Strana 1 z 2

cukanie/zhasinanie motora po skoro prazdnej nadrzi (?)

Napísané: 27 Aug 2010, 22:10
od používateľa mazac
Ahojte,

mam problem s ktorym si neviem rady.

vcera vecer som odstavil auto pred domom na kopci (dole nufakom), s dojazdom uz len dakych 20 km. Slapalo uplne super.

dnes rano nastartujem a ked neslapem na plyn hned zhasne. nevie drzat otacky + stale citim ako cuka/trha motor .. siel som na pumpu, dotankoval do plnej ze sa to snad zlepsi a stale nic :(

tiez ked som tomu viac pridaval aby som to vobec udrzal nakopnute som si vsimol biely dym z motora (niekde zo zadu? nevedel som identifikovat)

moze byt nieco s tlakom/vzduchom v palivovej sustave ? neviem ci to je aj na benzinovych motoroch ..

skusal som vyblikat chyby a dokola mi blikalo 10 1 10 10 (?), co predpokladam ze je stale problem s vahou vzduchu co mi uz davno hovoril aj mechanik .. lenze tou to isto nie je kedze auto vcera slo bez problemov a takisto som dnes skusal prehodit nahradnu co mam doma a ziadna zmena.

vdaka za kazdy napad.

update:
pre predstavu ako to znie:
http://www.youtube.com/watch?v=FXwxX4916ys

_________________
Opel Vectra B '98 kombi X20XEV 16V

Napísané: 27 Aug 2010, 22:26
od používateľa Kajo
Skús najazdiť viac km.
Možno len špina na spodku nádrže upchala vstrekovač.
A ak sa to nezlepší, napíš viac info.
Aký je ťah auta, je chod motora nepravidelný aj pri vyšších ot., do akých ot. sa dá motor točiť, strieľa do výfuku, chladiacej kvapaliny je dosť...

Napísané: 27 Aug 2010, 22:33
od používateľa mazac
uz som najazdil okolo 20 km a nepomohlo.

pri vyssich otackach sa mi zda ze ide fajn (tak nad 2000), tocit sa da myslim tiez normalne (skusal som tak 4max), strielanie som nepocul, chladiacej kvapalin aj oleja dost. tah je tiez ok.

akurat vkuse skapina, aj za jazdy pri vyradenej rychlosti (dost blbe).

ked sa mi podari drzat plyn v polohe aby malo 1000 otacok (bez rychlosti) tak to ma zvuk ako traktor a strpa mi cele auto a pri tej istej polohe plynu mi to po chvile vyleti na 2-3k otacok .. nechapem. tak zasa musim ubrat.. no a potom zasa pridat aby neskapalo.

Napísané: 27 Aug 2010, 22:39
od používateľa Kajo
Skús stiahnuť zásuvku z krokového motorčeka voľnobehu a popíš správanie auta.
Voľnobeh to asi mať nebude žiaden, otázka je, či tam bude stále tá nepravidelnosť.

Ináč, obe váhy vzduchu môžu byť zlé.

Odkiaľ si?

Napísané: 27 Aug 2010, 22:43
od používateľa mazac
skusim zajtra.

no.. to mozu, ale zeby odisla zo dna na den na kaput tomu neverim :-/

nitra, dost casu travim v BA takisto.

inak som dnes vycistil skrtiacu klapku, bola trochu od oleja .. aj potrubie sacie zvnutra..

Napísané: 28 Aug 2010, 03:57
od používateľa Fifčok
brachovi na Corse C tak stale skapinal motor .. bola slaba baterka trebalo vycistit EGR ventil...
jedine co viem poradit :roll:

Napísané: 28 Aug 2010, 09:56
od používateľa M4jky
Mne toto robilo ked mi podpalilo ventil. Motor isiel len na tri valce a tiez takto skapinal. Ak ti motor netaha, nema normalny zvuk a ako hovoris ze ho trase tak toto moze byt tiez jedna z moznosti a myslim si ze pravdepodobnejsia. Ak to ale je pravda tak na aute nejazdi lebo si doryhujes valec :(

Napísané: 28 Aug 2010, 10:18
od používateľa macil
Pozri EGR, či neostal zaseknutý v otvorenej polohe.

Napísané: 28 Aug 2010, 10:29
od používateľa mazac
ok, takze skusim;
1. pozret ventil volnobehu (odpojit, ci to pomoze), vycistit pripadne

2. pozret EGR ci nie je zaseknuty, pripadne vycistit

ako zistim :
a) ci je podpaleny ventil (v amaterskych podmienkach bez rozoberania a nemam merac tlaku:))? mozem odpojit sviecku ci sa to bude tak isto spravat ?

b) ci je upchaty vstrekovac ?

inak som si uz davnejsie vsimol, ked som vybral sviecku prvu z lava tak bola cela od oleja z hora aj z dola (ostatne boli OK) .. ale nerobilo to doted ziadne problemy ..

baterka to nie je urcite, to bolo riesene nedavno (problem baterka alternator :> )

Napísané: 28 Aug 2010, 15:24
od používateľa mazac
ventil volnobehu
- vyskusal som odpojit, stale som nemohol udrzat stabilne otacky, skor sa mi zdalo ze to je este horsie
- vycistil som ho, pohybliva cast sla lahucko

EGR
- sa tiez dal lahucko hybat, bol zatvoreny, skusal som aj s odpojenym a ziadna zmena (okrem teda kontrolky motora)

skusal som odpojit sviecku a mam pocit ze to slo stale rovnako .. ale tazko povedat.

uploadujem zrovna video na youtube kde budete moct pocut co to robi :)

napady ... ?

Napísané: 28 Aug 2010, 15:50
od používateľa macil
Po odpojení krokáča je normálne, že to zdochne, ten sa totiž bez napätia uzatvorí.
Zapaľovacie káble, modul zapaľovania...

Napísané: 28 Aug 2010, 16:10
od používateľa mazac
to je jasne, startoval som s odpojenym ked som ho skusal.

skusal som len jednu sviecku ta co bola od oleja a iskru davala .. hmm.


video z behu motora :) ::
http://www.youtube.com/watch?v=FXwxX4916ys

Napísané: 28 Aug 2010, 21:24
od používateľa M4jky
No ked nad tym logicky uvazujem tak to moze byt este vstrekovac ale ked hovoris ze ta sviecka bola zasrana. Skus ju ocistit, nahriat aby si vypalil ten olej a daj ju naspet. Jak bude po kratkej jazde mokra od zmesi je to ventil. Horsie bude ked ti ju hned zase zasere olejom.

Napísané: 28 Aug 2010, 21:54
od používateľa mazac
dnes som ich zasa vyberal, od oleja bola len trocha zvrchu a zda sa mi ze zospodu bola mokra ... ale skontrolujem ich este raz vsetky

takze vstrekovac alebo ventil.

co sa da spravit so vstrekovacom ?

ten ventil ze by len tak cez noc odisiel no mne sa to fakt dako nezda.

vie mi pripadne niekto v okoli NR s tym pomoct ??

Napísané: 28 Aug 2010, 22:09
od používateľa Lubec
predpokladam ze sa chces vyhnut servisu. No keby si mal moznost ist na diagnostiku tak mas po starosti. V servisoch stoji diagnostika cca 20€ no zistis tam ktory valec ti vynechava. Potom si prehodis vstrekovace a ked je chyba v nom tak ti diagnostika ukaze zas chybu ineho valca. Respektive skus postupne odpojovat vstrekovace a nasledne startovat, ked ti nefunguje 1 auto na 2valce nepobezi takze postupne najdes ten ktory ti blbne (je to krajne riesenie s neistym vysledkom)

Napísané: 28 Aug 2010, 23:28
od používateľa marek1512
Už to tu písal Macil - káble alebo modul zapalovania...

Napísané: 29 Aug 2010, 17:08
od používateľa mazac
ok, fakt si uz neviem dat rady.

premeral som zapalovacie kable - 2 - 10 kOhm kazdy.

skusal som ci hadzu iskry, hadzala kazda sviecka cize predpokladam ze modul je ok (jeden kabel dokonca kopol priatelku ked ho chytila odpojeny zajazdy :D)

rada s odpajanim vstrekov - tie som odpajat nemohol kedze su napojene na jednu suvislu listu vsetky. odpajal som sviecky, motor siel na 3 valce v pohode, aj na 2, dokonca som nastartoval aj na kazdy jeden ...

takisto som si vsimol strielanie z vyfuku (pri vsetkych 4och zapojenych)

moze sa toto diat koli zlym udajom z lambda sondy ? vsimol som si dym z vyfukoveho kolena (neviem ci zle tesnenie...)

nejaky mechanik z okolia NR co by mi pomohol (diag pripadne to aj poriesit, nie zadara..) ? alebo mate kontakt ? fakt neviem co dalej :-/ zmerat kompresiu ci je zly ventil ?

dik ...

Napísané: 29 Aug 2010, 17:23
od používateľa Kajo
Kábel nemá kopnúť, inak je prerazený.
Vymeniť

Napísané: 29 Aug 2010, 19:17
od používateľa Miro Kohut
kable ...toto som riesil ked som kupil omegu ale ked vycistis krokac a klapku nic nepokazis

Napísané: 30 Aug 2010, 13:38
od používateľa mazac
bol som s tym dnes na pocitaci, vraj neukazalo ziadne chyby (teda, po resete lebo tam toho po mojom odpajani bolo more..) ..

povedal som im aj o tom kabli aj teda vsetko co som spravil.

mechanik mi povedal ze to vraj chyta falosny vzduch tak to pretesnia ... 60 evri min.

som zvedavy