto: Omega B
- Bydlisko: Michalovce
- Bydlisko: Michalovce
Po mesiaci sa opäť vraciam k svojmu problému. Po vyčistenú vyššie spomínaných podtlak. hadičiek (ta tenká bola úplne upchatá, konkr. otvor na klapke) motor išiel bez problémov, nezdochínal, otáčky nekolísali len za jazdy si držal voľnobežné otáčky 1000 - 1200/min. Trochu vyššie ako predtým. Posledné dni mi ale zas začali kolísať otáčky, ale len občas. Najčastejšie po vyradení rýchlosti. Skontroloval som klapku a hadice, či znovu niesu zanesené ale nie. Všetko čistučké ako nové. Včera sa mi rozsvietila kontrolka motora. Po vypnutí a opätovnom naštartovaní tiež a motor si sám dosť pridával ako keby som sa hral s plynom. Po chvíli zhasla a ide ako predtým. Čo može spôsobovať takéto blbnutie?
Dnes som pripojil OP-Com. Vypísalo mi dve chyby, P0100 a P01xx, tie dve čísla mi akosi vypadli. Vymazal som ich, naštartoval, ale už nič, žiadna chyba. Uvidíme či to spraví zas. Na diagnostike som sledaval teplotu, aby som zistil či je v poriadku snímač teploty. Teplota postupne narástala, takže to kolísanie otáčok teplotou asi nebude. Už keď mal motor 50°C som zistil, že sa mi nahrieva aj chladič, z čoho vyplíva, že mám v prdeli termostat. Može to mať vplyv na motor?
Dnes som pripojil OP-Com. Vypísalo mi dve chyby, P0100 a P01xx, tie dve čísla mi akosi vypadli. Vymazal som ich, naštartoval, ale už nič, žiadna chyba. Uvidíme či to spraví zas. Na diagnostike som sledaval teplotu, aby som zistil či je v poriadku snímač teploty. Teplota postupne narástala, takže to kolísanie otáčok teplotou asi nebude. Už keď mal motor 50°C som zistil, že sa mi nahrieva aj chladič, z čoho vyplíva, že mám v prdeli termostat. Može to mať vplyv na motor?
...::: Opel Omega B "Jubileum 100" 2.0 16V 136HP r.v. 1999 Jungle Green :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::...
...::: Opel Omega B "Elegance" 2.5 V6 170HP r.v. 2000 Star Silver :::...
- macil
- Admin
- Príspevky: 36849
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Chyba P0100 má súvislosť s váhou vzduchu. Skontroluj konektor. Aj to občasné kolísanie otáčok by som pripísal na jej vrub. Robí mi to to isté. Občas na voľnobehu otáčky poklesnú a znovu sa vrátia na pôvodnú hodnotu. Niekedy to spraví viackrát po sebe, niekedy len raz. Na diagnostike sa hodnoty javia v poriadku.
Pokiaľ ide o termostat, ak sa ti motor, pri plynulej jazde, do 10km zohreje na prevádzkovú teplotu, neriešil by som to.
Pokiaľ ide o termostat, ak sa ti motor, pri plynulej jazde, do 10km zohreje na prevádzkovú teplotu, neriešil by som to.