Strana 1 z 1

Vectra B - demontaz kompresora klimy

Napísané: 28 Júl 2009, 19:41
od používateľa iurai
da sa kompresor demontovat bez dielenskeho zdvihaku ? mozem auto zdvihnut tak max 20 cm.
a je treba dat dole predny vyfuk, alebo sa to nejako zmesti ?
(vyfuk nerad davam dole, ide to tazko a potom kadejako fuci)

zaujima ma najma benzin.
klimu mam vypustenu

Napísané: 29 Júl 2009, 13:52
od používateľa TSteinar
mal by som sa do toho pustit aj ja, ale ked su aj dolezitejsie veci teraz. jurko, nevieme zohnat zadny naraznik po fl v bordovej metalize? nejako nie moc poskodeny? isiel by som si aj pre neho, keby to nebolo nejak extra daleko

Napísané: 29 Júl 2009, 23:54
od používateľa iurai
priznam sa, ze lepsie je auto bez naraznika nez auto bez klimy

Napísané: 30 Júl 2009, 00:48
od používateľa TSteinar
:lol:
ale ja len tak orientacne zhanam ten naraznik, nebude?

Napísané: 30 Júl 2009, 06:55
od používateľa vikieso
dajte si to inej seksie kupim a nie sem co ste tu novi

Napísané: 10 Aug 2009, 00:43
od používateľa iurai
pani, nikto nevie ?

Napísané: 11 Aug 2009, 14:40
od používateľa Kajo
iurai - aký je to motor? Na Omege X20XEV (viem, že je tam inak uložený motor) to šlo aj bez dviháka, iba s nájazdovými plošinami (ak potrebuješ, požičiam). Kompresor klímy bol pod servom a vedľa kompresoru na bloku bol senzor otáčok kľuky. Výborné riešenie :) Ale ak si dobre spomínam, motor som musel trochu nadvihnúť, predtým uvoľniť silentbloky.

Napísané: 11 Aug 2009, 23:59
od používateľa iurai
Kajo napísal:iurai - aký je to motor? Na Omege X20XEV (viem, že je tam inak uložený motor) to šlo aj bez dviháka, iba s nájazdovými plošinami (ak potrebuješ, požičiam). Kompresor klímy bol pod servom a vedľa kompresoru na bloku bol senzor otáčok kľuky. Výborné riešenie :) Ale ak si dobre spomínam, motor som musel trochu nadvihnúť, predtým uvoľniť silentbloky.
je to motor x20xev a x16xel. u oboch je motor pod servocerpadlom. vyfuk tam zavadzia do boku.
smerom naspod zavadzia napravnica. tazko si predstavit, ze ci sa to vedla napravnice presmykne.
servocerpadlo by sa dalo povolit a odsunut. potom by bola mozne skusat smerom nahor

naraznik a chladice sa mi nechce davat von

vsak uz nieco vydumam

Napísané: 12 Aug 2009, 21:02
od používateľa Pajec
Ktrasne ide von spodkom auto staci nadvihnut o 20cm...

Napísané: 12 Aug 2009, 21:17
od používateľa iurai
Pajec napísal:Ktrasne ide von spodkom auto staci nadvihnut o 20cm...
s akym motorom ?

Napísané: 12 Aug 2009, 21:31
od používateľa iurai
postup, ako som to urobil ja, motor x20xev:
cas cca 2,5 hodiny

1. demontovat teleso vzduchoveho filtra. plastovy kryt pod kompresorom
2. povolit napinak - sikmy kluc cislo 15 predlzeny pakou, v smere hod. ruciciek
3. povolit 4 skrutky vyf. potrubia
4. povolit privodnu 2-hadicu ku kompresoru
5. odpojit kabel k mag. spojke
6. povolit uchyty hadice kompresora na napravnici
7. aby som sa dostal k hornej skrutke kompresora, musel som povolit servocerpadlo a potiahnut ho dohora

znacne tam zavadzali hadice klimy, vedene popod chladic.
(ich demontaz u x16xel bola bezproblemova, ale u x20xev nie, lebo jedna bola omotana hadicou servoriadenia). preto som tam s tymi hadicami bojoval.

povolil som ostatne skrutky kompresora (E12)

kompresor vodorovne posunul do stredovej osi, a tu vykrutil do zvisla, okolo osi natocil tak, aby uchyty boli nalavo a napravo a takto sa dal spustit dole.

lebo bolo velmi malo miesta medzi napravicou a olejovou vanou

Napísané: 23 Aug 2009, 13:06
od používateľa Teo
no robota tak na hodku :lol: