ako sa sprava Vas opel pri brzdeni s ABS na snehu ?
Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 689
- Dátum registrácie: 16 Sep 2008, 13:31
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Sabinov
Dnes si to môžeme vyskúšať - nasnežilo.iurai napísal:poznate tvrdenie o "ovladatelnosti auta pri brzdeni s ABS" ?
pozor, na niektorych povrchoch to nemusi platit
to ABS je podla mna od vyroby tak nastavene, ze pri blokovani je ponechana velka brzdna sila a tak manevrovatelnost je (na snehu) miziva
OPEL SIGNUM 1.9 CDTi 110kW (2004)
OPEL CORSA B 1.0 12V 40kW (1997)
OPEL CORSA B 1.0 12V 40kW (1997)
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Na Omege to zatáčanie funguje s miernym oneskorením, ako keby som mal mäkké gumy. Pred chvíľou som skúšal otcove BMW a tam ABS búcha do pedálu o dosť rýchlejšie, aj to zatáčanie je pohotovejšie. Má rýchlejšie ABS 
Ale zaujímavé je TC, na mojej Omege je škrt. klapka ovládaná lankom, pri preklze elektronika mení zrejme iba predzápal, skrátka, i keď otáčky klesnú, pridaním plynu ich viem dvihnúť, brzdné zásahy na pretáčajúcom sa kolese takmer necítiť.
Na BMW sa TC volá ASC a je tak debilne nastavené, že keď je šmykľavý povrch a obe kolesá sa pretáčajú, skončím s voľnobežnými otáčkami a plynom na podlahe. V hlbokom snehu je to nanič a ASC treba vypnúť.
K ESP ešte - nie som prívržencom. Nemám rád takéto prekvapenia a už viackrát som sa zľakol. Okrem toho, auto s ESP na hranici možností je nebezpečné, ten moment, kedy auto odstrelí, je nečakaný. Bez varovania. Nepáči sa mi to a na jednom autoslalome som pre túto "pomôcku" skončil v poli.

Ale zaujímavé je TC, na mojej Omege je škrt. klapka ovládaná lankom, pri preklze elektronika mení zrejme iba predzápal, skrátka, i keď otáčky klesnú, pridaním plynu ich viem dvihnúť, brzdné zásahy na pretáčajúcom sa kolese takmer necítiť.
Na BMW sa TC volá ASC a je tak debilne nastavené, že keď je šmykľavý povrch a obe kolesá sa pretáčajú, skončím s voľnobežnými otáčkami a plynom na podlahe. V hlbokom snehu je to nanič a ASC treba vypnúť.
K ESP ešte - nie som prívržencom. Nemám rád takéto prekvapenia a už viackrát som sa zľakol. Okrem toho, auto s ESP na hranici možností je nebezpečné, ten moment, kedy auto odstrelí, je nečakaný. Bez varovania. Nepáči sa mi to a na jednom autoslalome som pre túto "pomôcku" skončil v poli.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
vcera kvalitne nasnezil sypky sneh, vznikla kvalitna smykanica a premavka bola riedka, tak som skusal ABS na FIAT-e. Ochota zatacat v brzdeni mierne vyssia ako na Vectre.
Raz som skoro neubrzdil (nacvik 80-0 za stojacim autom) a jedna zakruta bola na male.
Co sa tyka manevrovatelnosti s ABS, urcite bude mat vplyv aj aky vzor dezenu je na (prednej) pneu.
lebo rozdielne drzi v pozdlznom smere (brzdenie/zrychlovanie) a v priecnom (zmena smeru, stabilita v zakrute)
Raz som skoro neubrzdil (nacvik 80-0 za stojacim autom) a jedna zakruta bola na male.
Co sa tyka manevrovatelnosti s ABS, urcite bude mat vplyv aj aky vzor dezenu je na (prednej) pneu.
lebo rozdielne drzi v pozdlznom smere (brzdenie/zrychlovanie) a v priecnom (zmena smeru, stabilita v zakrute)
- Kat
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 606
- Dátum registrácie: 12 Okt 2007, 10:56
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Bratislava
ABS je len pomocnik ktory aj tak nepomoze nikomu kto mu bude neprimerane verit a bude riskovat na klzkom povrchu pri testovani v plnej premavke...iurai napísal:vcera kvalitne nasnezil sypky sneh, vznikla kvalitna smykanica a premavka bola riedka, tak som skusal ABS na FIAT-e. Ochota zatacat v brzdeni mierne vyssia ako na Vectre.
Raz som skoro neubrzdil (nacvik 80-0 za stojacim autom) a jedna zakruta bola na male.
