V RJ je na spínanie vstrekovača výkonový tranzistor ktorý by odišiel veľkým prúdom. Vstrekovač je spínaný okolo 10msekúnd a keby sa prerazil tranzistor odíde poistka. Ak by RJ dávala dlhšie vstreky, tak by ti motor neťahal, pretože by to bolo s veľmi bohatou zmesou a dusilo by ho. Môže byť chybná alebo zanesená lambda sonda a reaguje tým pádom veľmi opozdene - ak vôbec.mathis napísal:iurai napísal:macil napísal:A kedy dáva vstrekovanie veľa paliva, resp. natoľko veľa, že môže odísť kat?
Jedna moznost by bola trvalych 12 voltov na signali pre vstrekovac :-)
.
Ak nastane taka chyba vyblikam ju?
Kontrolka motora
Moderátori: dulo, buci_vectra
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 148
- Dátum registrácie: 24 Okt 2007, 12:00
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Modrý Kameň
Re: vyblikanie chyby
ake mas auto, rok vyroby, typ motora ?erik napísal:Dá sa vyblikať chyba aj na 1,6 16 V-nie je tam pin č.6
mas tam taky 16-pinovy konektor ?
a ktore piny su zapojene ?
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 29
- Dátum registrácie: 02 Apr 2007, 15:57
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Nitra
Ahoj všetci.macil napísal:V Elite niečo cez 1600,-. Ale najskôr prečisti a vyfúkaj vzduchom konektory, jednak od čidla kľukovky a tiež od čidla vačky, keďže často si ich RJ pletie.
Chvíľu som mal s čidlami pokoj, ale vyzerá to, že predsa budem musieť s tým dačo robiť.
Po prečistení konektorov a nastriekaní sprayom bol chvíľu kľud, ale po nejakej dobe sa mi znova objavili tieto chyby:
0335 Nesprávny signál čidla otáčok kľukového hriadeľa A
0340 Nesprávny signál čidla vačkové hriadeľa
Ako som predtým písal, mal som len 0335. Ale nejaké vážne problémy to nerobilo.
Teraz je to horšie, motor nejde vytočiť cez 4500ot., správa sa to, akoby tam bol obmedzovač, hneď od naštartovania stále svieti kontrolka motora a dokonca sa mi stalo, že pri stlačenom plyne spadli otáčky na nulu, prestalo to ťahať, ale tachometer naďalej ukazoval aktuálnu rýchlosť, motor bežal, lebo som sa ho snažil okamžite naštartovať za behu, ale hneď som zistil, že naštartované stále je. :roll:
Dnes to dokonca nechcelo ťahať cez nejakých 2-2500ot., potom to zrazu akoby "pustilo" a odrazu to išlo aj vyššie.
Tá kontrolka nezhasne ani pri vypnutí motora a znovunaštartovaní. Predtým to fungovalo.

Viete mi na základe toho povedať, ktoré z tých čidiel to je? Musia to byť nutne obe?
Môj tip je, že to bude skôr čidlo otáčok kľukového hriadeľa, nakoľko si myslím, že otáčkomer je nejako kontrolovaný týmto, mám pravdu?
Nerád by som menil všetky diely zbytočne a mám obavu, že takto to bude fungovať v Opli. Radšej by som to dal vymeniť kamarátovi, ale musím vedieť čo.
Poraďte prosím.
Dííík.
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 29
- Dátum registrácie: 02 Apr 2007, 15:57
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Nitra
A nemal by niekto z vás návod, resp. nejakú príručku, alebo niečo podobné, ako vymeniť tie čidlá?
Konektory som našiel v poho podľa obrázka na prvej strane tohto threadu, ale chcel by som vedieť, kde sú tie čidlá umiestnené, či treba kvôli tomu niečo demontovať, resp. ako ich vybrať, na čo si dať pozor a podobne.
Mám totiž skúsenosť, že už párkrát mi dodali zlé diely resp. mali nejaké odlišnosti od toho, čo som potreboval a to si vždy pýtali číslo karosérie, takže by som rád to čidlo najprv vybral a s ním išiel priamo do obchodu si pýtať nové.
Díky moc.
Konektory som našiel v poho podľa obrázka na prvej strane tohto threadu, ale chcel by som vedieť, kde sú tie čidlá umiestnené, či treba kvôli tomu niečo demontovať, resp. ako ich vybrať, na čo si dať pozor a podobne.
Mám totiž skúsenosť, že už párkrát mi dodali zlé diely resp. mali nejaké odlišnosti od toho, čo som potreboval a to si vždy pýtali číslo karosérie, takže by som rád to čidlo najprv vybral a s ním išiel priamo do obchodu si pýtať nové.
Díky moc.
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 29
- Dátum registrácie: 02 Apr 2007, 15:57
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Nitra
No skúsiť to môžem, len je tu drobný problém, ak je to takto:iurai napísal:taka drobna rada:
skus odpojit jedno cidlo. ked sa potom spravanie vobec nezhorsi, tak je dost pravdepodobne , ze toto cidlo je nanic
ale musis mat istotu, ze nie je chyba v kabli. lebo dobre cidlo s pokazenym kablom nefunguje
Tak síce jedno čidlo otestujem, ale v druhom prípade - keď odpojím čidlo vačky tak nenaštartujem a tým pádom nezistím, či je to chyba čidla kľuky.macil napísal:Nie, posunutým remeňom to nie je. Presne tak sa to pri štartovaní správalo aj mne, keď som mal problém s čidlom kľuky. Skús ho odpojiť a naštartovať. Nemalo by sa nič zmeniť. Pri odpojení čidla vačky by si nemal naštartovať vôbec.
