chip tuning
Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra
- JRD McLAREN
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 263
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 21:40
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Kontaktovať používateľa:
- JRD McLAREN
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 263
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 21:40
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Kontaktovať používateľa:
- JRD McLAREN
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 263
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 21:40
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Kontaktovať používateľa:
no tako... aby to teda bolo jasne, ak niektory z upravcov tvrdi, ze dokaze spravit/upravit cokolvek..
tak uz samotnym tvrdenim sa stava nedoverihodny...
tuto aj jeden "dokument" o uz tu spominanom ABC Tuningu
http://www.autotuning.sk/auto/poradna/afera:-mm-racing-a-profituning-verzus-abc-tuning/
tu je pripad z r.2012
kazdy "solidny" upravca softu v ECU, da k dispozicii graf merania na brzde pred upravou a po uprave
niektory daju k dispozicii aj viac grafov, kdeze v "databanke" je k dispozicii viac upravenych map,
a teda z pravidla v riadiacej jednotke ostane nahrata ta mapa, ktora bude mat na konkretnom motore tajlepsie "vysledky" (parameter vykonu a krutiaceho momentu)
kazdy solidny upravca SW v ECU ta pri prvom merani upozorni, ze motor nedosahuje ani len seriovy vykon a doporuci ti odstranenie poruchy.
to dikard:
osobne nepoznam nikoho v maxtuningu ani v shtuningu, a ani neviem co za upravu mash prevedenu ty, takze sa neviem (nemam k comu) vyjadrit..
tak uz samotnym tvrdenim sa stava nedoverihodny...
tuto aj jeden "dokument" o uz tu spominanom ABC Tuningu
http://www.autotuning.sk/auto/poradna/afera:-mm-racing-a-profituning-verzus-abc-tuning/
tu je pripad z r.2012
kazdy "solidny" upravca softu v ECU, da k dispozicii graf merania na brzde pred upravou a po uprave
niektory daju k dispozicii aj viac grafov, kdeze v "databanke" je k dispozicii viac upravenych map,
a teda z pravidla v riadiacej jednotke ostane nahrata ta mapa, ktora bude mat na konkretnom motore tajlepsie "vysledky" (parameter vykonu a krutiaceho momentu)
kazdy solidny upravca SW v ECU ta pri prvom merani upozorni, ze motor nedosahuje ani len seriovy vykon a doporuci ti odstranenie poruchy.
to dikard:
osobne nepoznam nikoho v maxtuningu ani v shtuningu, a ani neviem co za upravu mash prevedenu ty, takze sa neviem (nemam k comu) vyjadrit..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
- JRD McLAREN
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 263
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 21:40
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Kontaktovať používateľa:
...proste som chcel len narazkami poukazat na to..
ze nie kazdu "riadiacu jednotku je mozne upravit chiptuningom"
pripadne inym oblbovakom / sposobom ..
je spusta riadiacich jednotiek, ktore ked oblbnete, tak vam rozsvietia kontorlu CHECK,
prepnu sa do nudzoveho rezimu, coho vysledkom je nizssi vykon / teda opak pozadovaneho efektu
potom su jednotky, ktore maju mapy v samotnom chipe zabezpecene takym zlozitym kodovacim retazcom, alebo plavajucim kodom,
ze by ste sa k tym spravnym udajom dokazali dostat tak za 3 mesiace.. (ak ste "dobry")
(nieto este ich pomenit a zapisat s5)
potom v neposlednom rade, je tu evidenta snaha samotnych vyrobcov, zamedzit pripadnemu "zvyseniu vyoku"
ktory do vozov montuju komponenty, ktore uz "nemaju k dispozicii" ziadnu vykonovu rezervu...
(vstrekovace pracujuce ce 90% DUTY CYCLE pri "seriovej" plnej zatazi)
(turbo nedokaze vyvinut vacsi plniaci tlak, ako je seria a pod.)
kazdy kto trochu sledoval vyvoj EFI+ICU tak povediac od prvopociatku
tak asi vie, ze prvotnym zamerom bolo asi optimalizovat dodavku paliva a casovania zapalu zmesy, v co mozno najvacsom spektre otacok, a tym padom aj nasledna hospodarnost, logicky sprevadzane zvysenim vykonu a krutiaceho momentu.
casom ale prisla na radu otazka produkcie emisii, a ich snaha (ci skor natlak na vyrobcov spalovacich motorov) znizit ich na minimum.
znizenie produkcie emisii malo za nasledok aj nevyhnutne znizenie vykonu a krutiaceho momentu.
taaaakze tu niekde je potrebne hladat "vznik chiptuningu" a jeho pricinu
( v pripade oplov si pozrite parametre motorov 20XE, C20XE, X20XEV a pod.)
(ale aj roky vyroby, emisne normy a pod.)
ze nie kazdu "riadiacu jednotku je mozne upravit chiptuningom"
pripadne inym oblbovakom / sposobom ..
je spusta riadiacich jednotiek, ktore ked oblbnete, tak vam rozsvietia kontorlu CHECK,
prepnu sa do nudzoveho rezimu, coho vysledkom je nizssi vykon / teda opak pozadovaneho efektu
potom su jednotky, ktore maju mapy v samotnom chipe zabezpecene takym zlozitym kodovacim retazcom, alebo plavajucim kodom,
ze by ste sa k tym spravnym udajom dokazali dostat tak za 3 mesiace.. (ak ste "dobry")
(nieto este ich pomenit a zapisat s5)
potom v neposlednom rade, je tu evidenta snaha samotnych vyrobcov, zamedzit pripadnemu "zvyseniu vyoku"
ktory do vozov montuju komponenty, ktore uz "nemaju k dispozicii" ziadnu vykonovu rezervu...
(vstrekovace pracujuce ce 90% DUTY CYCLE pri "seriovej" plnej zatazi)
(turbo nedokaze vyvinut vacsi plniaci tlak, ako je seria a pod.)
kazdy kto trochu sledoval vyvoj EFI+ICU tak povediac od prvopociatku
tak asi vie, ze prvotnym zamerom bolo asi optimalizovat dodavku paliva a casovania zapalu zmesy, v co mozno najvacsom spektre otacok, a tym padom aj nasledna hospodarnost, logicky sprevadzane zvysenim vykonu a krutiaceho momentu.
casom ale prisla na radu otazka produkcie emisii, a ich snaha (ci skor natlak na vyrobcov spalovacich motorov) znizit ich na minimum.
znizenie produkcie emisii malo za nasledok aj nevyhnutne znizenie vykonu a krutiaceho momentu.
taaaakze tu niekde je potrebne hladat "vznik chiptuningu" a jeho pricinu
( v pripade oplov si pozrite parametre motorov 20XE, C20XE, X20XEV a pod.)
(ale aj roky vyroby, emisne normy a pod.)
Naposledy upravil/-a JRD McLAREN v 26 Júl 2012, 21:09, upravené celkom 1 krát.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
- JRD McLAREN
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 263
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 21:40
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Kontaktovať používateľa:
clio1 napísal:JRD McLAREN a vedel by si my niekoho odporučiť, kto by mi vedel načipovať auto?
NEVEDEL a pravdupovediac ani nikomu nikoho konkretneho v tomto smere doporucovat nechcem.
len chcem poukazat na to, coho sa vyvarovat, na co si dat pozor a pod.
pokial niektory "z renomovanych upravcov" neponuka upravu SW pre tvoj motor,
tak vie preco ( NIE ) .
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 9455
- Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bydlisko: Okres Nove Zamky
pokial ide o mna ja mne upravca sice neponukol graf/grafy z brzdy ale priamo s merania na drahe teda ceste(pomocov live dat a zateze vozidla) viem nieje to presne ale na grafe bolo sprvoti ukazane ze moj 60kw ma iba 49kw a tak sa hladala porucha(chyba bola v podtakovej hadicke-derava) nasledne sa odmeral znovu cely vykon a prisli na to ze to uz ma 61kw(ten kw navyse je vraj pricinou ze som mal uz namontovany Sprint filter v origo boxe-netvrdim ze to tak je) nasledna uprava ukazala pri merani zvysenie vykonu cca na 71kw teda o 10kw(asi o tolko som ich ziadal nech to neni nejaky horibilny chip ale len optimalizacia vykonu) ten graf mam este niekde doma ak bude cas zavesim ho sem.
viem ze tie merania niesu presne no orientacne stacili(moje upravy tym neskoncili a teraz by ta moja astricka mala mat neco okolo 80kw to je pocit ktory som mal ked som sa prevezol na kratkej 74kw verzii a nasledne na mojej, bol citit rozdiel v znacnej skale otacok).
este by som chcel vymenit trisky alebo vlastne vymenit ich za tie zo 74kw-vej verzii a nasledne upravit mapu vstrekov/casovania.
ak mozes tak sa vyjedri k tomu JRD McLAREN, co som zle urobil pripadne dobre a nacom popracovat
vymene bolo: vycsie turbo(repasovane z frontery to najväcsie),domontovany IC(hlinikove lestene trubky-izolovane od tepla z motora), skratena cast do sania, amatersky ale aj tak v celku ucinne spravene naporove sanie(oproti serie cca o polovicu väcsie), vymena oleja za 5W/40 a nasledne skratenie vymeny na 12tiskm, vyhadzanie vsetkych blbosti co brzdia pri airboxe pripadne zalestenie niektorych vystelkou v nom, cisto novu vahu od Boscha..... to bude asi vsetko(pre orientaciu v mojom motore, ale toto vsetko bolo dorobene az po tom chipe)
viem ze tie merania niesu presne no orientacne stacili(moje upravy tym neskoncili a teraz by ta moja astricka mala mat neco okolo 80kw to je pocit ktory som mal ked som sa prevezol na kratkej 74kw verzii a nasledne na mojej, bol citit rozdiel v znacnej skale otacok).
este by som chcel vymenit trisky alebo vlastne vymenit ich za tie zo 74kw-vej verzii a nasledne upravit mapu vstrekov/casovania.
ak mozes tak sa vyjedri k tomu JRD McLAREN, co som zle urobil pripadne dobre a nacom popracovat
vymene bolo: vycsie turbo(repasovane z frontery to najväcsie),domontovany IC(hlinikove lestene trubky-izolovane od tepla z motora), skratena cast do sania, amatersky ale aj tak v celku ucinne spravene naporove sanie(oproti serie cca o polovicu väcsie), vymena oleja za 5W/40 a nasledne skratenie vymeny na 12tiskm, vyhadzanie vsetkych blbosti co brzdia pri airboxe pripadne zalestenie niektorych vystelkou v nom, cisto novu vahu od Boscha..... to bude asi vsetko(pre orientaciu v mojom motore, ale toto vsetko bolo dorobene az po tom chipe)
plus plus korea :D
- JRD McLAREN
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 263
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 21:40
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Kontaktovať používateľa:
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 9455
- Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bydlisko: Okres Nove Zamky
este som zabudol ze som omotal resp. zateplil vyfukove zvody a cast potrubia cca 15cm SIBRALOM to je material co sa pouziva v tavnych peciach na udrziavanie stalej teploty bez kolisania..... neveril som tomu ze to moze pomoct az kym som to nenahodil reakcia na akcelerator sa riadne urychlila a je citit dost velku zmenu odvodu spalin - vyplachu valcov.....
plus plus korea :D
- Lubec
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 5297
- Dátum registrácie: 17 Aug 2010, 21:54
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Bardejov SK
No, mam tu nieco pre V6tkarov, co s tym chlapi? Citajte popisky pod tovarom.
http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI. ... _951wt_906
http://www.ebay.co.uk/itm/OPEL-VAUXHALL ... 861wt_1139
http://www.omegaowners.com/forum/YaBB.pl?num=1293153796
http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI. ... _951wt_906
http://www.ebay.co.uk/itm/OPEL-VAUXHALL ... 861wt_1139
http://www.omegaowners.com/forum/YaBB.pl?num=1293153796
quattro
VeBe X25XE - Phoenix-ex
VeBe X25XE Sport - rozobrata na organy
VeBe X16XEL Caravan - ex
,,Opel wir leben autos...Aber nur ein bisschen"
VeBe X25XE - Phoenix-ex
VeBe X25XE Sport - rozobrata na organy
VeBe X16XEL Caravan - ex
,,Opel wir leben autos...Aber nur ein bisschen"