Strana 1 z 2
tvrdnutie brzdoveho pedalu
Napísané: 24 Mar 2010, 14:01
od používateľa lubo098
mam taky prooblem ze ked pridavam plyn tvrdne mi brzdovy pedal akoby slabol ucinok posilovaca.ked napriklad vytocim motor rychlo nad 4000 otacok akoby posilovac vobec nesiel ked plyn pustim posilovac ide normalne. zaujimave je ale ked aj podrzim tie otacky pedal zacne pomaly maknut.
pri beznej jazde sa to ani neprejavuje vsimol som si to len minule pri predbiehani ked som viac pridal a pri zaradovani som stupil na brzdu nic prijemne.
skusal som potom naraz pridavat a tlacit brzdu (samozrejme s odstavenym autom) a brzdovy pedal tvrdol s rastucimi otackami cim prudsie som pridal tym viac stvrdol pedal ked som pustil plyn zmakol.zmakol aj ked som otacky podrzal ale pomaly.
viete my niekto poradit na co by som sa mal zamerat?
Napísané: 24 Mar 2010, 17:46
od používateľa Salamander
Od servismana viem tolko, ze ak tvrdne brzdovy pedal, chyba moze byt vo vakuovej pumpe.
Ale nech sa k tomu vyjadri aj niekto iny...
Snad to coskoro odstranis, sevas
Napísané: 24 Mar 2010, 18:55
od používateľa Kajo
X20XEV nemá vákuovú pumpu.
Ale súvis s vákuom tam samozrejme je.
Brzdový posilňovač potrebuje k funkcii podtlak, ktorý je pri nepreplňovaných motoroch vždy prítomný v sacom potrubí.
Tento podtlak, teda hodnota tlaku v sacom potrubí však kolíše - tlak v sacom potrubí je najvyšší pri plne otvorenej škrtiacej klapke, pri brzdení motorom je tlak najnižší (vysoký podtlak).
Ak je medzi sacím potrubím a brzdovým posilňovačom netesnosť, tieto straty môžu spôsobiť to, že pri otvorení škrtiacej klapky už podtlak v posilňovači nie je dostatočný ne jeho funkciu.
Tiež môže byť netesná membrána posilňovača.
Napísané: 25 Mar 2010, 16:05
od používateľa dertypek
mne zas tvrdne brzdovy pedal po vypnuty motora vecer a nasledovnom sadnuti si do auta rano ... ked nastarrtujem samozrejme to hned zmakne ... neviete v com moze byt chyba ??? tatko mi hovoril ze je tam nejake sitko alebo co to
Napísané: 25 Mar 2010, 16:08
od používateľa fester777
pri vypnutom motore kazdy pedal stvrdne lebo neni zapnuty posilovac brzd , to je uplne normalne to neni chyba
Re: tvrdnutie brzdoveho pedalu
Napísané: 26 Mar 2010, 01:28
od používateľa iurai
lubo098 napísal:skusal som potom naraz pridavat a tlacit brzdu (samozrejme s odstavenym autom) a brzdovy pedal tvrdol s rastucimi otackami cim prudsie som pridal tym viac stvrdol pedal ked som pustil plyn zmakol.zmakol aj ked som otacky podrzal ale pomaly.
viete my niekto poradit na co by som sa mal zamerat?
doporucujem toto vyskusat:
rano, predtym ako nastartujes, skus zratat kolko krat nohou stlacis pedal brzdy tak, ze ide lahko
potom nastartuj a vypni motor. a zopakuj stlacenie pedalu.
moje podozrenie je na posilnovac brzd.
Napísané: 26 Mar 2010, 07:36
od používateľa lubo098
pedal stvrdne hned ako vypnem motor cize pred nastartovanim je uplne tvrdy.
vcera som prekontroloval tesnost podtlakovych hadiciek niektore spoje boli volne tak som ich utesnil.vysledok:
- ked stojim na mieste a tlacim naraz brzdu aj plyn uz brzda stupne len minimalne asi o pol centimetra javy sa to ako pomerne dobre.
- za jazdy ziadna zmena. pri prudkom zrychleni je pedal ako kamen
nekontroloval som priechodnost hadiciek tak to este urobim dnes.
dalsie zistenie bolo preco mi stvrdne pedal ked vypnem motor.
cez skrtiacu klapku unika podtlak cize nasava vzduch do sania.ked som zapchal klapku aj brzda ostala maka.len neviem ci je to normalne alebo by klapka mala tesnit.
moja otazka je ci nieje v posilovaci alebo v sani popripade inde nejaky ventyl ktory ma zadrzat podtlak v posilovaci?
