Ako na spotrebu?
Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra
- Kimi
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 2377
- Dátum registrácie: 09 Jan 2006, 12:03
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Diviacka Nová Ves
Ja momentálne jazdím v režime mesto, žiadna dlhšia trasa, a moja spotreba pri dvoch dospelých a dvoch, troch deťoch je 7,8l, musím podotknúť že mám dosť ťažkú nohu na čo sa moja žienka trochu hnevá a pri jazde z kopca nechávam rýchlosť zaradenú.
Ja som spokojný, na 20 ročnú babičku je to dobré a keď si to porovnám s jej rovesníčkami od iných značiek a na to že fakt chodí vyťažená je to super.
Ja som spokojný, na 20 ročnú babičku je to dobré a keď si to porovnám s jej rovesníčkami od iných značiek a na to že fakt chodí vyťažená je to super.
- Benny
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 271
- Dátum registrácie: 08 Jan 2006, 12:19
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
moj kamarat ma na to krasnu teoriu
vzdy ked sa rozprava o zdrazovani benzinu, on sa len spokojne usmieva a povie: "Mne je to jedno, ja tankujem stale za 300..." :flex:

Opel Astra F GSi 2.0 16v (C20XE)
<a href="http://www.benny.sk/themes.html" target="_blank">Opel Rekord C Coupe r.v.1968 (19S)</a>
Opel Senator B 3.0 24v DualRam (C30SE)
MB GLK 250 r.v.2011
<a href="http://www.benny.sk/themes.html" target="_blank">Opel Rekord C Coupe r.v.1968 (19S)</a>
Opel Senator B 3.0 24v DualRam (C30SE)
MB GLK 250 r.v.2011
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 14 Mar 2008, 09:45
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
[quote="Fastspeed"]Ja keď idem z kopca, vždy mám zapnutý prevodový stupeň, a keď sa aj spomaľuje auto, vždy podraďujem, aj na prvý prevodový stupeň. Má auto vtedy krásny zvuk (žiaden katalizátor + prechodový tlmič výfuku).
Zaújmalo by ma to podraďovaďovanie na prvý stupeň...nakolko ja ho nedokážem zaradiť kým nie je auto prakticky bez pohybu, leda silou...
Inak spotreba so zaradenou rýchlosťou je podstatne nižšia za predpokladu, že funkcia R-kat je 100%-ná
OPEL VECTRA B
Zaújmalo by ma to podraďovaďovanie na prvý stupeň...nakolko ja ho nedokážem zaradiť kým nie je auto prakticky bez pohybu, leda silou...
Inak spotreba so zaradenou rýchlosťou je podstatne nižšia za predpokladu, že funkcia R-kat je 100%-ná
OPEL VECTRA B
- palix
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 270
- Dátum registrácie: 18 Feb 2008, 15:28
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať používateľa:
Niekde som čítal, že 5 minút čakania s naštartovaným motorom = 1 km jazdy. Tu v PO je to bežné, ak vlak stojí ma stanici. Ja jednoznačne vypínam. A jazda dole kopcom na prevodovom stupni? Keď niekde môžem ušetriť, tak prečo nie? Keď je kopec dosť dlhý, tak dám 5 a idem. Auto ešte aj zrýchli. Aspoň ušetrím to, čo spoterbovalo auto jazdou do kopca. Potom sa to možno vyrovná a spotreba je ako po rovinketaky69 napísal:počujte ludia a ma tak napadlo a kolko Vám toho benzínu takto ušetríte že to stojí zato???ked tu nad tým tak dumáte??

