Strana 4 z 89
Napísané: 16 Mar 2008, 22:10
od používateľa azmodan
Tak to tpotom je ta spotreba v poriadku lebo pocitam do toho aj mesto aj dialnicu po ktorej jazdim 130 ked mam svoj den tak aj tuto rychlost prekrocim

pomer mesto 45 percent okresky 15 dialnica 40... takze pohoda dzez 8) 8) 8)
Napísané: 16 Mar 2008, 22:36
od používateľa iurai
mesto to je take hlupe na spotrebu. obzvlast velke kubatury si vedia cucnut. a zavisi od vodica a poctu semaforov. niekto povie mesto a ide 20 minut po okruhu 70-kou na 5-ke, iny ide cez 30 semaforov systemom F1 (plny plyn, plna brzda)
azmodan napísal:Tak to tpotom je ta spotreba v poriadku lebo pocitam do toho aj mesto aj dialnicu po ktorej jazdim 130 ked mam svoj den tak aj tuto rychlost prekrocim

pomer mesto 45 percent okresky 15 dialnica 40... takze pohoda dzez 8) 8) 8)
Napísané: 18 Mar 2008, 16:30
od používateľa tommyk999
Ale da sa to aj z vacsou kubaturou, do prace to mam cez zopar semaforou trochu po okruhu a dostanem sa na 10l/100km, ale zas nemozem zavodit musim to mat stale v 5ke.
Napísané: 18 Mar 2008, 20:25
od používateľa mirrco
Neviem ako vam ale ja ked brzdim motorm tak mi to brzdi aj auto...a pod urcitej rychlosti to zacne znovu vstrekovat palivo, dokonca viac ako vo volnobehu.
Tazke rozbehnite sa na 200km/h a vyradte prejdete skoro 4km.volnobeh zozerie za tu dobu mozno 2dc
potom sa rozbehnite zas a z 200 a brzdite motorom, prejdete 1-1,5km a este musie minut dalsie palivo na prejdenie 3km.
PS: uvazujeme ze kazde to musi trvat za rovnaky casovy limit!
Je vedecky dokazane ze najuspornejsia jazda je styl rozbehnem sa vyradim a tak stale...
Kedze motor ma velke vnutorne trenie brzdim s nim len strmimi kopcami kde by som brzdil aj tak ci tak...
Fakt ako doporucujem tu LED diodu

ak si kupim dakedy dalsie auto supnem ju tam

Napísané: 18 Mar 2008, 22:10
od používateľa azmodan
ak si kupis dalsie auto tak predpokladam ze bude mat palucny pc

Napísané: 19 Mar 2008, 10:34
od používateľa palix
Raz som kukal na Discovery chanel ako jazdin naj ekonomickejsie - tak tam to bolo tak ze metodou rozbehnem sa a vyradim a tak stale dookola
Potom sa tu spomínalo - zrýchliť na 200 km/h, vyradiť ... opakovať. ak by to bolo na diaľnici, tak možno OK, ale inde. Aj nám takýtoštýl spomínal docent na VŠ. Mne sa to nejako nezdá. Aby som dosiahol 200 km/h, tak spotrebujem kopec paliva. Navyše raz to skúšal brat - takúto jazdu a mal som z toho nervy

. V meste sa nedá rozbehnúť podľa predpisov na viac ako 60, takže by som stále len rozbiehal auto. Podľa mňa je lepšie ísť primeranou rýchlosťou na nízke otáčky, zbytočne sa neponáhľať, zbytočne nebrzdiť - využívať zotrvačnosť auta. Primeraná rýchlosť na spotrebu je možno cca 80 - 100 km/h.

.[/quote]
Napísané: 19 Mar 2008, 10:45
od používateľa iurai
ten optimalny z hladiska spotreby je podla mna cyklus so striedanim stavov
1. motor urcitu dobu v optimalnom prevadzkovom rezime
2. potom odstavenie privodu paliva
zrychlenie na 200 kmh k tomu urcite nepatri (odpor vzduchu)
ale v praxi je to nepouzitelne
Napísané: 19 Mar 2008, 11:06
od používateľa scorpi4
co tak skusit jazdit s "lahkou" nohou na plyne v meste? potom je aj spotreba "lahka"...

mimochodom, pri jazde dolu kopcom je lepsie jazdit so zaradenym prevodovym stupnom,lebo vtedy ide auto za minimum paliva...rozbehy a nasledne vyradovanie su hluposti..len teoria...neda sa tak jazdit,je to nebezpecne a s setrenim paliva to nema nic spolocne...pripadne ak chces silou mocou setrit,odporucam ak mas diesel,jazdit na repkovy olej karolinka, v tescu za 35 skk...mam to odskusane..akurat potom smrdis,ako fritovaci hrniec...

Napísané: 19 Mar 2008, 12:24
od používateľa macil
Yo, yo, akoby prešiel okolo Mc Donald.
Inak čo fyzika? Ak máte dostať teleso s hmotnosťou M z bodu A do bodu B bude vás to stáť predsa rovnaké množstvo energie, nech to robíte akýmkoľvek spôsobom. Nepamätám si už presne vzorec, ale tuším, že rýchlosť v ňom nefiguruje. Potom do toho vstupuje účinnosť, s akou dokážeme tú energiu vyrobiť.
Ak sa mýlim, tak ma, samozrejme, opravte. :roll:
Napísané: 19 Mar 2008, 12:37
od používateľa scorpi4
jedine, ze by konecne niekto prisiel na riesenie formou "perpetumm mobile"...tam fyzika neplati...a tu niekedy tiez nie,ked citam prispevky...

Napísané: 19 Mar 2008, 12:45
od používateľa macil
Keď tak nad tým uvažujem, tak je tu jedna veličina, ktorá v reálnych podmienkach na to, v súvislosti s rýchlosťou, vplyv má. Je to odpor prostredia (vzduchu), ktorý s rastúcou rýchlosťou rastie. I keď toto má súvis skôr s účinnosťou.
Napísané: 19 Mar 2008, 13:15
od používateľa iurai
ja som mal uz 2 auta, kde boli zaporne naklady na kilometer.
Ale perpetum mobile to nebolo.
Napísané: 19 Mar 2008, 13:18
od používateľa Bruno
Tato debata mi pripada ako prednaska niekde na mat-fyz. fakulte Yellow_Colorz_PDT_29
Napísané: 19 Mar 2008, 13:29
od používateľa macil
Veď o tom to celé je. 8)
Napísané: 19 Mar 2008, 17:38
od používateľa mirrco
palix:
No to bol len priklad, na znacne viditelny rozdiel, co je 3x nasobne vyssia spotreba zo zaradenim stupnom. A nie som ziadny maniak nerad chodim nad predpisane rychlosti, kedze mam stare auto mam potom taky duvny pocit v hrudi, asi je to nervozita a adrenalin:D
No a mozes to vyskusat aj v 130km/h na dialnici ale tam bude ten rozdiel znacne mensi, mozno pri 60-70km/h bude rozdiel taky maly ze chyby merania budu vacsie ako merany rozdiel spotreby.
azmodan:
No niektore(vacsina zatial co som sa na ne kukal)Ukazu spotrebu nie na 100km ale za hodinu, teda vo volnobehu tam pise ze 0.6l

:D:D
Taku spotrebu ma mozno skuter 50cm3 vo volnobehu.
Mne sa to stou LED paci a planujem tam hodit na miesto LED nejaky jednoduchy mikroprocesor, ktory bude meriat dlzku striedy vstreku a spocitavat celkovy cas striekania - objem za nejaky cas(od kedy si to zapnem a vypnem).
Kedze tlak paliva je stale konstantny bolo by to jedno z najpresnejsich merani.
Bol by to nieco ako spotrebometer ale taky ze si odstopnem od kedy po kial, teda napr. pojdem do skoly 70km a odstopnem si presne kolko paliva som minul, a tym padom vyhodnotene cislo - objem bude za 70km

A toto hlavne robim pre brata lebo ten sa len vyvaza

:D:D Tak mu potom budem pekne uctovat

Napísané: 20 Mar 2008, 12:36
od používateľa qwerty
mirrco napísal:Mne sa to stou LED paci a planujem tam hodit na miesto LED nejaky jednoduchy mikroprocesor, ktory bude meriat dlzku striedy vstreku a spocitavat celkovy cas striekania - objem za nejaky cas(od kedy si to zapnem a vypnem).
v jednom amatérskom rádiu je článok venovany merianam veličín v aute a je tam elegantna schéme merania doby vstreku paliva, v milisekundách, s dvojmiestnou 7-segmentovkou.
chcem si to spraviť, ale ešte som nebol za servisákom nech mi dovedie na palubovky ten správny vodič

Napísané: 20 Mar 2008, 16:44
od používateľa Teo
najlepsie na spotrebu je chodit pesi

Napísané: 21 Mar 2008, 22:34
od používateľa mirrco
Rozober riadiacu jednotku tam je jedne taky velky tranzistor, alebo 4 tranzistory podla toho ci mas aj rozdelovacn a vstreky

No a daj tam napr bezpecnstny odpor 1.8K ohm ako osm dal ja co je taky odbor ze ked vystup cez ten odpor skratnem cez zem alebo +12V tak nikaj neovplyvnim vstreky ani RJ proste ziadna zmena bo tade ide max 6.6mA
co badatelne:)
No a tohto vyvdu mozes meriat dlku impuzlu vstreku

A no ak mas to z amaterkeho mozes to hodin na rapid?By so to stiahol

Napísané: 22 Mar 2008, 16:16
od používateľa iurai
zo 3 schemy mam aj ja doma na merac spotreby s displayom
Napísané: 22 Mar 2008, 17:19
od používateľa mirrco
Ok super :)A to staci pripjit len na vystup vstrekov, vstreku a podl otho to pocita ze?
No staci teda akoze merac vstreknuteho objemu za uricty cas

A este ak by sa to dalo davat volakde do pamati, vies nepottrebujem vediet koolko to zerie na 100km ale kolkos om spotreboval napr od zapnutia motora po vypnutie aleob za daky cas napr od rana do vecera:)To by slo?
No ak mas nieco take tak mi to mozes prosim ta poslat?
napr. na
mirrco@azet.sk