Strana 1 z 1

po očiste EGR auto neťahá pri nízkych otáčkach

Napísané: 22 Jan 2011, 22:46
od používateľa Matino
Zdravíčko, chcem sa opýtať či má niekto skúsenosť, že po vyčistení EGR ventilu auto stratilo ťah pri nižších otáčkach. Dnes som čiistil EGR-ko. Po dokončení roboty som auto naštartoval, trochu na voľnobehu popridával všetko klapalo ako malo. Asi po hodine (trochu som sa zohrial :cry: ) som sa išiel previesť no auto pri rozbehu do 2000 ot. len trhá. Od 2000 ot. keď zopne turbo auto šlape ako pred tým. A ešte niečo, keď vypínam motor auto čudne zklepe. Vie mi niekto poradiť čo som mohol urobiť zle? Motor Z19DT....Vďak

Napísané: 23 Jan 2011, 08:10
od používateľa buci_vectra
EGR ti ostava zrejme pootvorene, alebo tam mas netesnost?
Len typujem... :roll:

Napísané: 23 Jan 2011, 11:54
od používateľa Matino
EGR vyzeralo že pracuje ako má. No rozmýšľam či problém nebude nejaké z tých kovových tesnení (guma sa skôr prispôsobí pri opätovnom založení). Najmä to, čo sa dáva do hadice, kt. privádza vzduch + spaliny do EGR-ka. Verím, že vyvŕtaná dierka problém nemôže robiť :?: Dnes to rozoberiem ešte raz a uvidíme... No von to bude musieť ísť ešte raz, keď vyrobím záslepku. Vtedy kúpim aj nové tesnenia.

Napísané: 23 Jan 2011, 16:56
od používateľa jupaza1
keď si čistil EGR-ko, vyčistil si aj kanáliky, čo vedú do škrtiacej klapky?

Napísané: 24 Jan 2011, 20:57
od používateľa Kesi
Matino je dobré ho po montáži vyskúšať diagnostikou či pracuje. Tú dierku na obale cievky niečim uzavri, ja som tam dal skrutku.

Napísané: 24 Jan 2011, 22:21
od používateľa Matino
No hoši. Takže som to včera opäť rozobral a našťastie sa to umúdrilo. Astrička ide ako má. :lol: No chcem sa podeliť o skúsenosti.
1. rozobratie - podarilo sa mi to vyčistiť mechanicky šrobovákom a čiastočne technickým benzínom. Vyčistil som taktiež prívodnú trubku do EGR-ka a taktiež výstupné kolienko. Selenoid sa mi nepodarilo vybiť von. Dierka na obale zostala otvorená.
2. rozobratie - na vyčistenie som použil kuchynský čistič pre konvektomaty (namočil do neho a vypláchol pod tečúcou vodou). Sadze pustili kompletne aj v neprístupných miestach. Selenoid som opäť nevytĺkol. Preto som striekačkou popri ňom a do vyvŕtanej dierky, nastriekal niekoľko krát čistidlo a následne namazal VD-čkom. Do vyvŕtanej dierky som narezal závit M5 a uzatvoril šróbkou (tak ako Kesi). A po zložení sa tešil ako malé dieťa. :)

Jupaza1 neviem čo máš na mysli nakoľko som si myslel, že na diesloch škrtiaca klapka nie je. :?: No stále sa len učím nakoľko som amatér. Jediný vývod z EGR je však len kolienko nie žiadne kanáliky. Mal by som prečistiť aj škrtiacu klapku?

Napísané: 24 Jan 2011, 22:40
od používateľa Kesi
Na jedne strane EGR máš trubku od výfukového potrubia a na druhej strane (príruba na saní) sú také dve vodorovné štrbiny cez ktoré spaliny vstupujú do sania. (tie asi myslel Jupaza)

Napísané: 25 Jan 2011, 19:02
od používateľa jupaza1
Áno, myslel som tie kanáliky čo vedú do sánia. Já mám 110kW a tam a aj nejaká klapka na saní(podľa mňa škrtiaca), kedže ja na ňu pripojená hadica prívodu vzduchu a pod ňou sú kanáliky, čo vedú od EGR a tie som mal takisto znečistené - upchaté. Ako to je na Tvojej neviem, ale myslím si, že to bude podobné

Napísané: 25 Jan 2011, 20:07
od používateľa Kesi
Jupaza ale teraz neviem čo myslíš.

Napísané: 25 Jan 2011, 23:17
od používateľa jupaza1
zrejme myslíme obidvaja na to isté. Na mojej 110 kw VeCe, tam kde sú natáčacie klapky sánia(myslím tým celé teleso sánia) je z pohľadu z predu na pravej strane tohto telesa elektrická klapka, ktorá keď sa odmontuje, tak sú pod ňou kanáliky, ktoré vedú od EGR a tie som mal zanesené bordelom, plyny nemohli z egr odchádzať do sánia, neviem či je to zrozumiteľné preto prikladám aj foto (nieje to foto môjho motora, ale je to foto z netu, tak sú možné drobné odchyľky,ale na prvý pohľad je to rovnaké)
Obrázok

Napísané: 27 Jan 2011, 21:40
od používateľa Kesi
Obaja myslíme to isté :wink: