Strana 1 z 1

Regenerace DPF pres OPCOM - zkusenosti

Napísané: 01 Feb 2012, 20:42
od používateľa msliva
Zdravim Vas.
Pred nekolika dny jsem se tady dotazoval na regeneraci DPF pres OPCOM. Zakoupil jsem si onen bazmek na Ebay a tak jsem to vyzkousel. To proto, ze momentalne pouzivam auto jen do prace tam a zpet, ani se mi poradne nezahreje motor a zacinal jsem mit o nej obavy. Po pripojeni mi diagnostika ukázala na Diesel Particulate filter saturation = 80%. Coz jsem pochopil jako 80% zaplneni. Tak jsem po zahrati motoru na provozni teplotu spustil manualne regeneraci. Nejprve otacky motoru vyskocili na skoro 4000 a pri techto otackach se cekalo za se DPF zahreje na 620 stupnu. Po te zacala regenerace, trvala cca 10 min. Z vyfuku se valil dym a smrad, ktery postupne slabl. Po ukonceni cely radosti jsem spustil diagnostiku a zdesene jsem koukal na hodnotu Diesel particulate filter saturation. I kdyz mi vyskocila hlaska ze regenerace je uspesne dokoncena tato hodnota se snizila na 70%. Cili cela regenarece mi odplivla jen 10 % . Tak a ted budto tu hodnotu DPF saturation chapu blbe, nebo OPCOM ukazuje kraviny. V navode nedoporucuji provadet regeneraci nekolikrat za sebou. Radeji jsem toho nechal a ted bych se rad zeptal jestli s tim mate nekdo podobne zkusenosti nebo nemate pro me nejakou radu.

Diky
Marek

Napísané: 01 Feb 2012, 21:52
od používateľa buci_vectra
Ja by som to vyskúšal po pár dňoch zase...

Re: Regenerace DPF pres OPCOM - zkusenosti

Napísané: 02 Feb 2012, 10:41
od používateľa msliva
Tak jsem to vygooglil. Je to v pořádku, s odkazem na http://www.dpfremoval.co.uk/technical/. Píši tam:

Vauxhall/Saab 1.9 CDTI TID Forced Regeneration

The exhaust gas temperature will increase to over 600 °C, so you must perform this outside on a non-flammable ground.

The regeneration procedure is completely controlled by the engine control unit.

Prerequisites:

•Engine is running at idle.
•Engine is fully warmed up.
•to avoid damage the regeneration may only be carried out once.
[select engine bosch edc16 system] > [programming] > [particulate filter regeneraion] > [start regeneration] > [please wait until the regeneration to be completed]

Note, after “DPF Regeneration” is finished live data “Diesel Particulate Filter Saturation” will show 70%. When engine controller has performed a dynamic regeneration value will be changed.

Napísané: 03 Feb 2012, 19:51
od používateľa zelenay
ja to robím každých 1000 km asi 7 mesiacov a zatiaľ OK.

Napísané: 26 Feb 2012, 13:15
od používateľa tomas832
najlepsi sposob je vykuchat dpf a clovek ma pokoj....moja skusenost je taka ze moja vece 110kw ma vykuchany dpf a chip na 144kw a pri emisnej ukazala este mensie emisne hodnoty ako bolo predpisane.takze z toho som vysudil ze dpf je zbytocny kus zeleza v aute za ktory si automobilky pitaju obrovske peniaze a sposobuju tiez nemale starosti...na aute clovek ma jazdit a nie rozmyslat kolko som kde urobil km a ci mam vyfuk ok.!!

Napísané: 26 Feb 2012, 16:16
od používateľa macil
DPF - Diesel particulate filter , alebo tiež Filter pevných častíc, teda v praxi zachtávač sadzí. To nemá s meraním emisií na EK nič spoločné.

Napísané: 26 Feb 2012, 18:57
od používateľa 3tp2
Ano tak je to správně,při statické regeneraci spuštěné přes Op-Com budeš mít vždy hodnotu 70% je to kvůli tomu že statická není tak účiná jako dynamická (samovolně spuštěná za jízdy) proto se nastaví 70 % aby se v blízké době spustila úplná dynamická regenerace. Moje rada je počkat až budeš mít cca 90 % a pak to projet někde do kopců aby se to zahřálo. Ke spuštění dynamické regenerace z vlastní zkušenosti stačí naplnění okolo 90 % a hlavně teplota motoru víc jak 70 stupnů alespon 2-3 minuty a rychlost alespon 50-60 km/h. Jinak dynamická regenerace se sama spuští až do hodnoty 110% saturace