A ja myslím, že je to práve tým. :roll:
Ale ak by ste mali nejaký návod, bol by som veľmi povďačný.
Dajú sa nejako tie káble premerať? Aké napätie (prúd?) má byť na ktorých konektoroch?
- macil
- Admin
- Príspevky: 36871
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
K čidlu kľuky by si sa mal dostať zdola. Vystopuješ ho podľa káblika.
Aby si sa dostal k čidlu vačky, musíš zhodiť plochý (drážkovaný) remeň a kryt rozvodov.
Čidlo kľuky môžeš orientačne zmerať ohmmetrom. Po odpojení konektora sú jednotlivé kontakty číslované spredu do zadu, 1,2,3.
medzi svorkami 1 a 2: 10 - 15 ohmov
svorky 2 a 3: 0.6 - 1 ohmov
Stiahni si príručku Jak na to zo sekcie ODKAZY- LINKY, niečo tam nájdeš.
Aby si sa dostal k čidlu vačky, musíš zhodiť plochý (drážkovaný) remeň a kryt rozvodov.
Čidlo kľuky môžeš orientačne zmerať ohmmetrom. Po odpojení konektora sú jednotlivé kontakty číslované spredu do zadu, 1,2,3.
medzi svorkami 1 a 2: 10 - 15 ohmov
svorky 2 a 3: 0.6 - 1 ohmov
Stiahni si príručku Jak na to zo sekcie ODKAZY- LINKY, niečo tam nájdeš.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 148
- Dátum registrácie: 24 Okt 2007, 12:00
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Modrý Kameň
Len môj názor- vymeň čidlo kľuky. Minule som bol pri corse s zvláštnou chybou. Naštartovala v pohode, šla cca 1 minutu zhasla a koniec. Až po cca 1 hodine znovu naštartovala a opäť na 1 min. Pomohla výmena čidla kľuky. Pravdepodobne tie indukčné čidlá necínujú, ale len zamáčknu a tým pádom sa správajú divne.macil napísal:K čidlu kľuky by si sa mal dostať zdola. Vystopuješ ho podľa káblika.
Aby si sa dostal k čidlu vačky, musíš zhodiť plochý (drážkovaný) remeň a kryt rozvodov.
Čidlo kľuky môžeš orientačne zmerať ohmmetrom. Po odpojení konektora sú jednotlivé kontakty číslované spredu do zadu, 1,2,3.
medzi svorkami 1 a 2: 10 - 15 ohmov
svorky 2 a 3: 0.6 - 1 ohmov
Stiahni si príručku Jak na to zo sekcie ODKAZY- LINKY, niečo tam nájdeš.
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 29
- Dátum registrácie: 02 Apr 2007, 15:57
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Nitra
Opäť zdravím všetkých,macil napísal:Tiež sa prikláňam k snímaču kľuky. Nemožno však vylúčiť zároveň aj čidlo vačky, ale väčšia pravdepodobnosť je práve tá kľuka.
prečítal som si "Ako na to" a docela ma zmiatlo:
Na motoroch sústavy Ecotec vyradenie z prevádzky snímača stavu vačkového hriadeľa nie je ojedinelý prípad. Prejavuje sa to ochabnutím motora, neschopnosťou vytočiť motor vyššie ako 4000 ot/min a svietiacou kontrolkou Check Engine.
Takže by to predsa ukazovalo viacej na čidlo vačky, ako na čidlo kľuky?
Som z toho momentálne dosť zmätený. :?
Viem, že mi nikto nepovie presne bez toho, aby to videl "treba opraviť to a to" ale som vďačný za akúkoľvek radu.
Každopádne cez víkend sa skúsim na to pozrieť a ešte jedna vec...
ak je v tom kábli chyba, tie odpory budú väčšie, ako tie uvádzané rozsahy, alebo menšie, resp. nulové?
Díííky moc.
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 29
- Dátum registrácie: 02 Apr 2007, 15:57
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Nitra
Takže vadné bude to, ktoré motor ignoruje, to ma tiež mohlo napadnúť. Super, tak to vyskúšam.macil napísal:Kábel nemeriaš, tak ako som to popísal vyššie, meria sa priamo na konektore čidla.
Počas behu motora a pri rozsvietenej kontrolke, skús odpojiť čidlo kľuky. Ak sa nič nestane, tak RJ ho ignoruje, teda je vadné. Podobne môžeš skúsiť odpojiť čidlo vačky.
Díky moc.
Rano po starte svieti kontrolka
ahojte,som tu novy. Neviete niekto poradit,rano auto naskoci a hned po 2sec. sa rozsvieti kontrolka motora. Ked startujem potom, je to na prvy sup a kontrolka uz nesvieti. Skusil som zhavit 2x a potom to nesieti. Asi to budu zhavice. Ma s tym niekto skusenost? Poslite to na mail pytlik1@zoznam.sk Moj voz je Vectra B Caravan dti 2,2 r.v. 2001 mam ho rok a uz sa mi stihla pokazit klima, spinacka a cerpadlo. Vsetko sa to poplatalo a teraz fici ok. Diky moc
michi-B2,2
michi-B2,2