Napísané: 26 Mar 2010, 11:54
od používateľa iurai
ja som teraz po 12 hodinach statia vyskusal pedal brzdy a cca 3 krat som ho stlacil, az sa draha vyrazne skratila
dival som sa u seba a do serva na podtlakovej hadicke je zaradeny ventil - taky maly valcek priemer cca 3 cm, dlzka 1 cm.
posilnovac brzd ma zasobaren podtlaku v sebe, tebe zjavne podtlak unika do sania. ci v posilnovaci vo vnutri je dalsi ventil neviem.
chyba bude alebo v tom zasobovani podtlakom, alebo v posilnovaci.
na hadickach si mal jednorazove pasky z fabriky ?
miznutie brzdovej kvapaliny si nemal ?
Napísané: 26 Mar 2010, 13:20
od používateľa lubo098
kvapalina mi nemizne.ziadne pasky na hadickach neboli tenke su zakoncene akoby zmrstovacou buzirkou a hrube len nasunute.ktore boly volne som zatiahol zadrhovacimi paskami.
plastovy valcek,ktory odpoveda popisu, na tej hadici je a okrem hadice do posilovaca ide z neho este jedna hadicka do plastovej krabicky ktora je pod celnym sklom na strane spolujazdca(pod tym plastom co je pod oknom) neviem na co sluzi ta krabicka.
neviem ci hovorime o tom istom valceku do toho o ktorom hovorim ja som skusal fukat z oboch stran a nefunguje ako ventyl len ako rozbocka pre dalsiu hadicku.iny ventyl(valcek) tam nemam.
ak sa mi podari pozrem to dnes u oca on ma tiez VeBe aj ked X18XE
sorry za vyrazy no fakt neviem ako sa tie vecy volaju
Napísané: 27 Mar 2010, 02:06
od používateľa iurai
ja by som to aj nafotil, ale zial zle platia ;-)
tak to aspon zajtra pozriem. je mozne, ze to niekto tie hadicky zle poskladal
povedz, tento problem vznikol nejako v poslednom case, alebo si ho mal dlhsie len si si ho neuvedomil ?
Napísané: 29 Mar 2010, 06:33
od používateľa lubo098
cez vikend som rozobral ten ventil(vyssie spominany valcek) a membrana v nom je roztrhnuta takze predpokladam ze to bude pricina.dnes objednam druhy tak uvidime co sa zmeni.z druheho auta X18XE som ho nechcel vyberat lebo tam bol iny a hadice na nom boli asi zmrstene teplovzduskou kvoli lepsiemu tesneniu.
X20XEV ma silnejsi brzdovy sistem preto je asi aj ten ventil vacsi a posilovac u mna je tiez vacsi ako na 1.8.mam aj foto tych ventilov tak ked sa konecne dostanem doma k pocitacu hodim ich sem.
takze vymenim podtlakovy ventil a dufam ze vsetko bude ako ma.
Napísané: 30 Mar 2010, 07:42
od používateľa lubo098
Napísané: 30 Mar 2010, 13:03
od používateľa iurai
ja mam u seba asi nieco ako 5 64 609 (8,5 eur) - ovsem vypada inaksie ako tvoj. je to jednosmerny ventil s odbockou
nic podobne tvojmu som nenasiel
ide tam hrubsia hadicka od sania, ma odbocku tenku na dalsie podtlaky (asi kurenie) potom ide do valceka - ventilu a hrubsia hadicka z neho ide do serva
Napísané: 30 Mar 2010, 16:27
od používateľa macil
Na samotnom ventile číslo vyrazené nie je? Pozeral som do EPC, ale nepodarilo sa mi to nájsť.
Napísané: 31 Mar 2010, 06:24
od používateľa lubo098
macil: na ventile je vyrazene len J3 a priepustny smer
juraj vies vyskusat ten co mas doma?ak bude dobry zoberem ho od teba ak je na predaj.
Napísané: 31 Mar 2010, 22:53
od používateľa iurai
katalogove cislo 5 64 609 (8,5 eur) - to je cena noveho, a myslim si, ze je to ten diel, co potrebujes. ja ho nepredavam ;-)
Napísané: 31 Mar 2010, 22:59
od používateľa iurai
diely pre astra-f su 5 64 606 a 5 64 608 a 5 64 609
nehanbite sa navstivit odborneho lekara, cisla dielov vie naspamat - vsak to mal na statniciach
Napísané: 31 Mar 2010, 23:32
od používateľa macil
Tu ide o Vectru. :roll:
Napísané: 31 Mar 2010, 23:54
od používateľa iurai
tak pre Vectra B okrem horeuvedeneho este 5 64 611 alebo 5 64 614.
uz si smiem sadnut ?
Napísané: 01 Apr 2010, 06:22
od používateľa lubo098
u mna za jedna