Dobrý deň. Chcel by som sa opýtať niekoho kto menil rozvody v Corse C - čo ešte by bolo treba vymeniť okrem reťaze. Môj problém ako u väčšiny motorov Z10XEP 998 cmm/60 HP natiahnutá reťaz - dieselový zvuk motora. Na mnohých fórach som sa dočítal čo by bolo treba meniť.
- rozvodová reťaz
- napinák rozvodovej reťaze
- 2x kolečko vačky
- 1x kolečko kluky
- šponovacia lišta
- klzná lišta
- horné vodítko
- tesnenie pod hlavu
- tesnenie vane
- tesnenie veka ventilov
- vodné čerpadlo
Ak má niekto skúsenosť s výmenou, prosím poraďte, chcem sa pustiť do toho a nechcem zabudnúť alebo niečo vynechať.
Za skoré info ďakujem.
Rozvody pre motor Z10XEP
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 05 Apr 2009, 17:32
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Trenčín - Drietoma
- Kontaktovať používateľa:
- langdon2
- Admin - Opelclub VIP člen
- Príspevky: 22960
- Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
- Auto: Insignia
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: Nitra
Kontaktuj uzivatela BUKELO....ma sice X10XE, ale to je to iste...skoro.
On to ma uz za sebou. A myslim ze tesnenie pod hlavou menit netreba....skorej to pod prsiami motora.
On to ma uz za sebou. A myslim ze tesnenie pod hlavou menit netreba....skorej to pod prsiami motora.
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29194
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
Na mojej X10XE (obdobnej konstrukcie, len o generaciu starsi motor) som pri vymene rozvodov menil:
Samotnu rozvodu retaz,
Tesnenie pod prsiami (tesnenie rozvodovej skrine)
Tesnenie olejovej vany (kedze musi ist dole ak sa chces dostat k rozvodom)
Hydr. napinák
Vodnú pumpu.
po výmene tychto veci som po par dnoch musel vymenit aj gufero na klukovom hriadeli (za tepla pri stojacom aute od tial kvapkal olej).
Vzhladom na stav motora, a najazdene kilometre som usudil:
Koliecka vacky a kluky som nemenil. Taktiez ani sponovaciu, ani klznu listu, ani voditko som nemenil. Nemenil som ani tesnenie veka ventilov ani tesnenie pod hlavou (pri vymene rozvodov to otvarat nemusis - co nerobi problemy, a netreba cez to riesit idalsie opravy, pre istotu sa toho netreba chytat ).
Ja som vymenu horespomenutych veci riesil cca pri 90Tkm. Motor po vymene bol výrazne tichsi(hlavne za tepla), retaz za tepla ani za studena neklepe. Akurat mam pocit, ze traktorovy zvuk z pred vymeny sa zmenil na vysavacovy po vymene retaze (ale to su tie maloobjemy s vyssim tonom chodu )
Rada od Signuma:
Vymenit pre istotu vsetky vymenovane veci (okrem teda teba spominanych tesneni veka ventilov a tesneni pod hlavou).
Rada vseobecna od servismanov (ktorym som dokazal opak).
Nemenit nic, retaz je bezudrzbova, a nemeni sa. Toto vraj platilo len na favoritoch a feliciach, kde boli materialy poslabsie... prax ukazala, ze to plati aj pri opli
Moja rada na zaver:
Vymen, budes spokojny.
Samotnu rozvodu retaz,
Tesnenie pod prsiami (tesnenie rozvodovej skrine)
Tesnenie olejovej vany (kedze musi ist dole ak sa chces dostat k rozvodom)
Hydr. napinák
Vodnú pumpu.
po výmene tychto veci som po par dnoch musel vymenit aj gufero na klukovom hriadeli (za tepla pri stojacom aute od tial kvapkal olej).
Vzhladom na stav motora, a najazdene kilometre som usudil:
Koliecka vacky a kluky som nemenil. Taktiez ani sponovaciu, ani klznu listu, ani voditko som nemenil. Nemenil som ani tesnenie veka ventilov ani tesnenie pod hlavou (pri vymene rozvodov to otvarat nemusis - co nerobi problemy, a netreba cez to riesit idalsie opravy, pre istotu sa toho netreba chytat ).
Ja som vymenu horespomenutych veci riesil cca pri 90Tkm. Motor po vymene bol výrazne tichsi(hlavne za tepla), retaz za tepla ani za studena neklepe. Akurat mam pocit, ze traktorovy zvuk z pred vymeny sa zmenil na vysavacovy po vymene retaze (ale to su tie maloobjemy s vyssim tonom chodu )
Rada od Signuma:
Vymenit pre istotu vsetky vymenovane veci (okrem teda teba spominanych tesneni veka ventilov a tesneni pod hlavou).
Rada vseobecna od servismanov (ktorym som dokazal opak).
Nemenit nic, retaz je bezudrzbova, a nemeni sa. Toto vraj platilo len na favoritoch a feliciach, kde boli materialy poslabsie... prax ukazala, ze to plati aj pri opli
Moja rada na zaver:
Vymen, budes spokojny.
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 05 Apr 2009, 17:32
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Trenčín - Drietoma
- Kontaktovať používateľa:
Idem do toho len som si nebol istý či som niečo nezabudol.
Auto mám od novoty zhruba po 15000km ma zvolali do oplu že idú vymeniť reťaz, vraj sa jedná o chybu od výroby a zvolávajú všetky corsy C od r.v.2003 teda po facelifte.
No a minulý rok 2009 pri výmene oleja som sa pýtal mechanika že sa mi zdá, že nejako rozvody hrkocú pri zahriati motora on ma ubezpečil že to nie sú rozvody a zdvihol mi otáčky na voľnobehu na 800, vraj to už nebudem počuť keď mi to vadí?! No a teraz hrkocú už aj pri 800 otáčkach Tak pravdepodobne sa reťaz opäť o kúsok natiahla. Teraz budem mať najazdené 90 000 km tak hádam najvyšší čas pri takomto stave vymeniť to.
Ešte raz ďakujem za rady.
Auto mám od novoty zhruba po 15000km ma zvolali do oplu že idú vymeniť reťaz, vraj sa jedná o chybu od výroby a zvolávajú všetky corsy C od r.v.2003 teda po facelifte.
No a minulý rok 2009 pri výmene oleja som sa pýtal mechanika že sa mi zdá, že nejako rozvody hrkocú pri zahriati motora on ma ubezpečil že to nie sú rozvody a zdvihol mi otáčky na voľnobehu na 800, vraj to už nebudem počuť keď mi to vadí?! No a teraz hrkocú už aj pri 800 otáčkach Tak pravdepodobne sa reťaz opäť o kúsok natiahla. Teraz budem mať najazdené 90 000 km tak hádam najvyšší čas pri takomto stave vymeniť to.
Ešte raz ďakujem za rady.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 4219
- Dátum registrácie: 02 Máj 2007, 21:34
- Auto: Zafira B
- Bydlisko: Galanta
- Bydlisko alt: Sološnica
- Bydlisko: Galanta
rozvodove kolesa,napinak a gufero na prsiach sa nemenia pre istotu vsetko sa opotrebuje trenim
Mám Opel
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 05 Apr 2009, 17:32
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Trenčín - Drietoma
- Kontaktovať používateľa:
Hotovo.
Tak mám to hotovo bol som sa previezť na nových rozvodoch. Spokojnosť. Musím upozorniť ak sa niekto chystá meniť rozvody na motore Z10XEP tak existujú 2 rozvodové sady. Jedná sa hlavne o kolieska vačkovej hriadele . Inak je to všetko rovnaké dokonca napinák je tuhší a pevnejší. Zohnal som ju jedine v autorizovanom servise OPEL. Nikde v mojom okolí nebola k dostaniu. Ešte pred výmenou sa mi zalomila hadica predhrievania škrtiacej klapky do vodnej pumpy, ale chcel som vymeniť aj vodnú pumpu tak som to ani nerozoberal, vlastne mi to aj urýchlilo moje rozhodovanie k výmene.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 4219
- Dátum registrácie: 02 Máj 2007, 21:34
- Auto: Zafira B
- Bydlisko: Galanta
- Bydlisko alt: Sološnica
- Bydlisko: Galanta
Re: Hotovo.
Mário Uhlík napísal:Tak mám to hotovo bol som sa previezť na nových rozvodoch. Spokojnosť. Musím upozorniť ak sa niekto chystá meniť rozvody na motore Z10XEP tak existujú 2 rozvodové sady. Jedná sa hlavne o kolieska vačkovej hriadele . Inak je to všetko rovnaké dokonca napinák je tuhší a pevnejší. Zohnal som ju jedine v autorizovanom servise OPEL. Nikde v mojom okolí nebola k dostaniu. Ešte pred výmenou sa mi zalomila hadica predhrievania škrtiacej klapky do vodnej pumpy, ale chcel som vymeniť aj vodnú pumpu tak som to ani nerozoberal, vlastne mi to aj urýchlilo moje rozhodovanie k výmene.
momentalne sa predava uz iba 1 rozvodova sada
Mám Opel
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***