Strana 5 z 7

Napísané: 05 Dec 2009, 16:45
od používateľa VladoBJ
Úvod zopakujem z inej témy: Na Opel astra caravan G X20DTL 1998 sú dva typy peľových filtrov jeden je DELPHI a druhý BEHR. Na mojej astre je typ BEHR a má rozmery 26x23x3cm a už sa mi prvýkrát pri výmene stalo, že som mal druhý typ (DELPHI s inými rozmermi) a tiež nie a nie tam vojsť a zavrieť kryt. Je to tým, že majú iné rozmery, preto to tam nevojde. Najnovšie som tohto roku dával filtre lacnejšie - poľské:
- peľový FILTRON K 1055
- vzduchový FILTRON AP 051
- olejový FILTRON OE 648/1
Treba dať pozor na háčiky na zatváranie veka peľového filtra. Ja už som jeden stratil (či ho povysával?).
Skúsenosti s klapkou prívodu vzduchu:
- tiež problém so zahmlievaním čelného skla. Vymenil som peľový filter a aj tak sa okná niekedy rosili, hlavne vtedy, keď to človek najmenej potrebuje. Zistili sme, že motorček, ktorý otvára klapku prívodu vzduchu zvonku a zvnútra raz funguje a raz nie. Tak som využil čas, kedy fungoval otvoril klapku dovnútra, aby prichádzal vzduch zvonku a odpojil som konektor napájania motorčeka klapky. Odvtedy nemám funkčnú vnútornú cirkuláciu vzduchu, ale mám pokoj so zahmlievaním okien.

Napísané: 05 Dec 2009, 17:03
od používateľa VladoBJ
eci napísal:Ahojte ja mám ten istý problem. Klapka funguje, peľový vymenený. Skontroluj si ci mas suche koberce. Ked sa straca voda tecie to pravdepodobne cez gumicky alebo radiator. Ja ich mam vlhke.

So zatekaním vody do interiéru som mal nasledovnú skúsenosť:
Pritiahol som si z Nemecka bielu Astru caravan G X20DTL rok výroby 1999 a už vtedy mala mokré koberce pod nohami vodiča aj spolujazdca a neskôr som zistil, že aj molitany pod nimi (hotový močiar). V bazáre mi nejaký turecký predajca povedal, že tepovali koberce a že to vyschne. Čakal som dva mesiace a nič. Potom som hľadal príčinu-odkryli sme koberce, vyžmýkali z nich vodu a našli sme, že bola vyskočená záslepka bowdenu, ktorý otvára prednú kapotu (pod čelným sklom a stieračom). Táto nezaslepená diera spôsobovala prívaly vôd do kabíny pod nohy vodiča. Auto schlo na slnku 4 dni a problém bol odstránený.

Napísané: 07 Dec 2009, 01:44
od používateľa iurai
cez tu dieru radi tahaju elektricke kable. uz im niekto aj pisal, ze to nie je dobry sposob, kvoli vode

Napísané: 07 Dec 2009, 09:09
od používateľa langdon2
Ja tam tu zaslepku ani nemam, bo mi tade ide asi 10 kablov a dva husie krky. Je to cele obsilikonovane, a zatial v pohode. :wink:

Napísané: 07 Dec 2009, 09:24
od používateľa bukelo
langdon2 napísal:Ja tam tu zaslepku ani nemam, bo mi tade ide asi 10 kablov a dva husie krky. Je to cele obsilikonovane, a zatial v pohode. :wink:
to ani nevrav take nahlas :D..tam nemas ORIGO zaslepku? :shock: :lol: :lol: :lol:

Napísané: 07 Dec 2009, 09:30
od používateľa langdon2
bukelo napísal:
langdon2 napísal:Ja tam tu zaslepku ani nemam, bo mi tade ide asi 10 kablov a dva husie krky. Je to cele obsilikonovane, a zatial v pohode. :wink:
to ani nevrav take nahlas :D..tam nemas ORIGO zaslepku? :shock: :lol: :lol: :lol:


Nee, a kam by som ju podla teba napratal, ked mi tade ide tolko kablov.... :lol: :lol: :lol:

Napísané: 10 Aug 2011, 08:21
od používateľa Rasto
Rada nad zlato :lol: od Vás. Keď prší tak ako teraz orosí sa mi čelné sklo z vnútra. Jednoducho sadnem do auta, sklo nie je orosené, naštartujem, pustím ofuk okien a čelné sklo sa začne rosiť od spodku smerom k vrchu. Musím nejakú dobu mať pustený ofuk okien aby sa to opäť odrosilo. Peľový filter je OK, odtok kondenzátu klími je vyčistený, klapka funkčná - nastavená na nasávanie vzduchu z vonku, voda v chladení sa mi netratí a koberce sú suché, nenašiel som žiadnu stopu po zatekaní vody do interiéru.
Toto isté mi urobí aj v prípade keď nepší po vypnutí klími, ale vtedy sa mierne orosí len spodná časť čelného skla.

Napísané: 10 Aug 2011, 08:42
od používateľa macil
Neostáva ti iné, len sa s tým zmieriť.
Mimochodom, toto nie je špecifikum Oplov.

Napísané: 10 Aug 2011, 09:33
od používateľa bukelo
to robi aj mne ... vtedy pomaha, ak zapnem klimu .. ak mi je zima, pridam kus teplejsieho vzduchu, pricom klima stale bezi (hlavne ze vysusuje vzduch - coho dosledkom je odrosenie celneho skla). Badam to najma, ak nastartujem po kratkej dobe po jazde so zapnutom klimou, a vonku prsi, alebo je moc dusno (velka vlhkost)... je to normalne, zapni klimu opat, a ono sa to do par sekund odhmli.

Napísané: 10 Aug 2011, 09:39
od používateľa xaviersa
normálne to podľa mňa nie je. lebo som sa stretol s tým iba pri opli. robí to aj mne. ako písal bukelo, to pomôže. alebo pred monzúmovým obdobím koncom jesene vymeniť pelový za nový teda po období keď už klímu nepoužívam a je kľud

Napísané: 10 Aug 2011, 09:51
od používateľa macil
Robia to aj Škodovky, Volkswageny, Seaty, aj iné. Dokonca aj Mercedesy.

Napísané: 10 Aug 2011, 10:01
od používateľa xaviersa
žeby všetko tí soudruzy z ndr a ich koncepty :D

Napísané: 10 Aug 2011, 10:03
od používateľa bukelo
moja stara corsa s tymto nemala vobec problem... a to len preto, lebo nemala klimu.

Napísané: 10 Aug 2011, 10:17
od používateľa macil
Ani moja stará škodovka, ale tá mala nútené náporové vetranie z každej strany, :)

Napísané: 10 Aug 2011, 10:41
od používateľa iurai
mozno po dazdi v skrini klimatizacie sa vyzraza vlhkost.
alebo sa tam nejaka mala kaluzka vody vytvori.

ked mas ten problem s rosenim, pojazdi par km az to prejde. a potom riadne osprchuj auto v oblasti torpeda, a jazdi dalej, ze ci sa to naplno znova prejavi.

skusat to ovsem musis hned, lebo pocasie sa rychlo meni a zahmlievanie silno zavisi od teploty a vlhkosti okoliteho vzduchu

mozes sa tiez pozriet, ze ci nemas zapchate podtlakove odvetravanie karoserie - byva to niekde v kufri, napr. pod naraznikom.

Napísané: 10 Aug 2011, 13:36
od používateľa Rasto
Lenže mám dojem že predchádzajúce G-čko to nerobilo. Systém klimatizácie bol tiež Behr. Pred týždňom keď pršalo v kuse, žena musela ostať s autom stáť, čo sa to sklo zarosilo tak, že vôbec nič nevidela. Už som myslel aj na to, či to z pod torpéda nenasáva spolu so vzduchom vodu, ale ak si dobre pamätám, tak ten sací otvor s mriežkou je vyvýšený.

Napísané: 10 Aug 2011, 13:47
od používateľa bukelo
mala pravdepodobnost.. to by si zas musel mat pelovy filter mokry.

Napísané: 10 Aug 2011, 13:49
od používateľa macil
A nenasadala vtedy manželka do auta mokrá? Vtedy je ten problém najväčší.

Napísané: 10 Aug 2011, 14:00
od používateľa xaviersa
rasťo ten istý problém som mal aj ja pred rokom. u mňa stačilo vymeniť pelový. i keď bol zakaždým suchý keď som ho pozeral.teraz sa rosí už len po vypnutí klímy spodný kraj skla

Napísané: 10 Aug 2011, 14:13
od používateľa iurai
za urcitych okolnosti uz maly rozdiel podmienok sposobi, ze je sklo zarosene alebo nie.

ked prsi, skus zapnut klimu na 5 minut, stupne otacok 2 a na celne sklo. nadherne vysusene bude
potom klimu vypni, hned ti sklo zarosi a uvidis ze hodne dlho potrva, az ventilacia vlhkost z kurenia (vyparnika) a nasledne okna odstrani.
skusaj to s vypnutym kurenim !

toto je rozdiel vlhkosti mozno 20ml

auta bez klimy maju podstatne mensiu plochu na drahe vzduchu, tak potom to moze menej zahmlievat