Strana 1 z 1

Vibrace do volantu (případně klíčku v zapalování)

Napísané: 22 Okt 2010, 16:50
od používateľa JaMa
Při otáčkách motoru (Z17DTH) 1800 - 2000 ot./min se mi ozývá charakteristický zvuk a hlavně nepříjemné vibrace do volantu a stejně tak do klíčku v zapalování. Nejvíce znatelné je to na 4. a 5. rychl. stupeň a stupňuje se to razancí přídání plynu. Po překročení 2000 otáček je klid a auto jede normálně. Jinak znatelné je to taky při ostatních přev. stupních (1-3), kde se ale dané rozmezí otáček překročí mnohem rychleji, takže se to dá překousnout.
Dost to kazí dojem z jízdy - nemáte s tím někdo zkušenost - případně dokonce řešení.. ?

Napísané: 22 Okt 2010, 18:01
od používateľa Signum
pokial by sa jednalo iba o hluk tak je to klin.remen a napinak, vybracie by mohlo sposobovat zavazie na pravej poloosi

Napísané: 23 Okt 2010, 18:33
od používateľa JaMa
Signum napísal:pokial by sa jednalo iba o hluk tak je to klin.remen a napinak, vybracie by mohlo sposobovat zavazie na pravej poloosi


Díky za odpověď - ale u háčkové Astry žádné závaží na pravé poloose není - a pokud ano, bylo by zespodu viditelné ?

Napísané: 23 Okt 2010, 20:58
od používateľa clio1
v akom rozmedzí otáčok to robí??

Napísané: 24 Okt 2010, 14:19
od používateľa macil
Clio, čítali sme prvý príspevok? Veľa ich tu nie je. :wink:

Napísané: 24 Okt 2010, 17:20
od používateľa JaMa
clio1 napísal:v akom rozmedzí otáčok to robí??


Jak jsem psal, v rozmezí 1850 - 2000 ot./min. - nezávisle na rychlosti.

Napísané: 25 Okt 2010, 02:35
od používateľa iurai
a nehovorilo o tomto motore 1.7CDTI , ze ma nekulturny chod a ze sa s tym neda moc robit ?

Napísané: 25 Okt 2010, 09:23
od používateľa Lindulo
Nedá sa s tým robiť nič. Pri otáčkách 1700 - 1900 nastáva nárast kompresie a pretože silentbloky sú u tohto motora viac napevno ako napr. pri TDI u Škody, pri plnom zatlačení plynu sa to prejaví spomenutými vibráciami. Moj recept je, že pri týcho kritických otáčkach tlačím na plyn len jemne a až keď prekročím 2000 otáčok/min stlačím plyn silnejšie (samozrejme pri zohriatom motore). Treba si uvedomiť, že max. krútiaci moment u tohto motora je až pri 2300 ot./min a preto si myslím že počas nárastu otáčok sa deje nasledovné: od 1000 - 1600 ot/min pomáha trasenie eliminovať dvojhmotnostný zotrvačník , od 1700 - 1900 sa deje to čo si popísal (v tom čase motor ešte nie je vo svojom optimálnom prac. pásme) od 2000 ot/min sa motor dostáva do svojho optima a preto trasenie ustupuje.

Napísané: 25 Okt 2010, 09:38
od používateľa Lindulo
Osobne by som to nebral ako nejakú vadu. Aspoň ťa motor naučí ako s ním máš pracovať - že ho netreba podtáčať. Odmení sa ti dlhšou životnosťou a výkonom. Ja radím pri zohriatom motore nasledovne: Nechám otáčky vybehnúť až ku 2900 a až tak preradím na vyšší prevodový stupeň: Takto sa mi otáčky dostanú na cca 2000, odkiaľ opäť plynulo stúpajú ďalej bez nepríjemných pazvukov a vibrácií.

Napísané: 26 Okt 2010, 16:45
od používateľa JaMa
Lindulo napísal:Osobne by som to nebral ako nejakú vadu. Aspoň ťa motor naučí ako s ním máš pracovať - že ho netreba podtáčať. Odmení sa ti dlhšou životnosťou a výkonom. Ja radím pri zohriatom motore nasledovne: Nechám otáčky vybehnúť až ku 2900 a až tak preradím na vyšší prevodový stupeň: Takto sa mi otáčky dostanú na cca 2000, odkiaľ opäť plynulo stúpajú ďalej bez nepríjemných pazvukov a vibrácií.


Tento způsob jízdy praktikuju..., moc mě však nebaví stále hlídat otáčkoměr. Těžko říct, jestli je to normální - soudě podle ostatních příspěvků s touto věcí mnoho lidí problém nemá.

Napísané: 27 Okt 2010, 03:31
od používateľa iurai
alebo s tym mlcky trpia ?

Napísané: 24 Nov 2010, 13:17
od používateľa dikard
ja tiez citim mierne vibracie pri niektorych otackych od 1500-2000ot no robi to uz nejaku dobu vymenil som aj predny silenblok na motore a nepomohlo - uz bol hodne vybity...... chcem sa opytat ako zistim ci to nie je zavazim na poloosi??? mne cvrlika na kluci co mam zavesene mini meter a opel znak


nedavno som dolieval aj olej v prevodovke chybalo tam cca 4dcl auto ide o nieco tichsie hlavne pri 5-ke ma to nieco s tym spolocne.... manzety su suche nikde nemokva ani nepresakuje olej z prevdovky, mozno tam nikto nikdy ani nepozeral tak asi sa "vyparilo" :lol: