Strana 2 z 2
Napísané: 19 Júl 2009, 17:18
od používateľa jarko01
tak odpoveď na toto by zaujímala aj mňa, ja som zo svojou Astrou G bol na dovolenke v Bulharsku a asi po 300 km mi začala toto robiť, žiaden výkon, rachot v motore. Vypol som kľúč, za chvíľu naštartoval a iiel chvíľu dobre a zas to isté. bol som v Bulharsku na diagnostike a povedal mi, že našiel nejaké dve chyby, ktoré vynuloval ale závadu nevie zistiť, lebo akurát to bolo dobré. Po ceste domov to isté ale s inováciou, že auto išlo do 130km/h celkom dobre, potom poklkesol výkon, rozsvietila sa kontrolka a auto išlo s rozsvietenou kontrolkou OK. Po zastavení a vypnutí zas to isté. No super cesta :?
Napísané: 26 Okt 2009, 18:40
od používateľa milos797
No ja mám také isté príznaky - trhanie motora pri nízkych otáčkach, ale robí mi to len pri pohone na plyn. Keď prepnem na benzín tak to frčí, ale kontrolka mi svieti stále. Vypísalo mi chyby 030000 a 0302000 čo je :
P0300 Zjišteno, ze nevzniká jiskra u náhodného válce/nekolika válcu
P0302 Nedokonalé spalování - 2. válec
Čo to môže byť? vyriešia to nové, lepšie sviečky?
Napísané: 26 Okt 2009, 18:51
od používateľa Rasto
Vo všeobecnosti platí, že pri jazde na LPG sú kladené väčšie požiadavky na tech. stav motora. Zapálenie zmesi LPG je náročnejšie ako u benzínu, čiže zmes s benzínom Ti motor ešte dokáže zapáliť, ale zmes s LPG už nie. Výmena sviečok je najlacnejšia alternatíva odstránenia závady a pridieranie ventilov tá najdrahšia - 16 V motory nemajú radi jazdu v nízkych otáčkach.
Napísané: 26 Okt 2009, 18:52
od používateľa milos797
No jasné, len či to tie sviečky vyriešia. Vieš mi povedať cca o akých peniazoch sa bavíme? Teda koľko dám za sviečky a koľko za tu najdrahšiu variantu?
Napísané: 26 Okt 2009, 18:57
od používateľa Rasto
LPG servis odporúča používať pôvodné sviečky a tie (origo GM) stáli pre môj typ mora cca 800 SK za všetky 4. Pri tých pridretých ventiloch Ti to neviem povedať, ale je to určite omnoho viac. Môj odhad tak cca 500 EUR.
Napísané: 26 Okt 2009, 19:01
od používateľa milos797
A ako sa auto dostane k pridretým ventilom? Dával som si pri montáži plynu aj dodatkové mazanie ventilov, aby sa znížilo riziko poškodenia, keďže je plyn suchý. Jazdím na LPG jeden mesiac (cca 2000 km) mohlo sa mi to už pridreť?
Napísané: 26 Okt 2009, 20:59
od používateľa milos797
No a teraz naozaj neviem. Skúsil som vypnúť plyn na aute, urobil som asi 5 km a po preštartovaní už to nesvieti. Stále po vyvolaní chyby to vypíše 030000 a 030200 ale nesvieti ten motor. Čo teraz? Keď som potom aj prepol na LPG tak sa to nerozsvietilo.
Inak ako to je s tou ikonkou motora keď nie je naštartované, iba je kľúč v tej poslednej polohe? Ta ikonka má svietiť či má zhasnúť, alebo zhasína až po naštartovaní pár sekund?
Napísané: 27 Okt 2009, 10:12
od používateľa Rasto
Nerob paniku :!: , ventily ber ako krajnú možnosť. Pridieranie ventilov spôsobuje jazda v nízkych otáčkach motora, napr. keď niekto dlhodobo jazdí ako s dieslom, nedostatočne vytáča motor.
To mazanie čo si si dal, tak by malo mazať len sacie ventily, ale máš ešte aj výfukové.
Vyčítal si chybu zapaľovania 2 valca. Ak sa problém objaví znovu, tak sviečku z druhého valca daj do iného (napr. štvrtého), zmaž uložené chyby a po opätovnom prejavení chyby pozri, či sa chyba uložila ako nedokonalé zapaľovanie 4 valca. Ak áno, tak je vadná sviečka. Ak bude chyba indikovaná opäť na druhý valec, tak bude chyba inde (zapaľovací modul, ventily, piestne krúžky .....). V konečnom dôsledku LPG zariadenie je v záruke, tak to reklamuj. Ale vo väčšine prípadov býva chyba inde ako v LPG.
