Strana 4 z 6
Napísané: 18 Feb 2013, 18:07
od používateľa Kajo
Ja dávam 15 a veko k šálkam 8, ale aj to sa ukazuje byť v niektorých prípadoch veľa a veko sa zdeformuje.
Napísané: 21 Feb 2013, 12:20
od používateľa Markusenka
Ahoj.
Už se nemůžu dočkat až to v pátek a sobotu dodělám. Jest-li bude vrčet nebo bude nějakej problém. Dával jsem nové hadice na vodu k topení a k předehřevu reduktoru LPG, nové stahovací pásky a tak. Mám zpět vyreklamovaný katalyzátor, dostal jsem nový, snad neupadne ten pověstný poslední šteftík
.
Zůstává vše zpět zapojit, nandat nové kladky, vodní pumpu, šponovák a nahodit řemen. Apropo jak ten řemen nasazujete? Je to jedno, nebo má být určitou stranou k motoru? ( čitelnost nápisu ze strany airboxu, nebo ze strany motoru )
Jinak sehnal jsem přípravek na aretaci kol vačkových hřídelů, tak snad to nebude porod nasadit řemen. Je to jak velké Lego
.
Díky za všechny rady a pomoc co jste mě zde poskytli !!!!!
Mára
Napísané: 28 Feb 2013, 15:21
od používateľa Markusenka
Hurá. Už vrčíme, ťuk, ťuk, ťuk. Nakonec jsem ještě dával nové šrouby na ta ložiska vaček, Každej byl už pěkně nataženej nahoře "pod krkem" , nevím kdo s tím co dělal.
Taky jak to klepalo, než se naplnila a odvzdušnila hydraulická zdvihátka, jsem se nejdřív bál, proč to klepe, pak mě to došlo.
Teď to projedu, když by se někde něco náhodou povolilo, ať to klekne kolem baráku. Nejdřív budu jezdit na benzín, pak teprve pustím plyn, ale co jsem už zkusil tak na plyn to jede taky.
Mára
Napísané: 28 Feb 2013, 15:54
od používateľa buci_vectra
Paráda, gratulujem
Napísané: 28 Feb 2013, 16:15
od používateľa macil
Paráda.
... a nedalo by sa, aby to chodilo aj na vodu? Yellow_Colorz_PDT_06
Napísané: 28 Feb 2013, 18:56
od používateľa Markusenka
Mnohokrát děkuji, najeto 110 Km, zatím drží a tiše ševelí.
Mára
Napísané: 28 Feb 2013, 19:54
od používateľa bukelo
Parada. Trosku aj zavidim ten porobeny motor
Napísané: 28 Feb 2013, 21:27
od používateľa Markusenka
Začínám si myslet, že s tím motorem nebylo vše košér už od začátku, když teď slyším jak je motor pěkně tichej a jeho chod kultivovanej. Předtím sice jel pěkně, ale klepal na volnoběhu a více se kvrdlal. Zatím spokojenost. Až bude čas spočítám celé náklady, vynechám ale pořizení nářadí co jsem ještě neměl.
Těším se zítra na první ranní start. Teď i studenej motor nastartoval na první cvrnk, předtím se motor párkrát otočil než chytnul.
Mára
Napísané: 01 Mar 2013, 08:55
od používateľa Markusenka
Ahoj.
Ranní start v pohodě, na cvrnk. Jen jsem dolil trošku chladící kapalinu, asi se to po včerejší projížďce doodvzdušnilo.
Když jsem se zaposlouchal do chodu alternátoru, tak vlastně není co slyšet
. Před tím byl chod hlučný, dával jsem nový řemen a ten napínák s kladkou.
Pěkný den Mára
Napísané: 01 Mar 2013, 11:22
od používateľa Markusenka
Vzpoměl jsem si, že jsem nedal zatím fotku toho těsnění pod hlavou.
Spodní část:
Detail vrchní části mezi 3. a 4. válcem:
Detail vrchní části, už je prasklé, mezi 1. a 2. válcem:
Napísané: 01 Mar 2013, 11:25
od používateľa bukelo
Pekne
Napísané: 03 Mar 2013, 13:17
od používateľa Markusenka
Ahoj.
Zase já, tentokrát snad v tomto vláknu naposled.
Mám najeto od montáže cca 350Km, ke vší spokojensti. Nedalo mě to a kouknul jsem zpátky na rozvodový řemen a jeho napnutí, přeci je to můj první
. Jen se chci ujistit. Když jsem koukal na napínací kladku tak ve více polohách zastavení motoru je její indikátor na poloze pro nový řemen. Když však motor nastartuji, tak indikátor lehce vibruje a osciluje mezi polohou pro nový a použitý řemen. Když motor zastavím, tak je indikátor opět na poloze pro nový řemen. Je toto chování správné?
Díky za odpovědi.
S pozdravem Mára.
Napísané: 03 Mar 2013, 13:21
od používateľa Lubec
Ano je.
Re: Z14XE - propálené těsnění pod hlavou (lodní brumlák)
Napísané: 18 Mar 2013, 17:15
od používateľa Markusenka
Info1:
Po opravě najeto cca 1000 Km. Motor pěkně vrní, už mu nakládám i LPG. Olej stále čisťounký, hydroštely téměř neslyšné. Jen bych řekl, že je když se zaposlouchám slyšet "nový zvuk" od řemenice pro pohon alternátoru na klikovce. dělá to asi nový řemen, než si sedne. Řemenice drží pevně.
Mára
Info2:
K 29.05. najeto od opravy přes 4000Km. Zatím spokojenost, bez závad na chodu motoru. Olej již lehce tmavší, na prstě ale krásně průzračný.
Apropo po kolika tisících kilometrů od výměny oleje v benzínovém motoru Vám začne olej zřetelně tmavnout nebo hnědnout?
Mára.
Re: Z14XE - propálené těsnění pod hlavou (lodní brumlák)
Napísané: 28 Jún 2014, 11:49
od používateľa Markusenka
Ahoj.
Ač velice nerad musím opět vstoupit do tohoto vlákna.
Včera večer jedu takhle z práce a pocitil jsem, že auto nejede tak jako třeba dva dny nazpět. Když jsem zajel ke garaži a pootevřel dveře tak jsem uslyšel opět to brumlání z výfuku a regulace motoru zjevně měla co dělat aby udržela motor na volnoběhu. Motor sebou sice vůbec neškubal, běžel na pohled rovnoměrně, až na to brumlání.
Dneska ráno jsem na to šel kouknout a pak jsem tam seděl jak hromádka neštěstí. Tlaky co jsem naměřil 13,7-13,6-7,8-7,7 . Docela mě to překvapilo, navíc jsem při výměně sviček začatkem června tlaky preventivně přeměřil a byly všude vyrovnané v rozpetí 13,7 až 14.
No tak co teďka s tím.
Začal jsem to odstrojovat, že sundám hlavu. Ale ouha, dva šrouby se ukroutily nahoře v tom nálitku pro ořech Torxu. Měl jsem samozřejmě správný torx ořech a šrouby jsem při montáži dával nové victor Reinz a utáhl předepsaným momentem a úhlem. Jak je teďka povolit? Odsekat asi ne, není na to místo a je riziko špon, napadlo mě elektrickou svařečkou na to navařit nějaký ořech - půjde to? Když tak poraďte prosím.
Až to sundám tak uvidím co dál. Hlava byla celá na GO a srovnaná, takže buď je hodně křivej blok - konečná, nebo bylo těsněni taky aušus, opět značka Victor Reinz. Prosím doporučte nějakě kvalitní těsnění pod hlavu, slyšel jsem o nějakých sportovních a celokovových. Klidně dejte odkaz.
Za pomoc, radu přeďem Všem děkuji.
Ps: Když by se našel zájemce co by Bobka koupil i bez motoru tak zkuste nahodit nějakou cenu.
Mára
Re: Z14XE - propálené těsnění pod hlavou (lodní brumlák)
Napísané: 28 Jún 2014, 12:18
od používateľa Kajo
To je nešťastné auto. Navrhujem predať, tiež som mal také autá, tá námaha nestojí za to.
Nie som poverčivý, ale toto sú tzv. "montageautos", proste nešťastné kusy, smolné, stále s nimi niečo bude.
Samozrejme, to LPG má tiež svoj vplyv na tie poruchy.
Re: Z14XE - propálené těsnění pod hlavou (lodní brumlák)
Napísané: 28 Jún 2014, 12:31
od používateľa Markusenka
Ahoj.
Smůla zatím jen na ten motor no, jinak je to mazlík a měnili se věci spotřebního charakteru řekl bych adekvátně k nájezdu a stáří vozu.
Co nějakej nápad na ty utržený hlavy šroubů, půjde to tou svářečkou?
Máš nějakej nápad na to těsňení pod hlavou, nějaké opravdu dobré?
Díky Mára.
Re: Z14XE - propálené těsnění pod hlavou (lodní brumlák)
Napísané: 28 Jún 2014, 13:49
od používateľa Markusenka
Ahoj kluci.
Tak jsem našel nějaké "slušné" těsnění a šrouby. Nevím jest-li mám dát jen nový rozvodový řemen, nebo koupit i nový šponovák a kladky. Co myslíte?
K těm těsněním, našel jsem jedno kovové a jedno které asi kovové nebude, ale zase je to prý značka a udivuje mě na něm jeho tlouštka.
Které vybrat?
Prosím okoukněte to, moc děkuji.
Mára
Kovové těsnění Elring:
http://katalog.haspa.cz/index.php?main_ ... _id=152803
Těsnění Corteco:
http://katalog.haspa.cz/index.php?main_ ... _id=146855
Šrouby hlavy:
http://katalog.haspa.cz/index.php?main_ ... _id=164450
Sada řemene:
http://katalog.haspa.cz/index.php?main_ ... s_id=77981
Pouze řemeny:
http://katalog.haspa.cz/index.php?main_ ... s_id=85452
http://katalog.haspa.cz/index.php?main_ ... id=1250731
Re: Z14XE - propálené těsnění pod hlavou (lodní brumlák)
Napísané: 28 Jún 2014, 14:17
od používateľa buci_vectra
Rozvody nieje nutné meniť, nieje dôvod.
Re: Z14XE - propálené těsnění pod hlavou (lodní brumlák)
Napísané: 28 Jún 2014, 14:22
od používateľa Markusenka
Ahoj.
Takže pak nahodím zpět sundanej řemen, ještě stále je tam, takže dodržím směr otáčení, a šponovák natočím do polohy použitý řemen?
Opět poprosím, nyní největší průšvih jsou ty utržené hlavy šroubů. Asi pěknej šmejd.
Mára.
Edit: tak asi bude lepší navařit na torzo hlavy šroubu matku, například 13 mm a pak to zkusit vytočit.