Strana 3 z 4
Napísané: 25 Jan 2010, 23:56
od používateľa xaviersa
Tak, idem sa podelit o dnesnu skusenost.
Auto mam opravene a fachci. Bolo treba repasovat regulator tlaku. Inak aj moja nadrz dosluzila, tak by ju bolo treba menit
Co sa servisu tyka. Maximalna spokojnost. A to je u mna zriedka kedy, lebo som fakt narocny. Je to druhy servis v SR, co si toto u mna zasluzil. Pristup fajn, pocas celej doby som bol pri tom. Chlapik sa fakt vyznal a vedel mi poradit i co to povysvetlovat.
Povodne to vypadalo na suciastku kam je privod benzinu a paliva. No po par minutach a testoch bolo jasne ze je vada v regulatore tlaku.
Kompletne mi ho zrepasoval, pricom sa ma popytal i co za hrdla chcem ci umele, kovove. Ako fakt tak ako by to malo byt. Okrem toho som si dal vymenit vlozku palivoveho filtra. Toto ma vyslo 110ecok. No problem nastal este po odchode zo servisu. Nakolko predtym bol regulator vadny, tak po prepnuti na plyn uz spat neprepinalo. No teraz mi zacal po ochladeni vzduchom prepinat spat na benzin a zase na plyn. Tak som sa vratil. Dali na comp a vyrazili testovat pocas jazdy. Potom hodil novy snimac teploty a sli sme zase. Nakoniec to dopadlo tak, ze zvnutra chladica mi z takej hmm.tazko opisat co to je..prirovnal by som to umelej hmote..no skratka s takeho platu vymodeloval pred regulator tienidlo voci vzduchu, nakolko ten regulator je umiestneny dost nevhodne a uz premiestnovat to neni kam. Takze sa hral aj s jazdamy dokopy dalsiu hodinu a pol. A potom sa ma spytal, ci chcem ponechat novy snimac, alebo ten moj, ktory je okej, no prepina skorej spat na benzin. Tak som ponechal novy, co ma vyslo 28ecok, nakolko uz pracu a ostatne neratal.
Sumarum auto bezi v pohode. Este sa mi stalo pocas jazdy cca 200km..sturovo-sahy-sala, ze 5krat na cca 5-6sekund preplo na benzin pri zapnuti okruhu chladica, ale inak fajn. To uz kebyze chcem odstranit, tak treba viac izolovat este vrch regulatora, nakolko tam je snimac.
Takze dnesny spaz ma stal necelych 150 ale co sa servisu tyka spokojnost.
lukas> inak pytal som sa na sviecky. su o.k. i povodne, no pre lpg su lepsie denzo, tie co som mal predtym..maju iridiovy povrch a tym lepsiu zivotnost.
Napísané: 26 Jan 2010, 11:38
od používateľa lukasopel
Denzo?? fiha ci pana som sa pozrel na nich. tak ta cena je dost ti poviem. ale zobral by som ich mozno, lenze budu urcite lepsie, ako originalky?? a skusat sa mi to za tu cenu moc nechce...
>xaviersa: ty mas povodne? ci si si dal tie Denso? hovoris, ze si to dal doporiadku?? a fachci to ako ma??
Napísané: 26 Jan 2010, 12:12
od používateľa xaviersa
vsak aj origos su dobre. len maju mensiu zivotnost.
ja mam gm origo..jedna stoji nejakych 4.5
Napísané: 26 Jan 2010, 19:25
od používateľa lukasopel
xaviersa napísal:vsak aj origos su dobre. len maju mensiu zivotnost.
ja mam gm origo..jedna stoji nejakych 4.5
ok. ja asi zoberiem tiez GM.
Napísané: 26 Jan 2010, 19:44
od používateľa Rasto
Ten regulátor tlaku máš ako napojený na vodný okruh? Ja ho mám na malý a tam by Ti nemala teplota vody zásadne kolísať. Akú teplotu máš nastavenú na prepínanie z benzínu na LPG?
Napísané: 26 Jan 2010, 20:19
od používateľa johny13761
Ta teplota na prepinanie sa da nastavit?
Napísané: 26 Jan 2010, 21:27
od používateľa xaviersa
hmm ten vodny okruh, ja sa v tom tak az nevyznam, no pozriem sa nato. alebo skor spravim foto a hodim sem
teplota regulatora sa pohybovala od 10 do 50 stupnov.
pri 40 zapina a pod 10 vypina.
Inak tam nie je problem ani vodneho okruhu, ale toho, ze snimac teploty je na vrchu regulatora a teplomer rovno otoceny smerom k chladicu. tym mi priamo fuci na vrch regulatora. Zatial co spodok je horuci vrch chladny. Inak ide mi to teraz v poho. Akurat dnes na dialnici ked mi ukazovalo -11 vonku nemohol som drzat 130, lebo parkrat prepol..ale akonahle som dal spat na 120 tak v pohode na plyn.
Teraz mi uz i v naj zime prepina pekne po necelom kilometri a ide na plyn. Predtym to bolo 6-7km.
Napísané: 22 Feb 2010, 14:28
od používateľa AutoGas
Reagujem na výmenu nádrže.
Pre objektívnosť je potrebné vedieť, že výmena nádrže bola dohodnutá vo Zvolene bez toho, že by majiteľ vozidla povedal, že sa jedná o vozidlo, kde je namontovaná nádrž holandského typu s prípojkou v zadnom blatníku, s prívodom od prípojky k nádrži s vysokotlakovou hadicou. T.j. keby montážnik vo Zvolene mal tieto informácie tak povie inú cenu. Napriek tomu sa zákazník rozhodol pre Štúrovo. Na Slovensku schválená prípojka plnenia LPG s plastovým osadením má menší priemer ako prípojka tzv.holandská, už s toho je jasné, že umiestnenie prípojky na pôvodné miesto je nemožné. (možno keby sme robili klampiarčinu) Podotýkam, že príslušná norma nedovoľuje bez odvetranie umiestniť žiadne prvky plynového zariadenia do interiéru vozidla, ani len rúrku pre prívod plynu. To znamená, že bolo potrebné vyvŕtať otvor na miesto kde toto príslušná norma dovoľuje. Jedná sa o jeden otvor do nárazníka, a nie rozvŕtaný nárazník, ako je to uvedené. Cena bola preto iná, lebo bolo potrebné vymeniť nie len nádrž, ale aj viacúčelový ventil, prípojku plnenia a Cu rúrku. Nakoľko na našom trhu sa nepoužívajú nádrže holandského typu (tým pádom ani príslušenstvo k nádrži) výmeny sa riešia tak ako je to uvedené. Čiastočnú vinu z našej strany vidím v nedostatočnej komunikácií so zákazníkom pred výmenou uvedenej nádrže.
Napísané: 22 Feb 2010, 14:39
od používateľa AutoGas
Čítal som tu, že Ople sa na Slovensku nedajú schváliť s LPG. Ale dajú, klik na link!
http://www.autogas.sk/115opel.htm
cena od 1000,-€ s montážou vrátane DPH, "legálne so zápisom" !!!
Napísané: 22 Feb 2010, 15:02
od používateľa macil
Asi si nečítal všetko.

Ale v zozname nevidím napríklad motory, ktorých kódové označenie začína X.
Napísané: 22 Feb 2010, 18:55
od používateľa lukasopel
tak autogas asi nemoze prestavat ople s X-kovym motorom. ale napr. MP gas ich ma

Napísané: 26 Feb 2010, 15:09
od používateľa AutoGas
Firma AutoGas môže montovať Ople s motorovým kódom ktoré sa začínajú na X, ale možno nechce montovať plynové zariadenia Elpigaz (dovozca MP Gas), ktoré majú homologáciu podľa EHK 115 na tieto typy. Pre informáciu, vozidlá ktoré nemajú homologáciu podľa EHK 115 s príslušným plynovým zariadením, alebo ktoré nie sú na Slovensku hromadne schválené a je ich možné technicky prestavať na alternatívny pohon BA-LPG, je možné schváliť individuálne napr. aj s plynovým zariadením "BRC" alebo "ESGI".
Napísané: 21 Mar 2010, 22:04
od používateľa strop
chlapi a aku mate spotrebu na LPG. zaujimala by ma astra G 1.6
hlavne mesto a mimomesta. dik
Napísané: 22 Mar 2010, 09:11
od používateľa Rasto
Rozdiel v spotrebe pri cene LPG je zanedbateľný. Neviem to presne povedať, ale maximálne + 1l/100km v meste a aj to je možno veľa.
Naposledy som mal spotrebu Prievidza - Vrútky - Prievidza cca 7,5 l/100km, ale to sme boli 4 chlapi v aute, ráno poľadovica na horskom priechode s uviaznutými kamiónmy a poobede na ceste späť sme strávili asi 15 min. v kolóne pred pokazeným žel. priecestím.
V mestskej prevádzke mi vystačí cca 29 l LPG na 355 km. S tým že sa minie aj niečo benzínu do času kedy dôjde k prepnutiu na LPG. Čín viac štartov tým väčšia spotreba benzínu. Tento údaj ber len ako veľmi orientačný lebo spotreba je veľmi individuálna záležitosť.
