Strana 3 z 4
Napísané: 08 Sep 2010, 10:53
od používateľa 24petusko
no nie je veľmi šťastný nápad tlačiť jednotku na silu...
to učia aj v autoškole, že do jednotky sa nepodradzuje...
ale ak ideš fakt pomaličky, že dvojke dochádza dych tak s medziplynom to vytoč na približne rovnaké otáčky ako to bude mať na jednotke ( spomínal si 2500 ), zaraď jednotku a pusti spojku
tamer nepocítiš že si podradil
ale neprežeň to s otáčkami, lebo keď potom pustíš spojku, auto ti vystrelí dopredu
Napísané: 08 Sep 2010, 15:02
od používateľa Brembo.SV
1 je synchronizovana. Okrem R su vsetky,keby nebola 1 synchronizovana,tak by si zazil radenie ako na Tatra 815,Liaz 100 a pod. A nepisal som o pilinach velkosti niekolko mm,ale v mikronoch, teda drobnych zrnkach kovu,rozptyleho v oleji. A bol to preklep,malo tam byt 3,0. Myslim,ze posledne auto s nesynchronizovanou 1 bola stara Octavia
Napísané: 08 Sep 2010, 15:06
od používateľa Brembo.SV
a k radeniu 1,tak to je normalne,ze ide tazsie alebo nasilu,nakolko je isteny synchron,ktory nedovoluje zaradit rychlost ked su zuby spojky oproti sebe. Vtedy pomaha dat do 0 pustit spojku a znuvu radit,mozes i s medziplynom.
Napísané: 08 Sep 2010, 17:00
od používateľa conos
piliny ti vznikaju ak mas medzi jednotlivymi zubmi tretie teliesko, ozubene kolesa sa odvaluju takze riziko samovolneho odlupnutia castice z povrchu zubu je minimalne - a ak tam je olej, ci uz je stary alebo novy - je na povrchu zubov vytvoreny olejovy film, radovo v mikronoch :-D
Napísané: 08 Sep 2010, 18:47
od používateľa lubo22
ok tak uz tomu chapem nieco som mudrejsi nerobim to vzdy ale skusil som podradit do jednotky ked idem nieco okolo 20km/h a ked som dal jednotku otacky vysli na 2500 a isla dost dazko ale ak uz podradzujem z dvojky tak ze dvojka uz nestaci davam jednotku uz to ide lahsie.
chcel som len vediet ci to tak ma byt alebo uz mam nieco s prevodovkou.
mozno blbe otazky ale pomalicky sa ucim dufam ze chapete :oops:
Napísané: 08 Sep 2010, 20:47
od používateľa macil
Nič s prevodovkou nemáš.
Napísané: 09 Sep 2010, 20:32
od používateľa Kajo
Brembo.SV, nevedel som, že na Vectre nie je spiatočka synchronyzovaná, prekvapenie!
Ale to je tým, že mám Vectru s automatom.
Na Omege je na R synchrón už od r. 1986.
Napísané: 13 Sep 2010, 10:09
od používateľa Brembo.SV
z konstrukcneho hladiska R nemoze byt synchronizovana,a bol by to i nezmysel. 90% prevodoviek akehokolvek vyrobcu maju R riesenu cez ozubene kolesa s rovnym ozubenim,teda sa ozubene kolesa zasuvaju priamo do seba a nie su v stalom zabere alebo kontakte,ako u ozubenia sikmeho. Automat je o niecom uplne inom,konstrukcia je uplne ina. Ozubene kolesa sa sice odvaluju ale i tak na zuboch vznika klzne trenie a to vtedy,ked sa 2 zuby do seba pri odvalovani zasuvaju. Odlupujuca sa cementacna vrstva,respektive poskodena nie je ziadnou raritou a ked je uz poskodena,je nutne ozubene koleso vymenit. Castejsie vznika u rovneho ozubenia,u sikmeho ho sposobuje prevezne razove namahanie,pretazenie a pod. Tenky olejovy film sa z ozubenia vatlaci vplyvom velkych tlakov,ktore sa nad unosnostou oleja,teda je prevod pretazeny,alebo je konsrukcne zle vyrieseny,napriklad podimenzovane ozubene kolesa,zle vymedzena respektive i konstrukcne zle vyriesena vola sikmeho ozubenia.
Napísané: 13 Sep 2010, 10:15
od používateľa 24petusko
brembo, ty si strojar?
ked mas tolko znalosti z mechaniky?
Napísané: 14 Sep 2010, 09:09
od používateľa Brembo.SV
vyuceny automechanik,ale este stara skola,a to sa vtedy ucila i strojarina a kde co ine. Dnes uz nikoho zial neucia ako odmerat a nastavit volu v ozubeni,ako zaskrabat ojnicne loziska. Dnes sa i opravitelne meni za novy diel
Napísané: 14 Sep 2010, 10:24
od používateľa 24petusko
tak to mas recht...
Napísané: 14 Sep 2010, 21:02
od používateľa conos
je to sice pekne brembo, ale.... videl si uz poddimenzovane ozubene kolesa v prevodovkach?? ake je to klzke trenie? kedze olejovy film na povrchu materialov je radovo v mikronoch -tak by som povedal ze nie je vytlaceny posobenim vysokych tlakov na zuboch (pretoze nedokazes vyrobit idealne hladky povrch aby sa na nom olejovy film sklzol dole, ale na kazdom povrchu - aj superfinisovanom, ci honovanom su mikrotrhliny - povrch je nerovny....), ale skor vysokou teplotou - pri pretazeni, v sucasnej dobe sa pouzivaju kaliace a popustacie metody na vyssej urovni ako za cias starej skoly - to je nova skola...
Napísané: 15 Sep 2010, 13:03
od používateľa 24petusko
Napísané: 15 Sep 2010, 19:31
od používateľa Brembo.SV
podimenzovanych suciastok som uz videl kopu. A to i v prevodovkach,taktiez i v rorvodovkach. Princip kalenia sa nezmenil,len sa urychlil a ryhlejsie neznamena kvalitnejsie. Kvalita kalenia je meratelna. Co sa tyka cementacnej vrstvy,tak jej kvalita je zavisla na priprave materialu a a dodrzani teploty a postupu. V mieste dotyku 2 zubov sukolesia vznika mimoriadne vysoky tlak a ked je tato plocha dotyku primala alebo je tlak privelky dochadza k prestrihnutiu olejoveho filmu. Na toto ma vplyv i tvar a zykryvenie zubov,takze sirsie ozuuubene koleso nemusi zniest i vysiu zataz respektive razove zatazenie,u ktoreho pri prevodovkach casto dochadza. POdimenzovane sukolesie neznamenaa,ze konkretny prevod zliha okamzite,len ma nizsiu zivotnost. Podimenzovane nemusi znamenat,ze prevod je navrhnuty zle,ale moze byt problem v materieli alebo jeho priprave,tj kelenie a cementovanie.
Napísané: 15 Sep 2010, 20:29
od používateľa conos
princip kalenia sice nie je zmeneny, ale prisadove prvky sa stale menia, a ak su ozubene kolesa len cementovane ako si spominal tak sa necudujem ze sa ti tam tvoria triesky... kalenie prebieha podla rovnovazneho binarneho diagramu zelezo-uhlik, resp. zelezo-karbid zeleza a prisadove prvky nie su len uhlik, ale aj ine prvky, napr. pri oz. kolesach v nasytenych povrchovych vrstvach tak isto chrom, mangan, nikel, molybden... ktore ti menia pevnost a tvrdost povrchu
ja som sa s poddimenzovanymi suciastkami nestretol - neberiem polske nahrady a talianske zliatiny hlinika a nerezove ocele z nekvalitnych materialov, ale som sa stretol s pretazenymi suciastkami, ktore neboli dimenzovane - berme prevodovky - na dane vykony po upravach...
Napísané: 16 Sep 2010, 21:04
od používateľa Brembo.SV
samozrejme cementovanie bez kalenia je placebo. Napriklad Suzuki Bandit 600 mala podimenzovanu alebo nekvalitne robenu prevodovku,kde nebolo vynimocne odlupovanie cementacnej vrstvy a tim padom k neskorsim problemom. Toto je len priklad. Kedysi zname lokomotivy Sergej mali zase podimenzovane valce a piesty, zname Liazky a Avie zase vstrekovacie cerpadla,ktore sporadicky isli na go alebo na vzmenu uz po 150 tisic km
Napísané: 16 Sep 2010, 23:02
od používateľa Kajo
Brembo.SV, mrzí ma, že sa mýliš, čo sa týka synchronizácie spiatočky na Omege.
Na Omege môžeš pokojne radiť spiatočku aj keď sa ešte hýbeš dopredu. (Skús to urobiť na svojom aute.)
Žiadne škŕkanie.
Navyše je spiatočka riešená šikmým ozubením v stálom zábere, ak Omega cúva, prevodovka nezavíja.
Je to troška iná úroveň.
Napísané: 17 Sep 2010, 02:38
od používateľa iurai
pocas citania tejto diskusie sa mi odlomilo zo zuba cislo 7 :-(
kajo: ked brembo pise 90% tak nehovori vsetky
na Mondeu preradim do 1-ky aj za jazdy a R-ko nezavija.
na rozdiel od Vectry
Napísané: 17 Sep 2010, 10:20
od používateľa lubo22
u mna sa stava to ze rano nastartujem auto a hned dam R-ko ale nechce mi tam vojst a na silu to nechcem davat ale nic nepocut ani ze by to cez zuby islo alebo nejake ine zvuky. tak to robim ze dam trojku a potom uz spiatocka vojde normalne

a ked to skusim na druhy krat uz to ide v pohode.
a este sa mi aj stalo ze som chcel dat jednotku a tiez nechcela zaradit a na silu som nechcel dat tak som povolil brzdu auto sa pohlo par cm a uz som jednutku hodil v pohode.
Napísané: 18 Sep 2010, 08:06
od používateľa conos
a co tak vytlacit spojku a znovu ju spustit, a potom skusit zaradit R