Ano, všetko čo si napísal je pravda. Je to tak. Energia ktorú získaš je menšia. Klasická elektrolíza nie je efektívna.ferooo napísal:leitak1: naozaj ten generator v aute funguje (teda je tam uspora paliva?)?
uz som o tom precital par clankov, diskusii (aj odbornych ) a podla vsetkeho to nemoze fungovat...
...energia, ktoru do procesu musis vlozit nie je mensia (dokonca ani rovnaka) ako energia, ktoru z procesu dostanes. Ide o to, ze energiu ziskavas z baterie, teda alternatora, ten "pohana" generator. Kedze bateriu viac zatazujes (musi stale/castejsie dobijat bateriu), tym sa zdvihnu otacky a tym stupne spotreba (nieco podobne, ako ked zapnes klimu). Plus pri spalovani vodika vznika vodna para..
Ale pridaním do motora pri spalovaní, vodík a kyslík zlepší spálenie nafty alebo benzínu a tým sa dosiahne nižšia spotreba.
Čo sa týka tej vety nemôže to fungovať , ja by som ju ešte poopravil, že to nefunguje.
Nefunguje to tak ako napíše niektorý predajca generátorov, ktorý to predáva za moc prehnanú cenu a dodá : rýchle navrátenie investíce ! spotreba klesne 30% u benzínov a 50% u nafty aj taká
je reklama...nehovorím že sa nedá dosiahnuť taká úspora ale sú to ojedinelé typy áut a je to veľmi zriedkavé. Prípadne je tam použitý obrovský typ generátora, ale výrobca predáva prdítko.
čo sa týka spotreby el. prúdu a tým zvýšenú spotrebu paliva:
Pred rokom som písal na českom fóre o výhode led denného svietenia, že sa to oplatí ....ušetrím na palive 1-2dcl nafty za hodinu jazdy a nevypalujem drahé H 7 cez deň ktoré používam.
Stoja okolo 25 euro. A tým že používam led denné sa nemusím starať o zapínanie svetiel a večer ak proste nevidím zapnem stretávačky.
No bol som tam na posmech a jeden mi dokazoval že to nemá žiadny význam, nemá to vôbec žiadny vplyv na spotrebu...že to je nezanedbateľné ...a je to len nejakých pár halierov čo dáš navyše .... Potom som si pripadal ako nejaký žgrlák čo chce šetriť.
Popisoval fungovanie motora, množstvo kilowatov ...atď.
Svietenie má odber nejakých 12 Ampérov. Teraz mám led denné čo má odber 1Ampér.
Teraz mi zas píšu ak vyrábam plyn, že sa mi zvýši spotreba však na to treba množstvo el. energie a tým sa zvyšuje spotreba.
A pritom spotrebovávam na výrobu plynu podobne 9 až 12 Ampérov. Nie je to smiešne?
Pokial išlo o svetenie spotreba sa nezvyšovala a pokiaľ ide o tento systém tak už sa zrazu spotreba zvyšuje.
Myslíš že je to problém - para?
Z každého motora ide para, vzduch predsa obsahuje určité množstvo vody. Motory sa používajú aj v tropických krajinách, kde je vysoká vlhkosť a motory sú tam rovnaké ako u nás.
Stačí si spomenúť na zimu, keď je ale - 10 ....keď človek dýchne ...čo mu ide z úst para..a je pekne vidieť. Tak isto aj z automobilov ide para čo je vidieť v takom počasí. Snáď si niekto nemyslí že to je dym ....cez leto by autá nedymili?
Ďalej to by sme nemohli jazdiť ak by pršalo. Viete si predstaviť horúce leto a preženie sa búrka...vtedy je zvýšená vlhkosť a pri cestovaní v daždi ani nikoho nenapadne že by to malo mať horší účinok na motor...
Cez motor prejde za minútu tisíce litrov vzduchu a ten liter plynu je veľmi maličké množstvo...
Obavy sú niekedy trochu smiešne, ale priznám sa aj ja som mal také obavy na začiatku...
Položím ja teraz takú blbú otázku len tak zo srandy nikoho sa nechcem doknúť : ak si prdnem pred autom nemôžem poškodiť motor ak to nasaje ? Vie mi niekto odpovedať ? a čo keď sa mi to stane viac krát po sebe? Nemôže sa mi pokaziť turbo?
--- ak je to nevhodné tento príspevok vymažem.....