Strana 3 z 4

Napísané: 31 Dec 2010, 23:43
od používateľa Kajo
Otázka na múdrejších - na čo je RJ svetiel info o rýchlosti auta?

Napísané: 01 Jan 2011, 02:08
od používateľa macil
Jednou z možností je, že podľa rýchlosti sa prispôsobuje sklon svetelného lúča, teda čím pomalšie ideš, tým bližšie svietiš.

Napísané: 01 Jan 2011, 07:23
od používateľa buci_vectra
Kajo napísal:Pohol si sa ďalej s problémom, buci?
Ja nie.
Zistil som, že RJ svetiel je v pravom blatníku vpredu, hneď za svetlometom.
Pravý svetlomet má o jednu zásuvku navyše.
Idem premerať vedenie od RJ k ľavému svetlometu.
Tá chyba má nejakú príčinu :)


Zial nie. Mal som rozobrate obe riadiacky, su identicke, daju sa zamenit. Tu "zlu" som mal zase rozobratu, "pretavil" som ju teplovzduskov, nepomohlo... Len co som si prsty popalil :D
Zase som pozrel konektory a kontakty v nich , mal som kazdy pin vonku, precistil, napruzil...
Najblizsie mam v plane zamenit RJ svetiel, ci sa problem presunie, alebo nie.
Ale uz viem, ze vo svetle ziadna elektronika nieje, je tam len VN trafo pre xenon a totalne jednoduchy motorcek na sklon svetiel, na ktorom sa snad ani nema co posrat* :D

Napísané: 01 Jan 2011, 09:00
od používateľa iurai
podla mna tie svetla reaguju aj na zrychlovanie a brzdenie a koriguju takto nahlu zmenu sklonu auta z tohto dovodu

Napísané: 01 Jan 2011, 12:24
od používateľa buci_vectra

Napísané: 01 Jan 2011, 12:45
od používateľa macil
Iurai, pre korekciu náhlej zmeny sklonu sú na prednej a zadnej náprave na to určené čidlá predsa.
Alebo som ťa nepochopil. :roll:

Napísané: 01 Jan 2011, 12:55
od používateľa iurai
o tych sa domnievam, ze reguluju sklon z dlhodobejsieho hladiska.
ze je na ich signaly hodeny riadny filter, aby neregulovali na kazdej nerovnosti (napr. na panelovej dialnici do Prahy ci byvalej do Berlina)

Napísané: 02 Jan 2011, 10:54
od používateľa buci_vectra
Kajo napísal:Asi je to tak, že hlavná RJ je v ľavom svetle vovnútri.
A toto je tá druihá RJ, ktorá je s prvou spojená 4 vodičmi.
Z tej schémy je jasné, že jeden vodič prepája iba RJ a 3 vodiče prepájajú a idú ďalej. Jeden je diag, druhý je + cez poistku a tretí neviem identifikovať.

Na ten treti vodic som len tak na rychlo skusil pripojit digitalny "rucny" osciloskop, je tam digitalny obdlznikovy signal, je to zrejme seriova linka po ktorej tie dve RJ komunikuju. Ci je ta komunikacia obojsmerna, ci jednosmerna som nerozlustil, tak isto som nezbadal ziaden rozdiel v tvare signalu ci chyba bola, alebo nebola aktivna...

Doteraz som si to nejak extra nevnimal, ale odkedy mam vycistene svetal, tak som si vsimol, ze ked prejdem nerovnostou, tak svetla nespravia nic. Ako sa pohne auto, tak sa pohne aj luc. Nemali by zareagovat motorceky a ako gyroskop pokryt vychylku karoserie?

Chapem, ze tie motorceky niesu na tolko rychle, aby zareagovali trebars na retarder, ale aj tak sa mi zda ze nieco by to spravit malo.
Mam skusenost z Peugeotom 407, tam sa svetelny luc ani nepohne, zareaguje aj na vacsi retarder. A svetla reaguju aj na rychlost, ako pisal Macil, cim ides pomalsie, tym svietia blizsie a naopak ;)

Napísané: 04 Jan 2011, 18:33
od používateľa Kajo
buci, to je chvályhodné, ako pátraš.
Ja som sa o tom binárnom signále dozvedel od iuraia.
Mám aj jednoduchú logickú sondu, ktorá vie detekovať tieto signály, tiež sa s tým skúsim pohrať.
Skúšam stále pochopiť ten systém.
Neviem, či to na schéme čítam správne, ale jeden vodič putuje do OBD2 zásuvky?
A jeden ide k displeju palubného počítača?
Otázka je, či je tá chyba planým poplachom, alebo je tam predsa nejaká chyba.
Bolo by treba vliezť pod auto, odpojiť ramienko snímača polohy a hýbať s ním a sledovať, či svetlá reagujú.
Na angickom fóre som čítal, že "headlight field/vision problem" spôsobí aj nefunkčný snímač polohy...

Napísané: 04 Jan 2011, 19:39
od používateľa buci_vectra
Kajo, je to vec ktorá mi na aute nefunguje a štve ma to.
Schému čítaš spravne, jeden vodič putuje do OBD2 zásuvky, cez neho sa pripája diagnostika a vodič ktory ide do displeja zas sposobuje tu blbú hlášku na displeji.
Planý poplach to určite nieje, chyba tam je určite, pretože ked je chyba aktívna, tak automaticke nastavovanie svetiel nefunguje.

Teraz to trošku domotám, budem sa snažiť čo najzrozumitelnejšie napísať na čo som prišiel.
1) Naštartujem motor, zapnem svetla... po chvilke naskoči blba hláška na displeji, automatické nastavovanie nefunguje.
2) Jazdím, motor sa zohreje, chyba odrazu aktívna nieje, automatika funguje, ale blbá hláška na displeji ostane, na to aby som ju zmazal, musim vypnúť motor a znova naštartovať.
3) odstavím auto, stačí že trošku vychladne, platí zas bod 1...

Keď automatika funguje, stačí keď sa postavíš oproti stene, postavíš sa do kufra a riadne autom zahýbeš, lúč ostane svietiť v rovnakej výške. Netreba kôli tomu liezť pod auto...

Chyba zrejme bude v elektronike, v tých riadiačkách, keď to reaguje na teplo a zimu... plošný spoj v tých riadiačkách je 4vrstvový... kopa možností na zlý spoj...

A čo sa týka tých čidiel na nápravách, mám ich menené, skúsim ešte niektoré odpojiť a hodiť to na OpCom, akú chybu to vyvolá...

Napísané: 04 Jan 2011, 19:49
od používateľa buci_vectra
A ako som už spomínal, chcel by som skúsiť zameniť RJ svetiel medzi sebou, čo to spraví...
Len keď si predstavím, že to treba zas celé rozoberať... :cry:

Napísané: 04 Jan 2011, 19:52
od používateľa Kajo
buci, u mňa je rozdiel, mne blbá hláška naskočí až v momente, keď zapnem svetlá, stretávačky.
A tiež, tlačítkom na pravej páčke hlášku hneď môžem vymazať (tým, ktorým sa prepínajú funkcie PC).

Napísané: 04 Jan 2011, 19:58
od používateľa buci_vectra
Ano aj mne naskočí blbá hláška až keď zapnem svetlá a môžem ju zrušiť z displeja tlačitkom na ovládanie pal. PC, ale kontrolka CHECK na displeji ostane, to znamená že chyba tam je. Aby mi aj to CHECK zmizlo, musím motor vypnúť a znova naštartovať, za predpokladu, že je motor uz dosť teplý a chyba nieje aktívna... blbo sa to opisuje :roll:

Napísané: 04 Jan 2011, 20:08
od používateľa Komo
Ako nestranny pozorovatel mozem povedat ze je to uplne zrozumitelne ;)

Napísané: 04 Jan 2011, 20:47
od používateľa Fifčok
súhlasím s Komom ... je to napísane veľmi dobre ...
a ak smiem nesmelo poradiť, tak jeden z mojich typov je toto
[quote="buci_vectra"Chyba zrejme bude v elektronike, v tých RJ, keď to reaguje na teplo a zimu... plošný spoj v tých RJ je 4vrstvový... kopa možností na zlý spoj...[/quote]
čo sa týka toho, že ten plošák má 4 vrstvy, tak odporúčam ho celí prezrieť (väčšie súčiastky sa spájkujú skrz na skrz, menšie sú takzvane lepené na tej strane kde sú osadené)
Rátam buď studený spoj alebo prerušená vodivá cesta.

Napísané: 07 Mar 2011, 22:17
od používateľa Kajo
Tak, bol som u Signuma na TECH2.
Najskôr zistil, že v RJ svetiel má byť číslo karosérie a je tam niečo iné, ale potom zistil, že toto nemôže byť dôvodom hlásenia.
Potom si však všimol, že predný senzor dáva 3V, čo je OK, a zadný 1,5V.
Reaguje však a svetlá sa nastavujú, len 1,5V je málo.
Takže skontrolujem zadný snímač a uvidíme, čo sa udeje.

Napísané: 07 Mar 2011, 22:28
od používateľa buci_vectra
Napato a netrpezlivo ocakavam vysledok ;)
Uz som sa pohraval s myslienkov, ze to vyriesim tak trochu neelegantne, odpojenim RJ xenonov od MIDu... ale to je take pstrosovske riesenie 8)

Napísané: 10 Apr 2011, 07:05
od používateľa buci_vectra
Tak ako Kajo, prisiel si na nieco?

Napísané: 10 Apr 2011, 21:32
od používateľa Kajo
Jasné, spolu s iuraiom.
Na hrozne veľa vecí, jedno svetlo už pekne šliape, druhé je tiež aktívne, zaujme stredovú polohu, ale toto svetlo má ešte problém.
Napíšem

Napísané: 11 Apr 2011, 01:43
od používateľa iurai
bol som pozriet v kuchyni a mam tam 5 cockovych svetiel Bosch, len uz sa nepamatam, ze preco