Strana 1 z 1

Z22SE - problémy so štartom, pokles výkonu

Napísané: 28 Máj 2011, 16:26
od používateľa Vectra2.2
Som majiteľom Opel Vectra C 2,2 benzín, 108kW.
Chcel by som Vás tu všetkých poprosiť o rady, po prípade o pomoc. Na tomto aute, sa za posledných pár mesiacov objavila chyba, na ktorú nevie nikto prísť. Tá chyba je niekde v motore. Auto bolo už u niekoľkých mechanikov, bolo na diagnostike u p. Šutovského (ak niekto poznáte, viete o čom hovorím). Jednoducho, auto trhá, zdechýňa, motor sa trase, je ako keby taký pridusený. Je skontrolované všetko, čo sa dá a tak motor nevykazuje žiadnu chybu avšak viem, že to auto už nechodí tak, ako chodilo na začiatku. Je to pridusené, padajú otáčky, má to ako keby nižší výkon. Vykuchali sme katalyzátor, komplet celý výfuk, pretože bol zanesený bordelom. Totiž katalyzátor zvnútra zhorel nespáleným benzínom, z čoho vyplýva, že chyba musí byť niekde priamo v motore. Takisto sú tu nové sviečky...Teraz pred víkendom, som kúpil nový zapalovací modul, ako mi tu niektorí radili. Namontoval som ho spolu s mechanikom s Oplu, auto išlo super, tak ako má...Avšak spravil som ani nie 10km na tento nový modul a modul jednoducho prestal ísť. Zaparkoval som auto v obchodnom centre, šiel na kávu, vrátil sa späť a auto nechcelo naštartovať. A tak som volal mechanikovi, prišiel, nahodili sme späť starý modul. Auto naštartovalo na prvú šupu. A opäť ide teraz s chybami. Viete mi niekto poradiť čo mám robiť?

Za Vaše odpovede a rady Vám vopred ďakujem....

edited by admin

upravený názov

Napísané: 28 Máj 2011, 16:38
od používateľa Lubec
Mozno ma RJ halusky :roll:

Napísané: 28 Máj 2011, 16:50
od používateľa Vectra2.2
Nie, nie žiadne halušky, ako je predsa možné, aby zhorel katalyzátor? Veď ten je tam na to, aby vydržal celú životnosť auta, to auto jednoducho nie je v poriadku...

Napísané: 28 Máj 2011, 16:57
od používateľa Vectra2.2
Ahá, RJ = riadiačka, až teraz ma to napadlo, nie som nejaký skúsený na takéto názvoslovie :D...Ja proste už neviem, čo mám s tým autom spraviť, existuje tu nejaký chalanisko, ktorý by sa vedel na to pozrieť a vedel by to možno aj opraviť?

Napísané: 28 Máj 2011, 17:00
od používateľa Lubec
JJ RJ
A to je mozne tak, ze dava pokyn na velku davku benzinu, vstrekovacom. (len teoria s poza pocitaca)

Napísané: 28 Máj 2011, 18:16
od používateľa Signum
Motor Z22SE alebo Z22YH?

Napísané: 28 Máj 2011, 18:21
od používateľa Vectra2.2
Je to Z22SE

Napísané: 28 Máj 2011, 18:27
od používateľa Signum
Rozvody sú v poriadku resp. koľko to má najazdené km?
Tento problém može sposobovať aj pridierajúce sa EGR-ko (osobná skúsenosť)

Napísané: 28 Máj 2011, 19:00
od používateľa Vectra2.2
Má to 145 000 cca, ale na tom sú hydraulické vymedzovače, ktoré (mi bolo povedané) sa nemenia za celú živostnosť auta....A čo je to EGR prosím ťa?

Napísané: 28 Máj 2011, 19:11
od používateľa Signum
Vectra2.2 napísal:Má to 145 000 cca, ale na tom sú hydraulické vymedzovače, ktoré (mi bolo povedané) sa nemenia za celú živostnosť auta....A čo je to EGR prosím ťa?

aké vymedzovače? sú to napináky a to čo Ti niekto povedal je hlúposť,
tento motor má až 2 reťaze primárnu a sekundárnu
žiaľ dosť často sa vedia vyťahať(reťaze) a následne aj roztrhnúť :cry:

Napísané: 28 Máj 2011, 19:11
od používateľa swabel
EGR je ventil recirkulácie vyfukových plynov (exhaus gas recirculation)

Napísané: 05 Sep 2011, 17:44
od používateľa operate
Signum napísal:Rozvody sú v poriadku resp. koľko to má najazdené km?
Tento problém može sposobovať aj pridierajúce sa EGR-ko (osobná skúsenosť)


Aka je tvoja osobna skusenost s vadnym EGR? A keby bolo zle, alebo blblo, nehlasili by Lambda sondy poruchu spalovania? Ja som si vsimol, ze v poslednej dobe moje Z22SE nema tah v nizkych otackach. Normalne ako keby sa okolo 2500ot zaplo turbo a zacal ist. Dovtedy ho normalne dusi... Inac chodi normalne, bez problemou startuje aj taha ako divy. Diagnostika nic, ziadna kontrolka. Co to moze sposobovat? Dakujem za rady.