budenie alternatora Astra-H diesel 1.7 CDTI ?

Moderátori: bukelo, buci_vectra

djmikky
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 63
Dátum registrácie: 12 Apr 2009, 14:10
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Šaľa

Príspevok od používateľa djmikky »

mam jednu otazocku. ked sme sa bavili ohladom budenia alternatora cez RJ motora, domnievame sa ze budenie cez RJ je rovnake ako cez ziarovku.

regulator urceny na alternator opel astra G(budenie cez ziarovku) a regulátor na alternator opel astra H(budenie cez RJ) je rovnaky alebo odlisny?? nemyslim vyzorovo ale schematicky.

proste mi ide o to, ze ak bol urobeny repas alternatora a autoelektrikar menil regulator a dal tam regulator urceny na alternator opel astra G, ci je to OK alebo je ten regulator nekorektny, nakolko jeho budiaca svorka je urcena na budenie ziarovkou.
Opel astra H- 1.7 CDTI, 59 KW
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

macil napísal:...a hneď na to otázka: Ak zvolí, tak prečo?


mozno preto, lebo sa nejaky vystup alebo vstup nesprava ocakavanym sposobom.
ale dosledok je neprijemny - znizenie vykonu
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

djmikky napísal:regulator urceny na alternator opel astra G(budenie cez ziarovku) a regulátor na alternator opel astra H(budenie cez RJ) je rovnaky alebo odlisny?? nemyslim vyzorovo ale schematicky.

proste mi ide o to, ze ak bol urobeny repas alternatora a autoelektrikar menil regulator a dal tam regulator urceny na alternator opel astra G, ci je to OK alebo je ten regulator nekorektny, nakolko jeho budiaca svorka je urcena na budenie ziarovkou.


domnievam sa, ze su odlisne
djmikky
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 63
Dátum registrácie: 12 Apr 2009, 14:10
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Šaľa

Príspevok od používateľa djmikky »

takze vysledok:

regulator Astra G a Astra H, na pohľad uuuuuuuuplne rovnake, ale:

Astra G- oznacenie konektorov: W-L

W- budiaca svorka, reagujuca na otackomer automobilu resp. ziarovku
L- lamp

Astra H- oznacenie konektorov: F-L

F- field pole- budiaca svorka prepojena na RJ motora
L-lamp

chyba p0622- skrat vodica na pole F- Field pole, budenie alternatora cez RJ motora. ak je tam regulator ktory je na alternatory opel astra G, vypisuje tuto chybu, nakolko RJ nevie alternator nabudit. nabudi sa len vtedy ak sa zvysia otacky motora nad 3000.
Naposledy upravil/-a djmikky v 21 Jún 2010, 14:43, upravené celkom 1 krát.
Opel astra H- 1.7 CDTI, 59 KW
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

Fíha, zaujímavé.
Je zrejmé, že toto je príprava na obdobu paketu "efficient dynamics" u BMW, kde je budenie realizované cez RJ preto, aby bolo možné vypnúť dobíjanie pri akcelerácii alebo keď je napätie akumulátora dostatočné.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Marek111111
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 54
Dátum registrácie: 03 Sep 2009, 22:34
Auto: GT
Bydlisko: Humenné
Bydlisko: Banská Bystrica

Príspevok od používateľa Marek111111 »

Kod ECN 062 102 je tiež to field pole prosím Vás? Ak ano tak ide hned do reklamacie
Astra H caravan 2005, 1,7 CDTI 74 KW
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

djmikky napísal:takze vysledok:


vymenil si regler a zacalo to fungovat OK ?
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

Marek111111 napísal:Kod ECN 062 102 je tiež to field pole prosím Vás? Ak ano tak ide hned do reklamacie


P0621 suvisi s alternatorom
Marek111111
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 54
Dátum registrácie: 03 Sep 2009, 22:34
Auto: GT
Bydlisko: Humenné
Bydlisko: Banská Bystrica

Príspevok od používateľa Marek111111 »

Nie regler som nakoniec nevymenil lebo objednal uplne odlisny a viem ze ten kod suvisi s alternatorom len ci sa neda konkretizovat chyba lebo podla toho kodu to je nieco s LAMP
Astra H caravan 2005, 1,7 CDTI 74 KW
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

k p0621 viem len : skrat na napatie, alebo na zem, alebo prerusenie vodica na pin-e 19 riadiacej jednotky. po dobu aspon 5 sekund

to je obvod Lamp dobijania
djmikky
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 63
Dátum registrácie: 12 Apr 2009, 14:10
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Šaľa