Opel Astra G, r.v. 2007
- palix
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 270
- Dátum registrácie: 18 Feb 2008, 15:28
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať používateľa:
Aj ja som to robil - brzdenie motorom - napr z 60-ky - 4-3-2 brzda. Potom ma napadlo, že tým brzdením a preraďovaním opotrebúvam spojku, tak som to prestal robiť. Lacnejšie je vymeniť doštičky na brzdách, ako spojkovú lamelu. Alebo sa mýlim? Teraz zastavujem tak, že napr zo 60 idem na 4, alebo 3, keď sú už otáčky na cca 1500, vyradím a dôjdem, prípadne dobrzdím. Očas sa mi podarí zastaviť rovno ma hranici križovatky bez brzdeniaFastspeed napísal:Ja keď idem z kopca, vždy mám zapnutý prevodový stupeň, a keď sa aj spomaľuje auto, vždy podraďujem, aj na prvý prevodový stupeň. Má auto vtedy krásny zvuk (žiaden katalizátor + prechodový tlmič výfuku).
Súhlas undy a RisNo. Jak s nákladiakom :arrow: Vždy zapnutý prevodový stupeň.

Opel Astra G, r.v. 2007
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 430
- Dátum registrácie: 12 Jún 2007, 11:52
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Prievidza
- Kontaktovať používateľa:
Heh :)Fakt neviem co ddat k tejto teme , od kedy mam LED diodu signalizujuca vstreky, mozme povedat ze cim nizzie otacky tym nizzia spotreba...no a co sa tyka brzdenia motora rychlostou - to s tou spojkou je podla man pravda a spojkova lamela je podstatne drahsia ako brzdove platnicky..a podla tej led som zistil ze motor este stlae vstrekuje palivo aj na 1500 otackach, teda ak brzdi 3 rychlostnym stupnom a dostanem sa pod 50km/h zase sa vstrekuje podla intenzity blikania je to odost viac ako v volnobehu...
A vsak som prisiel na zaujmavuvec, ked idem dlhsim dolekopcom tak sa to oplati. napriklad pokus:
Ak idem dole kopcom mam vyradene a zaradim 3 brzdim motorom ak sa dostanem pod 50km/h zacne znovu vstrekovat, ale ak to spravim tak ze sa rozbehnem alebo resp. rozbehnem si motor na volno a odslapnem plyn. pedal tak to zacne vstrekovat az pri 30km/h co je zaujimavy poznatok.
A este je tam volaka hystereza (ak z volnobehu zaradim 3)ze ak idem dole kompcom dlhsie ako 8 sekund tak vtedy to uz robi ten efekt ze vstrekuje pod 30km/h, inac do vtedy sa vzdy musim rozbehnut na 60km/h volnobeho(dolekopcom) a potom ist chvilu...
No ale ja mam RJ technologcky znacne viac pozadu ako VY, takze takto zvlastne to funguje u mna, teda brzdim rychlosotu len strmimi dole kopcami kde je to treba, taky sposobom ze z 4 do 3 z 3 do 2 niekde pred krizovatkou znamena pre mna len opotrebovavanie spojky, radej tam rpidem vyssou rychlostou a pribrzdim si pred krizovatkou, bo mozno stihnem este aj zelenu
:D:D
A tak rada pre vas ak chcete mozete si aj vy napojit taku signalizacnu Led diodu (ak nemate spotrebometer) na jeden zo vstrekov, nie je to vobec narocne:)
Raz som kukal na Discovery chanel ako jazdin naj ekonomickejsie - tak tam to bolo tak ze metodou rozbehnem sa a vyradim a tak stale dookola
A vsak som prisiel na zaujmavuvec, ked idem dlhsim dolekopcom tak sa to oplati. napriklad pokus:
Ak idem dole kopcom mam vyradene a zaradim 3 brzdim motorom ak sa dostanem pod 50km/h zacne znovu vstrekovat, ale ak to spravim tak ze sa rozbehnem alebo resp. rozbehnem si motor na volno a odslapnem plyn. pedal tak to zacne vstrekovat az pri 30km/h co je zaujimavy poznatok.
A este je tam volaka hystereza (ak z volnobehu zaradim 3)ze ak idem dole kompcom dlhsie ako 8 sekund tak vtedy to uz robi ten efekt ze vstrekuje pod 30km/h, inac do vtedy sa vzdy musim rozbehnut na 60km/h volnobeho(dolekopcom) a potom ist chvilu...
No ale ja mam RJ technologcky znacne viac pozadu ako VY, takze takto zvlastne to funguje u mna, teda brzdim rychlosotu len strmimi dole kopcami kde je to treba, taky sposobom ze z 4 do 3 z 3 do 2 niekde pred krizovatkou znamena pre mna len opotrebovavanie spojky, radej tam rpidem vyssou rychlostou a pribrzdim si pred krizovatkou, bo mozno stihnem este aj zelenu

A tak rada pre vas ak chcete mozete si aj vy napojit taku signalizacnu Led diodu (ak nemate spotrebometer) na jeden zo vstrekov, nie je to vobec narocne:)
Raz som kukal na Discovery chanel ako jazdin naj ekonomickejsie - tak tam to bolo tak ze metodou rozbehnem sa a vyradim a tak stale dookola
Opel Ascona C 1.8i (C)18NE 74KW šaragľa


- standape
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 636
- Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 21:58
- Auto: Corsa D
- Bydlisko: Senec
- Bydlisko alt: Veľký Biel
- Bydlisko: Senec
- Kontaktovať používateľa:
je to sila zvyku ci sa kotulat do krizovatky z rychlostou,alebo bez.A po druhe zalezi aj na aute.Ja v mojej praci presedlam dene aj styri druhi aut vratane toho mojho :roll: a kazde sa chova inak pri zaradenej rychlosti.Ale rozhodne je to zo zaradenou rychlostou uspornejsie,bezpecnejsie a setrnejsie k autu. 

to brzdenie motorom, aby sa vyplo vstrekovanie nema podstatny efekt.
lebo spotreba dnesnych motorov na volnobehu nie je ani 1l za hodinu.
zase nehovorim, ze nebrzdit motorom.
cielene by som sa zameral na:
a) zbytocne predbiehanie: jazda s plnym plynom v nizkom stupni - spotreba niekde 20-40 litrov. Prinos pre spotrebu ziaden a casova uspora tiez ziadna (teda okrem traktorov a inych, co nejdu cez 60 km/h)
b) zbytocne brzdenie a zrychlovanie. sice ta jazda bude pomala a budu sa na Vas hnevat ostatni vodici.
taky benzinovy motor pri ustalenej jazde na rovine bez vetra 70-kou moze mat spotrebu okolo 3 litrov /100 km
ked idete po okresnych cestach, tak vysledna priemerna rychlost bude okolo tych 70 km/h. Spotreba ale rozhodne nebude tie spominane 3 litre - kvoli zrychlovaniu a brzdeniu. Myslim, ze je jasne, aky rozdiel spotreby sposobuje styl jazdy.
lebo spotreba dnesnych motorov na volnobehu nie je ani 1l za hodinu.
zase nehovorim, ze nebrzdit motorom.
cielene by som sa zameral na:
a) zbytocne predbiehanie: jazda s plnym plynom v nizkom stupni - spotreba niekde 20-40 litrov. Prinos pre spotrebu ziaden a casova uspora tiez ziadna (teda okrem traktorov a inych, co nejdu cez 60 km/h)
b) zbytocne brzdenie a zrychlovanie. sice ta jazda bude pomala a budu sa na Vas hnevat ostatni vodici.
taky benzinovy motor pri ustalenej jazde na rovine bez vetra 70-kou moze mat spotrebu okolo 3 litrov /100 km
ked idete po okresnych cestach, tak vysledna priemerna rychlost bude okolo tych 70 km/h. Spotreba ale rozhodne nebude tie spominane 3 litre - kvoli zrychlovaniu a brzdeniu. Myslim, ze je jasne, aky rozdiel spotreby sposobuje styl jazdy.
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29292
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
kazde auto je ine, aj ked postavis vedla seba 2 identicke auta zasebou, z pasa co vyjdu, niesu na vlas rovnake...niekomu zere viac, niekomu menej, niekomu sa nekazi, niekomu sa kazi furt, niekto nadava, niekto pochvaluje...tak isto je to aj so spotrebou.azmodan napísal:Nie vazne chlapi nejako mi to vrta hlavou... pomohlo by keby som ocistil lambdu napriklad? lebo nic ine ma nenapada co by mohlo pomoct spotrebe a ako ta citam tak bezne jazdia okolo 8 litrov a ja som sa pod 9 nikdy nedostal priemernou... v nohe to asi nebude jazdim kludne
PS: nechapem ludi, co si nakupia dvojlitre benzinaky za lacny peniaz, a potom krakaju ze im to zere vela, a co so spotrebou..Priplat si ked sa nepaci, a setri. Je tu moznost stale si kupit VW Lupo 3L

PS2 : ked sa nepaci, kup si corsu 1.0 a budes to mat v meste za 6/100.
bukelo ty si to nepochopil trosku ja len rozmyslam ci sa da jazdit aj za menej ..preco by som nejazdil za 8 ked mozem? ked sa mi nepodari podliezt moju spotrebu tak sa z toho nepototo
Urcite som si nekupoval 2l kvoli spotrebe kupoval som si ho kvoli tomu aby som z jazdy nieco mal pretoze pol roka som jazdil na 1.3 (dobre jedine do mesta) rok na 1.6 16V (dobre jedine do 90km/h) a ked si budem kupovat dalsie auto tak urcite nepojdem pod 2.0 lebo je to neporovnatelny pocit vzdy mas velku rezervu ked chces predbiehat a netoci to pri 130km/h 4500 otacok lutujem tie auta a este viac tych soferov ja ked idem 130km/h mam tam 3000(aj to sa mi zda vela) a podstatne ze ked chcem predbiehat nebojim sa ci to stihnem a vzdy jazdim na dialnici v lavom pruhu
aj ked nie o moc rychlejsie 
Urcite som si nekupoval 2l kvoli spotrebe kupoval som si ho kvoli tomu aby som z jazdy nieco mal pretoze pol roka som jazdil na 1.3 (dobre jedine do mesta) rok na 1.6 16V (dobre jedine do 90km/h) a ked si budem kupovat dalsie auto tak urcite nepojdem pod 2.0 lebo je to neporovnatelny pocit vzdy mas velku rezervu ked chces predbiehat a netoci to pri 130km/h 4500 otacok lutujem tie auta a este viac tych soferov ja ked idem 130km/h mam tam 3000(aj to sa mi zda vela) a podstatne ze ked chcem predbiehat nebojim sa ci to stihnem a vzdy jazdim na dialnici v lavom pruhu


- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29292
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
hmmm...tak ja ked viem ze nestiham predbehnut, tak neriskujem, a so svojim litrovcom som tiez spokojny, odvezie ma kde chcem, a do mesta uplne super, po dialnici mi to da 130 lavou zadnou, pri spotrebe 6/100, neviem ako ta tvoja astra v tedy papaazmodan napísal:...

vazeni, dnes som bol na nakupoch (nic som nekupil, kedze v nedelu bolo zavrete)
presiel som 568 km, natankoval 39 litrov. spotreba vypocitana 6,9 (palubny pocitac tvrdil 6,2 - hmm !). cca 100 km okresna cesta alebo mesto, zvysok dialnica permantne 120-130
takze asi tak motor x16xel
pre azmodana:
spotreba v meste sa nerata - ked pojdes vacsiu cestu, napr. 300 km okreska alebo dialnica, zmeraj si spotrebu - natankuj doplna pred a pod a vyrataj to.
avsak musi byt disciplina - ziadne predbiehacky - pohodova jazda. a nechod cez 130 na dialnici.
na 8 litrov by si sa mal dostat. to robil aj moj 20-rocny veteranik so 4 karburatormi
presiel som 568 km, natankoval 39 litrov. spotreba vypocitana 6,9 (palubny pocitac tvrdil 6,2 - hmm !). cca 100 km okresna cesta alebo mesto, zvysok dialnica permantne 120-130
takze asi tak motor x16xel
pre azmodana:
spotreba v meste sa nerata - ked pojdes vacsiu cestu, napr. 300 km okreska alebo dialnica, zmeraj si spotrebu - natankuj doplna pred a pod a vyrataj to.
avsak musi byt disciplina - ziadne predbiehacky - pohodova jazda. a nechod cez 130 na dialnici.
na 8 litrov by si sa mal dostat. to robil aj moj 20-rocny veteranik so 4 karburatormi