Napísané: 27 Okt 2009, 13:52
od používateľa milos797
Normálne ma teší že mi takto pomáhaš
Len mi prosím ťa ešte skús poradiť, ako vymažem tie chyby? Teda kontrolka nesvieti už, ale po stlačení plynu, brzdy a stočení kľúča sú chyby stále. Je nejaký postup na vymazanie bez nutnosti ísť na diagnostiku?
Inak to si ma celkom ukľudnil, lebo ja v nízkých otáčkach moc nejazdím :-) Akosi ma teší jazdiť nad 4000 otáčok, keď tam auto zaberá :-)
A prosím ťa trošku otázka mimo - ty máš plyn písaný aj v TP? nakoľko ja som to včera doriešil, podarilo sa mi to tak, že mám v Technickom zapísané ako palivo Benzín + LPG a teraz som si neni celkom istý, či musím mať tú nálepku LPG. Keďže teraz by sa to malo brať akože LPG je proste súčasť auta s výroby...
Ďikes moc za rady
Napísané: 27 Okt 2009, 14:48
od používateľa Rasto
Niekto tvrdí že ak sa chyba po určitom počte zapnutých zapaľovaní neobjaví, tak sa sama zmaže, ale nemám to vyskúšané. Inak cez diagnostický kábel (v Tvojom prípade OP COM, alebo origo Opel servis).
Ja nemám LPG ešte zapísané v OEV. Chodím na obvodný úrad dopravy ako na klavír a keď už to vyzerá že bude všetko OK, tak vymyslia zas nejaký nový papier ktorý musím doniesť. Ja to mám ako individuálnu prestavbu retrofitným systémom, ale po zmene zákona č. 725/2004 od 1.9.2009 ani sami nevedia čo vlastne potrebujú. Vzniká trojuholník dovozca PLG systému - ministerstvo dopravy - obvodný úrad dopravy a každý z nich si zákon inak vysvetľuje. Momentálne ešte vymysleli že musím doniesť "Návrh základného technického opisu vozidla" tak naň čakám. Dovozca môjho systému má zatiaľ voči mne korektný prístup a pomáha mi riešiť danú situáciu.
Ale v podstate mi je to jedno kedy to bude. Podľa vyjadrenia obvodného úradu dopravy s autom môžem jazdiť, ale nemal by som používať LPG, polícií pri kontrole mám predložiť opečiatkovanú žiadosť na schválenie individuálnej prestavby. Čo sa týka nálepky, tak tú mám nalepenú - označuje vozidlo s pohonom LPG. Myslím že ide hlavne o bezpečnosť v prípade nehody.
Aký systém LPG máš a od koho?
Napísané: 27 Okt 2009, 15:08
od používateľa milos797
No to je radosť, zase vyhadzovať peniaze za stlačenie pár tlačítok.
No pokiaľ ide o plyn, mne to zapísať do TP tiež moc nechceli zapísať to do papierov. Akože oni to vôbec nechceli, ale vieš, keď policajta pekne poprosiť, ale teda akože naozaj pekne, tak ako sa policajti prosia, tak oni kľudne prižmúria aj obe oči a to slovičko ti tam napíšu

že LPG vstavany
inak to je podľa mňa ten problem Slovenska, že nemôže byť nič jednoduché. A keďže u nás do 1.9.09 bolo možné prerobiť len pár tých najrozšírenejších značiek (ako veľmi oblúbená LADA...

) tak by som sa čudoval, keby úradníci vedeli, ako postupovať keď si niekto ten plyn dá.
No a ja som si to montoval v PL. Montáž ma stála 700 € aj s tým doplnkovým mazaním, značku splynovača ti nepoviem, nemám tu papier. Ale pozriem sa na to a napíšem ti. Inak montáž trvala 5 hodín, potom o dva týždne mi to ešte v cene doštelovali,... Výmena filtrov každých 15000 km a stojí to 100 zlotých aj s prácou (okolo 23 €) Sú to ale na začiatok starosti. Mne auto prvých 2000 km jazdilo v pohode, som si len tak chrochtal blahom, ale po tom doštelovaní akoby čert udrel, zrazu starosti.
Tak ešte raz díkes za pomoc a pevné nervy s papierovačkami...
Napísané: 23 Nov 2009, 21:43
od používateľa milos797
ahojte, len pre doplnenie, niekto mi tu písal, že keď sa závada odstráni tak sa ECN kód (plyn brzda a stočenie kľúča) prestane po nejakom čase zobrazovať. Akosi som asi mal nekvalitne lpg ked mi vypisovalo chzba 302000 ze asi slaba sviecka, ked som par krat natankoval ine tak aj auto jazdí ok a dnes som zistil, ze ani chybu uz nevyvolám. Takze funguje to dajako tak