Príspevok od používateľa djmikky »

chyba p0621- na astre H ju RJ vypise v momente, ak ti na palubovej doske zasvieti dobijanie(ta cervena baterka). tato kontrolka zasvieti vtedy, ak alternator dlhodobo dobija pod 13,5V, co je referencna hranica.

iurai, jedna otazocka. tie chyby ktore si vieme pozriet na ciselniku tachometra (stlacenim brzdy,plynu a otocenim klucika), tie chyby tam ukazuje len ktore su tam momentalne alebo aj prechodne???
Naposledy upravil/-a djmikky v 28 Jún 2010, 14:29, upravené celkom 1 krát.
Opel astra H- 1.7 CDTI, 59 KW
djmikky
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 63
Dátum registrácie: 12 Apr 2009, 14:10
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Šaľa

Príspevok od používateľa djmikky »

iurai napísal:k p0621 viem len : skrat na napatie, alebo na zem, alebo prerusenie vodica na pin-e 19 riadiacej jednotky. po dobu aspon 5 sekund

to je obvod Lamp dobijania


marek, ake mas oznacenie alternatoru??? vyrobca+typ
Opel astra H- 1.7 CDTI, 59 KW
Marek111111
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 54
Dátum registrácie: 03 Sep 2009, 22:34
Auto: GT
Bydlisko: Humenné
Bydlisko: Banská Bystrica

Príspevok od používateľa Marek111111 »

alternator nema ziadne oznacenie ani vyrobcu ani nic ine. Uz to dalej neriesim, jazdit sa s tym da. Viem kod chyby a viem ze to je nieco s budenim asi nieco s lamp a to je vsetko
Astra H caravan 2005, 1,7 CDTI 74 KW
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

Marek111111 napísal:Nie regler som nakoniec nevymenil lebo objednal uplne odlisny a viem ze ten kod suvisi s alternatorom len ci sa neda konkretizovat chyba lebo podla toho kodu to je nieco s LAMP


odlisny co ?
djmikky
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 63
Dátum registrácie: 12 Apr 2009, 14:10
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Šaľa

Príspevok od používateľa djmikky »

Marek111111 napísal:alternator nema ziadne oznacenie ani vyrobcu ani nic ine. Uz to dalej neriesim, jazdit sa s tym da. Viem kod chyby a viem ze to je nieco s budenim asi nieco s lamp a to je vsetko


ja len aby ti to neodfajčilo riadiaciu jednotku... to by bol drahý špás...
Opel astra H- 1.7 CDTI, 59 KW
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

djmikky napísal:iurai, jedna otazocka. tie chyby ktore si vieme pozriet na ciselniku tachometra (stlacenim brzdy,plynu a otocenim klucika), tie chyby tam ukazuje len ktore su tam momentalne alebo aj prechodne???


to neviem. vyskusaj odpojit napr. vahu vzduchu a 1x nastartovat.
potom pripoj naspat, nastartuj znova, ci jej kod bude nadalej vypisovat.
Chipo
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 23 Nov 2009, 13:37
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa Chipo »

...takze moj problem vyrieseny...zaniesol som alternator do firmy kde mi ho repasovali...som im povedal, ze kde sa nachadza zrejme chyba...ze tam je nekompatibilny regulator...objednali original..vymenili a zatial slape bezchybne...a samozrejme som to mal v ramci reklamacie...cize aj bezplatne...
Používateľov profilový obrázok
langdon2
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
Príspevky: 22960
Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
Auto: Insignia
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa langdon2 »

Juro, tak potom fajn. :wink:
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
VeCeZ22YH
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 347
Dátum registrácie: 18 Okt 2010, 19:08
Auto: Vectra C
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa VeCeZ22YH »

VeCe 2.2 16V direct sedan
VeCeZ22YH
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 347
Dátum registrácie: 18 Okt 2010, 19:08
Auto: Vectra C
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa VeCeZ22YH »

Kajo napísal:Ak je na 75-ke trvalo + alebo - RJ hlási chybu.
Bolo by treba merať tento signál počas behu motora (najlepší by bol osciloskop s pamäťou).
Ak sa tam obajvuje +, chybu hľadať v alternátore.
Ak -, v alternátore alebo má vodič 75 skrat na kostru.

RJ asi nebude zlá, keďže podľa mňa nevie ovplyvniť budenie alternátora, iba "kuká" cez 75 čo sa deje a ovplyvňuje iné veci a detekuje chyby. A tuto dobíjanie niekedy nejde...

serus Kajo. vedel by si mi to pomerat pls?
VeCe 2.2 16V direct sedan
Napísať odpoveď

Návrat na "ASTRA - ELEKTRO"