Ahojte,vidim,ze sa tu rozbehla debata o kombikoch, tak sa pripojim aj ja s postrehmi.
Pre niektorych to nemusi byt vo vseobecnosti najkrajsie auto co sa tyka dizajnu, no dobra farba a kolesa dokazu spravit svoje
Okrem Astry H Caravan som mal sluzobny Golf 7 Variant, ktory bol vymeneny za Atecu FR.
Nebol som nikdy akosi zastancom SUV a podobnym crossoverom,šport aktivity víkl alebo ako ich chce nazvat marketing akejkolvek automobilky.
Po roku jazdenia s Atecou za mna musim povedat, ze nevidim ziadnu pridanu hodnotu SUV vozidla v porovnani s kombikom.
Takmer vsetky tie auta su zvonku len nafuknute a posobia velkym / mohutnym dojmom.No ich realna priestranost a variabilita je na prekvapenie mnohokrat mensia ako model z ktoreho vychadzaju technicky ...
Niekto argumentuje "vacsou bezpecnostou" alebo vyssim posedom - ano, ten posed je asi jedina objektivna vec, co poviem.
Priestorovo vo vnutri taky standard / priemer akoby ste sedeli v inom aute, variabilita kufra ? Astra H Caravan ma papierovo 500 l kufor a Ateca 510 l.
Verte tomu, ze do Astry (po plato) dam toho ovela viacej ako do Atecy.Uz len taky detail pri sluzobnych cestach ked nosim v obaloch kosele / obleky tak nie je sanca ich dat na vrch plata v Atece ale musia byt bud zavesene alebo polozene na sedackach vzadu ... a ked ideme 2-3, tak je normalne problem sa zmestit.
Prednedavnom som si isiel vyzdvihnut jednu krabicu s dlzkou 170 cm z jedneho eshopu.Trvalo mi dobru chvilku kym som vymyslel ako ju do Atecy dam, aby mi netrcala vpredu a mohli sa odviest vpredu dvaja ludia ... to s Astrou som nad takym niecim ani sa nezaoberal ...
Spotreba ? Porovnam Golf a Atecu (obe boli benzin, automat a takmer rovnaky vykon a objem) ... s Atecou mozete jazdit ako chcete (najma dialnica predpisovo), ta spotreba je vzdy o 1-1,5 l vacsia, fyziku neoklamete.
Na Atece sa mi uz niekolkrat stalo (kvoli vyssiemu posedu?), ze som akosi neodhadol vysku obrubnikov pri parkovani a vyskocil som na ne...to sa mi s kombikmi bezne nestavalo.
R1-ka : jazda v zakrutach v okoli Hrona,cca 140 kmh, ako da sa,ale s kombikmi som sa citil pohodlnejsie a istejsie.
Minule som zaparkoval pri ceste (hlina, dalej trava) a neskor som sa chcel otocit a pokracovat v ceste, no nejako som sa nevedel pohnut s Atecou.
Bola tam mokra trava (co nebolo vobec vidiet) a uz to hrabalo na mieste. Ani dozadu ani dopredu, kombinacia automat a v tej rychlosti (vdaka uzasnemu infotaimentu), som nevedel vypnut ASR,no asi jedine stastie bolo to ze mam este zimne gumy. Tak po nejakej chvilke som sa odtial nastastie dostal.
Dalsia vec, ktora mne nedava zmysel, mat SUV len s pohom jednej napravy...
Veci typu adaptivny tempomat vs. klasicky tempomat ani nebudem komentovat, zlaty tempomat v Astre (spolu s packami smeroviek, na ktore vsetci novinari vzdy nadavali).
Inak rozdiel dlzky Astry H vs Atecy je cca 13 cm v prospech Astry a na vysku je nizsia cca o 11 cm.
Uz len v porovnani Astra H vs. Golf 7 (a to je Astra o dve generacie starsia od neho!) bola podla mna priestrannejsia, sirka batozinoveho priestoru je +10 cm napriklad...Golf 7 mal zasa jednu prakticku vec, ze sa dali jednou packou zlozit sedacky automaticky,aby som bol objektivny
Ako bolo povedane,mat kombi, to nie je o tom, ze "musis vozit vzduch" ... ja som previezol uz take veci, ze som sam tomu nechapal.
Ci uz paletu, nabytok, alebo dlhsie predmety.
A moje priplatkove zadne sedacky v Astre v pomere 40/20/40 - to je znovu maly detail, ktory ked mate, tak je to uplne ine ako klasika 40/60,ked potrebujete nieco prevazat.
Nehovoriac o situaciach,ked som bol niekde na festivaloch / akciach, tak sa dalo pohodlne vyspat / natiahnut sa v aute (aj dvaja).
To nikdy v sedane alebo malom hatchbaku nedate.