Co sa tyka manevrovatelnosti s ABS, urcite bude mat vplyv aj aky vzor dezenu je na (prednej) pneu.
lebo rozdielne drzi v pozdlznom smere (brzdenie/zrychlovanie) a v priecnom (zmena smeru, stabilita v zakrute)
na to sa da najst prazdne parkovisko nie :roll:
Vlado Kat
Vectra B Caravan 2.0 DTI (X20DTH) 16V 74kw r.v. 1998
viac na: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=5554
Vectra B Caravan 2.0 DTI (X20DTH) 16V 74kw r.v. 1998
viac na: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=5554
je trocha tazke najst parkovisko, kde by si mohol vyskusat brzdenie pri beznej cestovnej rychlosti. takze taka 4-prudovka bez stredoveho deliaceho pasu nie je zla.Kat napísal:ABS je len pomocnik ktory aj tak nepomoze nikomu kto mu bude neprimerane verit a bude riskovat na klzkom povrchu pri testovani v plnej premavke...iurai napísal:vcera kvalitne nasnezil sypky sneh, vznikla kvalitna smykanica a premavka bola riedka, tak som skusal ABS na FIAT-e. Ochota zatacat v brzdeni mierne vyssia ako na Vectre.
Raz som skoro neubrzdil (nacvik 80-0 za stojacim autom) a jedna zakruta bola na male.
Co sa tyka manevrovatelnosti s ABS, urcite bude mat vplyv aj aky vzor dezenu je na (prednej) pneu.
lebo rozdielne drzi v pozdlznom smere (brzdenie/zrychlovanie) a v priecnom (zmena smeru, stabilita v zakrute)
na to sa da najst prazdne parkovisko nie :roll:
ked najblizsie pojdes po okreske pri zasnezenej ceste miernou zakrutou a zrazu zbadas nejake pobuchane auta, budes brzdit s ABS alebo bez ?
- palix
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 270
- Dátum registrácie: 18 Feb 2008, 15:28
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať používateľa:
Snažím sa jazdiť tak, aby ABS nezasiahlo a darí sa mi to celkom dobre. Ale dosť to kope, keď už zasiahne. Myslím, že ovládateľnosť je celkom dobrá - niekde som čítal, že aj s ABS by sa malo brzdiť pred zatočením kolies a v zákrute (pri vyhýbacom manévri) by už malo byť auto ubrzdené. Ale vždy sa to nedá a práve na to je ABS. Moja zásada - Na suchej ceste jazdiť predvídavo a opatrne, na mokrej opatrnejšie a na snehu, ľade a celkovo v zime - mimoriadne opatrne, predvídavo a tak aby bolo treba čo najmenej brzdiť 
Ináč moja Astra G sa vie celkom dobre zabaviť za zasneženom parkovisku. Minule som skúšal a bola to paráda. Auto je super ovládateľné a robilo presne to, čo som od neho očakával - na rovine, v zatáčke, medzi kužeľmi...

Ináč moja Astra G sa vie celkom dobre zabaviť za zasneženom parkovisku. Minule som skúšal a bola to paráda. Auto je super ovládateľné a robilo presne to, čo som od neho očakával - na rovine, v zatáčke, medzi kužeľmi...
Opel Astra G, r.v. 2007
- Kat
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 606
- Dátum registrácie: 12 Okt 2007, 10:56
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Bratislava
to ale predsa nebude zalezat na mne ale na elektronike ABS nie?iurai napísal: ked najblizsie pojdes po okreske pri zasnezenej ceste miernou zakrutou a zrazu zbadas nejake pobuchane auta, budes brzdit s ABS alebo bez ?
Vlado Kat
Vectra B Caravan 2.0 DTI (X20DTH) 16V 74kw r.v. 1998
viac na: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=5554
Vectra B Caravan 2.0 DTI (X20DTH) 16V 74kw r.v. 1998
viac na: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=5554
kedze budes z parkoviska pripraveny, odpoved uz budes poznat.Kat napísal:to ale predsa nebude zalezat na mne ale na elektronike ABS nie?iurai napísal: ked najblizsie pojdes po okreske pri zasnezenej ceste miernou zakrutou a zrazu zbadas nejake pobuchane auta, budes brzdit s ABS alebo bez ?
mas na vyber:
1. brzdit s ABS, stlaceny pedal
2. brzdit s ABS, stlaceny pedal uplne na zem
3. stlacit pedal len tak, aby ABS nezaberalo, alebo ak zaberie, tak uvolnit pedal aby nezaberalo
4. mat vypnute ABS
- Kat
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 606
- Dátum registrácie: 12 Okt 2007, 10:56
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Bratislava
brzdim a stlacam pedal kolko je potrebne a neriesim v akej polohe mi co bude zaberat alebo nie... a ABS si odpoji podla mojho nazoru len uplny magor :roll:iurai napísal:kedze budes z parkoviska pripraveny, odpoved uz budes poznat.Kat napísal:to ale predsa nebude zalezat na mne ale na elektronike ABS nie?iurai napísal: ked najblizsie pojdes po okreske pri zasnezenej ceste miernou zakrutou a zrazu zbadas nejake pobuchane auta, budes brzdit s ABS alebo bez ?
mas na vyber:
1. brzdit s ABS, stlaceny pedal
2. brzdit s ABS, stlaceny pedal uplne na zem
3. stlacit pedal len tak, aby ABS nezaberalo, alebo ak zaberie, tak uvolnit pedal aby nezaberalo
4. mat vypnute ABS
Vlado Kat
Vectra B Caravan 2.0 DTI (X20DTH) 16V 74kw r.v. 1998
viac na: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=5554
Vectra B Caravan 2.0 DTI (X20DTH) 16V 74kw r.v. 1998
viac na: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=5554