Strana 1 z 2

z22se Skapinanie

Napísané: 19 Júl 2010, 16:10
od používateľa eagle88
Ahoj mam jeden problem vectra B,r.v 2001 z22se.Skapina my motor počas jazdy,diagnostika nič nevypisuje,klapka a sani vyčystene,Erg zaslepeny.Vždy pred tym ako to chcipne tak sa rozviety kontrolka TC,(trakcia kolies),automatycky my začne brzdyt motor ako keby mi prešmikovaly kolesa a po cca 5sekundach my motor skape,aj ked mam zaradenu rychlost aj ked neutral.čo mam stym robit?nejake napady rady Dakujem.

Napísané: 19 Júl 2010, 19:40
od používateľa eagle88
Tak asi nikoho nič nenapada,tak možno budete vediet ako odpojit ABS+TC,možno je prave chyba v tom.

Napísané: 19 Júl 2010, 20:16
od používateľa macil
Nebuď netrpezlivý a dočkaj času. Ako často si tu ty, keď nemáš žiadny problém?
Ako sa v čase, keď to blbne správa tachometer? Ak si nie si istý, choď to vyskúšať.

Napísané: 19 Júl 2010, 20:34
od používateľa eagle88
No moc často tu niesom lebo zatiel všetko na vebe funguje ako ma,okrem tochto problemu za cca 2roky nič važne ale k veci.Tachometer sa sprava normalne aj ked to už skape tak stale ukazuje rychlost.otačky padnu kontrolky svietia nič nejde iba ten tachometer stale funguje.

Napísané: 19 Júl 2010, 21:02
od používateľa macil
Skús vybrať poistku, ktorá istí ABS a TC.

Napísané: 19 Júl 2010, 21:04
od používateľa eagle88
No ale je tu problem neviem ktora to je,možeš mi poradit?

Napísané: 19 Júl 2010, 21:16
od používateľa macil
Neviem ani ja. Stiahni si buď príručku "Jak na to" , alebo "Užívateľskú príručku". Tam by to malo byť.
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=2430

Napísané: 20 Júl 2010, 10:37
od používateľa eagle88
Tak poistku som vybral a nič,stale mi to skapina.ale teraz hlavne ked zošlapnem spojku,ked vyradim alebo na volnobehu čo by to mohlo ešte byt?

Napísané: 20 Júl 2010, 11:13
od používateľa macil
Vidím to na diagnostiku, inak tu budeme len tápať.

Napísané: 20 Júl 2010, 15:47
od používateľa eagle88
Tak teraz som prišiel z diagnosti a vyhodilo to nasledujuce chyby:

P0340 Odvod snimača polohy vackovej hriadely
P0420 Učinost katalizatoru menšia ako hodnota 1
P1523 Funkcia navratu spuštača škrtiacej klapky
P1515 Vzajomni vztah aktualnej polohy škrt.klapky oproti požadovanemu
P1516 funkcia riadenia polohy spuštača škrt.klapky
P1512 Adaptivna chyba polohy škrt.klapky
P1612 žiadny alebo nespravny signal imobilizeru
u2108 sbernica can - neni komunikacia s ABS/TC

Tak a teraz mam čo vymenit opravit urobit?

Napísané: 20 Júl 2010, 18:05
od používateľa eagle88
A zabudol som napisat vymazali sme pamet chyb RJ,potom nastartovali dali live diagnostiku a neukazovalo to žiadnu chybu,pred chvilkou som bol auto len tak vyskušat a nechal som auto pekne zahriat potom som zaradil trojku a zošlapol na podlahu ked otačky vyletely nad 4500 tak sa rozvietila kontrolka TC a kontrolka motoru,a zase to chciplo.Poradte mi čo stym?

Napísané: 20 Júl 2010, 21:26
od používateľa macil
Čo vymeniť? Asi najskôr celé auto. :roll:
Niektoré chyby mohli vzniknúť ako následok inej chyby a zblbnutia motora. Chcelo by to chyby zas vymazať a ihneď po prvom skapaní to zdiagnostikovať znova.

