Strana 1 z 2
dobijanie
Napísané: 05 Nov 2007, 10:05
od používateľa tomminoo
zdravim Vas vsetkych, som uplny novacik, tak za pripadne omyli sa ospravedlnujem.. Mam problem s kontrolkou dobijania. Asi pred dvomi tyzdnami som mal problem s dobijanim, kontrolka mi svietila aj ked bol motor uz nastartovany a ked som zvisil otacky motora, tak asi pri 4000 uplne zhasla. Odmeral som alternator a nedobijal, tak som kupil uplne novy, teraz dobija ako ma, lenze kontrolka stale nesieti.. tak som rozorbal budiky, lebo som si myslel, ze odisla ziarovka, ale ta je v poriadku. este som si odmeral ci ide prud do konektora, ale nejde... neviem kde mozem byt chyba.. nevie mi niekto poradit, ako dalej postupovat? Dakujem Vam velmi pekne...
Napísané: 09 Nov 2007, 15:18
od používateľa tomminoo
tak uz som konecen zistil kde bol problem. aj ked ziarovka vyzerala na prvy pohlad, ze je v poriadku, bola zla. tak som vymenil ziarovku a zacalo to svietit.. diky moc
Napísané: 09 Nov 2007, 19:08
od používateľa macil
A ty si žiarovku kontroloval len pohľadom!!!? :clubbed:
Napísané: 10 Nov 2007, 08:05
od používateľa tomminoo
bohu-zial ano, ale aspon som pouceny do buducnosti. vlakno bolo v poriadku a tak som si myslel, ze musi svietit... :roll: zbytocne som si narobil robotu...
Napísané: 10 Nov 2007, 08:38
od používateľa dedo.miki
Kontrolovať žiarovku dobíjania stačí ak priložíte tenký drát čo ide na alternátor na kostru a má svietiť. Ak nesvieti tak až potom rozoberať a hladať závadu.
Napísané: 13 Nov 2007, 08:07
od používateľa tomminoo
lenze ja som sa do takeho niecho pustil po prvy krat, nabuduce uz budem mudrejsi, ale dufam, ze sa do toho uz nebudem musiet rypat...
Napísané: 28 Feb 2013, 18:45
od používateľa jahoszmsk
Caute, dnes som nemohol cca po tyzdni státia nastartovat, po oživení baterky cca 10 min, som nastartoval, ale po chvili na volnobehu zacne svietit kontrolka dobijania, kolisu otacku, motor si sam prida otacky,potom kontrolka zhasne, potom zasa sa rozsvieti...

ak pridam plyn nad 1000 otacok, tak kontrolka zhasne. Chcem sa spytat, ci odchadzaju uhliky a ak, ze kde by som ich v Kosiciach zohnal?. Som pozeral Elit aj Orakor a tam take veci nemaju, len novy alternator a regulator... Vdaka
Napísané: 28 Feb 2013, 20:51
od používateľa Kesi
Skoč na Krivú ulicu ku žel. trati do elektroservisu za p. Lukáčom. Skontroluje ti to prípadne opraví.
Tel. kontakt: +421556234588
Napísané: 28 Feb 2013, 21:53
od používateľa jahoszmsk
Díky za radu...
Este ma napadol aj jeden pán, tuším na Jarmočnej má dielnu, robí Ople, no neviem ako sa volá.
Napísané: 28 Feb 2013, 22:47
od používateľa macil
Hej, Ferienčík, ale on sám alternátory neopravuje.
Napísané: 02 Mar 2013, 10:37
od používateľa jahoszmsk
No dnes sa mi stalo: včera som premeral cez opcom dobíjanie, na volnobehu nedobijalo, len potom pri vyssich otackach. tak som teda dal nabit cez noc baterku, potreboval som auto dnes. cize rano nastratujem, cca pri 20km trase som si vsimol, ze ked mi svieti kontrolka dobijania, tak mi nejde servo. dosiel som na miesto, cca po hodine som siel domov, ale to mi uz nedobijalo ani pri vyssich otackach a servo mi tiez uz vobec neslo... moze to mat nejaku suvislost? chystam sa vybrat alternator (poviem pravdu, myslel som si ze to bude jednoduchsie) a ze v pondelok pozhanam veci do neho, ak treba, no ale teraz váham, či to je naozaj alternator ak nejde ani servo. takze poprosim o nejaké usmernenie...
čo sa týka remenice na klukovke, tak mi ju spominany pan Feriencik na Jarmočnej menil cca pred dvomi rokmi, komplet remenicu, napinák, aj remen, takze predpokladam ze tam problem nebude, remenica aj remen sa pekne tocia.
Vdaka zatial.
Napísané: 02 Mar 2013, 10:41
od používateľa macil
Áno, nedobíjanie a výpadok serva má súvislosť.
Napísané: 02 Mar 2013, 10:48
od používateľa jahoszmsk
Díky za promtnú odpoved.
Vyberiem teda alternátor a budem múdrejší či sú to uhlíky či niečo iné.
Napísané: 02 Mar 2013, 11:10
od používateľa otravaga
len k tomu servu - auto sa postupne zbavuje podobnych veci (osvetlenie, kurenie ....) za ucelom najnizsieho odberu
Napísané: 02 Mar 2013, 17:10
od používateľa jahoszmsk
No tak som to rozobral :roll: a uhlíky sú nejaké divné. Jeden má dĺžku 9mm a druhý len 5mm... znamená to, že niekto predtým menil jeden uhlík? A akú dĺžku majú nové uhlíky?
Napísané: 02 Mar 2013, 17:13
od používateľa jahoszmsk
Chcel som dať sem aj foto, no ale vysoká matematika pre mňa je to

Napísané: 02 Mar 2013, 17:59
od používateľa macil
Nemusí to znamenať nič, len že jeden uhlík je viac tlačený na komutátor.
Napísané: 02 Mar 2013, 18:50
od používateľa bonbon
jahoszmsk napísal:No tak som to rozobral :roll: a uhlíky sú nejaké divné. Jeden má dĺžku 9mm a druhý len 5mm... znamená to, že niekto predtým menil jeden uhlík? A akú dĺžku majú nové uhlíky?
Presne takto isto vyzerali aj moje uhliky pred repasom alternatora.
Menili mi cely regulator napätia aj s uhlikmi.
Napísané: 02 Mar 2013, 21:58
od používateľa solty
aj moje nie sú rovnaké, nameral som 8 a 10mm.
http://solty.salem.sk/fotoalbum_solty/A ... 911796.jpg
keďže mne nič neblbne čo sa elektriky týka tak som to zatiaľ neriešil.
a sú aj predpísané hodnoty priemeru zberných krúžkov

Napísané: 03 Mar 2013, 08:30
od používateľa jahoszmsk
presne tak vyzerajú moje uhlíky.
v knihe Jak na to?, opel Astra, Zafira, som sa dočítal, že ak uhlíky majú menej ako 5 mm, treba ich vymeniť. takže asi to bude ono, lebo vzdialenosť od regulátora po krúžok je cca tých 5mm. teda asi uhlík nedosadá na krúžok tak ako by mal.
ale zaujímavé je, že až svietila silno kontrolka dobíjania na voľnobehu, som si všimol, že ona vlastne svieti aj pri vyšších otáčkach ale len slabo. čiže keby som niekam cestoval pár týždňov dozadu aj v noci, tak by som skôr zistil že mám už problém s dobíjaním, lebo za tmy je kontrolku pekne vidieť aj ked svieti slabo.