Spotreba Vášho auta na voľnobehu
Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra
- langdon2
- Admin - Opelclub VIP člen
- Príspevky: 23059
- Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
- Auto: Insignia
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: Nitra
No ked mas V6 ani nie.. nepises ake mas auto, ani motor.. Na Avii to mozno aj viacej bude zrat.. :roll:
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
- JuroSVK
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 110
- Dátum registrácie: 20 Mar 2008, 19:31
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Topoľčany
Zafira B 1,9 CDTi 88 KW 0,6 s denným led svietením, 0,7 so svetlami.
PS: palubný počítač nie je presná záležitosť, ešte pred dvomi mesiacmi som mal spotreby o 1-2 dcl nižšie, ale dlhodobým meraním a porvnávaním spotreby na BC a reálne natankovanej nafty som musel cez OP COM urobiť redukciu výpočtu spotrebovanej nafty o +8 %. Teraz môžem povedať, že to počíta skoro OK. Keď mi BC vykáže spotrebu 52 l, tak natankujem 52 +-0,5 l.
PS: palubný počítač nie je presná záležitosť, ešte pred dvomi mesiacmi som mal spotreby o 1-2 dcl nižšie, ale dlhodobým meraním a porvnávaním spotreby na BC a reálne natankovanej nafty som musel cez OP COM urobiť redukciu výpočtu spotrebovanej nafty o +8 %. Teraz môžem povedať, že to počíta skoro OK. Keď mi BC vykáže spotrebu 52 l, tak natankujem 52 +-0,5 l.
Zafira 1,9CDTi - Z19DT, 2006
Zafira 2,0 DTi - Y20DTH, 2002
predtým 7 iných
Zafira 2,0 DTi - Y20DTH, 2002
predtým 7 iných
-
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 107
- Dátum registrácie: 18 Jún 2007, 20:26
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
VeBe 2,2 92kW
0,5 l/hod - pri zohriatom motore
0,5 l/hod - pri zohriatom motore
PREDAVAM
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=37467
Opel Vectra B Caravan 2,2 DTi 2000 edition 92 kW
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=37467
Opel Vectra B Caravan 2,2 DTi 2000 edition 92 kW
kesi, JuroSVK, jupaza - ukazuje vam to zle.
overte si to takto - nechajte auto bezat na volnobehu 24 hodin, ze ci vam naozaj spapa len ... predpokladanych 12 ci menej litrov ;-)
koniec zartu
dnes som skusal vplyv velkych spotrebicov na spotrebu. u mna mi za studena vysiel rozdiel 0,5 litra !!!
tie "zrave" spotrebice su:
0. klimatizacia - velky odber, no velmi premenlivy podla odberu vetrakov na chladici a zatazeni samotneho kompresora.
1. ventilator kurenia naplno
2. ohrev zadneho skla a zrkadiel
3. stretavacie a dialkove svetla sucasne
4. motory - stierace, okna. o elektrickom serve nehovoriac
5. dobijanie akumlatora - najma mlady akumlator ak bol viac vybity.
6. vyhrev sedadiel
na to aby ste si cisla mohli porovnavat, treba tieto velke odbery co spotrebu menia vylucit.
automaticka prevodovka - spravidla su naprogramovane vyssie volnobezne otacky a pohon olejoveho cerpadla v prevodovke zatazuje motor
dalsie faktory, co ovplyvnuju presnost udaja na palubnom pocitaci:
opotrebovanych vstrekovacov a korekcie spotreby, co niekto v minulosti nastavil v palubnom pocitaci
overte si to takto - nechajte auto bezat na volnobehu 24 hodin, ze ci vam naozaj spapa len ... predpokladanych 12 ci menej litrov ;-)
koniec zartu
dnes som skusal vplyv velkych spotrebicov na spotrebu. u mna mi za studena vysiel rozdiel 0,5 litra !!!
tie "zrave" spotrebice su:
0. klimatizacia - velky odber, no velmi premenlivy podla odberu vetrakov na chladici a zatazeni samotneho kompresora.
1. ventilator kurenia naplno
2. ohrev zadneho skla a zrkadiel
3. stretavacie a dialkove svetla sucasne
4. motory - stierace, okna. o elektrickom serve nehovoriac
5. dobijanie akumlatora - najma mlady akumlator ak bol viac vybity.
6. vyhrev sedadiel
na to aby ste si cisla mohli porovnavat, treba tieto velke odbery co spotrebu menia vylucit.
automaticka prevodovka - spravidla su naprogramovane vyssie volnobezne otacky a pohon olejoveho cerpadla v prevodovke zatazuje motor
dalsie faktory, co ovplyvnuju presnost udaja na palubnom pocitaci:
opotrebovanych vstrekovacov a korekcie spotreby, co niekto v minulosti nastavil v palubnom pocitaci
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 24 Dec 2012, 00:22
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Nitra
Zdravím všetkých oplákov. Som tu nový a s obsahom fóra sa len zoznamujem. Ale zaujala ma táto veta:
"... a korekcie spotreby, co niekto v minulosti nastavil v palubnom pocitaci."
Mám vyše roka Opel Vetru 2 liter, nafta, motor X20DTG, r.v. 2000 najazdené 198.000 km, teda spoň podľa tachometra...
Problém je v tom, že počítač mi ukazuje veľmi nízku spotrebu oproti skutočnej. Rozdiel je priemerne až 1,5 litra na 100 km. Ppriemernú ukazuje počítač 4,5 l a skutočná je okolo 6 litrov. Overené to mám na tisícoch km.
Pri studenom motore po naštartovaní mi ukazuje na voľnobeh okamžitú spotrebu do 2 l a rapídne klesá asi na 0,7 l. Potom so zahrievaním motora stále klesá a pri motore na 80 st.C mi ukazuje 0,3 l. V lete mi na poriadne zohriatom motora dokonca ukazoval aj 0,2 l, keď som vypol svetlá. Ale potom sa ustáli na 0,3 l. Všetky bežné spotrebiče sú samozrejme vypnuté.
Podľa toho, čo som tu prečítal, je zrejme zle nastavená spotreba na počítači, ale neviem, či je to možné nejako upraviť aj doma, alebo za lacný peniaz. V servise by som to asi poriadne preplatil, čo sa mi nechce, keďže auto inak chodí bezchybne.
Videl som niekoľko inzerátov, že sa predávajú nejaké vecičky, ktoré sa dajú na konektor v aute a pripojiť k notebooku a načítať tak údaje z riadiacej jednotky. Ale či sa dá týmto riadiaca jednotka aj nejako nastaviť, to som sa nikde nedočítal. Takže neviem, či to má zmysel kupovať.
Vie mi niekto v tomto fundovane poradiť, či to mám kúpiť? Alebo prípadne aj nastaviť? Na mobil zavolám a v okolí Nitry + 100 km aj pricestujem.
Vopred ďakujem.
"... a korekcie spotreby, co niekto v minulosti nastavil v palubnom pocitaci."
Mám vyše roka Opel Vetru 2 liter, nafta, motor X20DTG, r.v. 2000 najazdené 198.000 km, teda spoň podľa tachometra...
Problém je v tom, že počítač mi ukazuje veľmi nízku spotrebu oproti skutočnej. Rozdiel je priemerne až 1,5 litra na 100 km. Ppriemernú ukazuje počítač 4,5 l a skutočná je okolo 6 litrov. Overené to mám na tisícoch km.
Pri studenom motore po naštartovaní mi ukazuje na voľnobeh okamžitú spotrebu do 2 l a rapídne klesá asi na 0,7 l. Potom so zahrievaním motora stále klesá a pri motore na 80 st.C mi ukazuje 0,3 l. V lete mi na poriadne zohriatom motora dokonca ukazoval aj 0,2 l, keď som vypol svetlá. Ale potom sa ustáli na 0,3 l. Všetky bežné spotrebiče sú samozrejme vypnuté.
Podľa toho, čo som tu prečítal, je zrejme zle nastavená spotreba na počítači, ale neviem, či je to možné nejako upraviť aj doma, alebo za lacný peniaz. V servise by som to asi poriadne preplatil, čo sa mi nechce, keďže auto inak chodí bezchybne.
Videl som niekoľko inzerátov, že sa predávajú nejaké vecičky, ktoré sa dajú na konektor v aute a pripojiť k notebooku a načítať tak údaje z riadiacej jednotky. Ale či sa dá týmto riadiaca jednotka aj nejako nastaviť, to som sa nikde nedočítal. Takže neviem, či to má zmysel kupovať.
Vie mi niekto v tomto fundovane poradiť, či to mám kúpiť? Alebo prípadne aj nastaviť? Na mobil zavolám a v okolí Nitry + 100 km aj pricestujem.
Vopred ďakujem.
Opel Vectra B, 2.0 D, 16V, 74 kW, typ J96/BJ11, motor X20DTH, r.v. 2000
budto nie je MID nejako v poriadku (alebo jeho korekcia, ak je vobec mozne tak velku zadat), alebo vstrekovanie nafty u teba
doporucoval by som ti:
0. pozri cez OP-COM Live Data davku paliva na volnobehu za tepla, ze ci je vyrazne odchylna od ineho DTI-cka
alebo
1. najdi DTI-cko vrak s MID-om a vyskusaj na skusku ten druhy MID
doporucoval by som ti:
0. pozri cez OP-COM Live Data davku paliva na volnobehu za tepla, ze ci je vyrazne odchylna od ineho DTI-cka
alebo
1. najdi DTI-cko vrak s MID-om a vyskusaj na skusku ten druhy MID