Napísané: 23 Mar 2010, 22:33
od používateľa strop
dakujem za odpovede ohladom spotreby. som zastancom LPG co sa tyka ekonomiky. ale zostava tu jedno ale!
opotrebovanie motora. ako vidite tuto stranku prevadzky LPG. mal som LPG na S120 a momentalne aj na Formane. oba mali spolocny problem po x km prasknute tesnenie pod hlavou a nasledne prehriatie motora s dosledkom - skrivena hlava. pricina je podla mojho nazoru ze pri spalovani LPG dochadza k vyssim teplotam ako pri spalovani benzinu, takze prve co to neznesie bude tesnenie pod hlavou a samozreme aj kruzky na piestoch.na skodovkach to je 30 eurova zalezitost, ale na opli neviem.
dalej, ako su na tom vstrekovace. napr. na Fiat Stilo sa lubia zalepit od necistot...
spotreba oleja? nakolko si myslim ze mozu odchadzat aj tesnenia na piestoch, cim sa zvacsuje toleranica a nasledna spotreba. napokom samotny opel v manualy uvadza ciastocnu spotrebu oleja pri normalnej prevadzke. (mam diesel a dolievam cca 3dcl/1000km)
takez ako je to v skutocnosti s prevadkou LPG. rocne najazdim cca 40000km, pricom LPG vychadza ekonomickejsie ale odradza ma myslienka ze za rok alebo dva vylagrujem motor...
Napísané: 24 Mar 2010, 19:26
od používateľa Rasto
V tom Ti môžem poradiť len to, aby si sa obrátil na nejakého montážnika LPG a poradil sa s ním. Ja som pred konečným rozhonutím komunikoval s p. Čechvalom z MP GAS Hlohovec a ochotne mi odpovedal na všetky otázky. Prípadne skús fórum
http://lpgforum.slovakforum.net/ .
Napísané: 25 Mar 2010, 11:23
od používateľa strop
montazna firma ti poradi ako ho namontovat. z vlastnej skusenosti viem co robi lpg u S120 a S Forman.
preto sa obraciam na forum, kde chcem pocut nazor ludi co jazdia viac rokov na novsich autach s lpg.
Napísané: 26 Mar 2010, 20:12
od používateľa kanur
no moja osobná skúsenosť spotreba oleja na X16XEL 1.5l oleja na 15000km auto ma najazdených 165000km mam podtlakový systém a je to skoro bez údržbové chodím lem na povinnú ročnú kontrolu LPG z motorom to bolo horšie odišlo my tesnenie pod hlavou pri 160000km mechanik povedal že to bola vina zlej nemrznúcej kvapaliny nakolko som mal vyžrate miesta na hlave vyna prvého majiteľa inač bez problémov
Napísané: 29 Mar 2010, 22:10
od používateľa lukasopel
strop napísal:chlapi a aku mate spotrebu na LPG. zaujimala by ma astra G 1.6
hlavne mesto a mimomesta. dik
no ja mam spotrebu na LPG od 7,5 do 8L. mysli že novšie motory problem s krivenim hlavy koli LPG - nehrozi. ale ako uz Rasto spomenul, najlepšie ak sa opýtaš odborníka. Ja som to tiež riešil s Ing. Čechvalom z MP Gazu - tam mi to aj montovali. možem len odporučať
Napísané: 09 Apr 2010, 13:27
od používateľa bonbon
Caute Oplaci (plynari), uz prestavam zvladat to, co mi robi moja Astra (Podotykam ze som na fore novy) Precital som uz asi cele forum ale stale nemozem najst odpoved na moj problem tak by som chcel poprosit o pomoc hlavne tych co maju skusenosti s LPG. Mam v aute namontovany podtlakovy system. Problem je v tom ze pri jazde na LPG zacina trhat s autom a zacal zhasinat volnobeh ale az po prejdeni cca 10 km napr. pri ceste do prace.(vonk. teplota 3°C) Cez den ked je teplota vyssia sa to stane zriedka (ale stane sa) neviem ci ma na to vplyv teplota kedze po prepnuti na plyn nie su brane do uvahy teplotne cidla.
Auto som tak uz kupil tak som samozrejme povymienal vsetky filtre, olej, vymenene membrany v splynovaci. Prvych 10 000 km bolo vsetko OK. Popri vymene membran mi mechanik vymienal aj sviecky a kedze som ich ja predtym nemenil neviem ake tam boli tusim iba ze s 1 spickou. On mi tam dal s 3-mi spickami (NGK BKUR6ET) a tvrdil ze pouziva iba tieto na plyn do vsetkych aut a ze nema problemy.Po vymene sviecok mi zosteloval aj volnobeh na splynovaci. Skusil som tam dat aj doporucene sviecky Oplom NGK BKR5ET a nic sa nezmenilo.
Napadá ma ešte zapalovacia lišta prip. kable ale neviem ci to moze byt kedze tento problem sa mi vyskytuje iba pri jazde na LPG.
Uvitam vsetky mozne rady lebo uz som fakt zufaly.