Napísané: 22 Júl 2010, 20:21
od používateľa eagle88
tak dnes som bol znovu na diagnostike a vymazali sme pamet zavad išiel som sa previest skapalo to,a napojily sme to znovu vypisalo to nasledujuce chyby:

P1523 Funkcia navratu spuštača škrtiacej klapky
P1515 Vzajomni vztah aktualnej polohy škrt.klapky oproti požadovanemu
P1516 funkcia riadenia polohy spuštača škrt.klapky
P1512 Adaptivna chyba polohy škrt.klapky

Mechanik my povedal že je v haji škrt. klapka a ža potrebujem novu ktora stoji cca 400eu.A chcem sa spitat či nie je nejake riešenie ju opravit(vyčistit,premazat,očistit kontakty)?alebo nejaka nahrada za tuto klapku napriklad z 2.0 16v?

Napísané: 22 Júl 2010, 20:39
od používateľa yazzpo
Ahoj... no ako čítam tak mam podobný problém... riešim to aj ja... na českom fóre som sa o tomto probléme dočítal veľa ale zatiaľ žiadne riešenie som nenašil... a tak ,,začínam,, riešiť ten problém od najlacnejšej veci... vymenil som palivový filter... to malo za následok, že po naštartovaní mi začali behať otáčky z 900 na 500 trvalo to asi 8 sekúnd, auto dymilo, žiadna kontrolka sa nerozsvietila a potom sa otáčky zas ustálili prestalo dymiť motor nezdochlo... pred tým za sprievody kontrolky ,,auta s kľúčom,, auto skapalo... !!!!!!OTÁZKA na všetkých!!!!! Ak by bolo čidlo vadné a nejakým zázrakom by raz išlo a raz nie, ukázala by to diagnostika? napr. čidlo čo kontroluje prietok paliva? alebo iné... a tak tiež mi sem tam zasvieti kontrolka ,,toho preklzu kkolis,, spolu s ,,volant s výkričníkom,, ale s motorom sa nič nedeje len to svieti... môže to teda mať niečo spoločné????

Napísané: 22 Júl 2010, 20:48
od používateľa eagle88
Ja som už vymenil všetky filtre,aj olej,aj sviečky a žiadny vysledok.Ešte vyskušam vyčistit kontakty na klapke a znovu celu klapku.Jedna otazka čo sa može na klapke posrat?

Napísané: 22 Júl 2010, 21:07
od používateľa Kesi
Klapka. Čo sa môže pokaziť sa pokazí :? Skús požičať od niekoho na vyskúšanie a uvidíš.

Napísané: 22 Júl 2010, 21:35
od používateľa eagle88
a to je dalši problem neni od koho ju požičat a vyskušat,nikdo zo znamych nema tento motor a ani taku klapku,neda sa použit z nejakeho inehy motoru?1.6,......2.5?

Napísané: 22 Júl 2010, 22:02
od používateľa dulo
Klapku mám z 2,6, keby niečo

...ale podme k veci,

Nechcem byť prorokom zlých správ, ale presne toto mi robilo ešte na Corse Z18XE. Blbla TC aj ABS a ked sa auto zohrialo, vyhodzovalo sa do núdzového režimu.

Bola to Riadiaca jednotak motora :roll:

Napísané: 25 Júl 2010, 15:08
od používateľa eagle88
Tak dnes sa zda že som problem odstranil,chcel som len vyčistit hrdlo škr. klapky a samotnu klapku.A dopadlo to nasledovne vymontoval som klapku z auta,vyčistil a pri to som si všimol že je oškrena stena hrdla klapky,tak som zatlačil na klakpu a div sa svet bola uvolnena tak nasledovalo vybratie klapky očistenie namontovanie spet,a hlavne dopasovanie aby neškrela o žiadnu stranu hrdla a nezasekavala sa.po namontovani do auta a skušobnej jazde cca 100km a vytačani motoru do 6500ot.My to neskapalo ani raz,volnobeh drži.

Len sa chcem opytat či je moja uvaha o tom čo to robilo spravna.Takže si myslim že na vine bola uvolnena klapka ktora nasledne naražala na stenu hrdla kde sa aj zasekla a RJ to vyhodnotila ako chybu a motor my skapal.

Napísané: 25 Júl 2010, 15:12
od používateľa macil
To uvidíš sám.